Jos sylinterin männän eri puolilta lähtevät letkut kytketään yhteen, sylinterin poikkipinta-aloilla ei ole merkitystä. Koko letkun matkalla on sama paine, onhan se yhtenäinen letku
Huonosti nukutun yön jälkeen on kivaa jankata :-|
Kyllä se yhteenkytkeminen auttaa lämpölaajenemiseen - silloin kun se sylinteri voi pidentyä ilman suurempaa kuormaa. Ajatteluun auttanee se, että tuohon piiriin voit lisätä sitä enemmän öljyä mitä ulommas männänvartta vedät. Sinne isomman tilavuuden puolelle tulee liikkeen mukana enemmän lisää tilaa kuin mitä pienemmältä tulee öljyä tilalle. Laajentuva öljy liikuttaa mäntää niin että tasapaino hiukan isommalle tilavuudelle löytyy.
Usein vaan se tunkki kohtaa pidentyessään koneessa jotakin vastusta joten painetta sitten kertyy sitä vastaavasti. Ja jos sylinteri on jo valmiiksi maksimipituudessaan niin eipä se sitten enää voi pidetä.
1-toimisellakin ongelma löytyy, esim helmikuussa irroitettu kippiletku saattaa olla ikävä saada heinäkuussa kiinni, tyhjäkin lava tekee sen verran vastusta että painetta löytyy.
Kaveri lainasi kerran kesällä kärryäni jonka jarruletku oli ollut viimeksi talvella kiinni , eikä laittanut sitä letkua (traktorista kun puuttui jarruliitäntä). Jarrut laahasivat niin että savu nousi...