Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direct  (Luettu 26105 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Direct
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.

??  eikös noi oo directissäkin

***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
No tuosta fendtin vara-osista kans kuullut että 3 viikkoa joutunut odottelemaan jotain nappuloita ja antureita  :o  Ja oikeista vikojakin on ollut ettei se mikään ikiliikkuja tietenkään ole... Valtraan kun saisivat uuden hytin ja sen nokan lyhennettyä T-sarjalaisista niin voisi jo olla melkein traktoriksi luettava.. 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---
Taitaa melkein saman tehoinen samoilla sylintereillä oleva deutsi olla vielä lyhyempi  ;) 

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Direct
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.

??  eikös noi oo directissäkin

***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?

On Directissä nopeusmuisteja. Kaksi muistipaikkaa moottorin kierroksille ja kaksi paikkaa ajonopeudelle. Lisäksi siinä on voimanulosoton vakionopeustoiminto.
Käteinen ratkasee

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Direct
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.

??  eikös noi oo directissäkin

***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?

On Directissä nopeusmuisteja. Kaksi muistipaikkaa moottorin kierroksille ja kaksi paikkaa ajonopeudelle. Lisäksi siinä on voimanulosoton vakionopeustoiminto.

No mä jo aattelin ettei mun muisti oo menny, oli jo jonkin aikaa sitten viikon koeajolla D. Muistaakseni ne oli vielä käytettävyydeltään aika hyvin? Se ulosoton vakionopeustoiminnon asettaminen oli eka kerralla vähän haussa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---

Öööö.... Nelonen vs. kutonen   ???
Nii se on...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
No tuosta fendtin vara-osista kans kuullut että 3 viikkoa joutunut odottelemaan jotain nappuloita ja antureita  :o  Ja oikeista vikojakin on ollut ettei se mikään ikiliikkuja tietenkään ole... Valtraan kun saisivat uuden hytin ja sen nokan lyhennettyä T-sarjalaisista niin voisi jo olla melkein traktoriksi luettava..

Toi tuntuu pitävän totta paikkakunnasta riippumatta.
Fentti jää kyllä laskuista, sesonki aikaan ei ole vara odottaa noin kauaa.
Nii se on...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
Tuntuu aika erikoiselta, että Fendtiin kestää osien saaminen noin kauan. Mitenkähän Saksassa on asia järjestetty? Luulisi, että koneasema keskeisessä maassa koneiden seisominen tulee vielä vähemmän kysymykseen kuin Suomessa. Onkohan tässä se ongelma, että Fendti on Valtran myyntiketjun kakkosmerkki, jolloin motivaatio ei ole ihan kohdallaan järjestää tuotteen jälkimarkkinointia.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Direct
Tuntuu aika erikoiselta, että Fendtiin kestää osien saaminen noin kauan. Mitenkähän Saksassa on asia järjestetty? Luulisi, että koneasema keskeisessä maassa koneiden seisominen tulee vielä vähemmän kysymykseen kuin Suomessa. Onkohan tässä se ongelma, että Fendti on Valtran myyntiketjun kakkosmerkki, jolloin motivaatio ei ole ihan kohdallaan järjestää tuotteen jälkimarkkinointia.
Jonnikkaan saa osat todella äkkiä kun tuonne yhdelle keskusvarastolle soittaa Lietoon  ;D  Ei oo virallinen mutta sitäkin parempi ja neuvookin vielä tarvittaessa  :o   

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii.  ;D
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Direct
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii.  ;D
Juu ne malttaa olla siellä tallissa kun ei uskalla käynnistää kun ei tiedä koska se syöttöpumppu irtoo taas  :P   Tai hydrauliikat lakkaa pelaamasta jne... Löpöäkin menee enemmän kuin fendtillä  ;D 

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Direct
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii.  ;D

 Pienehköllä tinarullalla, lämpimällä kolvilla ja rautaisella kokemuksella selvittää melko monta vikakoodia pois kuleksimasta! :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

justus

  • Vieras
Vs: Direct

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3403906&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=

JOKU NÄISSÄ PORTAATTOMISSA MÄTTÄÄ :o :o :o
Myös advance tuntuu mallilta, jota ei edes isäntien tuotekehitystuella saatu koskaan kuntoon.