Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Herra Heinamaki - 15.01.14 - klo:20:45

Otsikko: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 15.01.14 - klo:20:45
Haluatteko lukea kokemuksia. Ehkä ette, mutta kirjoitan kumminkin.

Vanha 4500 h palvellut 520+ otti ja simahti joulukuulla.
Hätiin hankin suoraan Agrimarketin myymälästä uuden 420-mallin, jossa työtehopaketti varusteena.

Sama moottori kuin vanhassa, nostotehoa hieman vähemmän ja ajonopeutta enemmän.
Ulkomitoiltaan taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen kone.

Onhan tää uusi ihan kiva ja hieno. Valoja 5 kpl, lämmitettävä jousitettu istuin, ryhmäpikaliitin hydrauliikassa ja nopeutta siirrossa ihan kivasti.
Teleskooppipuomi vaikuttaa hyvältä.

Mutta on liikaa kikosteluja ja ne muovikuoret...voi voi. Avaaminen pienillä ristipääruuveilla.
Ajon hallinta on vaikeaa. Polkimissa pieni liikevara, josta osa on "tyhjää" ja lopulla pitää hallita koko nopeusskaala.
Viive polkimien liikkeen ja pumpun säätymisen välillä rassaa mieltä. Kuin kuminauha olisi polkimien ja pumpun välillä. Vanha reagoi välittömästi.
Isompi nopeus ja vanhaa tehokkaampi hydrauliikka ovat yhdessä liikaa 20 hv moottorille. Kaasua pitää olla reippaasti, jotta jaksaa puskea, mutta puomin liikuttaminen voikin olla sitten liikaa.

Nyt reilun kuukauden kokemuksenkaan jälkeen ei kone vielä kulje selkäytimestä.

Ei ole uusi Avantti enää KONE, vaan kone
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Realisti - 15.01.14 - klo:21:06
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: mää vai - 15.01.14 - klo:21:27
8
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".
minkälaanen teleskooppi?
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Realisti - 15.01.14 - klo:21:31
8
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".
minkälaanen teleskooppi?

Kunnon kuormaimissa on levyaisat eikä mitään teleskooppeja.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: JD6630 - 15.01.14 - klo:21:44
Sulta varmaan lähtis halvalla tommonen jobmanni? ::)
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Opelmies - 15.01.14 - klo:21:45
Sulta varmaan lähtis halvalla tommonen jobmanni? ::)

Spezial prais, only foor juu... :P
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Realisti - 15.01.14 - klo:22:21
Markkinointi lopetettu kun ei ollut myyntimenestys, mutta sainpas itselle hemmetin hyvän kuormaimen.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Ropsoni - 15.01.14 - klo:22:37
8
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".
minkälaanen teleskooppi?

Kunnon kuormaimissa on levyaisat eikä mitään teleskooppeja.

Joo eikä niitä todellakaan kutsuta silloin pienkuormaajiksi.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: jusu - 15.01.14 - klo:22:48
Haluatteko lukea kokemuksia. Ehkä ette, mutta kirjoitan kumminkin.

Vanha 4500 h palvellut 520+ otti ja simahti joulukuulla.
Hätiin hankin suoraan Agrimarketin myymälästä uuden 420-mallin, jossa työtehopaketti varusteena.

Sama moottori kuin vanhassa, nostotehoa hieman vähemmän ja ajonopeutta enemmän.
Ulkomitoiltaan taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen kone.

Onhan tää uusi ihan kiva ja hieno. Valoja 5 kpl, lämmitettävä jousitettu istuin, ryhmäpikaliitin hydrauliikassa ja nopeutta siirrossa ihan kivasti.
Teleskooppipuomi vaikuttaa hyvältä.

Mutta on liikaa kikosteluja ja ne muovikuoret...voi voi. Avaaminen pienillä ristipääruuveilla.
Ajon hallinta on vaikeaa. Polkimissa pieni liikevara, josta osa on "tyhjää" ja lopulla pitää hallita koko nopeusskaala.
Viive polkimien liikkeen ja pumpun säätymisen välillä rassaa mieltä. Kuin kuminauha olisi polkimien ja pumpun välillä. Vanha reagoi välittömästi.
Isompi nopeus ja vanhaa tehokkaampi hydrauliikka ovat yhdessä liikaa 20 hv moottorille. Kaasua pitää olla reippaasti, jotta jaksaa puskea, mutta puomin liikuttaminen voikin olla sitten liikaa.

Nyt reilun kuukauden kokemuksenkaan jälkeen ei kone vielä kulje selkäytimestä.

Ei ole uusi Avantti enää KONE, vaan kone

pumpun päällä kuristin josta voi vähä säätää herkkyyttä.. pover control venttiilillä (jos ei oo) saa sen niin ettei ajo ahdista niin herkästi..

mihin vanha meni?
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Paalari - 16.01.14 - klo:07:04
Tuo suurempi ajonopeus merkkaa sitä että uudessa on pienemmät ajomoottorit kuin vanhassa, eli vääntömomentti on huono ja siksi kyykkää herkästi.

Oma muovikuorinen 520 tuli aikanaan otettua 400 ajomoottoreilla.
Eipä sen vauhti päätä huimaa, mutta tyhjäkäynnilläkin voi survaista petalimen pohjaan, eikä siihen tuuperru.

Pian joku rupiaa kehumaan 800 popkatin väkevyyttä..
Hyvä muistaa että puhutaan hieman eri painoluokan koneista.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Adam Smith - 16.01.14 - klo:07:41
Haluatteko lukea kokemuksia. Ehkä ette, mutta kirjoitan kumminkin.

Vanha 4500 h palvellut 520+ otti ja simahti joulukuulla.
Hätiin hankin suoraan Agrimarketin myymälästä uuden 420-mallin, jossa työtehopaketti varusteena.

Sama moottori kuin vanhassa, nostotehoa hieman vähemmän ja ajonopeutta enemmän.
Ulkomitoiltaan taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen kone.

Onhan tää uusi ihan kiva ja hieno. Valoja 5 kpl, lämmitettävä jousitettu istuin, ryhmäpikaliitin hydrauliikassa ja nopeutta siirrossa ihan kivasti.
Teleskooppipuomi vaikuttaa hyvältä.

Mutta on liikaa kikosteluja ja ne muovikuoret...voi voi. Avaaminen pienillä ristipääruuveilla.
Ajon hallinta on vaikeaa. Polkimissa pieni liikevara, josta osa on "tyhjää" ja lopulla pitää hallita koko nopeusskaala.
Viive polkimien liikkeen ja pumpun säätymisen välillä rassaa mieltä. Kuin kuminauha olisi polkimien ja pumpun välillä. Vanha reagoi välittömästi.
Isompi nopeus ja vanhaa tehokkaampi hydrauliikka ovat yhdessä liikaa 20 hv moottorille. Kaasua pitää olla reippaasti, jotta jaksaa puskea, mutta puomin liikuttaminen voikin olla sitten liikaa.

Nyt reilun kuukauden kokemuksenkaan jälkeen ei kone vielä kulje selkäytimestä.

Ei ole uusi Avantti enää KONE, vaan kone
Samat fiilikset jäi koeajosta. Ei oikein selvinnyt, millaiseen käyttöön kone on tarkoitettu. 500 sarja on liki saman hintainen ja ihan toisentuntuinen... Sikäli mielenkiintoista, että näille todellisille pienkuormainmarkkinoille ei oikein avantin lisäksi ole ollut toimivia koneita. Parin tonnin koneita jo löytyy..
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Varjo79 - 16.01.14 - klo:08:53
Haluatteko lukea kokemuksia. Ehkä ette, mutta kirjoitan kumminkin.

Vanha 4500 h palvellut 520+ otti ja simahti joulukuulla.
Hätiin hankin suoraan Agrimarketin myymälästä uuden 420-mallin, jossa työtehopaketti varusteena.

Sama moottori kuin vanhassa, nostotehoa hieman vähemmän ja ajonopeutta enemmän.
Ulkomitoiltaan taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen kone.

Onhan tää uusi ihan kiva ja hieno. Valoja 5 kpl, lämmitettävä jousitettu istuin, ryhmäpikaliitin hydrauliikassa ja nopeutta siirrossa ihan kivasti.
Teleskooppipuomi vaikuttaa hyvältä.

Mutta on liikaa kikosteluja ja ne muovikuoret...voi voi. Avaaminen pienillä ristipääruuveilla.
Ajon hallinta on vaikeaa. Polkimissa pieni liikevara, josta osa on "tyhjää" ja lopulla pitää hallita koko nopeusskaala.
Viive polkimien liikkeen ja pumpun säätymisen välillä rassaa mieltä. Kuin kuminauha olisi polkimien ja pumpun välillä. Vanha reagoi välittömästi.
Isompi nopeus ja vanhaa tehokkaampi hydrauliikka ovat yhdessä liikaa 20 hv moottorille. Kaasua pitää olla reippaasti, jotta jaksaa puskea, mutta puomin liikuttaminen voikin olla sitten liikaa.

Nyt reilun kuukauden kokemuksenkaan jälkeen ei kone vielä kulje selkäytimestä.

Ei ole uusi Avantti enää KONE, vaan kone
Samat fiilikset jäi koeajosta. Ei oikein selvinnyt, millaiseen käyttöön kone on tarkoitettu. 500 sarja on liki saman hintainen ja ihan toisentuntuinen... Sikäli mielenkiintoista, että näille todellisille pienkuormainmarkkinoille ei oikein avantin lisäksi ole ollut toimivia koneita. Parin tonnin koneita jo löytyy..
[/quote Onhan tuo Agromatic/Norcar ainakin mulla on pelannu ihan asiallisesti. Kone on siis 744 malli on ärhäkkäämpi hydrauliikaltaan mitä aikalaisensa Avanti. Aika paljon tulee kannettua paaleja tolla ja tyhjennettyä kestokuivike karsinoita. Onhan tuosta sitte hiukan runko murtunut hitsillä korjaantu mutta isompi miinus on se p*******n klopota moottori! Polttoaine laitteet aina tukossa >:( Vaikka tankkaan samasta jakajasta mistä muutkin ropaleet tankinkin olen jokusenkerran putsannut >:(Sekä startin laakereita menee kele. No tuo klopotan sohlohan on vissiin myös Avantissa.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: +250 - 16.01.14 - klo:09:18
Haluatteko lukea kokemuksia. Ehkä ette, mutta kirjoitan kumminkin.

Vanha 4500 h palvellut 520+ otti ja simahti joulukuulla.
Hätiin hankin suoraan Agrimarketin myymälästä uuden 420-mallin, jossa työtehopaketti varusteena.

Sama moottori kuin vanhassa, nostotehoa hieman vähemmän ja ajonopeutta enemmän.
Ulkomitoiltaan taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen kone.

Onhan tää uusi ihan kiva ja hieno. Valoja 5 kpl, lämmitettävä jousitettu istuin, ryhmäpikaliitin hydrauliikassa ja nopeutta siirrossa ihan kivasti.
Teleskooppipuomi vaikuttaa hyvältä.

Mutta on liikaa kikosteluja ja ne muovikuoret...voi voi. Avaaminen pienillä ristipääruuveilla.
Ajon hallinta on vaikeaa. Polkimissa pieni liikevara, josta osa on "tyhjää" ja lopulla pitää hallita koko nopeusskaala.
Viive polkimien liikkeen ja pumpun säätymisen välillä rassaa mieltä. Kuin kuminauha olisi polkimien ja pumpun välillä. Vanha reagoi välittömästi.
Isompi nopeus ja vanhaa tehokkaampi hydrauliikka ovat yhdessä liikaa 20 hv moottorille. Kaasua pitää olla reippaasti, jotta jaksaa puskea, mutta puomin liikuttaminen voikin olla sitten liikaa.

Nyt reilun kuukauden kokemuksenkaan jälkeen ei kone vielä kulje selkäytimestä.

Ei ole uusi Avantti enää KONE, vaan kone
Samat fiilikset jäi koeajosta. Ei oikein selvinnyt, millaiseen käyttöön kone on tarkoitettu. 500 sarja on liki saman hintainen ja ihan toisentuntuinen... Sikäli mielenkiintoista, että näille todellisille pienkuormainmarkkinoille ei oikein avantin lisäksi ole ollut toimivia koneita. Parin tonnin koneita jo löytyy..
Tiäkköhän aatami,saako avanttin mannekiini korvausta lehdes poseeraamisesta vai onko se omanarvon nostatusta ;D
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 16.01.14 - klo:12:03

Samat fiilikset jäi koeajosta. Ei oikein selvinnyt, millaiseen käyttöön kone on tarkoitettu. 500 sarja on liki saman hintainen ja ihan toisentuntuinen... Sikäli mielenkiintoista, että näille todellisille pienkuormainmarkkinoille ei oikein avantin lisäksi ole ollut toimivia koneita. Parin tonnin koneita jo löytyy..

Kone on siis passelin kokoinen meille rehunjakoon.

Tuo huono ajettavuus vaan on pitkä miinus vanhaan nähden.
Eikös 500-sarjassakin ole samat polkimet kuin 420:ssa?
Pienessä pompussa jalka heilahtaa millin ja ajajan pää 20 cm kohti kattoa...ja kops ja auts.

 ;D
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Adam Smith - 16.01.14 - klo:13:29
Tiäkköhän aatami,saako avanttin mannekiini korvausta lehdes poseeraamisesta vai onko se omanarvon nostatusta ;D
ei siitä mitään saa. Tai en ainakaan oo nähny. Edes koko juttua. Eikä se omantunnonarvoa nostata, mutta kokemus on opettanu ainaki harkitsemaan, jos pyydetään. Kun joskus jotain aineetonta antaa, voi vastineeksi joskus pyytää kädenojennusta. Sitä kutsutaan yhteistyöksi. Noin tiedoks sinne moommalaan ;D ;D

Agromaticin ainoa huono puoli on tällä alueella huolto.

Kai niissä samat polkimet on, en tiä. Muttei 528 hyökkäile, taitaa olla isommat ajomoottorit.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: paalipoika - 16.01.14 - klo:16:22
Pian joku rupiaa kehumaan 800 popkatin väkevyyttä..
Hyvä muistaa että puhutaan hieman eri painoluokan koneista.


No onhan se sentään kone jolla voi kuormata, kantaa, puskea ja kaikken muun hyvän lisäksi erittäin yksinkertainen, luotettava ja kestävä, siis 800 sarjan popkatti
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: samout - 16.01.14 - klo:16:54
Heitetäänpäs tämmönen tänne:

Löytyy 2002 vuosimallin avant 528+ ja alkais olemaan vaihtokunnossa. Mikä ois sopiva hankinta tuon tilalle, kun seuraavat kriteerit otetaan huomioon?

-kaatokuorma väh. 1200 kg, että saa säilörehupaalit nousemaan maasta
-korkeus alle 2m turvakaaren kanssa
-ei mielellään hirveästi tuota nykystä kookkaampi/painavampi

vastaava uus , avantin 600-sarjalainen vai jokin aivan muu?
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Highlander - 16.01.14 - klo:22:40
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".

Mahtuuko tollanen jobbari 2 metriä korkeasta ovesta ja pituutta sais olla vain 230cm? Täyttäisikö se nämä ainoat vaatimukseni?
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Mopomies - 16.01.14 - klo:22:44
Mites Stiga Villa? ;D
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Realisti - 16.01.14 - klo:23:08
Heh heh. Weidemanin kinukkikopio job-mannilla ajettu 600h ilman mitään ongelmia, painoa 2,5t nostotehoa 1,2t. Menee yli kahtakymppiä ja hinta alle 20k€. Pöljät ostaa näitä "brändituotteita".

Mahtuuko tollanen jobbari 2 metriä korkeasta ovesta ja pituutta sais olla vain 230cm? Täyttäisikö se nämä ainoat vaatimukseni?

Korkeuden puolesta pienin sopii kaari alas taitettuna, mutta pituus on 258
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Highlander - 17.01.14 - klo:01:05
Mites Stiga Villa? ;D

Iha paska. Hydrolla 2 kesää ajettu ja sammuu joka leikkuukerralla. Tankkiin puhallus ja taas mennään. ilmareijät korkista auki kun puhaltaa, mikähän sitäki oikein vaivaa?  >:(
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: mää vai - 17.01.14 - klo:13:59
Norcar/Agromatic monipuolisin ja muutenkin ylivoimainen. Teknisiä tietoja tutkimaan ja koeajolle.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: vms1 - 18.01.14 - klo:09:54
Jos ja kun ulkonäkö häiritsee niin sitten kun ne nykyiset muovihilppeet on ajanu aivan rusinaksi niin ainakin 520 sai ylöjärveltä hd kuoret mitkä kestää ihan eri lailla. Jostain syystä tuntuu että näissä pienissä on ajo paljon terävämpi kuin isommissa mutta siihenkin oletettavasti tottuu. Valitettavasti taisitte ostaa vähän lelun ja noi isommat on vasta niitä KONEITA mutta jos ei isompaa tarvinnu. Jos joku suunnittelee 600 hankintaa lisäpainosarjalla niin siihen täytyy sitten laittaa nesteet renkaisiin koska muuten Se on tyhjänä liian takapainoinen. Niin juu ja syksyllä näkyi messulla tää erilailla toteutettu avantti jossa oli katteet kiinni niillä samoilla klemmareilla kun "konepeitto". Liekkö sitten kestää mutta käteviä käyttää jos ehjät.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: BigPack - 18.01.14 - klo:13:44
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 18.01.14 - klo:13:45
Jos ja kun ulkonäkö häiritsee niin sitten kun ne nykyiset muovihilppeet on ajanu aivan rusinaksi niin ainakin 520 sai ylöjärveltä hd kuoret mitkä kestää ihan eri lailla. Jostain syystä tuntuu että näissä pienissä on ajo paljon terävämpi kuin isommissa mutta siihenkin oletettavasti tottuu. Valitettavasti taisitte ostaa vähän lelun ja noi isommat on vasta niitä KONEITA mutta jos ei isompaa tarvinnu. Jos joku suunnittelee 600 hankintaa lisäpainosarjalla niin siihen täytyy sitten laittaa nesteet renkaisiin koska muuten Se on tyhjänä liian takapainoinen. Niin juu ja syksyllä näkyi messulla tää erilailla toteutettu avantti jossa oli katteet kiinni niillä samoilla klemmareilla kun "konepeitto". Liekkö sitten kestää mutta käteviä käyttää jos ehjät.

Noi katteiden kiinnitykset pitää olla semmoiset, että toimivat, vaikka kuori on hieman rutussa. Peltikuori on reiluilla ruuveilla hyvä, mutta varmaan melun, muodon, painon ja hinnan takia on näitä muovi-lasikuitu-virityksiä.

Tää 420 olisi ihan hyvä, jos hydrauliikassa olisi kaksoispumppu, niinn kuin vanhassa. 30% öljystä olisi pääasiassa vapaakierrossa, jolloin moottorin tehot riittävät ajoon.
Tässä käy samoin kuin Timberin ajokoneessa, jonka työtä katselin. Kaveri ajoi hieman upottavassa maastossa ja vaikka automatiikka hoiti voimansiirtoa, ohjaaminen sammutti koneen. Eli tehon jako eri hommiin on tarkkaa, jos tehoreservejä ei ole tai ne "ulosmitataan"
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 18.01.14 - klo:13:49
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.

Jeps. Tämän löysin varaosakirjasta, mutta en vielä säätänyt.

Tarkkaan ajonopeuden hallintaan sekään ei vaikuta, koska polkimen tehollinen liikevara on todella pieni.


Koneen rakentaminen on yleensä kompromissi hinnan, suorituskyvyn, muodon ja mittojen ja painojen kanssa. Se on aina muistettava.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: jusu - 18.01.14 - klo:21:21
Tuosta pienempien mallien terävyydestä, niin kaikissa runko-ohjatuissa avanteissa on ajopumpun kyljessä säätöruuvi, josta ajon terävyyttä voi säätää. Täysin auki kone melkein keulii lähdössä ja melkein kiinni taas lähtee todella rauhallisesti liikkeelle. Siitä saa kyllä jokainen itselleen sopivan. Kyseisellä säädöllä siis hallitaan ajopumpun esiohjaushydrauliikan virtausta.

Jeps. Tämän löysin varaosakirjasta, mutta en vielä säätänyt.

Tarkkaan ajonopeuden hallintaan sekään ei vaikuta, koska polkimen tehollinen liikevara on todella pieni.


Koneen rakentaminen on yleensä kompromissi hinnan, suorituskyvyn, muodon ja mittojen ja painojen kanssa. Se on aina muistettava.

tota samaa tarkootin tuos erellises...
olikos se vanha viä vaijeriilla ajo? tais olla, seki tuo tuntumaa.. mihin se meni??
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 19.01.14 - klo:10:56
Vanha oli vaijerilla ja polkimen tehollinen liikevara oli ainakin kaksinkertainen.

Vanhasta laitoin noin klo 13.30 ilmon nettikoneeseen ja 15.00 oli jo myyty.
Iltaan mennessä tuli parikymmentä kyselyä.
Hinnan laitoin semmoiseksi, että en jäänyt mielestäni tappiolle lainkaan verrattuna siihen, että olisin itse laitattanut koneeseen uuden moottorin.

Nokialle meni kone.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 20.01.14 - klo:20:26
avant 420  ei ole muuta vikaa kuin moottori jossa ei ole ala vääntöä ollenkaa  ja savuttaa aivan hirveesti , kun pitää isoilla kierroksilla ajaa . omassa koneessa noita sähkö häiriötä öljy ,laturi   valot temppuili oli liittimet huonosti kasattu . avantin takuu palvelu on todella erinomaista kaikki viat on korjattu eikä matka kuluja peritä. tehtaalla vastaanotossa todella mukavia naisia kun kävin siellä käymässä.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: HEINÄMIES-07 - 20.01.14 - klo:20:57
Norcar/Agromatic monipuolisin ja muutenkin ylivoimainen. Teknisiä tietoja tutkimaan ja koeajolle.
Mulla käytössä Norcar 765 vm.07.Pidän omissa hommissa "moottorin päällä istuttavaa"runkorakennetta paljon parempana kun vanhan Avantin tyylisen.
Teleskoppipuomikin on joka kerta käytössä kun konetta ajan.Pienkuormain ilman teleskooppia on kuin norsu ilman kärsää.Ajonopeuden säätö jalkapolkimella ja suunnanvaihto napilla on nykypäivää.Koskas Traktoreita viimeksi on myyty ilman kaasupoljinta?
Norcarissa valitettavasti työnjälki on ainakin tässä mallissa ollut huonoa.
Rungon sisäiset hydeletkut ilman suojausta ja näin ollen hankautuvat puhki.
Ikävä on ahtaasti olevia letkuja uusia .Jos olisi suojamuovit kierretty jo teh-
taalla letkujen ympärille kestoikä olisi moninkertainen.Suojamuovin hintaan se ei voi kaatua.Lähestulkoon kaikki letkut myös alkoivat vuotaa liitoksistaan  ensimmäisen 500 tunnin aikana.Outoa.
Muuten kyllä konearsenaalini suosikki kone.
Otsikko: Vs: Avant 420 vastaan vanha 520+
Kirjoitti: antti-x - 20.01.14 - klo:22:38
Taas tuli 520:llä navettaan vajaan kuukauden turpeet kiikutettua (reilu tunnin homma 124 paikkaiseen kun toinen tuo traktorin kauhassa turpeet oviaukolle) ja hiehokarsina tyhjennettya, vehjes hoitaa myös appeen jaon vanhan navetan nuorkarjalle hienolla apeenjakokauhalla (joka ei alunperin toiminut lypsävien kanssa kun navetta oli liian ahdas).

630 oli kokeilussa puolitoista vuotta sitten ja oli muuten ok mutta nopeudensäätö oli niin on-off että olisi voinut olla yhtä hyvin keinukytkimellä kojelaudassa. Isolla kaasulla nykii ja pienellä sammuu, kiva siinä sitten yrittää tehdä töitä. Mahtavatko kahden nopeusalueen avantit olla siinä toista maata? Ei sillä, toivottavasti 520 kestää vielä seuraavat 10 vuotta.