Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auton ostoa?  (Luettu 88540 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Auton ostoa?
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.  :o
Just näin!! Itte kanssa tykkään että bensakone ahdettuna ja manuaali lootalla sekä takavetona on mun juttu. Mutta mulla ei tuukkaan kilsoja edes 10 tuhatta vuodessa. Onhan tuossa ollu käytössä välillä riisseliä ahtimilla ja tomaatilla mutta eivaan maistu. Johonkin pakuun yms tommonen nokiöljy poltin tieten sopii.

Kyllä mullakin pitkän ajan haaveena omaksi autoksi bensaturbo, nelivetoisena...

Tänään tuli käväistyä naapurikaupungissa, ja tankki näytti tullessa tyhjää. 7.3l näyttää tankillisen kulutukseksi, vastaavalla bensa-autolla olisi luokkaa 10-12l sataselle vaikka tuossa paljon maantieajoa. Eli  kyllä se diisseli säästää pienelläkin ajolla, kun ei ihan pikkuauto tai motori ole. Toisaalta johonkin kauppakassiksi joku litran bensaturbo pikkukorissa ,omiaan, mutta on sellaisella kurja lähteä pidemmälle taipaleelle.
Joo niissä Auton kokoisissa riekeleissä on tuo veropuoli vaan aika suolainen. Ovat tokimyös ostohinnaltaan monasti kalliimpia. Itsellä on tuo paskatti mikä on bensa turbo litkii semmoiset 7l satasella. Tallissa on myös mese 2.3l remmiahdettuna johon on tehty aikalailla muutoksia. Niin tuohan kyllä litkii semmoisen 12L/100km muta eisekään vakiona syönyt kuin noin 8L/100km
Sehän noiden bensakoneiden ongelma onkin kun kulutus kasvaa virityksillä.. Nykydiisseliä kun virittelee niin ei kulutus kasva mutta ajomukavuus paranee  ;D
ÖÖÖ meinaatkos että riekeli sitte kehittää tyhjästä lisääntyneen voiman ??? Kyllä jos lähdetään vähän enempi laitteleen kuin esim tuo mun mb niin alkaase riekelikin syödä. Mutta nää on makuasioita sano koira kunn muniaan nuoli. ;D
No 90 hepasta kun siirryttiin 170 heppaan niin kulutus lähinnä pieneni ja tutulla vastaavasta 1,9 koneesta 300 heppaa eikä sekään nätisti ajellen kuluttanut sen enempää kun pystyy väännöllä ajamaan.. Toki eihän silläkään malttanut nätisti aina ajella :D  Bensamoottorit tuppaa hörppimään viritettynä jo tyhjäkäynnillä..  Kyllä siinä vaan syynsä on miksei bensamoottoreita ole työkäytössä nykyään ollenkaan..

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Auton ostoa?
 Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Auton ostoa?
Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.
Tästä tulee väkisinkin mieleen muutama amisjuttu; kuka ajaa autolla 400 tkm ja vielä virittää sen?  ;D ;D

Normaali, työssäkäyvä, keskituloinen hetero, jolla on 1,8 lasta sekä beige farmari ei viritä autoaan tai kulje yli 160 000 ajetulla koslalla.  :o

Nothing is Something Worth Doing

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Auton ostoa?
Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.
Tästä tulee väkisinkin mieleen muutama amisjuttu; kuka ajaa autolla 400 tkm ja vielä virittää sen?  ;D ;D

Normaali, työssäkäyvä, keskituloinen hetero, jolla on 1,8 lasta sekä beige farmari ei viritä autoaan tai kulje yli 160 000 ajetulla koslalla.  :o
Lasta kohti km määrä on siis max 88 tkm. Mulla kun on kuusi lasta niin kilsat on ihan kohdallaan kun mittarissa on 506 tkm (max 533 tkm). Eikä oo viritetty, mut tarttis kyl. Muut määritelmät osuvat nekin vain vähän sinnepäin, en oo normaali ollenkaan, oon osa-aikatöissä, jos on tuloja niin on menojakin, eikä oo farmaria eikä beigeä autoa. Koirat on emännän eikä asuta rivitalossa, ne puuttui tuosta edeltä. :D
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Auton ostoa?
Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.
Tästä tulee väkisinkin mieleen muutama amisjuttu; kuka ajaa autolla 400 tkm ja vielä virittää sen?  ;D ;D

Normaali, työssäkäyvä, keskituloinen hetero, jolla on 1,8 lasta sekä beige farmari ei viritä autoaan tai kulje yli 160 000 ajetulla koslalla.  :o
Lasta kohti km määrä on siis max 88 tkm. Mulla kun on kuusi lasta niin kilsat on ihan kohdallaan kun mittarissa on 506 tkm (max 533 tkm). Eikä oo viritetty, mut tarttis kyl. Muut määritelmät osuvat nekin vain vähän sinnepäin, en oo normaali ollenkaan, oon osa-aikatöissä, jos on tuloja niin on menojakin, eikä oo farmaria eikä beigeä autoa. Koirat on emännän eikä asuta rivitalossa, ne puuttui tuosta edeltä. :D
Maraaniin voi aina luottaa  ;D ;D

 :)
Nothing is Something Worth Doing

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Auton ostoa?
 Itse ajan sellasella autolla mistä tykkään, enemmän kuin yksi auto, vanhimmalla 630tkm uusimmalla 420tkm. Vaihdan aina kun haluan, ja muksuja ei näytä huushollissa olevan. Senverran kieroutunut itsetunto, ettei tarvi autolla sitä yrittää nostattaa.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Auton ostoa?
Itse just mietin et oiskohan 450tkm ajettu transu hyvä 8|

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Auton ostoa?
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.  :o
Just näin!! Itte kanssa tykkään että bensakone ahdettuna ja manuaali lootalla sekä takavetona on mun juttu. Mutta mulla ei tuukkaan kilsoja edes 10 tuhatta vuodessa. Onhan tuossa ollu käytössä välillä riisseliä ahtimilla ja tomaatilla mutta eivaan maistu. Johonkin pakuun yms tommonen nokiöljy poltin tieten sopii.

Kyllä mullakin pitkän ajan haaveena omaksi autoksi bensaturbo, nelivetoisena...

Tänään tuli käväistyä naapurikaupungissa, ja tankki näytti tullessa tyhjää. 7.3l näyttää tankillisen kulutukseksi, vastaavalla bensa-autolla olisi luokkaa 10-12l sataselle vaikka tuossa paljon maantieajoa. Eli  kyllä se diisseli säästää pienelläkin ajolla, kun ei ihan pikkuauto tai motori ole. Toisaalta johonkin kauppakassiksi joku litran bensaturbo pikkukorissa ,omiaan, mutta on sellaisella kurja lähteä pidemmälle taipaleelle.
Mikäs auto sulla sitten on?

Kevyesti kutitetultu 535 diisseli farkku :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Auton ostoa?
Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.
Tuossa 300 heppasessa 1,9tdi ei ollutkaan kuin vasta 500tkm kun viimeksi olin jutuissa..  Turbohan nyt vaihdetaan ensimmäisenä jos oikeen tehoa ruvetaan ottaa..

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Auton ostoa?
Ja turbon jälkeen cooleri, suuttimet ym. ja sitten aletaan vahvistaa voimansiirtoa kun kytkin luistaa ja vetarit paukkuu. Parempi laittaa heti kerralla sitten kunnon dieseli jos pitää vauhtia saada.
https://www.youtube.com/watch?v=1dujg2kI2Co
Mutta jos oikeasti haluaa vauhdin hurmaa edullisemmin niin motskarilla onnistuu... Oma hävitetty aikaa sitten kun lapsia alkoi tulla.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Auton ostoa?
Mulle tuo rakentelu/virittely on enempi niinkui harrastus. Itse en juurikaan aja normaali liikenteessä koska en oikein voi sietää kanssa liikkujia jos olen kuljettajan paikalla :-[ Joten jos meillä taloudessa oleviin 3kotteroon tulee yhteensä 15tkm/vuosi josta itte ajan ehkä 2tkm. Niin menee tommonen hiukan enempikin ajettu kalusto. Ei sillä tuon mesen rakenteluun  kulutetulla  rahalla sais noin 10v uudemman AMG marsun :-[ Kaks pyöräset ei ole koskaan kauheemmin kiinnostanu. On toki niilläkin ajettu ja kolottu itensä niin että lopuksi ikää riittää vaivaa :'(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Auton ostoa?
Mun tunnetusti "hyvin" menneet autokaupat ei paljoo ketään naurata, mut tämmöistä tällä kertaa. Ei sitä markkinapaikkaa tässä foorumissa ole, mutta ilmaisenpa kumminkin.

Emännän tytär saa ajo-oikeuden muutaman viikon päästä ja autokuume nousee...sisäruksilleen isänsä on hommannut tai ainakin neuvonut ajoneuvon hankinnassa, nyt  kuulemma "iskää ei kiinnosta".

Liikkeistä/netistä oon katellut noin rippikouluikäistä tai inan nuorempaa, käytännössä hyvin usein rankalaista bensiinikäyttöistä autoa, mutta ovat toistaiseksi olleet niin kaukana, ettei oo aikatauluun sopinut lähempi kaupanteko. Vaatimuksia tuollaisissa puolentoista kahdentonnin autoissa ei paljoa esitetä, mutta kuulemma neljä ovea ja abs -jarrut pitäis olla, miellään kylmäkonekin (mukavuusvaruste).

Tässäkin foorumissa nimimerkit on ympäri Suomea eikä kysyntä/tarjonta välttämässä kohtaa, mutta jos jollain on esim. vaihtoaikeita tuommoisesta käyttökulkineesta, niin vois päästä suoraan kauppaan.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Auton ostoa?
Mun tunnetusti "hyvin" menneet autokaupat ei paljoo ketään naurata, mut tämmöistä tällä kertaa. Ei sitä markkinapaikkaa tässä foorumissa ole, mutta ilmaisenpa kumminkin.

Emännän tytär saa ajo-oikeuden muutaman viikon päästä ja autokuume nousee...sisäruksilleen isänsä on hommannut tai ainakin neuvonut ajoneuvon hankinnassa, nyt  kuulemma "iskää ei kiinnosta".

Liikkeistä/netistä oon katellut noin rippikouluikäistä tai inan nuorempaa, käytännössä hyvin usein rankalaista bensiinikäyttöistä autoa, mutta ovat toistaiseksi olleet niin kaukana, ettei oo aikatauluun sopinut lähempi kaupanteko. Vaatimuksia tuollaisissa puolentoista kahdentonnin autoissa ei paljoa esitetä, mutta kuulemma neljä ovea ja abs -jarrut pitäis olla, miellään kylmäkonekin (mukavuusvaruste).

Tässäkin foorumissa nimimerkit on ympäri Suomea eikä kysyntä/tarjonta välttämässä kohtaa, mutta jos jollain on esim. vaihtoaikeita tuommoisesta käyttökulkineesta, niin vois päästä suoraan kauppaan.

Kaveri osti juuri Turusta tai Raisiosta kauppakassin, autoliikkeestä, Mazdan 626 farmarin. 1,8 bensakone, ilmastointi ja mitä lie siihen kuuluukaan. 2000-luvun puolelta, ja hinta oli 999. Hintapyyntö oli ollut alunperin 2600, siitä hiljalleen pudonnut kunnes romahduttivat sellaiseksi että lähtee ennen vuoden vaihdetta. Nyt välipäivinä kova kierros autokauppoihin missä niitä kovasti on, ja kyselemään.
Kauppiailla kova tarve saada pihat/autolistat kuntoon ennen vuodenvaihdetta. Noilla halvoilla autoillahan tappiota tulee kaupalle, jos on tullakseen, mahdollisimman vähän vaikka antaa ilmaiseksi pois :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Auton ostoa?
Mun tunnetusti "hyvin" menneet autokaupat ei paljoo ketään naurata, mut tämmöistä tällä kertaa. Ei sitä markkinapaikkaa tässä foorumissa ole, mutta ilmaisenpa kumminkin.

Emännän tytär saa ajo-oikeuden muutaman viikon päästä ja autokuume nousee...sisäruksilleen isänsä on hommannut tai ainakin neuvonut ajoneuvon hankinnassa, nyt  kuulemma "iskää ei kiinnosta".

Liikkeistä/netistä oon katellut noin rippikouluikäistä tai inan nuorempaa, käytännössä hyvin usein rankalaista bensiinikäyttöistä autoa, mutta ovat toistaiseksi olleet niin kaukana, ettei oo aikatauluun sopinut lähempi kaupanteko. Vaatimuksia tuollaisissa puolentoista kahdentonnin autoissa ei paljoa esitetä, mutta kuulemma neljä ovea ja abs -jarrut pitäis olla, miellään kylmäkonekin (mukavuusvaruste).

Tässäkin foorumissa nimimerkit on ympäri Suomea eikä kysyntä/tarjonta välttämässä kohtaa, mutta jos jollain on esim. vaihtoaikeita tuommoisesta käyttökulkineesta, niin vois päästä suoraan kauppaan.

Veljeni SKN on vaihtamassa Nollasalamansa öky-Jeeppiin (siis autoon, ei siihen kommunistiin)...  ???
It ain't over till the fat lady sings

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Auton ostoa?
Mun tunnetusti "hyvin" menneet autokaupat ei paljoo ketään naurata, mut tämmöistä tällä kertaa. Ei sitä markkinapaikkaa tässä foorumissa ole, mutta ilmaisenpa kumminkin.

Emännän tytär saa ajo-oikeuden muutaman viikon päästä ja autokuume nousee...sisäruksilleen isänsä on hommannut tai ainakin neuvonut ajoneuvon hankinnassa, nyt  kuulemma "iskää ei kiinnosta".

Liikkeistä/netistä oon katellut noin rippikouluikäistä tai inan nuorempaa, käytännössä hyvin usein rankalaista bensiinikäyttöistä autoa, mutta ovat toistaiseksi olleet niin kaukana, ettei oo aikatauluun sopinut lähempi kaupanteko. Vaatimuksia tuollaisissa puolentoista kahdentonnin autoissa ei paljoa esitetä, mutta kuulemma neljä ovea ja abs -jarrut pitäis olla, miellään kylmäkonekin (mukavuusvaruste).

Tässäkin foorumissa nimimerkit on ympäri Suomea eikä kysyntä/tarjonta välttämässä kohtaa, mutta jos jollain on esim. vaihtoaikeita tuommoisesta käyttökulkineesta, niin vois päästä suoraan kauppaan.

Veljeni SKN on vaihtamassa Nollasalamansa öky-Jeeppiin (siis autoon, ei siihen kommunistiin)...  ???

Saattas tuosta lähtee oopelin lisäks toi kolmen kirjaimen painajainenkin?



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159