Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Näennäesviljely  (Luettu 30432 kertaa)

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Näennäesviljely
Elikkäs mitäs se raatilaisten mielestä on sitä näennäesviljelyä?

Antti ex on jo leimannu kaikki emolehmänpitäjät näennäesviljelijöiksi vaikka eläis sillä hommalla :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Näennäesviljely
Uusien lannoitustaulukoiden mukaan meistä jokainen on kohta näennäisviljelijä, luomu siis.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Näennäesviljely
Laskin käteen. Voi näkökulma vaihtua kustannustehokkaakksi viljelyksi.

case_4230

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Näennäesviljely
se että laitetaan heinä kasvamaan ,ei lannoiteta, niitetään kerran kesässä maahan ja revitään tuet, plus luonnohaittapellot..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Näennäesviljely
Laskin käteen. Voi näkökulma vaihtua kustannustehokkaakksi viljelyksi.

Tuotamme siis höpöheinää ja oravankynsiä kansakunnan iloksi.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Näennäesviljely
Se on sitä viherryttämis maaseutupolitiikkaa... Ja siitä vielä maksetaan jatkossa enemmän :)

Eipä ole nykyisellä pinta-alalla mahdollista harrastaa näennäisviljelyä...

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Näennäesviljely
se että laitetaan heinä kasvamaan ,ei lannoiteta, niitetään kerran kesässä maahan ja revitään tuet, plus luonnohaittapellot..
mikäli pellot ei ole kasvukunnossa ni mikäs tuon viisaampaa tilan pitoa.joka tuutissa nykyää neuvotaan viljelemään tarvetta vastaan,kumma homma vaan kun ei sitä tarvetta synny, ku tää "näennäisyys" viljely ei oo arvossaan.vuos kaks tällästä viljelyy ni vois alkaa suomen viljan hinnat kohtaamaan euroopanhintoja.ja titenkin hinnat +rahti :)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Näennäesviljely
Tää on kompakysymys  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

antti-x

  • Vieras
Vs: Näennäesviljely
Elikkäs mitäs se raatilaisten mielestä on sitä näennäesviljelyä?

Antti ex on jo leimannu kaikki emolehmänpitäjät näennäesviljelijöiksi vaikka eläis sillä hommalla :o

Vehän henk koht. rajan. siihen että tuet ovat jatkuvasti yli 2/3 maatalouden liikevaihdosta. Se on näennäisviljelyä. :) Ihan oikeaa työtä se voi olla, mutta vain näennäisesti tuotetaan jotain.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Näennäesviljely
Mun mielestäni näennäisviljelyä on sellainen, että tilan myyntikelpoisen tuotannon arvo on alle tilan saaman tukimäärän arvon.

Tuolla kaavalla laskettuna alle 4 tonnin vljasadot ovat näennäisviljelyä  ;D Niinkuin ovatkin  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Näennäesviljely
Elikkäs mitäs se raatilaisten mielestä on sitä näennäesviljelyä?

Antti ex on jo leimannu kaikki emolehmänpitäjät näennäesviljelijöiksi vaikka eläis sillä hommalla :o

Vehän henk koht. rajan. siihen että tuet ovat jatkuvasti yli 2/3 maatalouden liikevaihdosta. Se on näennäisviljelyä. :) Ihan oikeaa työtä se voi olla, mutta vain näennäisesti tuotetaan jotain.
Tukien jako perusteena olisi hyvä.Tuettaisiin tilaa joka tuottaa kuluttajalle ja markkinoille.Eikö tukien tarkoituskin ole kuluttajille edullinen tuote.

antti-x

  • Vieras
Vs: Näennäesviljely
Mun mielestäni näennäisviljelyä on sellainen, että tilan myyntikelpoisen tuotannon arvo on alle tilan saaman tukimäärän arvon.

Tuolla kaavalla laskettuna alle 4 tonnin vljasadot ovat näennäisviljelyä  ;D Niinkuin ovatkin  ;D

Minä olin niin lepsu että kelpuutin jopa puolet tuosta tulosta "oikean" viljelyn alle. Se tosin on ehkä lepsua. Tarkempi ja vähän tiukempi määritelmä (ei niin tiukka kuin BS kuitenkaan):

Jos 2010-2013 ei kertaakaan maatalouden myyntitulo (eläimet, eläintuotteet ja kasvit ja kasvituotteet) ollut 75% saman vuoden kaikista tuista, kyse on näennäisviljelystä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Näennäesviljely
Mun mielestäni näennäisviljelyä on sellainen, että tilan myyntikelpoisen tuotannon arvo on alle tilan saaman tukimäärän arvon.
Olen siis näennäisviljelijä.
Nothing is Something Worth Doing

Regent

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: Näennäesviljely
Mun mielestäni näennäisviljelyä on sellainen, että tilan myyntikelpoisen tuotannon arvo on alle tilan saaman tukimäärän arvon.

Tuolla kaavalla laskettuna alle 4 tonnin vljasadot ovat näennäisviljelyä  ;D Niinkuin ovatkin  ;D

Minä olin niin lepsu että kelpuutin jopa puolet tuosta tulosta "oikean" viljelyn alle. Se tosin on ehkä lepsua. Tarkempi ja vähän tiukempi määritelmä (ei niin tiukka kuin BS kuitenkaan):

Jos 2010-2013 ei kertaakaan maatalouden myyntitulo (eläimet, eläintuotteet ja kasvit ja kasvituotteet) ollut 75% saman vuoden kaikista tuista, kyse on näennäisviljelystä.


Olen tyytyväinen siihen että myyntitulot kattavat kaikki menot. Palkka jää tuista  :(

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Näennäesviljely
Mun mielestä näennäisviljely on asennekysymys. Paletti valmiina on helpo huudella.  ??? ::)
Nothing is Something Worth Doing