Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suuri jalostuskeskustelu  (Luettu 78300 kertaa)

antti-x

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
kun geniperimä pettää nin mistä saada alkuperäsitä jalostamis tavraa jos kaikki rodut on risteytety jo monikertoihin?

Spermaa on tallella ainakin 60-luvulta asti. Rinnalle pitäisi pakastaa vielä munasoluja ja alkioita. Noin muuten alkuperäisrotujen tilanne on keskimäärin parempi kuin vielä hetki sitten. Ja on meilläkin yksi puhdas länsisuomalainen ja siitä yksi puhdas lehmävasikka. Enkä kumpaakaan ensisijaisesti ole risteyttämässä mihinkään suuntaan.

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
ei tämä kyytö puuhastelu ole mitenkään kanattavaa toimintaa mutta tulevaisuutta ajatellen kanattavaa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Aika miehinen keskustelu jalostuskeskusteluksi. No oman äijjämäisen näkökulman pistän määki tuleen. Aika paljon nimittäin toi antti puhuu asiaa. Minä itse, jalostan niin, että parhaita tykittelen parhailla oman rotunsa seksatuilla edustajilla, keskimääräisiä risteytän, ja loput saa lihasonnia. Suhteet menee suunnilleen tasan. Ja näyttää menevän niin, et mustat lisääntyy, samoin noi kolmirotuset ja aayyt häviää hiljalleen kokonaan. Ohan ne hyvii tietysti mitä viel navetasta löytyy, mut eivät oikeen pärjää holsteinin parhaimmistolle millään osastolla. Kun karja vanhenee, nii mun robottipihatossa porukka mustuu. Ja kaikilta kolmelta firmalta tulee siementä.
Mä oisin voinu kirjottaa tuon ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
jaari sulostuskeskustelu.  ::)
Mystinen kesälaatumies

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Hyvä lope... Meillä menee vielä vähän aikaa että päästään oikeasti valitsemaan tuohon malliin eläimiä. Vielä joutuu säilyttää kaikenlaista porukkaa parsien täytteenä... valitettavasti. Hyvä että on köpin kaltaisia rotunihilistejä jotka tykkää askarrella kyyttöjen ym. alkuperäisrotujen kanssa. Nämä valtarodut on sekoitettu jo aikaa sitten niin hyvin että rotupuhtaudesta on turha puhua.

tuotavuus ei ole tärkeää van hyvin vointi.

Joo eikai kukaan nyt mitään toimeentulon takia tee. Pelkästä ilosta tehdään ympäripyöreää päivää. ;D
Oon vaatimaton!

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Hyvä lope... Meillä menee vielä vähän aikaa että päästään oikeasti valitsemaan tuohon malliin eläimiä. Vielä joutuu säilyttää kaikenlaista porukkaa parsien täytteenä... valitettavasti. Hyvä että on köpin kaltaisia rotunihilistejä jotka tykkää askarrella kyyttöjen ym. alkuperäisrotujen kanssa. Nämä valtarodut on sekoitettu jo aikaa sitten niin hyvin että rotupuhtaudesta on turha puhua.

tuotavuus ei ole tärkeää van hyvin vointi.

Joo eikai kukaan nyt mitään toimeentulon takia tee. Pelkästä ilosta tehdään ympäripyöreää päivää. ;D

nyt sekoitat asjat. hyvin voiva eläin tuotaa enemän kuin hunosti pidety eläin. tuotanto talous ei ole vältämtä määrää vaan laatua jotsa masketaan parempaa hintaa kun määrälisesti huontosa.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Hyvä lope... Meillä menee vielä vähän aikaa että päästään oikeasti valitsemaan tuohon malliin eläimiä. Vielä joutuu säilyttää kaikenlaista porukkaa parsien täytteenä... valitettavasti. Hyvä että on köpin kaltaisia rotunihilistejä jotka tykkää askarrella kyyttöjen ym. alkuperäisrotujen kanssa. Nämä valtarodut on sekoitettu jo aikaa sitten niin hyvin että rotupuhtaudesta on turha puhua.

tuotavuus ei ole tärkeää van hyvin vointi.

Joo eikai kukaan nyt mitään toimeentulon takia tee. Pelkästä ilosta tehdään ympäripyöreää päivää. ;D

nyt sekoitat asjat. hyvin voiva eläin tuotaa enemän kuin hunosti pidety eläin. tuotanto talous ei ole vältämtä määrää vaan laatua jotsa masketaan parempaa hintaa kun määrälisesti huontosa.

No liittyhän tämäkin jalostukseen, eli on varmasti talouden kannalta eri asia jos holstein lehmät lypsää karjassa keskimääräisesti esim. 11000kg/v tai kyyttö 3500kg/v. Ruokinta tuskin on sama näissä kahdessa ääripäässä, mutta saa "laatuhinnoitelu" muuttua aika rajusti ennen kuin tuo jälkimmäinen kannattaa. ;D
Ensimmäisen esimerkin isäntä ostaa kaupasta uuden Vario Fendtin kun taas jälkimmäisen tapauksen isäntä korjaa loppuunajettua foortsonia kuusen alla ;D

Summa summarum: eli me kaikki kuljetaan tuhontietä, on aivan sama yrittääkö joku hippi estää esim. öljynporauksen jollei sitä venagot tee niin sen tekee joku muu!
Valinta on yksilön se  miten päivänsä täällä käyttää, et saa sitä foortia enkä minä fenttiä hautaan 8)
Oon vaatimaton!

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
miksi elämen määrät on niin suuria että yli lyöntejä tapahtu? siski koska määrä ei vatsaa sitä märää jonka ihminen oytsyy hoitamaan. tuki politikka saneklee sen ja pitää huolen etä ihmisen sekä elämein hyvin vonti on todela kysenalaisela tasolla,

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Ihanaa!!! Mä olen Köpin kanssa livechatissa, vastaus tulee heti ;D ;D Ahhh

Mitäs köpi pidät tosta mun profiili kuvasta? aika söde vai? Vai pidätkö kenties mauttomana tai brutaalina?
Let me know darling! :D

Viimeksi muokattu: 15.11.13 - klo:21:21 kirjoittanut mää vai

Oon vaatimaton!

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Ihanaa!!! Mä olen Köpin kanssa livechatissa, vastaus tulee heti ;D ;D Ahhh

miski en vatsaia?

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Ihanaa!!! Mä olen Köpin kanssa livechatissa, vastaus tulee heti ;D ;D Ahhh

miski en vatsaia?

Juodaan taas no niin! et kai sä nyt selvinpäin täällä hillu?

Oon vaatimaton!

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu
Ihanaa!!! Mä olen Köpin kanssa livechatissa, vastaus tulee heti ;D ;D Ahhh

miski en vatsaia?

Juodaan taas no niin! et kai sä nyt selvinpäin täällä hillu?

alkoholi aiheutaa yhteis kunalle mittamattoman paljon rehan menetyskiä. sydän sairadet ja väki valta. olen päätänyt olla juomata.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Suuri jalostuskeskustelu


alkoholi aiheutaa yhteis kunalle mittamattoman paljon rehan menetyskiä. sydän sairadet ja väki valta. olen päätänyt olla juomata.

Kannattaaas kokkeilla...! ;)

Köpi

  • Vieras
Vs: Suuri jalostuskeskustelu


alkoholi aiheutaa yhteis kunalle mittamattoman paljon rehan menetyskiä. sydän sairadet ja väki valta. olen päätänyt olla juomata.

Kannattaaas kokkeilla...! ;)

akloholi tuhoaa aivo slolut. päihiteet yli pätänsä ova tuhosia.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Suuri jalostuskeskustelu


alkoholi aiheutaa yhteis kunalle mittamattoman paljon rehan menetyskiä. sydän sairadet ja väki valta. olen päätänyt olla juomata.

Kannattaaas kokkeilla...! ;)

akloholi tuhoaa aivo slolut. päihiteet yli pätänsä ova tuhosia.

Ja väität ettet ole juonut? mitä sää sitten oot vetäny?
Oon vaatimaton!