Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapin kuskaus auton peräkärryllä  (Luettu 42713 kertaa)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.

senvertaa olet ymmärtänyt väärin että kovin paljoa karjaa ei ole mutta tekemistä kyllä riittää. Tää homma tosiaan aikanaan lähti ihan työlistämis mielessä kun toi renki tossa pyörii niin sai sille vähän tuottavaa työtä. Sinänsä olet ihan todella oikeassa että tämmösten sijaan kannattaisi miettiä sen uistimen väriä mutta voihan tota lapun kuskaustakin harrastaa ja osittain se voisi mennä vähän samalla kun kuskaa tavaraa kylältä kotiin niin vie lapukuorman mennessään. Sikäli olen erikoisessa asemassa että ekan kerran kun kosken puuhun on kun kuormaan sen kuivumis varastosta kärrylle. Sitä ennen muut hoitaa toiminnan. Kuitenkin on pidettävä  aika tarkkaa ajatusta että toiminta pysyy tuottavana. 70 kuutiohinnalla sitä myyn ja jos jollekkin tuntuu kalliille niin heillä ei ole lapua mutta mulla on.
Niin ja viellä tähän kaalustoon niin luulis että tollanen kärry palvelis tilaakin varsinkin jos sen eteen joskus valjastais pakun.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.

senvertaa olet ymmärtänyt väärin että kovin paljoa karjaa ei ole mutta tekemistä kyllä riittää. Tää homma tosiaan aikanaan lähti ihan työlistämis mielessä kun toi renki tossa pyörii niin sai sille vähän tuottavaa työtä. Sinänsä olet ihan todella oikeassa että tämmösten sijaan kannattaisi miettiä sen uistimen väriä mutta voihan tota lapun kuskaustakin harrastaa ja osittain se voisi mennä vähän samalla kun kuskaa tavaraa kylältä kotiin niin vie lapukuorman mennessään. Sikäli olen erikoisessa asemassa että ekan kerran kun kosken puuhun on kun kuormaan sen kuivumis varastosta kärrylle. Sitä ennen muut hoitaa toiminnan. Kuitenkin on pidettävä  aika tarkkaa ajatusta että toiminta pysyy tuottavana. 70 kuutiohinnalla sitä myyn ja jos jollekkin tuntuu kalliille niin heillä ei ole lapua mutta mulla on.
Niin ja viellä tähän kaalustoon niin luulis että tollanen kärry palvelis tilaakin varsinkin jos sen eteen joskus valjastais pakun.

Hyvä vastaus siitä lups.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
70 kuutiohinnalla sitä myyn
Sulla on hinta kohdillaan. Taitaa 95% klapin myyjistä alihinnoitella tuotteensa, minä mukaan lukien. :-[

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
70 kuutiohinnalla sitä myyn
Sulla on hinta kohdillaan. Taitaa 95% klapin myyjistä alihinnoitella tuotteensa, minä mukaan lukien. :-[

Siinä on se ero että toiset myy enemän pienemmällä katteella kun toiset.

Kylmis, klapikaupan Gigantti......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Se on oikeastaan ihan sama millä hinnalla myyt, aina jää kauppoja tekemättä, kun ne ovat jonkun mielestä liian kalliita.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65750
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.

On sosiaalitointa. Täällä kaupunki maksaa puistokemistien puut. Muutamat isännät painaa klapuja ja kärrää hiivamiehille talvea varten. Rahat saa sitten kaupungilta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Paras oli viime talvena, kun sen hetkinen emäntäkokelas hommas omaan taloonsa lämmityspuita. Manasi kun on niin kallista, kun n.10 motin kärryllinen sekaklapia pihaan tuotuna useamman kilometrin päästä maksoi 200EUR, pari vuotta aiemmin oli kuulemma saanut satasella  :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.

On sosiaalitointa. Täällä kaupunki maksaa puistokemistien puut. Muutamat isännät painaa klapuja ja kärrää hiivamiehille talvea varten. Rahat saa sitten kaupungilta.
Sama täällä. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään tehdä kauppaa tuon porukan ja kaupungin kanssa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Mitäs pahaa kaupungissa on asiakkaana, varma maksaja ja maksaa mukisematta listahinnan, mulle on ihan sama, vaikka asiakas antaakin mulle käteen maksusitoumuksen. Ei muuten ole hetikään niin jännää rahantulo, kuin joltakin bemari/mersumieheltä, jolle ojentaa laskua puidenkippauksen jälkeen... vaikka täytyy koputtaa puuta, vasta yhden asiakkaan olen joutu laittamaan ulosottoon, kahta muuta on perintätoimisto muistuttanut ja muutamaa olen muistuttanu ite, mutta ainahan se kyrsii, kun joutuu rahojaan kräväilemään, lisäksi siitä seuraa yleensä se, ettei siihen taloon enää tarvi mennä, mutta mitäpä sielä tekiskään  ::)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.

Airbag.  ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.