Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uusi ennätys  (Luettu 18228 kertaa)

Hammer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: uusi ennätys
Niin no, itselläni paalausketju, todennut parhaaksi omalle tilalle :). Korjataan rehua sonneille sekä emolehmille, minkä takia nurmea korjataan montaa eri laatua ja tietysti olkia tulee jonkin verran paalattua.

Lisäksi käydään korjaamassa hieman rehua muutamalle muullekin tilalle paaliin, joita käyttävät kesäsyötössä.

Olisi kiva kuulla, kuinka pitkästä matkasta raatilaiset ajaa rehua siiloon/aumaan tai torniin, vai tehdäänkö vain lähimmät lohkot ja kauempaa sitten paaliin...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: uusi ennätys
Tossa parikuukatta syötin paaleja nuorellekarjalle. Kokoajan harmitti kun ei tuota avointa laakasiiloa ole enempi.

Niin ja sullahan oli tietenkin kaikki paikat ja toiminta suunniteltu tolle paalille. Toki muokin harmittaa paalit. Ei toki työmäärän eikä oikeastaan muovin hinnankaan takia vaan enempikin muovin hävityskustannuksen kun ei energiasta saa rahaa ja sitten jonkinverran kun ei ole kunnon rehulatoa missä saisi katon alla ottaa muoveja pois.
Mulla ei oo muovin ja verkon irroitukseen konetta ja se on paaleissa todella työlästä. Siilolla kun vajaan tunnin ottaa hiekkaa ja muovia pois niin on taas sadalle elukalle kahdeksiviikoksi napsittavaa.
reilut 9 km mulla ajetaan kauimmalta lohkolta siiloon.
Mystinen kesälaatumies

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: uusi ennätys
Tossa parikuukatta syötin paaleja nuorellekarjalle. Kokoajan harmitti kun ei tuota avointa laakasiiloa ole enempi.

Niin ja sullahan oli tietenkin kaikki paikat ja toiminta suunniteltu tolle paalille. Toki muokin harmittaa paalit. Ei toki työmäärän eikä oikeastaan muovin hinnankaan takia vaan enempikin muovin hävityskustannuksen kun ei energiasta saa rahaa ja sitten jonkinverran kun ei ole kunnon rehulatoa missä saisi katon alla ottaa muoveja pois.
Mulla ei oo muovin ja verkon irroitukseen konetta ja se on paaleissa todella työlästä. Siilolla kun vajaan tunnin ottaa hiekkaa ja muovia pois niin on taas sadalle elukalle kahdeksiviikoksi napsittavaa.
reilut 9 km mulla ajetaan kauimmalta lohkolta siiloon.

Euron mora on kaikkein paras kone paalin avaukseen  ;) Ja terä pitää hioo smirgelillä oikeen karkeeksi niin puree hyvin tai sit vaan terotella karheeseen betoniin niinku mä teen  ;D
30 sekuntia per paali ni on muovit ja verkot otettu pois. Talvella voi sit laskea tuplat kun on joskus vähän jäätä.

Meillä toimii paalihomma kaikkein parhaiten kun ruokinta suoritetaan talvikelillä 3-4 päivän välein. Käy sit vaan tarpeen mukaan vähä etukuormaajalla lykkimässä eteen.