Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N143 HT3 etuakselin rasvaus  (Luettu 14068 kertaa)

jebou

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Valtra N143 HT3 etuakselin rasvaus
Myyjä sanoi minulle uutta konetta esitellessään, että etuakselissa ei ole pyörien nivelissä rasvanippoja, kestovoideltuja tjsp sanoi olevan. No, minä uskoin enkä ole edes yrittänyt etsiä. Rasvasin ohjekirjassa(kin) mainittua akselin runkoon kiinnityksen kahta nippaa ja traktorin alla ollessani huomasin nivelissä nipan, jonka päältä oli suojatulppa irronnut. Pyöräytin rengasta ja katsoin niin myös toisella puolella oli nippa suojatulpan sisällä. Eli kyllä siellä oli nipat 2kpl/rengas... Rasvasin jo hätäpäissäni toisen puolen kunnes rupesin miettimään, että onko ne vain "hätävarana" ja siellä todella on kestovoidellut nipat, vai ketä tässä nyt yritetään huijata? Käyttäjän käsikirja ei maininnut nippojen rasvauksesta mitään nopealla vilkaisulla. Aiheutinko nyt jtn ongelmia rasvaamalla normaalia vaseliinia nipasta sisälle?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Valtra N143 HT3 etuakselin rasvaus
koko etuakseli nyt kiireesti päreiksi ja liuottimella kaikki rasva pois ja uutta akselia ettimään jo valmiiksi, kun kerran on valteemi kyseessä!

42

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
koko etuakseli nyt kiireesti päreiksi ja liuottimella kaikki rasva pois ja uutta akselia ettimään jo valmiiksi, kun kerran on valteemi kyseessä!
Juu kiukkuinen soitto myyntipäällikölle taitaa olla jo myöhäistä :-X
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niin rasvasitko sinä olka-akselit, vai vetoakselit. ei sillä, että siitä rasvauksesta olis mitään haittaa, menipä kumpaan tahansa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Myyntipäällikkö

• Vieras

Mulle on turha soittaa

42

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mulle on turha soittaa
Niinhän minä sanoin – takuuaika on ohi :-[

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on 2010 mallisessa N111 rasvanipat nivelristikoissa, vaikkkei ohjekirjassa sellaisita olekaan mainintaa. Olen niitä rasvaillut ja oli ne Valtrahuollossakin rasvattu. Akseli on kytkettävällä lukolla, oliskohan tuossa jotain eroa.
Tuttu tais ajaa 5000 tuntia 905 ennenkuin huomasi niveristikon nipat. Rasvauksen jälkeen akselisto hiljeni ja jatkoi toimintaa moitteetta.
Mystinen kesälaatumies

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
antaskohan sassi lisätakkuun ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Mulla on 2010 mallisessa N111 rasvanipat nivelristikoissa, vaikkkei ohjekirjassa sellaisita olekaan mainintaa. Olen niitä rasvaillut ja oli ne Valtrahuollossakin rasvattu. Akseli on kytkettävällä lukolla, oliskohan tuossa jotain eroa.
Tuttu tais ajaa 5000 tuntia 905 ennenkuin huomasi niveristikon nipat. Rasvauksen jälkeen akselisto hiljeni ja jatkoi toimintaa moitteetta.
05 sarjassa rasvaus on aikas tiheään.
pessimisti ei pety!

42

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
antaskohan sassi lisätakkuun ;D ;D ;D ;D

Eikös se ollut von gööpel joka tiesi valtran etuakselin vioista – kylälläkin oli monta mennyt rikki.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
on se muuten kiva että jopa kotimaisessa on noita käyttöohjekukkasia;   ei vaan voi paljon käänösvirheeseen vedota.                    joissain ei ole jotain perusominaisuutta edes mainittu mutta toisessa ohjeessa sitten on.  tekeekö net joka koneeseen oman version käyttiksestä?                             jokainenhan voi räätälöidä omansa haluamaksi, siis traktorin.                               ---  voitele, - jos on. tarkista, -jos on.  kiristä, -jos on.   vaihda, jos on.    säädä, jos on.   !!!!        olis kiva lukia tollasta ohjetta.

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Terveen maalaisjärjen käyttö ei tietenkään ole vaihtoehto nyy kuskille?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Pro

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Myyjä sanoi minulle uutta konetta esitellessään, että etuakselissa ei ole pyörien nivelissä rasvanippoja, kestovoideltuja tjsp sanoi olevan. No, minä uskoin enkä ole edes yrittänyt etsiä. Rasvasin ohjekirjassa(kin) mainittua akselin runkoon kiinnityksen kahta nippaa ja traktorin alla ollessani huomasin nivelissä nipan, jonka päältä oli suojatulppa irronnut. Pyöräytin rengasta ja katsoin niin myös toisella puolella oli nippa suojatulpan sisällä. Eli kyllä siellä oli nipat 2kpl/rengas... Rasvasin jo hätäpäissäni toisen puolen kunnes rupesin miettimään, että onko ne vain "hätävarana" ja siellä todella on kestovoidellut nipat, vai ketä tässä nyt yritetään huijata? Käyttäjän käsikirja ei maininnut nippojen rasvauksesta mitään nopealla vilkaisulla. Aiheutinko nyt jtn ongelmia rasvaamalla normaalia vaseliinia nipasta sisälle?

Onko jarrut etuakselilla? T-sarjassa on jarrulisessa akselissa ilmausnipat ja ne on just peitetty suojatulpalla, takapäässä sitte kanssa ilmausnipat. Niihin ei kannata rasvaa laittaa.  ;)
Tästä tähän.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
riippuu kait vähän akselista. Mezzossa riippui siitä onko normi akseli vai teollisuusakseli. Mulla puuttuu nipat kun on teolisuusakseli.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mah

• Vieras
Terveen maalaisjärjen käyttö ei tietenkään ole vaihtoehto nyy kuskille?
Nyykkärin ohjekirja muistuttanee katiskaa tai supiloukkua, kun on väännetty rautalangasta...? :-X