Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapin kuskaus auton peräkärryllä  (Luettu 42505 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kertokaas teillä kun on kokemusta kun tekisi mieli hankkia tollanen kippikärry tohon klapin kuskaukseen että onko sen yhdistelmän kanssa "kusessa" ihmisten pihoilla tällaisella perus kaksveto henkilöauto veturilla. Meneekö usein kytkintä ja hinaustöihin. Ajattelen lähinnä tätä 4 kuution kokoluokkaa esimerkiksi juuri sariksen kärryä tai vastaavaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kun pelkkä perävaunu tyhjänä painaa 150-200 kg ja useimmiten kaksivedon perään saa pistää jarruttomana 500-600 kg:n painoisen(siis kokonaispaino), niin terveisiä sillä saa kuskata, jos aikoo poliisien kanssa väleissä pysyä. Jarrullinen sen kärryn pitää ainakin olla, muuten jarrurustilanteessa yhdistelmä on välittömästi linkussa ja jarrutusmatka liian pitkä. Jos aikoo kunnon kuormia vetää, niin nelivedon se vaatii.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kaverilla on just tuommonen saris. Huomioita ainaki aivan sairas hinta. Siis aivan järjetön. En oo ite sitä vetäny mutta kehu olevan hyvä vedettävä, kuormallaki. Etenemisestä en tiedä, kaveri hinaa sitä nelivetolaviskalla. Vois kuvitella olevan tuskallinen peruutettava talvella henkilöautolla.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Niin siis jarrullinenhan se tietenkin täytyy olla. Mutta miten sillä selviää ihmisten pihoilla ja miten kulkee maantiellä. Yleensä on henkilöautolla ollu mótto että kyllä vauhtia on riittävästi sitten jo kahden kilometrin kiihdyttämisen jälkeen mutta jaksaakohan normi henkilöauto vetää tollasta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Älä sääkin nyt ala siihen helevetin mökkiläisten porukkaan, jotka kuskaa auton peräkärryllä klappia. Karavaanarit ja klappikuskit, saatanan turhaa touhua!  Klappia on tiensivut väärällään, kun mökkikansa kuskaa klappia, sitoen vanhalla pyykkinarulla ristiin kulmasta kulmaan, ja sen jälkeen on heidän mielestään hyvin sidottu! Prkl! ja vemssikin vielä! kyllä sun ajatusmaailmalla pitäis laittaa vähintään 30 m3 kärry unimogin perään! Eihän sitä nyt tehottomasti kuskata edes klappia, saati sitten paalata pieniä paaleja!  8)

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Ite kuskaan paaleja 2x4m lavettikärryllä(3,5tn)
Neliveto pakollinen siinä hommassa, kun kaikenmaailman rutakoissa joutuu joskus rypemään..
Kotterossa myös syytä olla alennuslaatikko, niin ei joudu kytkin niin koville.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kotterossa myös syytä olla alennuslaatikko, niin ei joudu kytkin niin koville.

Oikea momentinmuuntimellinen automaatti, muutenkin helpompi kärryn kanssa kun liikkuu pehmeämmin. Siinä kokoluokassa jolla moista kärryä aikoo kuvitella vetävänsä usein onkin automaatti.

Klapikuormaa tuskin joutuu pitkää matkaa pehmeässä lykkäämään, lyhyellä matkalla voi lykellä jotain lautoja tms tai hommata jotkut ritilät jotka kulkee kärryn alla tai hätätilassa purkaa kuorman.

Jyrkkään ylämäkeen peruuttaminen taitaa olla pahin, jos joku haluaa kuorman jonnekin navetan vintille niin voi jäädä tekemättä. Tuskin tuollaisia paikkoja kovin montaa on.

Mites tuo liikennelupakysymys ensi kesänä?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Niin siis kyllä itte tuon mielellään raktorilla sen 16 kuutiota tai enemmän mutta käytännössä asiakkaat haluu sen 2-6 mottia ja se pitäisi saada kahden audin väliin siihen postimerkille. Sinne ei oikein nää maatalousvermeet sovi. Itte kärrystä niin suunnitteilla olisi tosiaan kippikärry vanerilaidoin ja katolla eli lavut olisi siellä sisällä. kokoluokkaa 4-6 mottia. joskus voi harkita toista laatikkoa pakettiauton sisään minkä saisi sähkövinssillä vedettyä siihen kärryyn ja kipattua sitten samoin jolloin yhteismäärä olisi joku 10 mottia. Käytännössä vaan viellä puttuu sekä pakettiauto että tarpeeksi laaja asiaskunta joten toi kärry on ensisijainen investointi ja veturina pitäisi mennä kaksvetoinen pikkunen katumaasturi. Niin ja veturia en vaihda tähän tarkoitukseen
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kyllä siinä taas saa klapia halkoa jotta saa maksuun ensin ne pakolliset metsäkärry- ja klapikoneinvestoinnit ja sitten vielä tarvitaan helv* nelivetomaasturi ja tuollaiset kärryt... Kovvoo touhhuu.

Vemssi kun kuskaa mökin mummolle klapua, niin se rakentaa sinne ensin kääntöpaikan metsäyhtiöiden malliin.  ;D ;D

Miksei klapua voi myydä kuin mansikkaa? Eli itse lastaten ja kuskaten. Niillä joilla ei ole kärryä annetaan huoltsikan osoite josta voi vuokrata ja jos ei ole koukkua, niin lisäksi paikallisen autovuokraamon. Mussa tapauksessa rahtimaksu 150 euroa/kuorma, sis 40 km ajoa.

Pääosin klapiasiakkaat on opetettu liian hyvään palveluun josta ei tosiasiassa saa hintaa.
Nothing is Something Worth Doing

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Siis tää tekopuoli on jo olemassa ja määrät jossain 300 motin tietämillä vuodessa. Kuitenkin meidän lapu "bisnes" on liittyneenä tähän loppuun toimintaan mikä ei ole kauppa vaan tehdas jolloin en halua tänne mitään asiakkaita joita pitää kytätä ja palvella. Siksi tämä järjestely että minä esitän ajan jolloin toimitan puut haluttuun osoitteeseen ja asiakas hoitaa ne siitä eteenpäin. käytännössä voin jopa peittää puut halutessa 4 euron kuormapeitteellä jos asiakas niin haluaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Vetomoottori kärryyn kiini niin ei tarvitse nelivetoa ostaa.
http://rk-reich.com/index.php?cPath=73&XTCsid=c22ef9d2b4e36ae82d87ef90015616d1

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8366
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Ei tarvii nelivetoa. Itellä 2,55 x 5 meetriä teetetty 3,5 tn lavettikärry. Kulkee kun ajelee vähän ennakoivammin. Tottakai se vetäjän moottori sais olla sen verran iso, että riittää vääntöä. Tuohon kaupen neliakseliseen peräkärryyn sais tuolla neliveto kaavalla laittaa kaanian tilalle vähintään kuuraketin, jos meinaa sillä liikkua kelillä kun kelillä.

Älä hommaa mitään kippikärryä. Lyöt sen kipin siihen klapilaatikkoon, jonka kiinnität normi lavettimallin kärryyn. Turhaa painoo lisää, kun joutuu kärryssä olemaan kaks erillistä runkoa. Ja näissä sariksissa ja agaadoksissa paino kompensoidaan kestävyyden kustannuksella.

Lavan pohjaristikko saa olla vankkaa tekoa. Ei tuu sitten ropleemia kestävyyden kannalta. 
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kertokaas teillä kun on kokemusta kun tekisi mieli hankkia tollanen kippikärry tohon klapin kuskaukseen että onko sen yhdistelmän kanssa "kusessa" ihmisten pihoilla tällaisella perus kaksveto henkilöauto veturilla. Meneekö usein kytkintä ja hinaustöihin. Ajattelen lähinnä tätä 4 kuution kokoluokkaa esimerkiksi juuri sariksen kärryä tai vastaavaa.
4 kuutioo puita , meneekös yli 500 kilon ?

750 ellei rekkari otteessa ole mainittu pienempää painoa saa jarruttomana vetää .

Menee hyvissä olosuhteissa kohtuudella mutta paketti-auto vähintään eteen jos enemmän ajaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Sivusta seuranneena, hommaa pieni kuorma-auto,
Helvetin paljon näppärämpi liikkuun pienissä
Pihoissa, ja kulkee myös talvella, (paino vietävillä pyörillä)
Vielä jos löydät koukkulavalaitteella, aina parempi
Vakuutukset ja huoltokulut suhtkoht edullisia.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
juu ei muuta rakentelehen  :P takaveto autosta aksila kärryn alle mielummin lukollinen, sitte polttomoottorikoneikko aisalle ja penkki hässäkän päälle venttiilit yms ohjaushilppeet ja nokkapyörästä vähä järiee versio mielummin vetävänä ja ohjaavana, sais samalla kippauksenki (hydr perälauta tottakai) hoitaaa penkiltä käsin ;) näin vain sitte sillä sitivannabeemaasturilla piremmät siirtymät aisasta nykien ja sitte ison tien varres koukusta irti ja kones käyntiin ja menoks :D proo versios olis sitte koukkulaitteet ja telat vaikiampia olosuhteita varte?

montako teherähän näin aluksi?

höh jariman kerkes eka, tuohan vaihtoehto on jo olemas, liika heleppoa vain..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..