Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf 7600  (Luettu 28475 kertaa)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: mf 7600
Jep viime yö aurattu 7615 dyna 6 sella, pikavaihde automatiikka liian hidas vaihtamaan, työn tekeminen liian hidasta. Oma kone 7485 dyna Vt ja on täysin eri maata vetotehojen ja ajonpuolesta, kyllä tuli Vt.ä ikävä.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.


Tuolla tuntemallani ei ole tainnut viime aikoina muita ollakkaan kuin massikkoja. 65:n muuten oli kompuran edessä pari vuotta sitten, joten vanhaakin mallisarjaa vielä käytössä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: mf 7600
Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.
No en mä kyllä ole kuullut edes portaattomilla ajavista turveukoista, se on täällä suoalueella kai niin huonoa pisnestä tai sitten ne urakoitsjiat on sen verran fiksuja etteivät laita rahaa kiinni suolla aivan täysin turhiin ominaisuuksiin ::)

Mutta ihan tosi, nyykkäreillä ja jontikoilla urakoivia löytyy, ei tokikaan niin paljon kuin valtroilla mutta massikkaa en ole vielä suolla nähnyt.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: mf 7600
Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.
No en mä kyllä ole kuullut edes portaattomilla ajavista turveukoista, se on täällä suoalueella kai niin huonoa pisnestä tai sitten ne urakoitsjiat on sen verran fiksuja etteivät laita rahaa kiinni suolla aivan täysin turhiin ominaisuuksiin ::)

Mutta ihan tosi, nyykkäreillä ja jontikoilla urakoivia löytyy, ei tokikaan niin paljon kuin valtroilla mutta massikkaa en ole vielä suolla nähnyt.
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: mf 7600
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!
Mutta kun hajoaa ja kaikkihan ne joskus hajoaa, saatkin odotella osia kuukauden päivät, pääsyy #1 miksi massikoita ei suolla ole.
Suolla arvostetaan toimivaa jäähdytystä, tiettyä kestävyyttää, virityspotentiaalia ja samalla teho/painosuhdetta, nopeaa varaosan saantia ja ryömintää. Massikassa ei ole oikein mitään noista :P

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: mf 7600

Uudessa 7600- sarjassa ainakin löytyy ihan asiallista teho-painosuhdetta.  ;)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: mf 7600
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!
Mutta kun hajoaa ja kaikkihan ne joskus hajoaa, saatkin odotella osia kuukauden päivät, pääsyy #1 miksi massikoita ei suolla ole.
Suolla arvostetaan toimivaa jäähdytystä, tiettyä kestävyyttää, virityspotentiaalia ja samalla teho/painosuhdetta, nopeaa varaosan saantia ja ryömintää. Massikassa ei ole oikein mitään noista :P
Luulet vaan, ettei ole.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: mf 7600

Uudessa 7600- sarjassa ainakin löytyy ihan asiallista teho-painosuhdetta.  ;)

 Öylön kävin taas viisastumassa, suolla traktori ei saa olla liian painava, kova akselipaino nostaa kentän pintaan kosteutta kapillaarisesti. Fendit taisivat käydä suolla vain tuokion ja savuamassa... Toivalan setor vaihokki puol tuntia laanissa, viron pojat tekasivat päätöksen melko nopeesti...

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: mf 7600

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )

Kyllä mun pitää sulle vissihin joskus näyttää miten keppi vaihteistolla vaihdetaan. 80/90 fiiulla ainakin tuli tuota opeteltua, koska siinähän teho on käytössä vain huippu kierroksilla  ;D Tosin vaihteiston liikkeet on kuin keskiverto henkilöautossa. Jopa Casella pystyi kepittelemään äestyksessä, sillä ei mun selekä ainakaan kestä joka paikas samaa vauhtia tai suorilla joku kävelijä menöö pian ohi. Toki dyna-4 rullatessa vaihtaa sopivasti mutta ei todellellakaan veros. En mää sitä silti moiti, mutta aivan pyyteettömästi en kyllä kehukkaan  8)

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Eipä taida - kalkki sen serran turvetta raskaampaa  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(
Järkyttävän huonot hinnat kuluihin nähden...   

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: mf 7600
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Eipä taida - kalkki sen serran turvetta raskaampaa  ;D

Tai veeteessä niin olemattomat jousitukset ettei pellolla tohori ajaa...  :P
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt