Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöaurat millaiset,mistä?  (Luettu 22331 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Sähän olit täysin hurahtanut siihen novakomnisuorakylvöilyyn, eikö ne sun fältit joutais jo myydä poies?

Tarvetta paremmalle ja isommalle ja kääntyvälle vältille ois kyllä täälläkin :-\

On mulla kynnettävääkin muutama 10 ha ja noi 5 siipisillä se kyntö on kyl yhtä juhlaa.

Maanparannusaineita ja ojamaita täytyy kyntää piiloon.
Kui mää ain olen paras?

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Sähän olit täysin hurahtanut siihen novakomnisuorakylvöilyyn, eikö ne sun fältit joutais jo myydä poies?

Tarvetta paremmalle ja isommalle ja kääntyvälle vältille ois kyllä täälläkin :-\

On mulla kynnettävääkin muutama 10 ha ja noi 5 siipisillä se kyntö on kyl yhtä juhlaa.

Maanparannusaineita ja ojamaita täytyy kyntää piiloon.
Mitä ihmeen ojamaita? Vai onko sun pellot sarka-ojis ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Sähän olit täysin hurahtanut siihen novakomnisuorakylvöilyyn, eikö ne sun fältit joutais jo myydä poies?

Tarvetta paremmalle ja isommalle ja kääntyvälle vältille ois kyllä täälläkin :-\

On mulla kynnettävääkin muutama 10 ha ja noi 5 siipisillä se kyntö on kyl yhtä juhlaa.

Maanparannusaineita ja ojamaita täytyy kyntää piiloon.
Mitä ihmeen ojamaita? Vai onko sun pellot sarka-ojis ???

Ojasta esimerkkikuva:



Ja se tuosta ojasta kaivettu maa on sitä levitettävää ojamaata.

Kui mää ain olen paras?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4703
  • Savo savolaisille!
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Ei. Jos ei ole varaa Kvernelandeihin, ostaa vaikka lautasmuokkarin tjsp. ;)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3158
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Pari tonnia sarkaauroista?? Ja 40ha kynnetävää. Sulle pitäis antaa kahvipaketti. Millän pienemällä ku 4siipisillä hinattavilla en ole moneen vuoteen kyntänyt. Kynnän ehkä 10ha tänävuonna. Toinen pala on reunaojat perkattu, ojamaat piilotan.

Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo:16:28 kirjoittanut klapikasa

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Mul on Kverneland ES-5 fältit.

Mist sul saatais?
Sähän olit täysin hurahtanut siihen novakomnisuorakylvöilyyn, eikö ne sun fältit joutais jo myydä poies?

Tarvetta paremmalle ja isommalle ja kääntyvälle vältille ois kyllä täälläkin :-\

On mulla kynnettävääkin muutama 10 ha ja noi 5 siipisillä se kyntö on kyl yhtä juhlaa.

Maanparannusaineita ja ojamaita täytyy kyntää piiloon.
Mitä ihmeen ojamaita? Vai onko sun pellot sarka-ojis ???

Ojasta esimerkkikuva:



Ja se tuosta ojasta kaivettu maa on sitä levitettävää ojamaata.
Brassivalmetti kaivaa sademetsän reunaan ojaa  :-[

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
VogelNootin neliteräsillä paluuauroilla kyntäny tänä syksynä kyntäny jo 60ha ja en kyllä osaa sanoa miltä kohin tai ominaisuudelta aura vois olla jotenkin parempi? Jälki on kuuin Kvernelandissa hyvä ja kevyet ovat kun on muovisiivet ja puukot. Puukotkin yllätti positiivisesti. Ei kaipaa kiekkoja viljatilalla. Ja kivisiä maita on.

Timangi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
  • Olen kiltti...Olenhan?
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
>runkoja murtunut

Tämä runkoasia on tiedossa.

Sinänsä hätkähdyttää,että noita 120 kääntöpäillä olevia on venytetty 4-siipisiksi.

Miten ovat mahtaneet kestellä

Mistä vuosimallista alkaen on järeämpää runkoa E160? Itellä joku -96vm 5-siipiset rautasiivillä ja ei ainakaan mitään viitteitä siihen että murtua haluais...
Näistä kääntöpää ja sylinterit uusittu hiljattain. Tykkään! Näin tässä keväällä 4-siipiset 120kääntöpäällä...oli aika hirveän näköinen kököstys kääntöpään tukena...oli kyllä ollut hitsarikin melkoinen kököstys... ;D

Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo:18:02 kirjoittanut Timangi

Kyllä se tästä...enää loput jäljellä!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/aura/3639031/massey-ferguson-mf-7256-fc.html

Käy hakee nää pois et en mä tarvi ostaa ne.

Överumithan ne, näyttää niin tutuilta rakenteilta.

Eikös ne olleet Agroluxit, joita joskus tehtiin Massikan logolla? Enemmän Agroluxeilta näyttävätkin, erilliset paineakut joka siivelle.
Mystinen kesälaatumies

David Brown

  • Vieras
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kolmella tonnilla myyn Överumin puolihinattavat 5-siipiset automaatit,niin ovatten muovisiivillä varustetut. Yht.otot yv.n kautta.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Pari tonnia sarkaauroista?? Ja 40ha kynnetävää. Sulle pitäis antaa kahvipaketti. Millän pienemällä ku 4siipisillä hinattavilla en ole moneen vuoteen kyntänyt. Kynnän ehkä 10ha tänävuonna. Toinen pala on reunaojat perkattu, ojamaat piilotan.
No siis mun mielestä ei tuolle pinta-alalle kannata juuri enempää rahaa laittaa auroihin. Naapuri ajaa 3-siipisellä sarka-auralla 100ha/vuosi. Mullekki riittäs hyvin 3-siipinen. Jos laittas esim 10t€ kääntöauroihin pitäs olla pinta-alaa ajettavaksi jo joku 150ha kai ne muuten ois vaan tyhjänpanttina hallissa. Kyntää kyllä ehtii, aikaa on vähä enemmän ku joillekkin muille töille. Fiskarssilla ajettu 30v mua vaan alkaa rassata typerä siipimalli ja vetokartun säädön riittämättömyys isommalle raktorille. Painavat on ja maa tarttuu siipiin. Muovisiivet ois kova sana.

Onko se niin että ei ole kvernen voittanutta?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Kverne on yliarvostettu. Millainenkohan mahtaisi olla Pöttinger?
Mystinen kesälaatumies

pelu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
Sitä oon tässä ihmetelly että mistä ihmeestä Timppa tuon minun ojankaivu kuvan sai tuohonkaaöattua?

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kääntöaurat millaiset,mistä?
http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20121008133910660.jpg

Minen kääntöauroista mitään ymmärrä mutta sanokaas kannattaako noista pari tonnia köyhtyä?
Kynnettävää 30-40ha vuodessa... Puoliautomaatti fiskarssilla kynsiny tähän asti.

Minä sain kolomisiipiset sarkaviskarssit antaa vaihossa ja viissatasen välirahhaa niin sain kolomisiipiset kääntökvernet tilalle. Joku mainihti joskus, jotta kverneissä ei ole napaongelmia leikkureissa, paskanmarjat sanon minä, tänään viimeksi naparemonttia leikkuriin  >:(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho