Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaisten maatalouskonevalmistajien metallitöitten suunnittelu ja laatu  (Luettu 37165 kertaa)

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Onko Suomesta kadonnut ammattinsa osaavat hitsarit ja suunnittelijat maatalouskonetuotannon parista vai onko niitä siellä koskaan ollutkaan?

Tämä kysymys tuli mieleen, kun on joutunut kokemaan suomalaisten "laatumerkkien" todellisen laadun.

Esimerkki 1.
Multiva maansiirtoperävaunu: Lavan pitkittäispalkkien välissä oleva tukipalkki pullistui pyöreäksi, koska sinne oli joutunut vettä, joka oli sittemmin jäätynyt. Palkissa ei vedenpoistoreikiä. Ilmoitus tehtaalle ja tuomio seuraava: jäätynyt vesi pullistanut palkin, ei kuulemma vaikutusta lujuuteen, poratkaa reiät, korvaukseksi parit lippalakit ja fleecet. Ei jaksanut tapella enempää.

Esimerkki 2
Stark takalana: teräakselin päähän hitsaamalla kiinnitetty kynkkä, johon tulee kääntösylinteri kiinni, irtosi hitsauksestaan akselin päästä. Lanassa on ylikuormitusventtiili. Hitsattu ohi ja vielä huonosti.  Ilmoitus tehtaalle ja tuomio seuraava: hitsausvirhe tehtaalla, korvaukseksi maalia itse suoritetun korjauksen päälle. Ei jaksa enempää tingata.

Hankinnoissa ei siis ole lähdetty hakemaan halvinta, vaan hommissa kestävää laadukasta tuotetta. Mutta mikä vi**u siinä on, että nämä vehkeet pitää kotona rakentaa valmiiksi, kun tehtaalla ei sitä osata tehdä? Elhon kelapöyhin vei uskon aikanaan suomalaiseen raudankäsittelytaitoon ja pitkä tauko oli kotimaisten hankinnassa mutta ei tuo nykyinenkään homma vakuuta? Pintakäsittelystä en sano mitään, kun ne on kaikissa maatalouskoneissa aivan hanurista. Niin ja on tietysti taloja, missä mikään ei kestä mutta uskallan väittää ettemme kuulu heihin.


SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Tempo maansiirtokärry: aisan tukijalasta puuttuu reikä se jää niin alas että aumalla on vaikeaa liikkua .Rehuvarustus :liukumuovit irtoavat ylhäältä ensimmäisten kuormien jälkeen ,kiinnitys lapsellisilla niiteillä jotakin pehmeää alumiinia.Lava maalaamaton ruostuu muutamassa päivässä ja sitten vasta kuorma onkin lavassa lujassa.Runko ruostuu nopeasti ja takalaita murtuu kulmistaan aika pian.Heikot adr navat eikö virossa ole myynnissä fadin napoja.
Niin joo eihän tämä olekaan kotimainen,no lukekaa nyt kuitenkin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Tempo maansiirtokärry: aisan tukijalasta puuttuu reikä se jää niin alas että aumalla on vaikeaa liikkua .Rehuvarustus :liukumuovit irtoavat ylhäältä ensimmäisten kuormien jälkeen ,kiinnitys lapsellisilla niiteillä jotakin pehmeää alumiinia.Lava maalaamaton ruostuu muutamassa päivässä ja sitten vasta kuorma onkin lavassa lujassa.Runko ruostuu nopeasti ja takalaita murtuu kulmistaan aika pian.Heikot adr navat eikö virossa ole myynnissä fadin napoja.
Niin joo eihän tämä olekaan kotimainen,no lukekaa nyt kuitenkin.


Hei kamoon SAS...
Multiva vs. Tempo? Tempo oli meilläkin harkinnassa ja oli muuten huomattavasti edullisempi kuin Multiva mutta päädyimme suomalaiseen laatutuotteeseen. Ei kotimaiset ihan paskoja ole mutta laadun tarkkailu ei ole sillä tasolla kuin se länsimaissa pitäisi olla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Tempo maansiirtokärry: aisan tukijalasta puuttuu reikä se jää niin alas että aumalla on vaikeaa liikkua .Rehuvarustus :liukumuovit irtoavat ylhäältä ensimmäisten kuormien jälkeen ,kiinnitys lapsellisilla niiteillä jotakin pehmeää alumiinia.Lava maalaamaton ruostuu muutamassa päivässä ja sitten vasta kuorma onkin lavassa lujassa.Runko ruostuu nopeasti ja takalaita murtuu kulmistaan aika pian.Heikot adr navat eikö virossa ole myynnissä fadin napoja.
Niin joo eihän tämä olekaan kotimainen,no lukekaa nyt kuitenkin.
Fadithan ne just on mitkä noista tempoista hajoaa ja toivoinkin että olis olleet adr:n navat niinkuin nykyisissä toisissa baltiasta tulleissa kärryissä... Kiva tunne kun pyörää jää matkasta meinaan...  Tempo maksaa vähemmän kuin vastaava kotimainen ja laatu ihan samaa paskaa... Tuossa nyt yhtä 18tn starkia seurannut lähes päivittäin kaivurin hytistä katsellen ja kuunnellen niin tukijalka kerää sisälleen vettä ja talvella pääsi jäätymään ja paisui niin nyt se on hyvin *****mainen nostaa ja laskea... Työkaluboxista ei saa mitään ulos jollei kippiä nosta, fadin navat hajoo ja hitsari vissiin ollut liian selvä kun on jäänyt hitsaussaumoihin melkeimpä lankaa kiinni eikä ole siloiteltu ennen maalausta... Niin ja takavalot on sijoitettu pleksien sisälle jotka paskaantuvat myös sietä lampun puolelta ja jos ne polttimolliset valot sattuu toimimaan niin yhden kura päivän jälkeen valot ei enää näy...  Jotenkin hauska kun kärry maksaa yli 30 000€ ja viimeistely ja suunnitelu on tuota luokkaa eikä samoissa ajoissa olevat ryskyt häviä yhtään noille missään suhteessa ;D   

Viimeksi muokattu: 30.08.13 - klo:22:53 kirjoittanut zetor8045

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Minkä takia aina joku Tempo? Täältä ääni Palmsille. En kerro miksi.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen

Simpauttaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Joo, vähän niinku suomalainen ruoka. Kuka ***** sitä paskaa ylikallista viittii ostaa, kun Virosta ja Ruotsista saa nälän pois paljon halvemmalla. Varsinkin kun suomalainen maajussi ei osaa tukieuroistaan huolimatta muuta kun valittaa!  :'(
Maataloutta jo vuodesta -73

Simpauttaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Niin ja oikeasti en ole suomalaisesta ruuasta todellakaan tuota mieltä, mutta herätkää nyt idiootit tähän päivään! Vaikka ostaisitte mitä tahansa niin älkää nyt ***** haukkuko suomalaisia! Pitkällä tähtäimellä se on meiltä kaikilta pois!
Maataloutta jo vuodesta -73

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)


Elhon kelapöyhin vei uskon aikanaan suomalaiseen raudankäsittelytaitoon

 Sama vika rahikaisella.  :D :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Onhan kotimaisen laatu kuitenkin parantunut  8)

Muinoin vääntyneitä koneita saa väänneltyä suoriksi käsivoimin, ja peltejä oiottiin nyrkillä. Nyt tarvitaan jo kankea ja 6 oz:in vasaraa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Niin ja oikeasti en ole suomalaisesta ruuasta todellakaan tuota mieltä, mutta herätkää nyt idiootit tähän päivään! Vaikka ostaisitte mitä tahansa niin älkää nyt ***** haukkuko suomalaisia! Pitkällä tähtäimellä se on meiltä kaikilta pois!


Ketjun tarkoitus ei ole parjata suomalaisia, vaan enemmänkin pohtia, että mitä voisi tehdä toisin, jotta rahalleen saisi sellaisen vastineen, kuin sopisi ostohetkellä olettaa.

Eli perusta tuolle vaahtoamisellesi oma ketju.

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Onko Suomesta kadonnut ammattinsa osaavat hitsarit ja suunnittelijat maatalouskonetuotannon parista vai onko niitä siellä koskaan ollutkaan?

Tämä kysymys tuli mieleen, kun on joutunut kokemaan suomalaisten "laatumerkkien" todellisen laadun.

Esimerkki 1.
Multiva maansiirtoperävaunu: Lavan pitkittäispalkkien välissä oleva tukipalkki pullistui pyöreäksi, koska sinne oli joutunut vettä, joka oli sittemmin jäätynyt. Palkissa ei vedenpoistoreikiä. Ilmoitus tehtaalle ja tuomio seuraava: jäätynyt vesi pullistanut palkin, ei kuulemma vaikutusta lujuuteen, poratkaa reiät, korvaukseksi parit lippalakit ja fleecet. Ei jaksanut tapella enempää.


Et kai vain ole Sinäkin joutunut vihdoin arvioimaan Keskon myymien tuotteiden laatua vähemmän positiiviseen sävyyn? ;D
Niin se katsomus muuttuu kun iskee kätensä kyynärpäitä myöten paskaan muutamia kertoja. ;)

Ps. Onko nuo Multivan tuotteet aitoa kotimaista? Ettei vain Virupoika rustaile alihankintana?

En ihan ymmärtänyt pointtia, koska mitään erityistä napanuoraa Keskoon ei ole. Ja tiedoksi, vaikka se ei sulle kuulukkaan, niin Keskolta on hankittu kaksi peräkärryä, muut vehkeet on hankittu muualta  ;D

ruisleipä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Ihan omassa luokassa on Junkkarin ruiskun puomisto ja ruiskun runko. Jos ajoi vähän nopeammin niin ilmavirta alkoi taivuttamaan puomistoa  ;). Onnekis oli helppo vääntää käsin takaisin. Lähes kaikki saumat oli hitsattu "vierestä" ja maali päälle. Tällainen  tapaus oli ainakin vuosimallissa 99 niin ja raitisvesisäiliön varsi vääntyi kun laittoi  vettä täyteen

Jätkä

  • Vieras
Onko Suomesta kadonnut ammattinsa osaavat hitsarit ja suunnittelijat maatalouskonetuotannon parista vai onko niitä siellä koskaan ollutkaan?

Tämä kysymys tuli mieleen, kun on joutunut kokemaan suomalaisten "laatumerkkien" todellisen laadun.

Esimerkki 1.
Multiva maansiirtoperävaunu: Lavan pitkittäispalkkien välissä oleva tukipalkki pullistui pyöreäksi, koska sinne oli joutunut vettä, joka oli sittemmin jäätynyt. Palkissa ei vedenpoistoreikiä. Ilmoitus tehtaalle ja tuomio seuraava: jäätynyt vesi pullistanut palkin, ei kuulemma vaikutusta lujuuteen, poratkaa reiät, korvaukseksi parit lippalakit ja fleecet. Ei jaksanut tapella enempää.


Et kai vain ole Sinäkin joutunut vihdoin arvioimaan Keskon myymien tuotteiden laatua vähemmän positiiviseen sävyyn? ;D
Niin se katsomus muuttuu kun iskee kätensä kyynärpäitä myöten paskaan muutamia kertoja. ;)

Ps. Onko nuo Multivan tuotteet aitoa kotimaista? Ettei vain Virupoika rustaile alihankintana?

Onkohan nämä Keskon sisäänostajat sellaisia, kun tarjoavat jollekkin konepajalle sopparia, niin sanovat että hinta on tämä. Oata tai jätä, sama vaikka ohennat peltejä ja heikennät laakereita että saat katteesi. Meille sama sillä tuotteella on vielä hyvä maine.
 Ja muutaman vuoden päästä otetaan taas uusi hyvämainenen paja pilattavaksi.