Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf 7600  (Luettu 28476 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600
Sen verran fiksusti on dyna vaihteisto tehty ja vallankin dyna-6, että vaikka ajat automaaatti asetuksilla,
niin voit antaa aluevaihtokäskyn käsin,  esim. 4B:ltä tai 4C:ltä kolmosalueelle. Ei tarvitse joka paikassa kaikkia vaihteita kelata läpi, saman yli hyppäyksen voi tehdä myös ylöspäin vaihtaessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.

Kyllä vaihteet on tehty vaihdettaviksi  ::) Ookko koskaan ajanut pikavaihteettomalla traktorilla? Eihän siitä mitään tulis jos ei saisi vaihdetta vedätyksessä vaihtaa.  Kyllä normi keppisellä voi tehdä aika äkkinäisiäkin vaihtoja (kunhan ei ole Valtra) . toki se 3 alue on tehty peltohommiin. Mutta muistaakseni mönkkäriviestissä joskus oli 5400 lautasmuokkaimen vedos, niin tiukan paikan tullen piti vaihtaa 2:selle niin siitä ei kertakaikkiaan tule mitään. Tai joku lähtö tehtävä hitaasti, niin ei voi vaihtaa 3:selle. Oppii tuohonkin mutta ... mä en tykkää

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: mf 7600
Voihan Dynallakin vaihtaa alueen kytkimellä avittaen raskaassa vedossa. Jos tykkää luistattaa levyjä niin siitä vaan.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: mf 7600
5445:n dyna4:lla on kyllä saanut vaihdettua aluetta 2d:ltä 3a:lle kylvökone maassa, kunhan tekee se kaasu pohjassa. Lautasmuokkaimessa voi olla sen verran enemmän vastusta ettei enää onnistu. Kärryjen kanssa ei ole ongelmia kun niissä on sen verran enenmmän liike-energiaa vastukseen verrattuna. Mutu-tuntumalla dyna4 vaihtaa aluetta selvästi ripeämmin kuin NH TM RC. Dyna6:sta ei ole kokemusta.

Noin yleisesti kyllä 3x6 on huomattavasti parempi järjestely kuin 4x4. Samoin voisi kuvitella että dyna6 on vahvempi kuin pikkukoneisiin suunniteltu dyna4. Jotain vihjettä saa varmaan siitäkin että dyna4 mallin lisäteho on rajattu 121 kW:hen, kun dyna6-versiossa on 129 kW. Eli ihan dyna4:n ylärajalla mennään.

Koneviestin uuden traktorivertailun mukaan listahinnassa näyttää olevan eroa 12.000, silti voi olla vaikea perustella dyna4:sta kuin ehkä johonkin ihan erityistarkoituksiin. Kone ei ole edes merkittävästi kevyempi dyna4:lla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf 7600

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
Voi olla jotta timppa saakin saman kuin maksaessaan, kun kantaa aina kauratilin (suorakauppa) k-myyjälle, pitää massikkaa 5v jonka aikana ajaa 200h ja myy pois ;D

E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mää tiedän yhden proilerparoninkin ketä omistaa uusia massikoita.  :)
Kui mää ain olen paras?

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
muttet nähnyt ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
muttet nähnyt ;) ;D 8) ::)

Miksi massikoitten tarttis urakoida suolla?  Sitä varten on täppärit ja valteemit.

Saavat talkoilla tehdä.  ;D
Kui mää ain olen paras?

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

realisti

  • Vieras
Vs: mf 7600
Massikka on hieno traktori, ja dyna-vt:n olen erittäin tyytyväinen. Mutta hinnat on karanneet ihan hirveäksi uusien huippumallien myötä. Tahtoivat 3v. Vanhan 7485:n vaihdosta uuteen 7619:iin, kun molemmat "kaikilla herkuilla" 50000€ alvilla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.

 Siinä ajassa kun Dyna lämmittelee itseään pakkasesta käynnistäessä, on Timppa ripeänä miehenä jo kolannut pihansa lämmittäen samalla itsensä. Sitten Timppa siirtyykin sisätiloihin testosteronia uhkuvan miehensä katselusta lämmenneen emännän kolaukseen. ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(