Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pääomakulut traktorista  (Luettu 15858 kertaa)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: pääomakulut traktorista
Tää nyt on melko tampiomaista laskea jotain numeerista arvonalenemaa tuntia kohden. Esim. Lähes 20 vuotta sitten taloon ostettu 6610 Fordista saisi nykyaikana oikeastaan lähes yhtä paljon kuin mitä siitä silloin joskus maksettiin. Rahan arvo on vain "vähän" muuttunut tuona aikana.

Mutta jos haluaa varmasti rahansa hävitä niin vaihtaa tiuhaan tahtiin koneensa uusiin. TTS Kone pyörimään vaan ja tavoitteeksi 40 €/h kustannus (alv. 0), niin voi vähän haarukoida minkä ikäistä ja hintaista konetta kannattaa hankkia. Ijasjan tekstissä oli paljon asiaa, jälleen kerran  :)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista
Tuntia kohti laskettu arvonalenema on ihan järjetön idea.

Joku tahkoo turhia tunteja tuhansittain niin kyllä siinä pienellä tuntihinnalla pääsee.

Mut ajatteles esim. mun 2004 mallista 6480 massikkaa. 1400 tuntia.

Siit saa melkein sen mitä se on uutena maksanut. Kuin pakasta vedetty.

Siin on oikeasti pieni arvonalenema.

Kui mää ain olen paras?

realisti

  • Vieras
Vs: pääomakulut traktorista
Traktorin turhaan vaihto on halpaa ku näkkileipä  ;D 1500h ajetun kaikilla herkuilla olevan 7485 massikan väliraha uuteen vastaavasti varustettuun 7619:n olisi ollu 33€ sis.alv tunnilta. Pitäköön tunkkinsa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista
Traktorin turhaan vaihto on halpaa ku näkkileipä  ;D 1500h ajetun kaikilla herkuilla olevan 7485 massikan väliraha uuteen vastaavasti varustettuun 7619:n olisi ollu 33€ sis.alv tunnilta. Pitäköön tunkkinsa.

Sun olis täytyny ajaa sillä 4500 tuntia niin pääsisit 11€ sis alv tunnilta.

Paaaaaljon halvempi.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: pääomakulut traktorista
Tossa jo vähä sivuttiin"arvonalennusta".Onko oikea tapa jakaa väliraha tunneilla,pätee vain jos vaihtaa uuteen samanlaiseen.
Jos lasketaan välirahaa, niin edellisessä vaihdossa jossa traktoriin tuli samalla 50% lisää hevosvoimia, 50% enemmän sylintereitä, parempi väritys ja vähintään samanverran varusteita, niin "arvonalenema" olisi vajaan kympin tunnilta alvin kans.

Vinnamohan tykkää vaihdella koneita 1000 tunnin välein, ei ihmekkään jos arvonalenema% on suuri ::)

 Ai jaa? Kerrohan nyt sitten minkä/mitkä koneen olen vaihdellut 1000 tunnin välein, kun noin tarkka tietopohja on esittää. Taitaa olla keskimäärin n. 3000 tuntia ollut , mitä on vaihdettu.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: pääomakulut traktorista
Tuntia kohti laskettu arvonalenema on ihan järjetön idea.

Joku tahkoo turhia tunteja tuhansittain niin kyllä siinä pienellä tuntihinnalla pääsee.

Mut ajatteles esim. mun 2004 mallista 6480 massikkaa. 1400 tuntia.

Siit saa melkein sen mitä se on uutena maksanut. Kuin pakasta vedetty.

Siin on oikeasti pieni arvonalenema.

Se vaan tahtoo tuosta eteenpäin syödä koneen ikä sitä arvoa suhteessa tunteihin enemmän.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista
Tuntia kohti laskettu arvonalenema on ihan järjetön idea.

Joku tahkoo turhia tunteja tuhansittain niin kyllä siinä pienellä tuntihinnalla pääsee.

Mut ajatteles esim. mun 2004 mallista 6480 massikkaa. 1400 tuntia.

Siit saa melkein sen mitä se on uutena maksanut. Kuin pakasta vedetty.

Siin on oikeasti pieni arvonalenema.

Se vaan tahtoo tuosta eteenpäin syödä koneen ikä sitä arvoa suhteessa tunteihin enemmän.

Ei sillä ole merkitystä kun se on peräkärryn edessä ja hiukan äkeen vedossa sopiva laite

maailman tappiin asti.

Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.
Kui mää ain olen paras?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: pääomakulut traktorista
Tuntia kohti laskettu arvonalenema on ihan järjetön idea.

Joku tahkoo turhia tunteja tuhansittain niin kyllä siinä pienellä tuntihinnalla pääsee.

Mut ajatteles esim. mun 2004 mallista 6480 massikkaa. 1400 tuntia.

Siit saa melkein sen mitä se on uutena maksanut. Kuin pakasta vedetty.

Siin on oikeasti pieni arvonalenema.

Se vaan tahtoo tuosta eteenpäin syödä koneen ikä sitä arvoa suhteessa tunteihin enemmän.

Ikä syö tosiaan enemmän mutta vähemmän kuitenkin, kuin se, että tehtäisiin puolipakolla ilmaiseksi lisää tunteja :P Että ois halvempaa tuntia kohti, ja sais vaihtaa useammin uutta ;D

Tuolla rapakon takana näytti olevan normi tuntimäärä koneissa noin 400 vuodessa, riippumatta koneen koosta. Ne ei ymmärtänyt, kun joku koitti selittää että meillä Suomessa ajetaan koneella niin ja niin paljon vuodessa, heidän (munkin) mielestä tunteja pitää tulla mahdollisimman vähän ja tunnissa tapahtua mahdollisimman paljon :)
Koneet oli sitten kaiken ikäisiä, uutta ja vanhaa sopivasti sekaisin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: pääomakulut traktorista
Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Meinaakko ettei ne kestäis sun aisankannatusta  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: pääomakulut traktorista
Tuntia kohti laskettu arvonalenema on ihan järjetön idea.

Joku tahkoo turhia tunteja tuhansittain niin kyllä siinä pienellä tuntihinnalla pääsee.

Mut ajatteles esim. mun 2004 mallista 6480 massikkaa. 1400 tuntia.

Siit saa melkein sen mitä se on uutena maksanut. Kuin pakasta vedetty.

Siin on oikeasti pieni arvonalenema.

Se vaan tahtoo tuosta eteenpäin syödä koneen ikä sitä arvoa suhteessa tunteihin enemmän.

Ikä syö tosiaan enemmän mutta vähemmän kuitenkin, kuin se, että tehtäisiin puolipakolla ilmaiseksi lisää tunteja :P Että ois halvempaa tuntia kohti, ja sais vaihtaa useammin uutta ;D

Tuolla rapakon takana näytti olevan normi tuntimäärä koneissa noin 400 vuodessa, riippumatta koneen koosta. Ne ei ymmärtänyt, kun joku koitti selittää että meillä Suomessa ajetaan koneella niin ja niin paljon vuodessa, heidän (munkin) mielestä tunteja pitää tulla mahdollisimman vähän ja tunnissa tapahtua mahdollisimman paljon :)
Koneet oli sitten kaiken ikäisiä, uutta ja vanhaa sopivasti sekaisin.
Joo, ehkä perusmaataloudessa kertoisi enemmän se paljonko koneen pääomakustannus on ollut tuotettua vilja tonnia tms. kohden?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: pääomakulut traktorista



Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Noin samalla tavalla sanottiin 20 vuotta sitten kaikista sen ajan uusista traktoreista.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista



Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Noin samalla tavalla sanottiin 20 vuotta sitten kaikista sen ajan uusista traktoreista.

Älä yritä selitellä. Noin 2005 ja jälkeen valmistetuissa on kommonrailia ym monimutkaisuutta
enempi ja sitä myöten vaikeuksia pitkällä tähtäimellä.

Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista
Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Meinaakko ettei ne kestäis sun aisankannatusta  ;D

Huonosti jos on vähäisen käytön takia aina adbluepumppu jumiruosteessa.
Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: pääomakulut traktorista



Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Noin samalla tavalla sanottiin 20 vuotta sitten kaikista sen ajan uusista traktoreista.

Älä yritä selitellä. Noin 2005 ja jälkeen valmistetuissa on kommonrailia ym monimutkaisuutta
enempi ja sitä myöten vaikeuksia pitkällä tähtäimellä.
Just samalla tavalla vanhat starbut sanoi silloin 20 vuotta sitten.
Kun niissä on sähkönostolaitetta ja pikavaihteita ym. monimutkaisuutta..  :P

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pääomakulut traktorista



Noit uusia adbluehirmuja ei voi ajatellakaan pitää jonain aisankannattimena 30 vuotta.

Merkistä riippumatta.

Noin samalla tavalla sanottiin 20 vuotta sitten kaikista sen ajan uusista traktoreista.

Älä yritä selitellä. Noin 2005 ja jälkeen valmistetuissa on kommonrailia ym monimutkaisuutta
enempi ja sitä myöten vaikeuksia pitkällä tähtäimellä.
Just samalla tavalla vanhat starbut sanoi silloin 20 vuotta sitten.
Kun niissä on sähkönostolaitetta ja pikavaihteita ym. monimutkaisuutta..  :P

Joku sähkönostolaite ja pikavaihteet ei ole sillai vikaherkkiä että aisankannattamista estäis.
Kui mää ain olen paras?