Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kalkitus  (Luettu 54350 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Kalkitus
Jos magnesiumit meinaa karata käsistä ja kalsiumia tarvis niin sillon käytetään kuonaa.

Mistäs saat vielä?
K-maatalouden kautta kai sitä on tilattu levitettynä, en sen tarkemmin muista mistä se tulee.
On on, mut saako vielä?
No soita huomenna ja kysy paikallisesta myymälästä :o

En todellakaan. Ihan paskaa tavaraa. Mulla on sellanen kutina tuolla berberissä et sitä ei saa enää, mistään.

Ois varmaan kantsinu laittaa vaiks sitä magnesiumia persiiseen ennen ku alkaa miesten 5-minuutin takaa-ajokisaan ;D Kutinaan ei sitte auta enää muuta ku gynegologi tai bebanthen!
Oon vaatimaton!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kalkitus
Jos magnesiumit meinaa karata käsistä ja kalsiumia tarvis niin sillon käytetään kuonaa.

Mistäs saat vielä?
K-maatalouden kautta kai sitä on tilattu levitettynä, en sen tarkemmin muista mistä se tulee.
On on, mut saako vielä?
No soita huomenna ja kysy paikallisesta myymälästä :o

En todellakaan. Ihan paskaa tavaraa. Mulla on sellanen kutina tuolla berberissä et sitä ei saa enää, mistään.

Ois varmaan kantsinu laittaa vaiks sitä magnesiumia persiiseen ennen ku alkaa miesten 5-minuutin takaa-ajokisaan ;D Kutinaan ei sitte auta enää muuta ku gynegologi tai bebanthen!

Auttaa auttaa, antibiootti. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kalkitus
Savimaalla ole kyllä huomannut mitää tehoa kalkitusella,mitä kalkkia sinne oikein pitäis laittaa ja paljonko?

Parasiten kuivaa kalsiittia. Mää oon panetellu 6000-8000kg/ha joka toinen vuosi niin kauan ku ph on siellä +7.






 Asia ei ole niin yksinkertainen. Maaperänäytteisiin perustuen olen itse laittanut savimaille magnesiumpitoisempaa kalkkia ja kalsiittia on ajettu turvemaille.

SUlla ei ole siis aitoa savimaata. TäälläpäinTM on magneesiumia yllin kyllin maaperässä.

 Joo, olet oikeassa. Hiuesavea ennemminkin kuin aitosavea.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Kalkitus
Ei siitä ylimääräisestä magneesiumisestiasta haittaakaan ole. Eipä sitä sinne kalkilla liikaa saa vaikka dolomiittia lykkäis.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Kalkitus
Jos magnesiumit meinaa karata käsistä ja kalsiumia tarvis niin sillon käytetään kuonaa.

Mistäs saat vielä?
K-maatalouden kautta kai sitä on tilattu levitettynä, en sen tarkemmin muista mistä se tulee.
On on, mut saako vielä?
No soita huomenna ja kysy paikallisesta myymälästä :o

En todellakaan. Ihan paskaa tavaraa. Mulla on sellanen kutina tuolla berberissä et sitä ei saa enää, mistään.
Tuon mukaan saa vielä tän talven. http://www.siuntionkoneasema.com/fi-etusivu

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kalkitus
Ei siitä ylimääräisestä magneesiumisestiasta haittaakaan ole. Eipä sitä sinne kalkilla liikaa saa vaikka dolomiittia lykkäis.
Kyllä saa ja on haittaa nurmiviljelyssä, jos ne rehut lehmille menee.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Kalkitus
Ei siitä ylimääräisestä magneesiumisestiasta haittaakaan ole. Eipä sitä sinne kalkilla liikaa saa vaikka dolomiittia lykkäis.
Kyllä saa ja on haittaa nurmiviljelyssä, jos ne rehut lehmille menee.

En tiedä miten liika magnesium haittaa ruokinnassa koska vesiliukoinenhan se on ja liika poistuu. Mutta maaperässä kationinvaihto heittää häränpyllyä ja aivan varmasti kasvien kasvu alkaa kärsiä liiasta epäsuhdasta.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Kalkitus
Ei siitä ylimääräisestä magneesiumisestiasta haittaakaan ole. Eipä sitä sinne kalkilla liikaa saa vaikka dolomiittia lykkäis.
Kyllä saa ja on haittaa nurmiviljelyssä, jos ne rehut lehmille menee.

En tiedä miten liika magnesium haittaa ruokinnassa koska vesiliukoinenhan se on ja liika poistuu. Mutta maaperässä kationinvaihto heittää häränpyllyä ja aivan varmasti kasvien kasvu alkaa kärsiä liiasta epäsuhdasta.

Syöntipuolella siitä pitoisuudesta voi olla haittaa, noista elukkahommista sillain tietämätön. Kun noita järeesti kalia / natriumia tarviivia juurikkaita viljelee keveillä mailla, niin meinaa tuo magneessiumi jäädä alakynteen. Juurikkaan laadun kannalta sitä saa kyllä pellossa olla.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kalkitus
Liian suuri Mg luku verrattuna Ca lukuun alentaa viljan satoa rankasti.
Mystinen kesälaatumies

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Kalkitus
Liian suuri Mg luku verrattuna Ca lukuun alentaa viljan satoa rankasti.

Toi suhde pitää ottaa kyllä huomioon juu.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kalkitus
Ei siitä ylimääräisestä magneesiumisestiasta haittaakaan ole. Eipä sitä sinne kalkilla liikaa saa vaikka dolomiittia lykkäis.

 Mut jos magnesiumia on kyllin, mutta kalsiumia huutaa, niin turha sinne muuta on laittaa kuin kalsiittia. Tulee mag/kals. -suhde kohdalleen.

hans

  • Vieras
Vs: Kalkitus
No mikä se nyky pH luku sitten on. Ja sitten nuo ravinnetaseet. Karkeasti, kalkitus vapauttaa fosforia kasvien käyttöön. Tärkeistä hivenaineista mangaanin liukoisuus heikkenee pH noustessa.

Eli tää on se ikävin asia, minkä joutuu korjaamaan joko mangaanipitoisella lannoitteella tai lehtilannoituksella. Itse suosittelen viimeisintä. Se kasan kohta just saattaa olla mangaanin puutosta.

Itse käytän juurikashommissa kumpaakin menetelmää. Sijoituslannoitus on kuitenkin parempi konsti, kuin hajalevitys.

Itse maaperä tykkää kalkituksesta. Eritoten lierot sun muut mönkijät. Kalsium ja magnesiumtasapainoa voidaan ohjailla kalkituksella. Ja tietenkin em. lannoitusta.

Savimaa tuppaa tiivistymään kun siellä ajellaan. Yks pelto piti jankkuroida, kun ei sitä läpäissy enää mikään. Kalkitus ja ravinteet olivat kohallaan, mutta siinä petonissa mikään kasvannu. Jankkurointi yhdistettynä viherlannoitusnurmeen palautti pellon kasvukunnon. Ei nimittäin se nurmikaan kasvannu ilman mylläämistä.

Eli vaihtoehtoja huonolle kasvulle on monia. Ne vaan pitää korjata.
Maanäytteisä on punasella: kalium vältävä, boori vältävä, mangaani vältävä, sinkki huononlainen, ja rikki  vältävä. ph 6-6.5 paranee mitä syvemälle mennään.ohraa ja vehnää viljelty mitenkä toi sinkki mahtaa vaikuttaa viljassa?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kalkitus
Omamyyjä tykittää kalkkiuutisilla, kahteen kertaan jo tällä viikolla. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Kalkitus
No mikä se nyky pH luku sitten on. Ja sitten nuo ravinnetaseet. Karkeasti, kalkitus vapauttaa fosforia kasvien käyttöön. Tärkeistä hivenaineista mangaanin liukoisuus heikkenee pH noustessa.

Eli tää on se ikävin asia, minkä joutuu korjaamaan joko mangaanipitoisella lannoitteella tai lehtilannoituksella. Itse suosittelen viimeisintä. Se kasan kohta just saattaa olla mangaanin puutosta.

Itse käytän juurikashommissa kumpaakin menetelmää. Sijoituslannoitus on kuitenkin parempi konsti, kuin hajalevitys.

Itse maaperä tykkää kalkituksesta. Eritoten lierot sun muut mönkijät. Kalsium ja magnesiumtasapainoa voidaan ohjailla kalkituksella. Ja tietenkin em. lannoitusta.

Savimaa tuppaa tiivistymään kun siellä ajellaan. Yks pelto piti jankkuroida, kun ei sitä läpäissy enää mikään. Kalkitus ja ravinteet olivat kohallaan, mutta siinä petonissa mikään kasvannu. Jankkurointi yhdistettynä viherlannoitusnurmeen palautti pellon kasvukunnon. Ei nimittäin se nurmikaan kasvannu ilman mylläämistä.

Eli vaihtoehtoja huonolle kasvulle on monia. Ne vaan pitää korjata.
Maanäytteisä on punasella: kalium vältävä, boori vältävä, mangaani vältävä, sinkki huononlainen, ja rikki  vältävä. ph 6-6.5 paranee mitä syvemälle mennään.ohraa ja vehnää viljelty mitenkä toi sinkki mahtaa vaikuttaa viljassa?

Jos maa on savipitoista, niin kyllä pH sais olla siellä seiskan tienoilla viljallakin. Ainakin noilla jaran hiven y lannoitteilla pystyy korjailemaan noita punaisella olevia. Varsinkin jos fosforista ei ole pulaa. Sinkin tarpeesta saattaa kuuklettamalla löytyä asiaa.  Jokatapauksessa punaiset näytteet tuppaavat vähentämään satopotentiaalia, vaikka sitä typpeä murjoiskin säkkikaupalla.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Kalkitus
Omamyyjä tykittää kalkkiuutisilla, kahteen kertaan jo tällä viikolla. :o

Ja sä oot varmaan ainoa jolle noita viestejä tulee...  :o