Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöaurat millaiset,mistä?  (Luettu 22385 kertaa)

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Kääntöaurat millaiset,mistä?
Tulee hulluksi noiden kuhn multimastereiden kanssa. Painaa sairaasti ,puukoilla olevana lähtee murakossa heinän kuntta lauttana matkaan. Kivikoissa aina jostain hajalla.Siipeen tarttuu mura ku tauti. Koskaan et saa hyvää jälkeä molempiin suuntiin. On nelisiipiset kääntövehkeet. Kestääkö kivikossa muovisiipi?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kvernelandia, Överumia ja Agroluxia saatavilla erilaisten logojen alla toimivista maatalouskaupoista, loppuu ongelmat.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Vogel noot ainakin edullisimmasta päästä, ominaisuuksista ei tietoa. Kaikki ne kalliita on jopa ne konekeskuksen puolalaiset 4-siipi malmikasat joista pyydettiin liki 20k€ ja koneviestissä kaikki tarpeellinen tieto ainakin näiden romujen välttelyyn.
Oon vaatimaton!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66056
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
aika keskentekoisia sötöksiä myynnissä muitakin.     ihme hommaa, eiks maalimassa ole kynnetty jo parituhatta vuotta mutta edelleenkään ei osata auroja kasata!                   miekoista tehty vaan auroja ja kyllä net osaakin lojahtaa käsiin sopivasti töissä!                         keskitalvella ovat sitten ihan kunnossa kiviraunoilla!

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Tulee hulluksi noiden kuhn multimastereiden kanssa. Painaa sairaasti ,puukoilla olevana lähtee murakossa heinän kuntta lauttana matkaan. Kivikoissa aina jostain hajalla.Siipeen tarttuu mura ku tauti. Koskaan et saa hyvää jälkeä molempiin suuntiin. On nelisiipiset kääntövehkeet. Kestääkö kivikossa muovisiipi?

No onpa ihme, kun mulla kuhnit naapurin kans yhdessä ollu kuus vuotta, eikä tuommoisia ongelmia, tosin muovisiivillä. Vuosittain noin 80 ha käännetty, nyt tarttis muovisiivet vaihtaa, alkaa alareunasta olla ohuet. Muovit kestää kyllä kiviä. Hiekka ja karkea hiekka kuluttaa.

Toi puukko vaatii esiaurat ja ne pitää olla säädetty oikein, esiaura puoliväliin kyntösyvyyttä. Ei niitten kanssa kyllä ole ongelmia. Ainoastaan reilun nyrkin kokosia kiviä joskus kiilaa esiauran ja puukon väliin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Ennenkin ollut juttua näistä veitsistä auroissa... Mulla toimii vanhoissa kvernen sarka-auroissa veitset kuorimien kanssa tosi hyvin kaikissa olosuhteissa mitä on tullut vastaa. Yhteisauroissa on pelkästään esiaurat ja nekin on toimineet tosi hyvin eikä vaadi mun mielestä veitsileikkureita. En tiedä on onko meillä maat jotenkin erilaisia kuin kenelläkään muulla vai onko noissa veitsileikkureissa suuria eroja. Maalajit on meillä pääsääntösesti karkeita tai eloperäisiä, mutta savisempiakin kohtia löytyy ja nurmea on kierrossa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Kui mää ain olen paras?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4708
  • Savo savolaisille!
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?

Laho-osalla Olvikylässä näyttäis olevan yhdet. :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mulla olisi puutetta neljänteen siipeen e160 (80-luvun lopun malli) seen. 16" on

Mieluusti ostasin jonkun auranraadon jossa tarvittavat osat kondiksessa.Mutta kovia on olleet hinnat mitä katellu.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Sähän olit täysin hurahtanut siihen novakomnisuorakylvöilyyn, eikö ne sun fältit joutais jo myydä poies?

Tarvetta paremmalle ja isommalle ja kääntyvälle vältille ois kyllä täälläkin :-\

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3165
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5919
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mulla olisi puutetta neljänteen siipeen e160 (80-luvun lopun malli) seen. 16" on

Mieluusti ostasin jonkun auranraadon jossa tarvittavat osat kondiksessa.Mutta kovia on olleet hinnat mitä katellu.
Onko sulla jo sillä vahvistetulla rungolla oleva malli?
Jos ei niin kannattanee vahvistaa jos sen siiven lisäät. Niistä vanhemmista vahvistamattomista on runkoja murtunut, pahimmillaan ihan irti poikki.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
>runkoja murtunut

Tämä runkoasia on tiedossa.

Sinänsä hätkähdyttää,että noita 120 kääntöpäillä olevia on venytetty 4-siipisiksi.

Miten ovat mahtaneet kestellä

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4426
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/aura/3639031/massey-ferguson-mf-7256-fc.html

Käy hakee nää pois et en mä tarvi ostaa ne.

Överumithan ne, näyttää niin tutuilta rakenteilta.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Eikös se ollut juuri noin että överum/agrolux auroihin lyötiin MF leimat ja väritettiin eri värillä. En tiiä vieläkö mf teettää noita auroja...