• Tavallinen aihe

Aihe Avant 420 vastaan vanha 520+  (Luettu 18024 kertaa)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 698
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Pian joku rupiaa kehumaan 800 popkatin väkevyyttä..
Hyvä muistaa että puhutaan hieman eri painoluokan koneista.


No onhan se sentään kone jolla voi kuormata, kantaa, puskea ja kaikken muun hyvän lisäksi erittäin yksinkertainen, luotettava ja kestävä, siis 800 sarjan popkatti

samout

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Heitetäänpäs tämmönen tänne:

Löytyy 2002 vuosimallin avant 528+ ja alkais olemaan vaihtokunnossa. Mikä ois sopiva hankinta tuon tilalle, kun seuraavat kriteerit otetaan huomioon?

-kaatokuorma väh. 1200 kg, että saa säilörehupaalit nousemaan maasta
-korkeus alle 2m turvakaaren kanssa
-ei mielellään hirveästi tuota nykystä kookkaampi/painavampi

vastaava uus , avantin 600-sarjalainen vai jokin aivan muu?

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".

Mahtuuko tollanen jobbari 2 metriä korkeasta ovesta ja pituutta sais olla vain 230cm? Täyttäisikö se nämä ainoat vaatimukseni?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8165
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Mites Stiga Villa? ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".

Mahtuuko tollanen jobbari 2 metriä korkeasta ovesta ja pituutta sais olla vain 230cm? Täyttäisikö se nämä ainoat vaatimukseni?

Korkeuden puolesta pienin sopii kaari alas taitettuna, mutta pituus on 258

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Mites Stiga Villa? ;D

Iha paska. Hydrolla 2 kesää ajettu ja sammuu joka leikkuukerralla. Tankkiin puhallus ja taas mennään. ilmareijät korkista auki kun puhaltaa, mikähän sitäki oikein vaivaa?  >:(

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Norcar/Agromatic monipuolisin ja muutenkin ylivoimainen. Teknisiä tietoja tutkimaan ja koeajolle.
Oon vaatimaton!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Jos ja kun ulkonäkö häiritsee niin sitten kun ne nykyiset muovihilppeet on ajanu aivan rusinaksi niin ainakin 520 sai ylöjärveltä hd kuoret mitkä kestää ihan eri lailla. Jostain syystä tuntuu että näissä pienissä on ajo paljon terävämpi kuin isommissa mutta siihenkin oletettavasti tottuu. Valitettavasti taisitte ostaa vähän lelun ja noi isommat on vasta niitä KONEITA mutta jos ei isompaa tarvinnu. Jos joku suunnittelee 600 hankintaa lisäpainosarjalla niin siihen täytyy sitten laittaa nesteet renkaisiin koska muuten Se on tyhjänä liian takapainoinen. Niin juu ja syksyllä näkyi messulla tää erilailla toteutettu avantti jossa oli katteet kiinni niillä samoilla klemmareilla kun "konepeitto". Liekkö sitten kestää mutta käteviä käyttää jos ehjät.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Jos ja kun ulkonäkö häiritsee niin sitten kun ne nykyiset muovihilppeet on ajanu aivan rusinaksi niin ainakin 520 sai ylöjärveltä hd kuoret mitkä kestää ihan eri lailla. Jostain syystä tuntuu että näissä pienissä on ajo paljon terävämpi kuin isommissa mutta siihenkin oletettavasti tottuu. Valitettavasti taisitte ostaa vähän lelun ja noi isommat on vasta niitä KONEITA mutta jos ei isompaa tarvinnu. Jos joku suunnittelee 600 hankintaa lisäpainosarjalla niin siihen täytyy sitten laittaa nesteet renkaisiin koska muuten Se on tyhjänä liian takapainoinen. Niin juu ja syksyllä näkyi messulla tää erilailla toteutettu avantti jossa oli katteet kiinni niillä samoilla klemmareilla kun "konepeitto". Liekkö sitten kestää mutta käteviä käyttää jos ehjät.

Noi katteiden kiinnitykset pitää olla semmoiset, että toimivat, vaikka kuori on hieman rutussa. Peltikuori on reiluilla ruuveilla hyvä, mutta varmaan melun, muodon, painon ja hinnan takia on näitä muovi-lasikuitu-virityksiä.

Tää 420 olisi ihan hyvä, jos hydrauliikassa olisi kaksoispumppu, niinn kuin vanhassa. 30% öljystä olisi pääasiassa vapaakierrossa, jolloin moottorin tehot riittävät ajoon.
Tässä käy samoin kuin Timberin ajokoneessa, jonka työtä katselin. Kaveri ajoi hieman upottavassa maastossa ja vaikka automatiikka hoiti voimansiirtoa, ohjaaminen sammutti koneen. Eli tehon jako eri hommiin on tarkkaa, jos tehoreservejä ei ole tai ne "ulosmitataan"

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.

Jeps. Tämän löysin varaosakirjasta, mutta en vielä säätänyt.

Tarkkaan ajonopeuden hallintaan sekään ei vaikuta, koska polkimen tehollinen liikevara on todella pieni.


Koneen rakentaminen on yleensä kompromissi hinnan, suorituskyvyn, muodon ja mittojen ja painojen kanssa. Se on aina muistettava.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.

Jeps. Tämän löysin varaosakirjasta, mutta en vielä säätänyt.

Tarkkaan ajonopeuden hallintaan sekään ei vaikuta, koska polkimen tehollinen liikevara on todella pieni.


Koneen rakentaminen on yleensä kompromissi hinnan, suorituskyvyn, muodon ja mittojen ja painojen kanssa. Se on aina muistettava.

tota samaa tarkootin tuos erellises...
olikos se vanha viä vaijeriilla ajo? tais olla, seki tuo tuntumaa.. mihin se meni??
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Vanha oli vaijerilla ja polkimen tehollinen liikevara oli ainakin kaksinkertainen.

Vanhasta laitoin noin klo 13.30 ilmon nettikoneeseen ja 15.00 oli jo myyty.
Iltaan mennessä tuli parikymmentä kyselyä.
Hinnan laitoin semmoiseksi, että en jäänyt mielestäni tappiolle lainkaan verrattuna siihen, että olisin itse laitattanut koneeseen uuden moottorin.

Nokialle meni kone.

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
avant 420  ei ole muuta vikaa kuin moottori jossa ei ole ala vääntöä ollenkaa  ja savuttaa aivan hirveesti , kun pitää isoilla kierroksilla ajaa . omassa koneessa noita sähkö häiriötä öljy ,laturi   valot temppuili oli liittimet huonosti kasattu . avantin takuu palvelu on todella erinomaista kaikki viat on korjattu eikä matka kuluja peritä. tehtaalla vastaanotossa todella mukavia naisia kun kävin siellä käymässä.

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Norcar/Agromatic monipuolisin ja muutenkin ylivoimainen. Teknisiä tietoja tutkimaan ja koeajolle.
Mulla käytössä Norcar 765 vm.07.Pidän omissa hommissa "moottorin päällä istuttavaa"runkorakennetta paljon parempana kun vanhan Avantin tyylisen.
Teleskoppipuomikin on joka kerta käytössä kun konetta ajan.Pienkuormain ilman teleskooppia on kuin norsu ilman kärsää.Ajonopeuden säätö jalkapolkimella ja suunnanvaihto napilla on nykypäivää.Koskas Traktoreita viimeksi on myyty ilman kaasupoljinta?
Norcarissa valitettavasti työnjälki on ainakin tässä mallissa ollut huonoa.
Rungon sisäiset hydeletkut ilman suojausta ja näin ollen hankautuvat puhki.
Ikävä on ahtaasti olevia letkuja uusia .Jos olisi suojamuovit kierretty jo teh-
taalla letkujen ympärille kestoikä olisi moninkertainen.Suojamuovin hintaan se ei voi kaatua.Lähestulkoon kaikki letkut myös alkoivat vuotaa liitoksistaan  ensimmäisen 500 tunnin aikana.Outoa.
Muuten kyllä konearsenaalini suosikki kone.