Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )  (Luettu 22017 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Kirjotin tän tarinan päkspeissille yksärinä ja päätin, että laitetaan kaikkien näkyville. Hienosti sähelletty, onneksi ei tullut kalliiksi :)

Ukrainan poikien jouluvapaan takia oon lypsäny ny kaheksan päivää putkeen. Laatuongelmat alko heti ku alotin (pojilla ei tietenkään mitään vaikeuksia), kun tankkisolut pomppas ekassa mun lypsämässä tankillisessa. Epähuomiossa vedin tankkiin kolme vasikanmaitoa lypsävää eläkesoluttajamiljonääriä, joiden armonaika loppuu heti, kun vasikkavälitys vetää ja juovia on alle 30. En tuota tiennyt vielä silloin. Otin pontevaa poikaa sitten muutamat umpeenmenevät erilleen ja laitoin kahdelle umpituubit. Merkkasin ja maalasin huolella+laitoin lypsyneston, kun erottelu ei ole 100%. Joku kuudesta jäisi varmasti vielä päiväksi lehmäporukkaan ja tulisi illalla lypsylle. Taululle merkkasin umpeenpannut sinisellä ja kaksi hoidon saanutta punaisella. Tässä kohdassa soitti myllykuski.

No illalla sitten lypsyllä hokaisn yhden umpeenlaitetun jo ekassa ryhmässä. Pari vaihtoa myöhemmin paskansin housuihini, kun olin lypsänyt numeron 160 tankkiin ja taululla seisoi, että sille laitettiin umpihoito. Perkele. Elukalla ei ollut pantaa, ei maalia, ei mitään. ***** nyt ryssin kunnolla. Tankkiauto tulee 3 tunnin päästä ja tankissa on 11 kuutiota maitoa.

Pojat ei koskaan ole saaneet aikaan antibioottivahinkoa.

 Soitin sitten meijerin päivystävälle tuotantoneuvojalle ja vaimolle, josko ottaisi tankista varmistukseksi näytteen. Vaikka olinkin varma, että positiivinen se on. Autokuskilta tuli viesti, että kierros on myöhässä, testi ehtii ilman odottelujakin.

Ja se oli PUHDAS!

Virhe oli syntynyt myllykuskin soittaessa. Oikeat lehmät oli saaneet hoidon, maalit ja lypsyneston. Ukon soittaessa raapustin taululle ihan toisen umpeenmenevän numeron punaisella umpihoitojen sarakkeeseen. Tästä syystä siis illalla vitutti kolme tuntia, verenpaine oli tapissa ja ainakin kolmea ihmistä piti vaivata typerän asian takia.

Positiivista oli se voittajafiilis, kun testi oli puhdas ja kykenin rekonstruoimaan tilanteen ;D ;D

Tarinan opetus on ettei lypsäessä vastailla puhelimeen.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
    Onneksi olkoon kun selvisit hengissä. Olen myös oppinut että tietyissä vaiheissa puhelin kannattaa unohtaa.
FIXIT

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Siinä puhelimessa on joku tunnistin. Aina kun tekee jotain tarkkaa hommaa tai istuu vessanpytyllä se soi. :o
Mystinen kesälaatumies

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Kai ny jossain välissä kerkesit käydä vaihtamassa puhtaat housut. ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Kirjotin tän tarinan päkspeissille yksärinä ja päätin, että laitetaan kaikkien näkyville. Hienosti sähelletty, onneksi ei tullut kalliiksi :)

Ukrainan poikien jouluvapaan takia oon lypsäny ny kaheksan päivää putkeen. Laatuongelmat alko heti ku alotin (pojilla ei tietenkään mitään vaikeuksia), kun tankkisolut pomppas ekassa mun lypsämässä tankillisessa. Epähuomiossa vedin tankkiin kolme vasikanmaitoa lypsävää eläkesoluttajamiljonääriä, joiden armonaika loppuu heti, kun vasikkavälitys vetää ja juovia on alle 30. En tuota tiennyt vielä silloin. Otin pontevaa poikaa sitten muutamat umpeenmenevät erilleen ja laitoin kahdelle umpituubit. Merkkasin ja maalasin huolella+laitoin lypsyneston, kun erottelu ei ole 100%. Joku kuudesta jäisi varmasti vielä päiväksi lehmäporukkaan ja tulisi illalla lypsylle. Taululle merkkasin umpeenpannut sinisellä ja kaksi hoidon saanutta punaisella. Tässä kohdassa soitti myllykuski.

No illalla sitten lypsyllä hokaisn yhden umpeenlaitetun jo ekassa ryhmässä. Pari vaihtoa myöhemmin paskansin housuihini, kun olin lypsänyt numeron 160 tankkiin ja taululla seisoi, että sille laitettiin umpihoito. Perkele. Elukalla ei ollut pantaa, ei maalia, ei mitään. ***** nyt ryssin kunnolla. Tankkiauto tulee 3 tunnin päästä ja tankissa on 11 kuutiota maitoa.

Pojat ei koskaan ole saaneet aikaan antibioottivahinkoa.

 Soitin sitten meijerin päivystävälle tuotantoneuvojalle ja vaimolle, josko ottaisi tankista varmistukseksi näytteen. Vaikka olinkin varma, että positiivinen se on. Autokuskilta tuli viesti, että kierros on myöhässä, testi ehtii ilman odottelujakin.

Ja se oli PUHDAS!

Virhe oli syntynyt myllykuskin soittaessa. Oikeat lehmät oli saaneet hoidon, maalit ja lypsyneston. Ukon soittaessa raapustin taululle ihan toisen umpeenmenevän numeron punaisella umpihoitojen sarakkeeseen. Tästä syystä siis illalla vitutti kolme tuntia, verenpaine oli tapissa ja ainakin kolmea ihmistä piti vaivata typerän asian takia.

Positiivista oli se voittajafiilis, kun testi oli puhdas ja kykenin rekonstruoimaan tilanteen ;D ;D

Tarinan opetus on ettei lypsäessä vastailla puhelimeen.


***** mikä tampio. ::) :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

navettapiika

  • Vieras
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Tervetuloa  joukkoon, näitä sattuu. ;D
On näitä tankkeja testattu ennenkin ja testataan vastakin, ihminen on erehtyväinen. ;)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
***** mikä tampio. ::) :o
Sittenhän meitä on kaks  :'(

Sillä erotuksella, ettei mun tee heikkoo myöntää sitä ;D ;D ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
"Positiivista oli se voittajafiilis, kun testi oli puhdas ja kykenin rekonstruoimaan tilanteen ;D ;D"

Tuo on niin hienoa... jos rekonstruktio ei todellisissa vahingoissa onnistu, niin moni syyttää ensimmäisenä meijerin näytteenottoa  :-X

Kaikkein helpointa ja edullisinta on se, että se vika löytyy peilistä, kalleinta on se jos vika löytyy vaikka juutalaisten salaliitosta  ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Mää olen huomannu, että vika löytyy lähes aina peilistä.... :-X
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
***** mikä tampio. ::) :o
Sittenhän meitä on kaks  :'(

Sillä erotuksella, ettei mun tee heikkoo myöntää sitä ;D ;D ;D ;D

Ilmoittaudun kolmanneksi.  ;D

Kipeä hammas yhdistettynä hammaslääkärin jälkeiseen lääketokkuraan tappaa keskittymiskyvyn aika tehokkaasti.  :-\
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Näitä sattuu. Jokohan olen tänne kirjoittanut oman antibiootti mokani. Tosin pienessä mittakaavassa edelliseen verrattuna. Iltakierrolla huomasin lehmän liivien olevan auki, siis se jolla oli ab kuuri ja jolle olin "laittanut" viimeisen tuubin. Tuubi tyhjänä ikkuna laudalla muiden vieressä, kuitenkin hieman ihmettelin aukinaisia liivejä. No aamulla lypsin kaikki muut normaalisti tankkiin ja lähdin kylvöhommiin oli muuten äitienpäivä. kylvöurakan loputtua ajateltiin käydä perheen kans iltapäivällä syömässä. Ennen sinne lähtö vaimo muistutti pitäiskö mun tehdä T101 tankista, koska olin illalla sitä pähkäillyt. No testi tekoon ja syömään ... 4,5h päästä testin kimppuun ja tietysti se oli positiivinen. Vuorokauden maidot viemäriin ja tankki pesuun. Ilta lypsyllä kaikki taas tankkiin ja puhdas, mutta otin viereisistäkin lehmistä testin. Toisella niillä juuri ja juuri puhdas näyte. Olin siis laittanut Carebenin vääräälle lehmälle. Siinä tietysti mitään mutta noiden lehmien välissä oli kyllä 1,2m käytävä  8)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
***** mikä tampio. ::) :o
Sittenhän meitä on kaks  :'(

Sillä erotuksella, ettei mun tee heikkoo myöntää sitä ;D ;D ;D ;D
Tässäkin taas yksi hyvä peruste mulle olla tuottamatta maitoa  ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
itellä aikoinaan pikkasen hikinen paikka kun elukkalääkäri touhusi navetassa ut:n kanssa ja juuri kun olin käynyt huuhtelemassa lettupannun huomasin että hän seisoi väärän lehmän vieressä ruutta tyhjänä!            himppa vaati selvitystä mitä oli rokotettu, kun ei edes ite ollut kartalla mitä pistäny!    hittoako se mulle kuuluis mutta väsymys tekee kivoja temppuja.         noo muutaman kantturan karjassa mitään meinaa...                          oli kuitenkin iskenyt selkänsä takana olevan lehmän kylkeen piikin kuten kuului mutta sitten huomioinut sen viereisen muuten vaan....       sai sitä sitten oottaa testin tulosta hetken!                     joskus lumiurakan jälkeen on niiiin törmäkkäänä navetalla silmät ristissä että mikä vain on mahdollista!        mutta sehän on vain elämääää!


  btw, meilläkin     VAIN lehmät tuottaa maitoa!

mah

  • Vieras
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Kyllä "apilas" on oikeassa. Kun ei tee mitään, ei tapahdu vahinkojakaan. Sisäinen Freudini kommentoi tuota Adamin hienosti purkamaa kokemustaan, että olisiko Adamilla kenties jotain salaisia, itseltään kieltämiä, tuntemuksia "myllykuskia" kohtaan? Alitajuisesti siis puhelun aikana ottanut punaisen, tuon intohimon värin, tussin.... :-X

antti-x

  • Vieras
Vs: Tapahtui tosielämässä (onnellinen loppu :) )
Mitenkään Aatamin valintoja tuomitsematta kirjotuksessa on taas kohta joka todistaa että maidon tuet ovat aika huonoa työllistys/aluetukea. Jos ja kun virolaisten kasaamassa Connexx-pihatossa työskentelevät lähtevät jouluksi kotiin :)                      (en tiedä miten ja mistä tämä pihatto on rakennettu)


Ja osaltaan kertoo myös miten iso yksikkö kertaannuttaa niitä riskejä. 20 lehmää ja niiden hoidot on paljon helpompi pitää tiedossa jopa pään sisällä, ja 500 euron antibioottivahinko on kuitenkin 10 kertaa pienempi kuin 5000€ antibioottivahinko. Myös suhteutettuna tulokseen/tuloihin, koska ei 200 lehmän pitäjän tulot yleensä ole 10 kertaa isommat kuin 20 lehmän pitäjän.