Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapin kuskaus auton peräkärryllä  (Luettu 42502 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä

Saako tässä välissä nauraa?

A) Sää olet ostanut tuollaisen järkyttävän koirankoppidatsunin

ja

B) Aiot vetää sillä isoa kärryä?


http://www.youtube.com/watch?v=5JCBdP5BbpU

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää.

Nippon paskai perävaunun max paino 1400 kg. Ison kippikärryn omapaino on jotain 800 kg, voi laittaa kärrylle klapeja 600 kilon verran.. Eli suunnilleen saman verran kuin jarruttomalle pikkukärrylle.

Ei tule kestään voimansiirto quasquissa, mitoitus luokkaa
Henkilöautossa. Pikkukuorkilla yllättävän paljon käyttöä
Maatilalla, etenkin jos rakennat, 3,5- 4 tn kantavuudella
Oleva kuorkki passelin kokoinen.

Ja kuorkin kaikki kulut saa vähentää verotuksessa, maatilan
Liitännäinenhän tämä klapihomma?, henkilöauton remonttikulut
Verottajan silmätikkuna, talviliukkailla sattuu ja tapahtuu.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää.

Nippon paskai perävaunun max paino 1400 kg. Ison kippikärryn omapaino on jotain 800 kg, voi laittaa kärrylle klapeja 600 kilon verran.. Eli suunnilleen saman verran kuin jarruttomalle pikkukärrylle.

Ei tule kestään voimansiirto quasquissa, mitoitus luokkaa
Henkilöautossa. Pikkukuorkilla yllättävän paljon käyttöä
Maatilalla, etenkin jos rakennat, 3,5- 4 tn kantavuudella
Oleva kuorkki passelin kokoinen.

Ja kuorkin kaikki kulut saa vähentää verotuksessa, maatilan
Liitännäinenhän tämä klapihomma?, henkilöauton remonttikulut
Verottajan silmätikkuna, talviliukkailla sattuu ja tapahtuu.

 Taas tuli tämä vedätys että kulut vähennyksiin. Luultavasti vms1 aikoo tehdä tätä kalpikauppaa niin että saa itselleenkin vaivanpalkkaa, eikä lisävähennyksiä.
http://fin.auto24.ee/used/1232239
tossa kokonaispaino menee hieman yli mutta...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kippilavalla varustettu paketti-kuorma-auto tai mikä se oikea termi sitten lieneekään, on ainoa toimiva vaihtoehto 2-4 motin kuljetuksiin. Kaikki kulut perusteltavissa verotukseen. Hankintahinta voi olla yllättävänkin edullinen, ihan siitä riippuen, minkälaisen ritsan uskaltaa ostaa.

Suoraan sanottuna oksettaa ajatella minkäänlaista auton perään tulevaa peräkärryä. Aina hankala peruuttaa ja kuten aloittaja itsekin totesi, purkupaikat kaikkea maan ja taivaan väliltä. Itse en jaksaisi tuollaista ratkaisua.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Itsellä tuollainen 2 tonnin kantavuudella varustettu 2-akselinen kärry ja takavetopikappi. Menee kesäkelillä kantavilla pinnoilla ja kuivana kautena ja kelillä jopa sänkipellolla, mutta mitään pisnestä en laittaisi tuollaisen varaan. Jos lainkuuliainen haluaa olla, niin vetomassat tulevat yllättävän äkkiä vastaan. Nelivetopikappeja saa yllättävän kohtuuhinnalla, jos on valmis "yllätysriskeihin". Ja sillä liikkuu jo hankalammissakin oloissa. Maatilakäytössä tuollainen on toimiva peli muutenkin, siis sellainen (hintaluokaltaan alle 5 kiloeuroa) jota ei suuresti tarvi varoa.

Petri

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Siis tää tekopuoli on jo olemassa ja määrät jossain 300 motin tietämillä vuodessa. Kuitenkin meidän lapu "bisnes" on liittyneenä tähän loppuun toimintaan mikä ei ole kauppa vaan tehdas jolloin en halua tänne mitään asiakkaita joita pitää kytätä ja palvella. Siksi tämä järjestely että minä esitän ajan jolloin toimitan puut haluttuun osoitteeseen ja asiakas hoitaa ne siitä eteenpäin. käytännössä voin jopa peittää puut halutessa 4 euron kuormapeitteellä jos asiakas niin haluaa.

Kuulostaisi että tuossa tilanteessa ja noilla puumäärillä paras ratkaisu olisi völjätä ne klaput likemmäs kaupunkia myyntivarastoon ja jättäis jonkun muun myytäviksi siitä etiäppäin. Tuo olis minusta se suunta mihin klapupisnestä pitäis pienten toimijoiden kehittää, eikä edes ajatella hankkivansa kalustoa muutaman motin satunnaiseen kuskaamiseen. Tuo vähittäismyynti olis hyvä homma joillekin eläkeläisukoille tms.

Vähiin tarpeisiin löytyy jarrullisia kärrejä vuokralle, niis on sitten yleensä katsastukset tehty ja valot kunnossa ym.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätä ei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. paljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. Kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.

Viimeksi muokattu: 11.08.13 - klo:15:23 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätäei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. aaljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.

http://www.halkoliiteri.com/?id=587

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätäei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. aaljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.

http://www.halkoliiteri.com/?id=587
Eli nopeella laskutoimituksella voisi ajatella että 4 mottia painasi sen tonnin jolloin kärryn paino mukana oltaisi aika rajoilla. Joskus sitten kun veturi kasvaisi voisi jatkaa laitoja niin että kärryyn mahtuis kuusi mottia ja sitten autoon neljä jolloin se 10 liikkuisi kerralla. Tämän jälkeen voikin suunnitella raktorilla vientiä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kippilavalla varustettu paketti-kuorma-auto tai mikä se oikea termi sitten lieneekään, on ainoa toimiva vaihtoehto 2-4 motin kuljetuksiin. Kaikki kulut perusteltavissa verotukseen. Hankintahinta voi olla yllättävänkin edullinen, ihan siitä riippuen, minkälaisen ritsan uskaltaa ostaa.

Suoraan sanottuna oksettaa ajatella minkäänlaista auton perään tulevaa peräkärryä. Aina hankala peruuttaa ja kuten aloittaja itsekin totesi, purkupaikat kaikkea maan ja taivaan väliltä. Itse en jaksaisi tuollaista ratkaisua.

Sinä ja sun hankalat peruuttamiset.  ;D ;D ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kattelin ikh:n kataloogia ja siellä oli joku ritsa jonka kokonaispaino oli luokkaa 2000 ja kantavuus jotain 1500 tietämillä. Kippi löyty taaksepäin joskin se oli jollain käsipumpulla. Sellanen voisi teoriassa olla vaihtoehto. Mitään pikappia tai kuorkkia en kaipaa koska ne on aina kalliita sekä ostaa että käyttää enkä koe tarvitsevani sellaista kuljetuskapasiteettiä. Tällainen kärry joskus pakun perään niin tavarat saa kuskattua oikeasti katon alla ja epämääräisemmät sitten kärryllä. Oikeasti en pelkää kärryn vetämistä enkä peruuttamista koska se kuuluu vähän muutenkin työn kuvaan. Ainoa mikä mietityttää on ton nykyisen veturin kulkukyky ja kestävyys.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Hommaisit nelivedon..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Hommaisit nelivedon..

Yksinkertaisiin kysymyksiin on tosiaan yksinkertaiset vastaukset. Muuten hyvä mutta pelimerkkejä menee hieman liikaa tähän harrastukseen. Tollanen kärrykin on jo aika kipurajan yläpäässä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Hommaisit nelivedon..

Jos välttämättä haluaa ajaa jollain nipponilla niin muranolla liikahtaisi jo aika kivasti.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
jos sitä kippaavaa kärryä ostattelet, niin tarkista sitten se kippauskulma. nuokin meidän autourheilupuolella käyttämät trailerit ovat "kippaavia", vaikkei niissä muuta tapahdu kipatessa, kuin että lavan peräosa laskeutuu maata vasten ja se ei ole monta astetta se. ilman väkivaltaa ei noista trailereista tule yksikään klapi kentälle.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...