Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöaurat millaiset,mistä?  (Luettu 22166 kertaa)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Minä sain kolomisiipiset sarkaviskarssit antaa vaihossa ja viissatasen välirahhaa niin sain kolomisiipiset kääntökvernet tilalle. Joku mainihti joskus, jotta kverneissä ei ole napaongelmia leikkureissa, paskanmarjat sanon minä, tänään viimeksi naparemonttia leikkuriin  >:(

No jos sää ne jostain romuttamolta hait, niin saattahan niissä hieman sanomista olla...
It ain't over till the fat lady sings

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Minä sain kolomisiipiset sarkaviskarssit antaa vaihossa ja viissatasen välirahhaa niin sain kolomisiipiset kääntökvernet tilalle. Joku mainihti joskus, jotta kverneissä ei ole napaongelmia leikkureissa, paskanmarjat sanon minä, tänään viimeksi naparemonttia leikkuriin  >:(

No jos sää ne jostain romuttamolta hait, niin saattahan niissä hieman sanomista olla...

Keskisuomalaisesta maatalousliikkeestä ne ostin. Yksi kääntölaitteen osa oli rikki, jonka sain purkamolta edullisesti. Tosi hyvät aurat ne ovat ja neljäs siipi plus muita varaosia tuli mukaan kuormalavallinen.

Tuossapa ne käytössä: http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5XyI
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Ennenkin ollut juttua näistä veitsistä auroissa... Mulla toimii vanhoissa kvernen sarka-auroissa veitset kuorimien kanssa tosi hyvin kaikissa olosuhteissa mitä on tullut vastaa. Yhteisauroissa on pelkästään esiaurat ja nekin on toimineet tosi hyvin eikä vaadi mun mielestä veitsileikkureita. En tiedä on onko meillä maat jotenkin erilaisia kuin kenelläkään muulla vai onko noissa veitsileikkureissa suuria eroja. Maalajit on meillä pääsääntösesti karkeita tai eloperäisiä, mutta savisempiakin kohtia löytyy ja nurmea on kierrossa.

Kvernen paluuauroissa kokeiltu veitsileikkuri-kuorin yhdistelmää kolmisen vuotta yhdessä parissa. Ja jo nyt uskalsin pudottaa kaksi kiekkoleikkuriparia pois ja lisätä veitset, ne maapuoleen kiinnitettävät, takimmaiseen siipipariin jäi vielä kiekot. Samalla vaihdan muovisiivet.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kverne on yliarvostettu. Millainenkohan mahtaisi olla Pöttinger?
Ei ole jos vanhoista raadoista puhutaan.
Överumit ainakin ovat aivan selkeästi kvernejä huonommat.

Nykypäivästä ei ole mitään tietoa, mutta kyllä muut ovat tainneet jo kvernen etumatkan kiriä kiinni.

Kyllähän 3-siipisillä kerkeää toki kyntää paljonkin, mutta keväällä kun on tuota paskan ajoakin ynnä muuta hommaa niin tunnit eivät meinaa riittää kyntämiseen, saatika sitten naapureiden nenät sitä paskanhajua ;D

Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo:20:40 kirjoittanut JD6630

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5890
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Ennenkin ollut juttua näistä veitsistä auroissa... Mulla toimii vanhoissa kvernen sarka-auroissa veitset kuorimien kanssa tosi hyvin kaikissa olosuhteissa mitä on tullut vastaa. Yhteisauroissa on pelkästään esiaurat ja nekin on toimineet tosi hyvin eikä vaadi mun mielestä veitsileikkureita. En tiedä on onko meillä maat jotenkin erilaisia kuin kenelläkään muulla vai onko noissa veitsileikkureissa suuria eroja. Maalajit on meillä pääsääntösesti karkeita tai eloperäisiä, mutta savisempiakin kohtia löytyy ja nurmea on kierrossa.

Kvernen paluuauroissa kokeiltu veitsileikkuri-kuorin yhdistelmää kolmisen vuotta yhdessä parissa. Ja jo nyt uskalsin pudottaa kaksi kiekkoleikkuriparia pois ja lisätä veitset, ne maapuoleen kiinnitettävät, takimmaiseen siipipariin jäi vielä kiekot. Samalla vaihdan muovisiivet.
Pari vuotta kun kynnät noin heität sen viimeisenkin kiekon pois.  ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/aura/3639031/massey-ferguson-mf-7256-fc.html

Käy hakee nää pois et en mä tarvi ostaa ne.

Överumithan ne, näyttää niin tutuilta rakenteilta.

Eikös ne olleet Agroluxit, joita joskus tehtiin Massikan logolla? Enemmän Agroluxeilta näyttävätkin, erilliset paineakut joka siivelle.

Ainakin Agroluxeja, mulla on jossain jemmassa massikan tarratkin omiin Agroluxeihin. JOS ne löydän joskus, voin laittaa ne timppalle paketissa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Ennenkin ollut juttua näistä veitsistä auroissa... Mulla toimii vanhoissa kvernen sarka-auroissa veitset kuorimien kanssa tosi hyvin kaikissa olosuhteissa mitä on tullut vastaa. Yhteisauroissa on pelkästään esiaurat ja nekin on toimineet tosi hyvin eikä vaadi mun mielestä veitsileikkureita. En tiedä on onko meillä maat jotenkin erilaisia kuin kenelläkään muulla vai onko noissa veitsileikkureissa suuria eroja. Maalajit on meillä pääsääntösesti karkeita tai eloperäisiä, mutta savisempiakin kohtia löytyy ja nurmea on kierrossa.

Kvernen paluuauroissa kokeiltu veitsileikkuri-kuorin yhdistelmää kolmisen vuotta yhdessä parissa. Ja jo nyt uskalsin pudottaa kaksi kiekkoleikkuriparia pois ja lisätä veitset, ne maapuoleen kiinnitettävät, takimmaiseen siipipariin jäi vielä kiekot. Samalla vaihdan muovisiivet.
Pari vuotta kun kynnät noin heität sen viimeisenkin kiekon pois.  ;D
Niin sinne takimmaiseen on nyt pari ehjää kiekkoleikkuria. Kokeiluun johti rikkoutunut leikkurin runko..
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Miksi kiekkoleikkureista on ollut haittaa ? Itsllä ne toimineet hyvin. Tuleeko liikaa painoa ?

Darksmoke

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Minä sain kolomisiipiset sarkaviskarssit antaa vaihossa ja viissatasen välirahhaa niin sain kolomisiipiset kääntökvernet tilalle. Joku mainihti joskus, jotta kverneissä ei ole napaongelmia leikkureissa, paskanmarjat sanon minä, tänään viimeksi naparemonttia leikkuriin  >:(

No jos sää ne jostain romuttamolta hait, niin saattahan niissä hieman sanomista olla...

Keskisuomalaisesta maatalousliikkeestä ne ostin. Yksi kääntölaitteen osa oli rikki, jonka sain purkamolta edullisesti. Tosi hyvät aurat ne ovat ja neljäs siipi plus muita varaosia tuli mukaan kuormalavallinen.

Tuossapa ne käytössä: http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5XyI

Paljo toi aakkonen kuluttaa öljyä?  :o Savuttaa aika rankasti ja kuulostaa kamalalta tuon ikäiseksi laitteeksi  ???

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Minä sain kolomisiipiset sarkaviskarssit antaa vaihossa ja viissatasen välirahhaa niin sain kolomisiipiset kääntökvernet tilalle. Joku mainihti joskus, jotta kverneissä ei ole napaongelmia leikkureissa, paskanmarjat sanon minä, tänään viimeksi naparemonttia leikkuriin  >:(

No jos sää ne jostain romuttamolta hait, niin saattahan niissä hieman sanomista olla...

Keskisuomalaisesta maatalousliikkeestä ne ostin. Yksi kääntölaitteen osa oli rikki, jonka sain purkamolta edullisesti. Tosi hyvät aurat ne ovat ja neljäs siipi plus muita varaosia tuli mukaan kuormalavallinen.

Tuossapa ne käytössä: http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5XyI

Paljo toi aakkonen kuluttaa öljyä?  :o Savuttaa aika rankasti ja kuulostaa kamalalta tuon ikäiseksi laitteeksi  ???

Ei oo tietoa, läksi uudelle omistajalle suoraan koeajosta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Miksi kiekkoleikkureista on ollut haittaa ? Itsllä ne toimineet hyvin. Tuleeko liikaa painoa ?

Paino voi olla joillekin siinä rajoilla ja puukoilla saadaan aika huomattava etu siinä tapauksessa. Mulla ei ole sitä ongelmaa ollut noiden sarka-aurojen kanssa. Isoin etu mun mielestä avara rakenne... Ojamaiden kyntäminen yhtä juhlaa kiekkoleikkureihin verrattuna ja kuorimetkin tuntuu toimivan paremmin kun veitsileikkuri kohottaa hieman maata. Iso haitta on ollut myös kiekkoleikkureiden häviäminen peltoon noista vanhoista kverneistä. Leikkuri lähtee kiinnikkeineen päivineen, koska rakenne on lapsellisen tyhmästi tehty. Rasvaamista ei noissa auroissa olekaan enää muuta kuin ojaksen jousituksessa ja "apurattaassa".

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kverne on yliarvostettu. Millainenkohan mahtaisi olla Pöttinger?
Ei ole jos vanhoista raadoista puhutaan.
Överumit ainakin ovat aivan selkeästi kvernejä huonommat.

Nykypäivästä ei ole mitään tietoa, mutta kyllä muut ovat tainneet jo kvernen etumatkan kiriä kiinni.

Kyllähän 3-siipisillä kerkeää toki kyntää paljonkin, mutta keväällä kun on tuota paskan ajoakin ynnä muuta hommaa niin tunnit eivät meinaa riittää kyntämiseen, saatika sitten naapureiden nenät sitä paskanhajua ;D

Vanhat överumit pelasivat jäykälläkin savella, Kvernet jättää jäykissä paikoissa viilun pystyyn kun laukaisulaite antaa periksi. Osat tuntuvat Kvernessä kuluvan huomattavasti nopeammin ja kulutusosia ei pysty ajamaan kovinkaan loppuun kun se älyttömän mallinen pultinkanta menee läpi.
Mystinen kesälaatumies

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Näin minäkin oon kuullu että jäykillä savilla kverneihin on joutunut laittamaan lisää jäykistystä jouseen... Eihän meillä kukkamultaviljelijöillä tosin ole mitään kokemusta asiasta.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Näin minäkin oon kuullu että jäykillä savilla kverneihin on joutunut laittamaan lisää jäykistystä jouseen... Eihän meillä kukkamultaviljelijöillä tosin ole mitään kokemusta asiasta.
Ainakin Agrin aikaan Salossa Kvernet myytiin aina lisälehdillä, kuten mullakin on. Maksimimäärä lisälehtiä ei kuitenkaan riitä.
Mystinen kesälaatumies

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kverne on yliarvostettu. Millainenkohan mahtaisi olla Pöttinger?
Ei ole jos vanhoista raadoista puhutaan.
Överumit ainakin ovat aivan selkeästi kvernejä huonommat.

Nykypäivästä ei ole mitään tietoa, mutta kyllä muut ovat tainneet jo kvernen etumatkan kiriä kiinni.

Kyllähän 3-siipisillä kerkeää toki kyntää paljonkin, mutta keväällä kun on tuota paskan ajoakin ynnä muuta hommaa niin tunnit eivät meinaa riittää kyntämiseen, saatika sitten naapureiden nenät sitä paskanhajua ;D

Vanhat överumit pelasivat jäykälläkin savella, Kvernet jättää jäykissä paikoissa viilun pystyyn kun laukaisulaite antaa periksi. Osat tuntuvat Kvernessä kuluvan huomattavasti nopeammin ja kulutusosia ei pysty ajamaan kovinkaan loppuun kun se älyttömän mallinen pultinkanta menee läpi.
No kyllä ne kvernen kärkipalat on niin loppuun aina ajettu että niistä olis saanut hyvän puukon.. Kun ei vaan ensimmäistä kääntöä lykkää liikaa niin sitten ne menee liian ohkaiseksi ettei saa käännön jälkeen enää ajettua niitä loppuun pulttien vaihtoa...  Lisäjouset olleet aina noissa vanhoissa kverneissä niin kyllä siinä traktorikin (6320 jd) jo jää paikoilleen kun maan jäykkyyden takia siivet antaa periksi  ;D   Överumin pikakiinnitys kärkipaloja löytyy vieläkin välillä pelloilta  ;D