Siis ei mitään karttoja lohkoista. Useimmiten ajetaan suoria ajolinjoja.Ajolinja annetaan opastimelle painamalla alkupisteeksi A ja loppupisteeksi B. Tämä tapahtuu siten että aloitetaan ajo pellon suoraa reunaa pitkin ja puomi sopivalla etäisyydellä ojasta, ja nyt sitten painetaan A. Kun on päästy lähelle toista päätä painetaan B.Ajolinjat piirtyvät nyt asetetun työleveyden välein. Työleveys on ennalta annettu yleensä hiukan alle ruiskun todellisen työleveyden. Mikäli jatketaan ajoa lohkon ympäri, Piirtyy lohkosta ruiskun levyinen ääriviiva , joka siis on samalla lohkon muoto. Ajolinjat ovat ohuina viivoina tässä kaiken päällä . Ajolinjoja pitkin voidaan sitten ajaa lohko edeten yleensä järjestyksessä toisesta reunasta toiseen.Periaatteessa voi ajaa muussakin järjestyksessä.Työn voi lopettaa lopeta painikkeesta ja jatkaa taas lopetuskohdasta kun ruisku on täytetty. Ruiskupuomi on myös ohjelmoitu opastimeen, samoin suuttimien määrä/ välimatka. Navigaattori näyttää ja antaa äänimerkin esim. kiilaa ajettaessa milloin suuttimia voi ottaa pois pelistä, samoin päässä , milloin puomi tulee ruiskutetulle alueelle. Lisäksi laitteelle annetaan puomin etäisyys antennista, jotta em toiminnot tulevat oikeaan kohtaan. Antenni kannattaa sijoittaa mahd. eteen, jolloin se liikkuu paremmin ohjauksen mukaan.
Silloin jos ajetaan maalaamalla, ei ajolinjoja ole, vaan laite maalaa sanan mukaisesti työleveyden mukaisen alueen. päällekkäinmeno näkyy tummana alueena. Vastaavasti hauki näkyy valkoisena. Reunoja voi ajaa maalaamalla ja joku pieni lohko.Mutta kuten sanottu yleensä ajolinjoja pitkin, koska silloin näyttöön tulee opastusnuolet senteillä.
Opastimeen jää sitten ajettu kuva ja pinta-ala, sekä päivämäärä/aika. lisäksi voi antaa lisätietoja.
Viimeksi muokattu: 11.06.14 - klo:19:53 kirjoittanut Hevi