Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikennetraktorin katsastus  (Luettu 23075 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikennetraktorin katsastus

Oma peura kulkee ecovaihteella 42km/h ja kierroksia jotain rapiat 1800. Minusta asiallinen varuste.  :)
Mulla menee Ecospeed N Valtra samallalailla.
Deutsi ei oo ees mikään eko ja ottaa 2000rpm 52km/h ja joku 1600rpm tuossa 40 tienoilla...

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Oho! Mikähän malli ja millä renkailla? Itellä oli agrotron 130 vm.04 650/65 38 renkailla ja kulki navigaattorin mukaan 55 km/h ja kierrokset oli jotain 2350. Onkohan taas jotain "etelänvetelän" lisää. Ja se perkeleellinen melu kopissa vielä deutsissa maantieajossa... 5500 tuntia siitä kärsin.

Eipä ole ikävä kun Dyna VT:llä ajaa 1700 rmp:llä 55km/h hiljaisella ohjaamolla.

Ps. Joko se setorin "verkutietäjä" tutuntuttu on löytänyt sen moottorijarrutuksen säätönapin verkustansa, kun sitä kerran niin morkkasit?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Oho! Mikähän malli ja millä renkailla? Itellä oli agrotron 130 vm.04 650/65 38 renkailla ja kulki navigaattorin mukaan 55 km/h ja kierrokset oli jotain 2350. Onkohan taas jotain "etelänvetelän" lisää. Ja se perkeleellinen melu kopissa vielä deutsissa maantieajossa... 5500 tuntia siitä kärsin.

Eipä ole ikävä kun Dyna VT:llä ajaa 1700 rmp:llä 55km/h hiljaisella ohjaamolla.

Ps. Joko se setorin "verkutietäjä" tutuntuttu on löytänyt sen moottorijarrutuksen säätönapin verkustansa, kun sitä kerran niin morkkasit?
M620 ja ihan normi kumeilla eli16,9/28 20,8/38... Tosin M640 ottaa 2200rpm 53km/h samanlaisilla kumeilla... Ei ja ei vieläkään ole massikkassa moista ominaisuutta vaikka on vissiin yli 9000h mittarissa...   Eikä ollut tuota hiljaista hyttiäkään mikä lie lisävaruste  ;D    Eipä se sillä massikalla viitti enää ajaa kun fendtikin on...

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Mulla valtteriin lisätty kierroksia tarkoituksella ja nyt kulkee 62 navigaattorin mukaan. Kulutus tuli mitattua muutama vuosi sitten kun ajoin soraa niin siinä tunneista ja mittarin kautta tankatun polttoaineen kulutuksen perusteella oli 12,2l/h kierroksia kone ottaa 2500 kaasupohjassa ajettiin 2 vuorokautta. Noilla kierrosten lisäämisellä on suuri merkitys ja vauhdin lisällä kun ajetaan kumpuilevassa maastossa , sen huomasi tuossa soran ajossa kun aiemmin piti tiettyihin mäkiin vaihtaa pienempää kepistä niin nyt riittää pikavaihteet samoihin mäkiin. Paluuta entiseen jurruuttamiseen ei ole kyytikin tasoittuu tuossa 46-48 välillä sitten menee kuin juna tasaisesti. 
En ymmärrä miksei traktori voisi ottaa enemmän kierroksia tai kulkea kovempaa, kulkeehan autokin 200 ja otta reilusti kierroksia enemmän mitä käytetään ja siltikään niillä ei ajeta täysillä kierroksilla tai niin lujaa kuin pääsee.
 

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Liikennetraktorin katsastus

Moottorin vääntökäyrillä saattaa olla asiassa merkitystä. Vähäiset ajokokemukset Valtterilla antavat osviittaa siitä, että yläkierroksilla saattaa jotain tapahtuakin. Alavääntökonehan tuo ei todellakaan ole.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Liikennetraktorin katsastus

Moottorin vääntökäyrillä saattaa olla asiassa merkitystä. Vähäiset ajokokemukset Valtterilla antavat osviittaa siitä, että yläkierroksilla saattaa jotain tapahtuakin. Alavääntökonehan tuo ei todellakaan ole.

--milläköhän olet ajanut?
--mulla on nyt mahdollisuus ajaa N141:llä ja T160:lla.T:ssä lastu.N141 vakio.Ovatten hiukan erilaiset alaväännöltään.Arvakkaa kumpi parempi..
--mutta ei N141 minusta tehoton ole...
--mun mittausten mukaan on ihan sama ajaako kuinka vaan,kulutus L/KM on sama.Kuten tuossa todettiin,raskailla kuormilla mäkisissä maastoissa 40/pienet kierrokset tuovat mäkien nousuissa aika lailla kepitystä ja nopeus romahtaa.
--laskekaa maantieajossa kulutus km kohden,pelkkä tuntikulutus ei vielä kerro mitään.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
  • Virolaista kiitos!
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Ja eikös ureakäytön pitänyt palauttaa kateissa olleet alaväännöt ???

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Liikennetraktorin katsastus
En ymmärrä miksei traktori voisi ottaa enemmän kierroksia tai kulkea kovempaa, kulkeehan autokin 200 ja otta reilusti kierroksia enemmän mitä käytetään ja siltikään niillä ei ajeta täysillä kierroksilla tai niin lujaa kuin pääsee.
Ota oikeaan käteen pajavasara ja vasempaan tavallinen ja sitten kädet suorana edessä heiluttelet niitä edestakaisin. Kyllä se siitä selviää miksei kierroksia voi verrata autossa ja trakraattorissa. Kuorma-autoon kylläkin voi vertailla. Tommonen wärtsilän kone kiertää sadasta muutamaan sataa kierrokseen minuutissa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Liikennetraktorin katsastus

Moottorin vääntökäyrillä saattaa olla asiassa merkitystä. Vähäiset ajokokemukset Valtterilla antavat osviittaa siitä, että yläkierroksilla saattaa jotain tapahtuakin. Alavääntökonehan tuo ei todellakaan ole.

--milläköhän olet ajanut?


N123
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Lainaus
En ymmärrä miksei traktori voisi ottaa enemmän kierroksia tai kulkea kovempaa, kulkeehan autokin 200 ja otta reilusti kierroksia enemmän mitä käytetään ja siltikään niillä ei ajeta täysillä kierroksilla tai niin lujaa kuin pääsee.

Nopeus vaatii tehoa -> kallista.
Kierrokset vaatii kestävyyttä -> kallista
Suurempi teho nykyisillä kierroksilla vaatii iskutilavuutta -> kallista

60-nopeus traktoreilla asettaa myös vaatimuksia liikenneturvallisuuden puolesta mm jarruille ja jousituksille. Nykyisissä traktoreissa on niin huonot jarrut puhumattakaan kärryistä että kaikki kokonaispaino yli 15 tonnia ja 45 km/h pitäisi kieltää.

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Kyseessähän on vasta eu komission ehdotus direktiiviksi joka onneksi ei ottaisikaan mopoja ma moottoripyöriä määräaikaiskatsastuksen piiriin mutta liikennetraktorit kyllä. Se on suomesta kiinni haluaako yhtenäistää käytännön eu:n linjauksen mukaan ja ottaa nuo liikennetraktorit katsastukseen. Kuten kaikki tiedämme onneksi suomen päättäjät ovat niin saatanan fiksuja etteivät joka ehdotukseen lähde mukaan ja vaikka lähtevätkin niin eivät ainakaan kiristä kansallisesti määräyksiä  ;)

Maataloustraktori ei ole automaattisesti liikennetraktori jos menee 50km/h. Tosi on että traktorin suurin rakenteellinen nopeus on 40km/h ,mutta jos sen ylittää eikä ylitä tien nopeusrajoitusta selviää pahimmassa tapauksessakin rikesakolla (ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden ylittäminen). sama asia jos vedän heppakärryä 100km/h moottoritiellä....
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Kyseessähän on vasta eu komission ehdotus direktiiviksi joka onneksi ei ottaisikaan mopoja ma moottoripyöriä määräaikaiskatsastuksen piiriin mutta liikennetraktorit kyllä. Se on suomesta kiinni haluaako yhtenäistää käytännön eu:n linjauksen mukaan ja ottaa nuo liikennetraktorit katsastukseen. Kuten kaikki tiedämme onneksi suomen päättäjät ovat niin saatanan fiksuja etteivät joka ehdotukseen lähde mukaan ja vaikka lähtevätkin niin eivät ainakaan kiristä kansallisesti määräyksiä 

Se nyt ei ole kiinni Suomesta.  Pian katsastellaan myös peräkärrytkin.

http://yle.fi/uutiset/eun_komissio_vaatii_suomelta_direktiivien_noudattamista/6465820

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Oletteko valmiita katsastuksiin?  ;D

Löytyykö CE merkintä perävaunuista?  Puimurin pöytävaunusta?

Kui mää ain olen paras?

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Liikennetraktorin katsastus
"Katsastusvelvollisten ajoneuvoluokkien määritelmä poikkeaisi aikaisemmasta määrittelystä ja pohjautuisi enemmän kokonaisten ajoneuvojen tyyppihyväksynnästä annettuihin direktiiveihin (2002/24/EY, 2007/46/EY ja 2003/37/EY) eli niin sanottuihin ajoneuvojen puitedirektiiveihin. Määrittelyn muutos selkeyttäisi huomattavasti nykyistä tilannetta, joka erityisesti traktoreiden osalta on epäselvä.

Katsastettavaksi määrättäisiin autojen ja niiden perävaunujen lisäksi kaikki L-luokan ajoneuvot sekä yli 40 km/h nopeuden ylittävät traktorit."

Ei jakoa maatalouskäytön tai muun käytön perusteella. Nopeus ratkaisee.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Liikennetraktorin katsastus
Oletteko valmiita katsastuksiin?  ;D

Löytyykö CE merkintä perävaunuista?  Puimurin pöytävaunusta?

Taidetaan pöytävaunu laskea joksikin työkoneen siiro alusaksi samuitn kun sorkkiksen pukin kärryä jolloin sen ei tartteolla kirjoissa eikä katsastaa. Noin muuten en pidä kovin pahana vaikka joutuiskin katsastelee näitä traktoreita ja niiden jarrullisia kärryjä. Toki harmittaa katsastusmaksu mutta tulee jonkun toimesta edes katottua että valot, heijastimet  ja jarrut pela
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.