Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pääomakulut traktorista  (Luettu 15846 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: pääomakulut traktorista
Meillä on viimeksi isä vaihtanut traktoria 1983. Noin 10 vuoden välein ostettu uusi ja myyty vanhemmasta päästä vähiten tarvittava pihakoneeksi. Ostettu traktori on aina ollut eri merkkiä kuin edellinen. Tuollaiset 15 pojon suorankaupan alennukset kuuluvat merkkiuskollisille.  ;D Viimeisen 20 vuoden aikana on mennyt vaihtoon ruohonleikkuri ja pakettiauto. Erityisesti henkilöauton itse myynti kannattaa. Itselle saatu myyntiprovikka on yleensä laillisesti verovapaata kun myyntihinta kuitenkin alittaa hankintahinnan. 8)
Mystinen kesälaatumies

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: pääomakulut traktorista
>hyvät hommat" jos tuolla tuntimäärällä kannattaa edes konetta hankkia..

Aika *****masta se on ilman konettakin mitään tehdä..ei tule nekään vähät hommat tehtyä.

Soittaa urakoitsijalle...

pölkky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: pääomakulut traktorista
     ??? Olenkohan aivan väärällä alalla kun vanhin kone jo ollut kätössä 51.vuotta ja minäkin  56 .v.... Yhtäkään ei ole vaihdettu ja yksi meni lunastukseen !!!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: pääomakulut traktorista
Mä tinkaan aina ensin suorankaupan hinnan loppuun saakka.
Sitten vasta kysytään että entäs jos olis tämmöinen vaihtokone. Siinä sitten näkee mikä se todellinen vaihtohyvitys on... jos sitä on :-)

Näin se kannattaisi aina tehdäkin.

Monesti siitä omasta koneesta pääsee hyvinkin helposti eroon paremmalla hintaa, kun myy suoraan. Ongelma on tietenkin hoitaa työt jotenkin siinä välillä, kun oma kone on jo myyty, eikä uus oo vielä pihassa.
Uskotteko että myyjä ei ole aikaisemmin tuollaista kokenut ja ei osaisi siihen varautua?

Viimeksi muokattu: 16.02.13 - klo:21:14 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: pääomakulut traktorista
traktorimyyjät ja automyyjät on ammattilaisia..... melekien jokainen autonostajakin jää siihen uskomukseen että juuri hän sai sen autoliikkeelle tappiollisen kaupan tehtyä... just joo ja Laakkoset yms tahkoo ihan reipasta tulosta , No onhan se ihan hyvä kun ostajalle jää hyvä mieli :) ja sama pätee traktorikauppoihin :)
sielussani tumma laulu helää..............

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pääomakulut traktorista
Jos vaihtaa samanlaiseen ja tehoiseen niin hyvä jos pääsee alle seittemän esim. Kone x maksoi joskus 50000 ja sillä ajettiin 5000 tuntia viidessä vuodessa. Nyt jos haluaisi uuden niin se maksais äkkiä 75 ja kauppias tarjoaisi vanhasta 35-45. Ittellä ei ollu tätä ongelmaa. Kone kun tuplaantu teholtaan niin rahaa joutui lyömään väliin melkein 15. Tosin tässä matematiikassa ei omaltakohdatani ole mitään järkeä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: pääomakulut traktorista
>hyvät hommat" jos tuolla tuntimäärällä kannattaa edes konetta hankkia..

Aika *****masta se on ilman konettakin mitään tehdä..ei tule nekään vähät hommat tehtyä.

Soittaa urakoitsijalle...

Eipä sitä urakoitsijaa yleensä silloin saa paikalle, kun olosuhteiden puolesta olisi parasta. Viime kesänä ei tahtonu ruiskutuksille ja puinneille oikein sopivaa rakoa löytyä omillakaan koneilla ja kylvöaikanakin oli vähä täpinää. Enkä välttämättä haluaisi mitään urakoitsijan 10 tonnin mörköä peltoja tallomaan, varsinkaan märkänä vuotena.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: pääomakulut traktorista
>Soittaa urakoitsijalle...

Ei täällä ole mitään urakoitsijoita ole.Sitä paitti ei perse kestä niitten laskujen maksuakaan.Joskus eräs kaveri kävi amazoonilla kerran pari muokkaamassa,että
huomasin turhanpäiväiseksi vehkeeksi.

Myrkytystä olen yrittänyt joskus tupata noille ökyruiskun omistajille mutta ei ole kiinnostanut.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: pääomakulut traktorista
traktorimyyjät ja automyyjät on ammattilaisia..... melekien jokainen autonostajakin jää siihen uskomukseen että juuri hän sai sen autoliikkeelle tappiollisen kaupan tehtyä... just joo ja Laakkoset yms tahkoo ihan reipasta tulosta , No onhan se ihan hyvä kun ostajalle jää hyvä mieli :) ja sama pätee traktorikauppoihin :)

 Mä voin sanoa että en varmasti ole tehnyt Laakkosen kanssa yhtään hyvää autokauppaa, kuten ei 99,9% autonostajista ylipäätään.  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: pääomakulut traktorista

Ja kun katsoo vaikka myyntipäälliköiden vuosiansioita niin ei siellä kukaan takkiinsa ota jos vähän volkkaria sattuu tinkaamaankin..  ::)

Mutta edelleen, olen sitä mieltä että koneessa on muutakin kulua kuin pääomakulu ja maatalouden kannattavuuteen sillä kululla on yllättävän vähän suoraa vaikutusta. Kun pyörittelette niitä exceleitä niin laskekaapa huvikseen kuinka suuria remontteja vanhaan kalustoon kärsii tulla, jos vertaa että sijoittaa vähän suuremman pääoman ja saa takuut + konerikkovakuutukset.

Itsekin olin ennen vanhan kaluston kannalla, mutta jatkuva remontointi imee mehut miehestä. Eri asia jos tunteja tulee muutama sata, omissa hommissa ei kovin kummoista taavettia kannata pitää..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

roadman

  • Vieras
Vs: pääomakulut traktorista

Jotta toiminta on kannattavaa niin koneen on maksettava talossa ollessaan arvon alenenma sitten se on kannattava investointi.
Eli lähestyn konekauppaa aina siitä suunnasta minkä arvoinen kone on kun olen luopumassa, se summa on omarahoitus osuus johon lisätään oman pääoman korko tuohon. Väliraha haetaan sitten muualta. Itse en omia rahojani ole valmis kyseiseen toimintaan laittamaan 100%  ei ole järkeäkään.
Itse ajan 7-10 tuhatta tuntia kun lähtee vaihtoon. Pitoaika noin 7-8 vuotta.
 

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: pääomakulut traktorista
  Mut mitkäs on pääomakulut sillä farmilla..

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: pääomakulut traktorista

Mutta edelleen, olen sitä mieltä että koneessa on muutakin kulua kuin pääomakulu ja maatalouden kannattavuuteen sillä kululla on yllättävän vähän suoraa vaikutusta. Kun pyörittelette niitä exceleitä niin laskekaapa huvikseen kuinka suuria remontteja vanhaan kalustoon kärsii tulla, jos vertaa että sijoittaa vähän suuremman pääoman ja saa takuut + konerikkovakuutukset.

Itsekin olin ennen vanhan kaluston kannalla, mutta jatkuva remontointi imee mehut miehestä. Eri asia jos tunteja tulee muutama sata, omissa hommissa ei kovin kummoista taavettia kannata pitää..

Tässäpä tää kiteytettynä on. Ylläpitoon kun lisätään se että isäntä on todella käsi, eli remontointi ei suju, huollot kylläkin, niin korjauslaskut on äkkiä todella kalliita. Lisäksi jos ja kun konetta tarvitsee päivittäin on järjestelyt aina hankalia. Ilmaisia lainakoneita ei maailma enää tunne...  ::)

Uusissa koneissa näyttäs myös polttoainetalous olevan parempaa, sieltäkin äkkiä jonkun tonnin pääomaa kuittaa... riippuu toki hommista.  :-\

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: pääomakulut traktorista
Milaisia helvatin koneita teillä on kun niihin niin kauheasti remonttia täytyy tehdä?
Mystinen kesälaatumies

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: pääomakulut traktorista
Milaisia helvatin koneita teillä on kun niihin niin kauheasti remonttia täytyy tehdä?

 Olisko Valluja tai Massikoita?  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.