Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saha juonittelee  (Luettu 23812 kertaa)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Saha juonittelee

Jotenkin tuntuu muuttuvan tuo pienkonebensa kummaksi geelihyytelöksi! MS 660 alkoi köhimään vaikka tankki oli täysi! ihmettelin jotta geelimössöä tulee tankista ulos kaataessa. Sytytystulppa muuttui ruskeaksi karstakasaksi.

Minä liityn ihmettelijliden joukkoon. Tulee kyllä mieleen, että tankkiin on kaadettu tai pienkonebensaan on itse sekoitettu jotain sopimatonta öljyä tai moottorin piristettä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Saha juonittelee
Kyllä vaan meni mullakin pienkonebensiini vanhaksi ja ei meinannut pysyä käynnissä ja välillä ihan tukehtui...  Sitten ei meinannut lähteä käymään... Meinasin sitten saakeli että sekoitan satsin ite vaan ja jumankauta saha toimi kuin uus  ;D  Että kyllä se vaan menee vanhaksi tuo pienkonebensiini..

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Saha juonittelee
Kyllä vaan meni mullakin pienkonebensiini vanhaksi ja ei meinannut pysyä käynnissä ja välillä ihan tukehtui...  Sitten ei meinannut lähteä käymään... Meinasin sitten saakeli että sekoitan satsin ite vaan ja jumankauta saha toimi kuin uus  ;D  Että kyllä se vaan menee vanhaksi tuo pienkonebensiini..

Häh... :o  Pienkonebesan yksi myyntiperuste on juuri tuo, ettei se vanhene niin nopeasti kuin tavallinen bensa. Vai oliko tuo jo oikein vuosikertabensiiniä?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Saha juonittelee
Kyllä vaan meni mullakin pienkonebensiini vanhaksi ja ei meinannut pysyä käynnissä ja välillä ihan tukehtui...  Sitten ei meinannut lähteä käymään... Meinasin sitten saakeli että sekoitan satsin ite vaan ja jumankauta saha toimi kuin uus  ;D  Että kyllä se vaan menee vanhaksi tuo pienkonebensiini..

Häh... :o  Pienkonebesan yksi myyntiperuste on juuri tuo, ettei se vanhene niin nopeasti kuin tavallinen bensa. Vai oliko tuo jo oikein vuosikertabensiiniä?
Toista vuotta saattoi olla mutta ei sen vanhempaa.. Voi olla sitten jotain laatuvaihteluakin mutta meinas ruveta ottamaan ajatteluelimeen kun ei saha toiminut  ;D 

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Saha juonittelee
Kyllä vaan meni mullakin pienkonebensiini vanhaksi ja ei meinannut pysyä käynnissä ja välillä ihan tukehtui...  Sitten ei meinannut lähteä käymään... Meinasin sitten saakeli että sekoitan satsin ite vaan ja jumankauta saha toimi kuin uus  ;D  Että kyllä se vaan menee vanhaksi tuo pienkonebensiini..

Häh... :o  Pienkonebesan yksi myyntiperuste on juuri tuo, ettei se vanhene niin nopeasti kuin tavallinen bensa. Vai oliko tuo jo oikein vuosikertabensiiniä?
Toista vuotta saattoi olla mutta ei sen vanhempaa.. Voi olla sitten jotain laatuvaihteluakin mutta meinas ruveta ottamaan ajatteluelimeen kun ei saha toiminut  ;D

Jos tavallinen kestää ainakin puoli vuotta, niin eipä tuo sitten kovin paljoa pidempään säilytystä siedä. Ellei laatuvaihtelu johdu esim. siitä, että  kauppa myy pari vuotta sitten hankkimaansa pienkonebensavarastoa ja itse säilyttää vielä vuoden tai enemmän, niin alkaahan siinä on aineella ikää olla.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Saha juonittelee
Nesteen pienkonebensiinillä ollut nämä omien laitteiden murheet. Ja eri paikoista eri aikaan hankitulla tavaralla joka ei ole ehtinyt seistä varastossa ainakaan omissa nurkissa kun on suoraan käyttöön ostettu. Itse sekoitan hyvällä 2-t öljyllä 98 bensiiniin tästä lähin sahabensat. Tuo pienkonebensa vaan olisi ollut niin mukavan kärytöntä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Archibelago

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: Saha juonittelee
Nesteen pienkonebensiinillä ollut nämä omien laitteiden murheet. Ja eri paikoista eri aikaan hankitulla tavaralla joka ei ole ehtinyt seistä varastossa ainakaan omissa nurkissa kun on suoraan käyttöön ostettu. Itse sekoitan hyvällä 2-t öljyllä 98 bensiiniin tästä lähin sahabensat. Tuo pienkonebensa vaan olisi ollut niin mukavan kärytöntä.
En ole ikinä pienkonebensaa käyttänyt joten en tiedä sen käryttömyydestä. En tiedä muista Stihl-kauppiaista mutta paikallinen luottomyyjä liimaa aina sahan kylkeen tarran 98 E 2,5% ja tuolla seoksella on menty menestyksellä. Ei karstoita eikä leikkaa kiinni, sahat toimii hyvin. Käryä en ole huomannut kun painan senverran kovaa vauhtia eteenpäin  ;)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Saha juonittelee
Nesteen pienkonebensiinillä ollut nämä omien laitteiden murheet. Ja eri paikoista eri aikaan hankitulla tavaralla joka ei ole ehtinyt seistä varastossa ainakaan omissa nurkissa kun on suoraan käyttöön ostettu. Itse sekoitan hyvällä 2-t öljyllä 98 bensiiniin tästä lähin sahabensat. Tuo pienkonebensa vaan olisi ollut niin mukavan kärytöntä.
En ole ikinä pienkonebensaa käyttänyt joten en tiedä sen käryttömyydestä. En tiedä muista Stihl-kauppiaista mutta paikallinen luottomyyjä liimaa aina sahan kylkeen tarran 98 E 2,5% ja tuolla seoksella on menty menestyksellä. Ei karstoita eikä leikkaa kiinni, sahat toimii hyvin. Käryä en ole huomannut kun painan senverran kovaa vauhtia eteenpäin  ;)

Eipä sitä käryä ennen koskaan huomannut sahatessa ajatella, mutta kun hetken koitti pienkonebensalla sahata niin tavalliseen polttoaineeseen takaisin vaihdettaessa huomasi että onhan se aikamoinen katku mikä sahasta irtoaa. Parissa päivässähän tuohon taas tottui "kunnon" bensiiniin vaihdon jälkeen. Ja on se kiva kun sahassa on kaikki voimat tallella, pienkonebensalla ei saanut millään yhtä hyviin säätöihin silloin kun se muuten sattui hetken toimimaan kunnolla.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Saha juonittelee
Onkohan niissä pienkonebensan astioissa jotain päivämäärää näkyvissä. Voipi pitkään seistä monen putiikin hyllyssä.

Injektiomassaa näkys olevan paikallisessa putiikissa reippaasti 2 vuotta yliajalla jo eikä kukkaan kaupassa älyä poistaa hyllystä.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Saha juonittelee

Sekoitetulla bensalla on menty, laadukas 2t öljy. Pitää purkaa kulmavaihde vielä jossakin välissä, tuohon isoon maksaa 250ekua niin ei viiti varmuuden vuoksi koko mötikkää uusia.

Onko muuten suosituksia uudeksi sahaksi? Olen harkinnut toisen sahan laittamista kun tuota maisemanhoitotyötä on niin p*rkeleesti. Kauppais tarjotteli FS 410, onkohan tuo mopo näihin niittohommiin? Muutakin pitäis saada poikki kuin laihaa pihanurmea. Nykyisessä olen käyttänyt neljän siiman laitetta karkeilla siimoilla ja jälkeä tulee vaikka sitten vattupusikossa..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Saha juonittelee

Sekoitetulla bensalla on menty, laadukas 2t öljy. Pitää purkaa kulmavaihde vielä jossakin välissä, tuohon isoon maksaa 250ekua niin ei viiti varmuuden vuoksi koko mötikkää uusia.

Onko muuten suosituksia uudeksi sahaksi? Olen harkinnut toisen sahan laittamista kun tuota maisemanhoitotyötä on niin p*rkeleesti. Kauppais tarjotteli FS 410, onkohan tuo mopo näihin niittohommiin? Muutakin pitäis saada poikki kuin laihaa pihanurmea. Nykyisessä olen käyttänyt neljän siiman laitetta karkeilla siimoilla ja jälkeä tulee vaikka sitten vattupusikossa..
Lämpiikö kulmavaihde. Hankala koottava , vaatii aina laakerirasvaa jotta pelaa
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Saha juonittelee

Sekoitetulla bensalla on menty, laadukas 2t öljy. Pitää purkaa kulmavaihde vielä jossakin välissä, tuohon isoon maksaa 250ekua niin ei viiti varmuuden vuoksi koko mötikkää uusia.

Onko muuten suosituksia uudeksi sahaksi? Olen harkinnut toisen sahan laittamista kun tuota maisemanhoitotyötä on niin p*rkeleesti. Kauppais tarjotteli FS 410, onkohan tuo mopo näihin niittohommiin? Muutakin pitäis saada poikki kuin laihaa pihanurmea. Nykyisessä olen käyttänyt neljän siiman laitetta karkeilla siimoilla ja jälkeä tulee vaikka sitten vattupusikossa..

Ainakin Fs 400 on toimiva peli aidanalusviidakon niitossa. Mutta isompi tietysti parempi, jos hinta ja pieni lisäpaino ei haittaa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Saha juonittelee

Sekoitetulla bensalla on menty, laadukas 2t öljy. Pitää purkaa kulmavaihde vielä jossakin välissä, tuohon isoon maksaa 250ekua niin ei viiti varmuuden vuoksi koko mötikkää uusia.

Onko muuten suosituksia uudeksi sahaksi? Olen harkinnut toisen sahan laittamista kun tuota maisemanhoitotyötä on niin p*rkeleesti. Kauppais tarjotteli FS 410, onkohan tuo mopo näihin niittohommiin? Muutakin pitäis saada poikki kuin laihaa pihanurmea. Nykyisessä olen käyttänyt neljän siiman laitetta karkeilla siimoilla ja jälkeä tulee vaikka sitten vattupusikossa..
Lämpiikö kulmavaihde. Hankala koottava , vaatii aina laakerirasvaa jotta pelaa

Mites nämä uudet huoltovapaat? Rasvaa ei voi laittaa.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Saha juonittelee
Onko muuten suosituksia uudeksi sahaksi? Olen harkinnut toisen sahan laittamista kun tuota maisemanhoitotyötä on niin p*rkeleesti.
Ei kaikkein tehokkain, mutta olemme kahdeksan vuoden kokemuksella yhä erinomaisen ihastuneita Hondan raivuriin (35-kuutioinen, oli KV:n vertailussakin mukana). Nelitahtinen ei kärytä, hiljainen, pitkäputkisena soppeli niittoihin. Meillä menee ehkä 100 l bensaa kesässä aitalinjojen raivailuun, enimmäkseen kolmioterää (koska koht. paljon paju- ja vattupusikoita, lauhamättäitä, lantioon ulottuvaa kasvustoa ym.), siimaa aika vähän. Valjaat ovat mukavat vaan eivät kestävät, putkessa olevan akselin yläpään "holkki" pyöristi nyt 8 vuoden kohdalla sen akselin. Siinä ainoa varaosa- tai huoltomurhe koko tämän jakson aikana. Ja kestää tehdä päivät hana pohjassa, sellaistakin on tullut satunnaisesti harrastettua.

Petri

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Saha juonittelee
En tiedä onko noissa 2T-öljyissä merkittäviä eroja, mutta tänä kesänä aloin käyttämään kokeeksi heinäraivurissa moottorikelkkoihin tarkoitettua vähemmän savuttavaa ja mansikoille tuoksuvaa 2T-öljyä 98:n lantrinkina.