Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kokemuksia valtterista  (Luettu 26726 kertaa)

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: kokemuksia valtterista
Valtra N:ssä ollu sellaisia pieniä ärsyttäviä vikoja. Ruiskutuspumppu , siirtopumppu ja tankki takuuseen vaihdettu, koska kaikissa omituisia vuotoja oudoissa paikoissa. Jäähdytin paikattu kahteen kertaan, koska valmistusvirheen vuoksi jäähdytysrivat olivat yläosassa kiinni oikeastaan vain maalilla. Ja niitä vikakoodeja.. niitä aina välillä on, ja kaikkia ei läheskään ole siinä ohjeistuskirjassa. Myös moottorissa ollut pieniä öljyvuotoja jakopään puoleisessa päädyssä. Ai niin, vuotihan siinä vielä ne nostolaitteen sylinteritkin  8)

--saatiin N141,vm.2007 tositoimiin.Siinä oli muuten kans tuo jäähdytintauti,eli se korjautettiin.Ilmeisesti 2007 mallisissa on noita jäähdyttimiä korjattu oikein urakalla...

Mulla on n 121 -06 alkuvuotelainen, nestettä pitää lisätä ehkä 3l / 500 h. Lienee normaalia. Mitään näkyviä vuotoja ei ole. Yllättävän paljon noissa on ollut löysiä klemmareita ja liittimiä. Mutta tyytyväinen olen tuohon ollut vaikka ei ole ominaisuuksiltaa ihan ajantasainen kilpailevien merkkinen kanssa.  Mitä nyt hydr. lohkoon on vaidettu tiiviste, järeämpi napa etuakselin kardaaniin ja ilmastoinnin säädin. Mulla tuohon tullut 1500h, edellisellä omistajalla 2500. Ei merkkihuollettu tosin tähtivaidokkina ostettu. Vetää kuitenkin yhtä sitkeästi kuin n. 140 hepoon ruuvattu NH Ts 115 T, vaikkei kaasun kuminauhamaisuuden perusteella ihan uskoisi. Tosin tuo tessu lähtee kuin hauki rannasta, mutta se teho syöppö laatikko...
Tranceforming the world

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

realisti

  • Vieras
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: kokemuksia valtterista
sama täällä. ja ite oon suunnattomasti tykästyny turvavyöhön :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: kokemuksia valtterista
penkki oltava paras mutta silmiin pisti tuo kyynärnojaton!!!!!      onko vielä niitäkin?   tietysti sellanen pikkuverkun mallinen kiulu kai?                             eikös valteemia aikoinaan myyty jopa kolmipyöräisenä jotta saatiin toinenkin a4 sivu täyteen valinnaisvarustetta?                                  tuossa erään tutututun pikkasen käytettynä hankkimaa valtua kattelin että onpa aika arkinen peli, mitä nyyssä vakiona oli valtussa valinnainen ja edellinen ei kai katsonu tartteevansa niitä........ huh, mitä karvahatun versioita!

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG
Käteinen ratkasee

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.

Joo eipä ole ikinä ilmapenkkiä ollut niin ei osaa kaivatakkaan toisessa valtrassa parempi penkki kuin uudessa ajattelin että penkki olisi samanlainen mutta ei ollut. Hyvä siitä tulee kun käsinojat saa. 
Jos selkä reistaa ei ilmapenkki ole ratkaisu vaan lenkille siitä ei se istumalla parane.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: kokemuksia valtterista
ai vitja tuo evo ois kyl kova  :o kun vaan oon köyhä  :'(

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.

Joo eipä ole ikinä ilmapenkkiä ollut niin ei osaa kaivatakkaan toisessa valtrassa parempi penkki kuin uudessa ajattelin että penkki olisi samanlainen mutta ei ollut. Hyvä siitä tulee kun käsinojat saa. 
Jos selkä reistaa ei ilmapenkki ole ratkaisu vaan lenkille siitä ei se istumalla parane.

Just..  :o Kannatan lenkkiä ja lihasten vahvistamista mutta selkäranka on silti hieman liian kallis laitos iskunvaimentajaksi. Jakkaralla tapahtuu nimittäin muutakin kuin sitä ruhon kannattelua ilman minkäänlaista värähtelyä..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: kokemuksia valtterista
en kyllä ihan ekana lähtis kävelemällä selkää vahvistaa... kuitenkin maatalous alan ihmisil tuppaa olemaan se selkä ihan perus kunnossa vrt pullamössö duunariin...

ansseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: kokemuksia valtterista
Juu löytyy 130 tuntia ajettu a93.Tuosta kyynärnojasta: minulla se on ilmattoman penkin yhteydessä varustettuna etunostolaitteen joystikillä.Olen todennut että vaikka istuin nojineen on kapeampaa mallia niin silti se on hirmu ahdas väli kyynärnojan ja sivuseinässä olevien nostolaitteen nappien välillä.Kun käyttää hydrauliikan vipuja, siellä onnettoman alhaalla olevia siis,rystyset osuu herkästi näihin keinukytkimiin ja oho,miks nostolaite ei toimi on seuraava juttu kun nappi yleensä menny keskiasentoon.Eli aivan liian ahdas väli sillon kun kyynärnoja on.Asia on pitänyt ratkaista kääntämällä istuinta hieman oikealle että on tullut tilaa käytellä näitä hydraulivipuja,eli istuin kierossa täällä lumitöitä tehdään mutta helpottaahan se oikean olan yli kattomista taaksepäin ku istuin kääntyneenä.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG

***onko kukaan laittanu tota "homosohvaa" 8000srj valtraan? mieles käyny jos vaihtas 15000h istutun ilmapenkin evoon. alkuperäsen on muutes toiminu hyvin, pari kompuraa on mennyt, mutta esim. istuinosa on ehjä ja reiätön!

evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?

puu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: kokemuksia valtterista
Juu löytyy 130 tuntia ajettu a93.Tuosta kyynärnojasta: minulla se on ilmattoman penkin yhteydessä varustettuna etunostolaitteen joystikillä.Olen todennut että vaikka istuin nojineen on kapeampaa mallia niin silti se on hirmu ahdas väli kyynärnojan ja sivuseinässä olevien nostolaitteen nappien välillä.Kun käyttää hydrauliikan vipuja, siellä onnettoman alhaalla olevia siis,rystyset osuu herkästi näihin keinukytkimiin ja oho,miks nostolaite ei toimi on seuraava juttu kun nappi yleensä menny keskiasentoon.Eli aivan liian ahdas väli sillon kun kyynärnoja on.Asia on pitänyt ratkaista kääntämällä istuinta hieman oikealle että on tullut tilaa käytellä näitä hydraulivipuja,eli istuin kierossa täällä lumitöitä tehdään mutta helpottaahan se oikean olan yli kattomista taaksepäin ku istuin kääntyneenä.

  Meillä A93:ssa  toimii 3.  ja 4. lohko  siitä käsinojan joystikista,katkaisijasta valitaan käytetäänkö ek:ta vai  takahydrauliikkaa, max.tuotto 160l/min ;)

Viimeksi muokattu: 01.01.13 - klo:21:19 kirjoittanut puu

justus

  • Vieras
Vs: kokemuksia valtterista
Minä olen kuulut noilla a sarjan vatsu miehillä olevan  vasemassa jalassa tupla voimat oikeaan verrattuna,on se sen verran jäykkä käyttää,yks omistaja vaihto nsarjaan kun jalka rupes ramppamaan ajon jälkeen, ei hyvä :o :o :o

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: kokemuksia valtterista
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o

Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)

Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG

***onko kukaan laittanu tota "homosohvaa" 8000srj valtraan? mieles käyny jos vaihtas 15000h istutun ilmapenkin evoon. alkuperäsen on muutes toiminu hyvin, pari kompuraa on mennyt, mutta esim. istuinosa on ehjä ja reiätön!

evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?
kääntölevy yläpuolella ite otin sen pois kun on muuten korkea kun lattia on erilainen kuin uudemmissa,joten kääntyy alkuperäsesti lattiasta ei kylläkään ole tullut kokeiltua miten kääntyy kun ei ole ollut tarvetta, penkki 04 t valtrassa