Ei tainnu mun laturikaupat(kaan) viime vuonna mennä ihan putkeen. Valmetin laturin vaihdoin ja kierroslukumittari näyttää siinä (silti) ihan perunoita. Vuodenvaihteessa ihmettelin Maxxumin laturin osalta kovaan tahtiin tulevia käyttötunteja. Kyllä niitä aika paljon on tullutkin, maaliskuisen vaihdon jälkeen reilu 700 tuntia, kun mulla vuotuinen ajomäärä yleensä on 300-400 tuntia. Sähkö on kyllä riittänyt (jos ei jätä valoja päälle päiväksi).
Eikä siinä vielä kaikki. Tänään havaihduin siihen, että latausvalo ei pala. Polttimolle tulee jännite ja polttimo on ehjä. Kierroksiakaan ei näyttänyt. No hypistelin laturia ja sen liitoksia päivällä asian havaittuani ja katso: latausvalo toimi! Jännite oli vain 13,6 V, joka ei nyt ihan huonokaan ole, tyhjäkäynnillä. Illalla taas latausvalo ei palanut, kun laittoi virrat päälle.
Mää oon sitä mieltä, että vaihtovirtalaturi ei toimi, jos latausvalo ei ensin pala ja sitten sammu. Kai se on taas laturi vaan ostettava, eri paikasta hankin kyllä nyt. Muistakseni nimim. TDK hommas Marjakankaalta laturinsa , siinä ei kait ollu mitään ihmeellistä?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...