Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista  (Luettu 7833 kertaa)

führer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista

Entisessä premium 20- koneessa oli mekaanisesti avattava koukku, kahva oli hytin ulkopuolella heti takalasin alla. Ei loppujen lopuksi hankala edes käyttää, ja pelasi kyllä kuin junan vessa. Vetolaite oli tympeä laittaa pulteilla paikoilleen vs. nykyinen hydraulinen versio.

Tämä ominaisuus minua suuresti harmitti, kun joutui kurottaa vetokoukunlaukaisua, mutta enää en kärsi siitä ominaisuudesta ajaessani Fendtillä.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Lainaus
mutta aikuisten oikeesti, missä kärrissä on todella toimiva jalka

Kronos.  ::)

+250

  • Vieras
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

Eihän nyt missään paalaajalla saa sellaista sopivan terävää iskua kun liikkeet on hitaat ja kone käytännössä seisoo paikallaan. Itse ymmärsin että tapaus tulee esiin hyvin sattumalta kun jossain tiellä ensiksi kärryn aisa pomppaa ylärajoitinta vastaan ja sitten routaheiton kohdalla koukkukin hyppää ylös niin lukot työntyy edestä pois ja juuri samalla hetkellä kun aisa pamahtaa alas niin lukot ei olekaan koukkua pitämässä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista

Entisessä premium 20- koneessa oli mekaanisesti avattava koukku, kahva oli hytin ulkopuolella heti takalasin alla. Ei loppujen lopuksi hankala edes käyttää, ja pelasi kyllä kuin junan vessa. Vetolaite oli tympeä laittaa pulteilla paikoilleen vs. nykyinen hydraulinen versio.

Tämä ominaisuus minua suuresti harmitti, kun joutui kurottaa vetokoukunlaukaisua, mutta enää en kärsi siitä ominaisuudesta ajaessani Fendtillä.
Niin tuo kurottelu ei ole kuin lyhkästen ongelma  ::)  Mutta tosiaan tuo o sitä kotimaista suunnittelua ja tuotantoa.. Mutta en kyllä ymmärrä miten sillä jonnikalla voi ees ajaa vetovarret alhaalla kun saattaa lähteä useampien kärryjen kanssa pikakourien lukot menemään aisan kanssa... Vanhat katkaistut becot missä on voimanottoakseli niin voi pitää vetovarret ylhäällä aivan hyvin.. Mutta ei oo kyllä koukku auennut ikinä... Vanhassa deutsissa oli viimeiseksi kyllä ongelmia koukun lukon kanssa kun lukko piti koukun jatkoa sisällä ja samalla koukkua ylhäällä ja ajansaatossa ne lukituskoukut venyi ja pari kertaa pääs irtoomaan koukusta kärry saman päivän aikana  ::)   Sitten se lähtikin vaihtoon niin ei ollut enää murhetta..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sitten se lähtikin vaihtoon niin ei ollut enää murhetta..

Paitsi sillä seuraavalla omistajalla..  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sitten se lähtikin vaihtoon niin ei ollut enää murhetta..

Paitsi sillä seuraavalla omistajalla..  ;D
No vissiin reippaasti yli 10 000h siinä mittarissa kuulemma niin kait ne sille jottai keksi  ::)

Massey Deere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Niin selvennys, että en ajele varret alhana. Jos ja kun varret oli yläasennostaan vähän vaan alempana, niin mahtuuhan se silmukka siitä pois tulemaan jos koukku aukeaa senkin verran.
Eihän niitä nyt tankojen venytysasennossakaan kuulu pitää....

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Niin selvennys, että en ajele varret alhana. Jos ja kun varret oli yläasennostaan vähän vaan alempana, niin mahtuuhan se silmukka siitä pois tulemaan jos koukku aukeaa senkin verran.
Eihän niitä nyt tankojen venytysasennossakaan kuulu pitää....
Jaa no niin  ::)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista

Periaatteessa aisan paino pitää olla kokonaan koukun lukituksen varassa, eli teoriassa sillä ei pitäisi saada olla mitään merkitystä onko vetovarret alhaalla vai ylhäällä. Eli lukitukset oltava kunnossa. Tiellä tulee itsekin kyllä ajeltua varret ylhäällä mutta saa siinä tosiaan aina varmistua ettei nostolaite kanna koko helkutin aikaa..  :P
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

+250

  • Vieras
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

Eihän nyt missään paalaajalla saa sellaista sopivan terävää iskua kun liikkeet on hitaat ja kone käytännössä seisoo paikallaan. Itse ymmärsin että tapaus tulee esiin hyvin sattumalta kun jossain tiellä ensiksi kärryn aisa pomppaa ylärajoitinta vastaan ja sitten routaheiton kohdalla koukkukin hyppää ylös niin lukot työntyy edestä pois ja juuri samalla hetkellä kun aisa pamahtaa alas niin lukot ei olekaan koukkua pitämässä.
Jos paalaajan aisalla paino on 0 tai negatiivinen ja ajetaan poikkikynnökseen,niin juuri tuollaista hakkaamista tulee :o

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

Eihän nyt missään paalaajalla saa sellaista sopivan terävää iskua kun liikkeet on hitaat ja kone käytännössä seisoo paikallaan. Itse ymmärsin että tapaus tulee esiin hyvin sattumalta kun jossain tiellä ensiksi kärryn aisa pomppaa ylärajoitinta vastaan ja sitten routaheiton kohdalla koukkukin hyppää ylös niin lukot työntyy edestä pois ja juuri samalla hetkellä kun aisa pamahtaa alas niin lukot ei olekaan koukkua pitämässä.
Jos paalaajan aisalla paino on 0 tai negatiivinen ja ajetaan poikkikynnökseen,niin juuri tuollaista hakkaamista tulee :o

Ajak`sää paalikoneella kynnöksellä, vai eikö teillä osata äestää  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+250

  • Vieras
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

Eihän nyt missään paalaajalla saa sellaista sopivan terävää iskua kun liikkeet on hitaat ja kone käytännössä seisoo paikallaan. Itse ymmärsin että tapaus tulee esiin hyvin sattumalta kun jossain tiellä ensiksi kärryn aisa pomppaa ylärajoitinta vastaan ja sitten routaheiton kohdalla koukkukin hyppää ylös niin lukot työntyy edestä pois ja juuri samalla hetkellä kun aisa pamahtaa alas niin lukot ei olekaan koukkua pitämässä.
Jos paalaajan aisalla paino on 0 tai negatiivinen ja ajetaan poikkikynnökseen,niin juuri tuollaista hakkaamista tulee :o

Ajak`sää paalikoneella kynnöksellä, vai eikö teillä osata äestää  ???
Jos sarkaauroilla kynnetty kiertämällä,niin ei sitä äkeellä niin tasaiseksi saa etteikö kyntösuunta tunnu.Ei tietysti koske omia peltoja koska on kääntöaurat.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
ite katellu noita valteemien ohuita ja teräväkärkisiä koukkuja, onko niistä kuluneena hyppääminen kuin yleistä?    kun tuo koukun pää ei lie pariakaan senttiä halkaisijaltaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tiedotus Jd 30-sarjan perusvetokoukuista
Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Claassin uniwrappi menee negatiiviselle aisapainolle kun paali siirtyy käärijälle.14000 kertaa ainakin jäi koukku laukeematta.
Mutta tuos olikin todennäköisyys 99% että koukku oli kunnolla lukos ::)

Eihän nyt missään paalaajalla saa sellaista sopivan terävää iskua kun liikkeet on hitaat ja kone käytännössä seisoo paikallaan. Itse ymmärsin että tapaus tulee esiin hyvin sattumalta kun jossain tiellä ensiksi kärryn aisa pomppaa ylärajoitinta vastaan ja sitten routaheiton kohdalla koukkukin hyppää ylös niin lukot työntyy edestä pois ja juuri samalla hetkellä kun aisa pamahtaa alas niin lukot ei olekaan koukkua pitämässä.
Jos paalaajan aisalla paino on 0 tai negatiivinen ja ajetaan poikkikynnökseen,niin juuri tuollaista hakkaamista tulee :o

Ajak`sää paalikoneella kynnöksellä, vai eikö teillä osata äestää  ???
Jos sarkaauroilla kynnetty kiertämällä,niin ei sitä äkeellä niin tasaiseksi saa etteikö kyntösuunta tunnu.Ei tietysti koske omia peltoja koska on kääntöaurat.

.... kyl sen saa...  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.