Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf 7600  (Luettu 28652 kertaa)

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: mf 7600
En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o


http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html  8)

Peräseinäjoelta löytyy ainakin useita urakoitsijoita joilla Massikoita nevoilla. Mm. 2000-sarjan koneet olleet aikoinaan varsin yleisiä täälläpäin ja käytössä vieläkin.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(
Järkyttävän huonot hinnat kuluihin nähden...   

Näin juuri.. sen takia moni "isoilla traktoreilla " auraava , on lopettanut.. Ei ole järkevää missään mittakaavassa.. Saati sitten työmiehen ajamana..  :'( Mutta moni auraa vain sen takia ,että saa jotain ajoa koneelle ja talvi tekemistä..  :o Jokainen itse tietää mistä jää sopivasti viivan toiselle puolen..  ::) ;)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: mf 7600
En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o


http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html  8)

Peräseinäjoelta löytyy ainakin useita urakoitsijoita joilla Massikoita nevoilla. Mm. 2000-sarjan koneet olleet aikoinaan varsin yleisiä täälläpäin ja käytössä vieläkin.

eikä ole ihan perseestä nämä 6400 sarjan fergut . pienillä muuttoksilla kovia rasseja nevalle: vetokoukku , ilmanotto.   7618 saa ryöminnän ja  ajovoiman.. ainoa mikä arveluttaa on huolto.
vielä viisi

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: mf 7600
Yhteenvetona edellisistä; verkut päihittävät kaikki muut merkit nevalla mennen tullen.  8)

http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html . Verkut tuolla viimeisissä kuvissa peittelevät muut uupuneet. Majurien öljyvuodotkin imeytyvät mukavasti turpeeseen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9861
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.

onko noita dyna-4 eri nopeuksisia / onko eri limitykset ? Sillä jus kokeilin niin 3A nopeus taisi pyöriä siellä 5km/h tuntumassa. 3D ei lättäpohjassa kulkenut kuin reilun 15km/h. Näin talvella ei ihan tullu mieleen millä vaihteella kesällä töitä on yrittänyt tehdä. Kyllähän mä olen tainnut 3/4 vaihdoksia pellolla joskus yrittää, sillä esim niittomurka menee kuin täi tervas tuolla 3D:llä tai ainakaan ei voi käyttää säästövoimanottoa. Kyntöön muistaakseni 3C on ihan passeli taisi kulkea 1400 kierroksella jotain karvan alle 8km/h. Mutta mutta ... en moiti , kukas sitä nyt omaansa 8)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Miksei Vt voi pistää kalkkivaunun eteen?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P   

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
vielä viisi

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??

 Lumityössä on hyvä että löytyy helposti nopeudet 0:sta ylöspäin tilanteen mukaan. Pihahommissa, joita itse teen on nopeusvaihtelut yleensä 0-25km/h. Kyllä siinä täytyisi alueita vaihdella, mielellään pysähtymättä. Samoin raskaiden kärryjen kanssa mäkisellä tiellä olisi hyvä ettei veto katkea.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
Kärryn vedossa esim kun rupeaa kärry painamaan ja teho loppumaan..       Tietenkin jos tehoa on ihan viiitusti niin menee vaikka samalla vaihteella kokoajan   :o     

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: mf 7600
Aika jännä tuossa videossa minkä zetori linkkasi. Ei vapo täälläpäin edes käytä enään tuollaisia kärryjä vaan imuvaunut on joka suolla. Herkästi kaatuvat kipatessa.

Jontikka muuten vetää mainiosti tuollaista kärryä yksiakselinakin 8)

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:20:55 kirjoittanut JD6630

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600
Ihmetyttää tuo länkytys, ettei aluetta saisi vaihtaa vedossa? Aina on vaihdettu. Alueen vaihtaminen tapahtuu vain hieman hitaammin, kuin pikavaihteen vaihtaminen.

Ps. Dyna Vt:lläkin kannattaisi opetella ajamaan ensin, ennen kuin arvostelee sitä kovin kärkkäästi. Onko setori/kokenut kaverinsa löytänyt vieläkään sitä moottorijarrutuksen säätöä Dyna Vt:sta? ;D