Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikennetraktorin katsastus  (Luettu 24168 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Minusta tuollaisen traktori/perävaunukatsastuksen voisi aivanhyvin suorittaa samalla tapaa kuin ks-ruiskujenkin, eli hommaan kävisi pätevöitynyt (kurssitettu) maallikko. Toisi esim. minulle tänne syrjäseudulle lisäelantoa. Samalla voisi tempaista myydä ja asentaa uudet valot ja jarruhilppeet kärreihin jne...

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

fendt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Kui mää ain olen paras?

+250

  • Vieras
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Ja ykskään verkutsoova ei mene jarrutesteistä läpi.Ja Kesko ei pysty toimittaan kartaanijarruihin osia :'( Viimmeistään valoviiksen toimimattomuus pompauttaa leimaamisen ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Ja ykskään verkutsoova ei mene jarrutesteistä läpi.Ja Kesko ei pysty toimittaan kartaanijarruihin osia :'( Viimmeistään valoviiksen toimimattomuus pompauttaa leimaamisen ;D

Dynäveetee voi aina jarruttaa moottorijarrutuksella.

Jonnukkaalla sitä ei saa mennä tekemään... tai... tulee taas asiaa varaosatiskille.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Ja ykskään verkutsoova ei mene jarrutesteistä läpi.Ja Kesko ei pysty toimittaan kartaanijarruihin osia :'( Viimmeistään valoviiksen toimimattomuus pompauttaa leimaamisen ;D

Dynäveetee voi aina jarruttaa moottorijarrutuksella.

Jonnukkaalla sitä ei saa mennä tekemään... tai... tulee taas asiaa varaosatiskille.

 ;D

 Moottorijarrutus on eri asia kuin välityssuhdetta pienentämällä jarruttaminen, jota yritit ilmeisestikin tarkoittaa? Kyllä Autopowerilla voi ihan vapaasti jarrutella moottorilla, kunhan ei ihan täydessä vauhdissa vaihdekeppiä täysiltä pienelle nykäise.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Ja ykskään verkutsoova ei mene jarrutesteistä läpi.Ja Kesko ei pysty toimittaan kartaanijarruihin osia :'( Viimmeistään valoviiksen toimimattomuus pompauttaa leimaamisen ;D

Dynäveetee voi aina jarruttaa moottorijarrutuksella.

Jonnukkaalla sitä ei saa mennä tekemään... tai... tulee taas asiaa varaosatiskille.

 ;D

 Moottorijarrutus on eri asia kuin välityssuhdetta pienentämällä jarruttaminen, jota yritit ilmeisestikin tarkoittaa? Kyllä Autopowerilla voi ihan vapaasti jarrutella moottorilla, kunhan ei ihan täydessä vauhdissa vaihdekeppiä täysiltä pienelle nykäise.

Mitä sit tapahtuu jos nykäisee kuitenkin?  Ainiin... vaihteisto lähtee rahtina Saksaan.  ;D

Dynäveeteellä voi vaikka suunnanvaihtimen nykäistä pakille täydestä vauhdista ja ei tapahdu murheita.

Ja poljinajolla voi ihan kerralla nostaa jalan kaasupolkimella ja hyödyntää moottorijarrutusominaisuutta sen mukaan miten on sen säätänyt.

 ;D

On se niin helppoa ettei se jonnukkaan ohjastajalle ikinä valkene.
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Liikennetraktorin katsastus
^  Niinpä. Onhan se vaara olemassa, että joku vieras kuski vahingossa, kielloista huolimatta,  nykäisee vaihdekepistä, niin voihan siinä sitten tulla suru puseroon.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Miksei mun oo auton EGR venttiiliä tarvinnut kiinnittää uudestaan?? Tai turboa vaihtaa alkuperäiseksi??  Tuskin se traktoreissakaan katsastusmiestä kiinnostaa... Ja jos rupeaa kiinnostamaan niin vaatii että katsastus keskeytetään ja menee toiselle katsurille jota ei kiinnosta... Näin helppoa   8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Miksei mun oo auton EGR venttiiliä tarvinnut kiinnittää uudestaan?? Tai turboa vaihtaa alkuperäiseksi??  Tuskin se traktoreissakaan katsastusmiestä kiinnostaa... Ja jos rupeaa kiinnostamaan niin vaatii että katsastus keskeytetään ja menee toiselle katsurille jota ei kiinnosta... Näin helppoa   8)

Kyl laki niin sanoo että saastevarusteet oltava paikoillaan.
Kui mää ain olen paras?

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Lainaus
En ymmärrä miksei traktori voisi ottaa enemmän kierroksia tai kulkea kovempaa, kulkeehan autokin 200 ja otta reilusti kierroksia enemmän mitä käytetään ja siltikään niillä ei ajeta täysillä kierroksilla tai niin lujaa kuin pääsee.

Nopeus vaatii tehoa -> kallista.
Kierrokset vaatii kestävyyttä -> kallista
Suurempi teho nykyisillä kierroksilla vaatii iskutilavuutta -> kallista

60-nopeus traktoreilla asettaa myös vaatimuksia liikenneturvallisuuden puolesta mm jarruille ja jousituksille. Nykyisissä traktoreissa on niin huonot jarrut puhumattakaan kärryistä että kaikki kokonaispaino yli 15 tonnia ja 45 km/h pitäisi kieltää.

Mä ei tieta minkalainen traktori ja karry sulla, mutta jos ma linttaa 35t painava yhdistelmä jarru pohjaan niin kuski tarvi nelipistevyo!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Lainaus
En ymmärrä miksei traktori voisi ottaa enemmän kierroksia tai kulkea kovempaa, kulkeehan autokin 200 ja otta reilusti kierroksia enemmän mitä käytetään ja siltikään niillä ei ajeta täysillä kierroksilla tai niin lujaa kuin pääsee.

Nopeus vaatii tehoa -> kallista.
Kierrokset vaatii kestävyyttä -> kallista
Suurempi teho nykyisillä kierroksilla vaatii iskutilavuutta -> kallista

60-nopeus traktoreilla asettaa myös vaatimuksia liikenneturvallisuuden puolesta mm jarruille ja jousituksille. Nykyisissä traktoreissa on niin huonot jarrut puhumattakaan kärryistä että kaikki kokonaispaino yli 15 tonnia ja 45 km/h pitäisi kieltää.

Mä ei tieta minkalainen traktori ja karry sulla, mutta jos ma linttaa 35t painava yhdistelmä jarru pohjaan niin kuski tarvi nelipistevyo!
Tänään tuo ei kyllä pitänyt paikkaansa ja jouduin ajamaan lumivallin yli jalkakäytävälle etten rullannut muutaman auton yli... Turvaväliä oli mutta autoilijat teki hiukan äkkinäisiä ratkaisuja...  Samantien kun runttas jarrua niin oli lavetin ja traktorin pyörät lukossa   ::)    Onneksi oli kaivuri sidottu kunnolla niin matka jatkui samantien...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Miksei mun oo auton EGR venttiiliä tarvinnut kiinnittää uudestaan?? Tai turboa vaihtaa alkuperäiseksi??  Tuskin se traktoreissakaan katsastusmiestä kiinnostaa... Ja jos rupeaa kiinnostamaan niin vaatii että katsastus keskeytetään ja menee toiselle katsurille jota ei kiinnosta... Näin helppoa   8)

Kyl laki niin sanoo että saastevarusteet oltava paikoillaan.
Eiks lait oo tehty rikottavaksi varsinkin tälläiset aivan naurettavat saastepelleilyt...

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Katastusasemille alkaa tulla ruuhkaa kun kaikki lähtee raktoreita ja kärryjä katsastamaan!!  ;D

Hankkijan varaosatiskillä tulee olemaan kilometrien jono kun ukot jonottaa egr venttiileitään
kainalot hiessä.

 ;D

Huoltoäijät vuolee kultaa kun vakio-ohjelmaa ajetaan moottoriohjausbokseihin.
Miksei mun oo auton EGR venttiiliä tarvinnut kiinnittää uudestaan?? Tai turboa vaihtaa alkuperäiseksi??  Tuskin se traktoreissakaan katsastusmiestä kiinnostaa... Ja jos rupeaa kiinnostamaan niin vaatii että katsastus keskeytetään ja menee toiselle katsurille jota ei kiinnosta... Näin helppoa   8)

Kyl laki niin sanoo että saastevarusteet oltava paikoillaan.

On se EGR venttiili tuossa Pösössä paikoillaan, mutta onneks se ei enää toimi. Kolme kertaa on katsastettu sellaisena ja aina on moitteetta mennyt testistä läpi.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2376
Vs: Liikennetraktorin katsastus
On se EGR venttiili tuossa Pösössä paikoillaan, mutta onneks se ei enää toimi. Kolme kertaa on katsastettu sellaisena ja aina on moitteetta mennyt testistä läpi.

Tuskinpa hiukkasia vielä vähään aikaan pystytään katsastuksessa mittaamaan. Mutta kuinka vanha Cultorin Pösö on? Suht uusien autojen katsastukseen kun kuuluu se OBD- (vai mikä se nyt oli...) nuuskinta, niin eikö se anna hylkäykseen johtavan vikailmoituksen jos EGR ei toimi?