Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormaimen ohjaus  (Luettu 25100 kertaa)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Etukuormaimen ohjaus
Täytyisi päivittää etukuormaajakone uuteen. Nykyisessä massikassa on ollut sähköinen ohjaus joysticilla. Tosi kätevä käyttää, mutta pirun kallis korjata. Boshin tekemä venttiilin sähköpää on täytynyt vaihtaa pariin otteeseen.

Millaisen ohjaussysteemin agron porukka valitsisi uuteen vehkeeseen?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormaimen ohjaus


Millaisen ohjaussysteemin agron porukka valitsisi uuteen vehkeeseen?


Mä pitäydyn edelleen perinteises kovas teknolokias. Pelkästään hyviä kokemuksia Ismen kaapeliohjauksesta. Halpa, yksinkertainen jne... 8)
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Jotenkin on hankala uskoa että se boshin tekemä ohjain olisi niin heikko että säännönmukaisesti joutuisi uusiin vaihtamaan. JD:n sähkökeppi toiminu moitteetta ja pois en vaihtais.

Hydr. esiohjaus toimintavarmempi mutta siinä joutuu sitten vetämään hiukan paksumman nipun letkuja koppiin.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Etukuormaimen ohjaus
***No tämä ei olekkaan uskon asia. Kun kerran olet noin vakuuttunut asiasta, niin mulla olis vähän käytettyjä hydraulilohkoja myynnissä kaksin kappalein...Saat edullisesti

Joo siis älä käsitä väärin, tarkoitin lähinnä yleisesti että kaikki boshin tekemät olisi tollasia. Kun onhan noita sähkösiä ohjaimia kaikissa hydr. toimivissa vehkeissä...

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Joo siis älä käsitä väärin, tarkoitin lähinnä yleisesti että kaikki boshin tekemät olisi tollasia. Kun onhan noita sähkösiä ohjaimia kaikissa hydr. toimivissa vehkeissä...

***OK, samaa minäkin olen ihmetellyt laatumerkistä kuitenkin kysymys. Jotakin vikaa näissä boshin massikoihin tekemissä sähköpäissä kuitenkin on, koska niitä on lauennut muillakin kuin mulla.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Etukuormaimen ohjaus

Mä pitäydyn edelleen perinteises kovas teknolokias. Pelkästään hyviä kokemuksia Ismen kaapeliohjauksesta. Halpa, yksinkertainen jne... 8)

***Vanha teknologia on harkinnanarvoinen, mutta kun hyvään on tottunut, niin kynnys palata vanhaan on melko iso.

Onko kellään kokemusta quicken omasta ohjaussysteemistä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormaimen ohjaus
***Vanha teknologia on harkinnanarvoinen, mutta kun hyvään on tottunut, niin kynnys palata vanhaan on melko iso.

Onko kellään kokemusta quicken omasta ohjaussysteemistä

Mä oon joskus sanonu, köyhällä pojalla ei oo varaa kaikkiin kalliisiin systeemeihin ja siks mulla ei oo muista ohjaustavoista kokemustakaan eli en osaa kaivata parempaa.  8)
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Mikäli traktorimerkki pysyisi samana, niin silloin varmaan ottaisin ohjauksen traktorin omalla sähköjoystickilla. Nykyisessä on ihan mekaaninen kaapeliohjaus (MP-Lift) ja sen kanssa ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Täytyisi päivittää etukuormaajakone uuteen. Nykyisessä massikassa on ollut sähköinen ohjaus joysticilla. Tosi kätevä käyttää, mutta pirun kallis korjata. Boshin tekemä venttiilin sähköpää on täytynyt vaihtaa pariin otteeseen.

Millaisen ohjaussysteemin agron porukka valitsisi uuteen vehkeeseen?
Mistä hankit osat? Bossikaupasta vai keskolta?

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Mistä hankit osat? Bossikaupasta vai keskolta?

***Yritin toki ostaa suoraan boshilta, mutta en ainakaan itse siinä onnistunut. Kyseessä on tietysti massikalle räätälöity sähköpää

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Ja jatkan vielä että kyllä sähköisestä olisi vaikea luopua,kokemusta enemmälti vain JD.
Pajajuttuja sen verran että tuohon JD:n versioon ilotikusta ei saanut varaosana sitä varmistuskatkaisijaa noin vuosi sitten,suolaisen hintainen se kepukka kokonaisena hankkia. Ratiosepällä kannattanee käyttää ennen kuin uusi ostaa.

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Etukuormaimen ohjaus
***Yritin toki ostaa suoraan boshilta, mutta en ainakaan itse siinä onnistunut. Kyseessä on tietysti massikalle räätälöity sähköpää
Harmillista tuollainen,kilpailua saisi olla.

forssoni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Etukuormaimen ohjaus


Millaisen ohjaussysteemin agron porukka valitsisi uuteen vehkeeseen?


Mä pitäydyn edelleen perinteises kovas teknolokias. Pelkästään hyviä kokemuksia Ismen kaapeliohjauksesta. Halpa, yksinkertainen jne... 8)
samas itteki.  ;)

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Omassa ykköskoneessa NH on hydraulinen esiohjaus ja siihen oon erittäin tyytyväinen. Pikkuvallus 455 on Mp-liftin mekaaninen joka on kans oikein hyvän tuntuinen... Sähköisistä en ole saanut oikein kokemusta. uudessa N-valtrassa tuntus olevan kohtalainen tuntuma

HK75

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
  • Ei pysty - liian hapokasta
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Ensin oli kaapeliohjaus, sitten oli hydraulinen esiohjaus, sen jälkeen oli sähköinen esiohjaus, ja viimeisimmässä on taas kaapeliohjaus.

Tarkin ja varmin ja edullisin hankkia. ei tosin kevyin käyttää mutta käyttöä on vähän niin ei se haittaa.. joystick mallit on muutenkin hanurista, pitäis olla kolmella pienellä hydraulisesti esiohjatulla vivulla, se olisi kaikkein paras.
Sääli on sairautta