Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jylperö - 31.12.12 - klo:20:41
-
Nyt kun valktterilla a93h on tullut ajeltua muutamia kymmeniä tunteja täytyy olla todella tyytyväinen koneeseen.
kuormatessa jämerämpi kuin toinen 6000 sarjalainen. erittäin ketterä. Polttoaineen kulutus TODELLA pieni. Moottori yllättävän vahva.
Miinuksiakin on, koppi meluisa. Penkissä ei ole käsinojia. Mistähän nuo saisi ostettua? Ei tullut ilmapenkkiä ostettua.
-
Penkissä ei ole käsinojia. Mistähän nuo saisi ostettua? Ei tullut ilmapenkkiä ostettua.
Onko Grammerin jakkara kuitenkin? Maahantuojalla kaiken maailman palikkaa saatavana.
http://www.algoltechnics.fi/tuoteryhma?ala=02&id=06.07 (http://www.algoltechnics.fi/tuoteryhma?ala=02&id=06.07)
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
Mutta aatteles, minkälaista retuutusta Alvi saapi sorkkiksen "kyydissä"...
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
Mutta aatteles, minkälaista retuutusta Alvi saapi sorkkiksen "kyydissä"...
Alvissa on joustoa........
-
Penkissä ei ole käsinojia. Mistähän nuo saisi ostettua? Ei tullut ilmapenkkiä ostettua.
Onko Grammerin jakkara kuitenkin? Maahantuojalla kaiken maailman palikkaa saatavana.
http://www.algoltechnics.fi/tuoteryhma?ala=02&id=06.07 (http://www.algoltechnics.fi/tuoteryhma?ala=02&id=06.07)
Joo on grammerin jakkara tuonne pitää arkena soitella. Hieno homma kiitoksia
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
Vähän niinkuin sulle täkyiksi kirjoitin. Odotitko jo vesikielellä käsi munaskuissa kunnon b-rapun novellia. ;D
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
Vähän niinkuin sulle täkyiksi kirjoitin. Odotitko jo vesikielellä käsi kyynerpäätä myöten persee*** kunnon b-rapun novellia. ;D
tod näk skn on onanoimassa jo pelkästä viittauksesta b-rappuun :o
-
Valtra N101, Valtran 46 kuormaimella. Toukokuussa tuli kone, nyt 670h myöhemmin täytyy todeta että ihan hyvä kone tuo on !
-
Valtra N:ssä ollu sellaisia pieniä ärsyttäviä vikoja. Ruiskutuspumppu , siirtopumppu ja tankki takuuseen vaihdettu, koska kaikissa omituisia vuotoja oudoissa paikoissa. Jäähdytin paikattu kahteen kertaan, koska valmistusvirheen vuoksi jäähdytysrivat olivat yläosassa kiinni oikeastaan vain maalilla. Ja niitä vikakoodeja.. niitä aina välillä on, ja kaikkia ei läheskään ole siinä ohjeistuskirjassa. Myös moottorissa ollut pieniä öljyvuotoja jakopään puoleisessa päädyssä. Ai niin, vuotihan siinä vielä ne nostolaitteen sylinteritkin 8)
-
Nyt kun valktterilla a93h on tullut ajeltua muutamia kymmeniä tunteja täytyy olla todella tyytyväinen koneeseen.
kuormatessa jämerämpi kuin toinen 6000 sarjalainen. erittäin ketterä. Polttoaineen kulutus TODELLA pieni. Moottori yllättävän vahva.
Miinuksiakin on, koppi meluisa. Penkissä ei ole käsinojia. Mistähän nuo saisi ostettua? Ei tullut ilmapenkkiä ostettua.
Älä-älä, kun kuumetta köyhälle puskee... teki valtran mies vielä kohtalaisen vaihtotarjouksenkin uudempaan... vaan kun lompsaa kahtoo niin ei vielä pysty... :P
-
Nostais paljon himoa jos siinä olis turbiinikytkin... sopis tuon kokoluokan koneeseen ja sen töihin kuin nenä päähän.
Odotan ihan milloin eräs kylänmies tulee ajamaan naapuripalstalta puuta A93:lla johon asentelin esiohjauksen kahvat. Sen soman kolmimukisen päryytyksen kuulee varmaan pirttiin asti ;D
-
Mää luulin et tää ketju käsittelee B-rapun porukkaa............. :o
*plonk*
-
Oisha tuo A93 teknisesti iha ok, mutta se koppi pitäs suunitela uusiksi.. Pitäs siihe sopia 1 aikuine ja pari tenavaa kuskin lisäksi. Niinku nylykyn L-sarijaan.
-
Valtra N:ssä ollu sellaisia pieniä ärsyttäviä vikoja. Ruiskutuspumppu , siirtopumppu ja tankki takuuseen vaihdettu, koska kaikissa omituisia vuotoja oudoissa paikoissa. Jäähdytin paikattu kahteen kertaan, koska valmistusvirheen vuoksi jäähdytysrivat olivat yläosassa kiinni oikeastaan vain maalilla. Ja niitä vikakoodeja.. niitä aina välillä on, ja kaikkia ei läheskään ole siinä ohjeistuskirjassa. Myös moottorissa ollut pieniä öljyvuotoja jakopään puoleisessa päädyssä. Ai niin, vuotihan siinä vielä ne nostolaitteen sylinteritkin 8)
--saatiin N141,vm.2007 tositoimiin.Siinä oli muuten kans tuo jäähdytintauti,eli se korjautettiin.Ilmeisesti 2007 mallisissa on noita jäähdyttimiä korjattu oikein urakalla...
-
Valtra N:ssä ollu sellaisia pieniä ärsyttäviä vikoja. Ruiskutuspumppu , siirtopumppu ja tankki takuuseen vaihdettu, koska kaikissa omituisia vuotoja oudoissa paikoissa. Jäähdytin paikattu kahteen kertaan, koska valmistusvirheen vuoksi jäähdytysrivat olivat yläosassa kiinni oikeastaan vain maalilla. Ja niitä vikakoodeja.. niitä aina välillä on, ja kaikkia ei läheskään ole siinä ohjeistuskirjassa. Myös moottorissa ollut pieniä öljyvuotoja jakopään puoleisessa päädyssä. Ai niin, vuotihan siinä vielä ne nostolaitteen sylinteritkin 8)
--saatiin N141,vm.2007 tositoimiin.Siinä oli muuten kans tuo jäähdytintauti,eli se korjautettiin.Ilmeisesti 2007 mallisissa on noita jäähdyttimiä korjattu oikein urakalla...
Mulla on n 121 -06 alkuvuotelainen, nestettä pitää lisätä ehkä 3l / 500 h. Lienee normaalia. Mitään näkyviä vuotoja ei ole. Yllättävän paljon noissa on ollut löysiä klemmareita ja liittimiä. Mutta tyytyväinen olen tuohon ollut vaikka ei ole ominaisuuksiltaa ihan ajantasainen kilpailevien merkkinen kanssa. Mitä nyt hydr. lohkoon on vaidettu tiiviste, järeämpi napa etuakselin kardaaniin ja ilmastoinnin säädin. Mulla tuohon tullut 1500h, edellisellä omistajalla 2500. Ei merkkihuollettu tosin tähtivaidokkina ostettu. Vetää kuitenkin yhtä sitkeästi kuin n. 140 hepoon ruuvattu NH Ts 115 T, vaikkei kaasun kuminauhamaisuuden perusteella ihan uskoisi. Tosin tuo tessu lähtee kuin hauki rannasta, mutta se teho syöppö laatikko...
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.
-
sama täällä. ja ite oon suunnattomasti tykästyny turvavyöhön :)
-
penkki oltava paras mutta silmiin pisti tuo kyynärnojaton!!!!! onko vielä niitäkin? tietysti sellanen pikkuverkun mallinen kiulu kai? eikös valteemia aikoinaan myyty jopa kolmipyöräisenä jotta saatiin toinenkin a4 sivu täyteen valinnaisvarustetta? tuossa erään tutututun pikkasen käytettynä hankkimaa valtua kattelin että onpa aika arkinen peli, mitä nyyssä vakiona oli valtussa valinnainen ja edellinen ei kai katsonu tartteevansa niitä........ huh, mitä karvahatun versioita!
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.
Joo eipä ole ikinä ilmapenkkiä ollut niin ei osaa kaivatakkaan toisessa valtrassa parempi penkki kuin uudessa ajattelin että penkki olisi samanlainen mutta ei ollut. Hyvä siitä tulee kun käsinojat saa.
Jos selkä reistaa ei ilmapenkki ole ratkaisu vaan lenkille siitä ei se istumalla parane.
-
ai vitja tuo evo ois kyl kova :o kun vaan oon köyhä :'(
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
tuossa asiassa olen kyllä samaa mieltä, penkki on oltava paras minkä rahalla saa. Mielummin tinkii vaikka jousituksesta.
Joo eipä ole ikinä ilmapenkkiä ollut niin ei osaa kaivatakkaan toisessa valtrassa parempi penkki kuin uudessa ajattelin että penkki olisi samanlainen mutta ei ollut. Hyvä siitä tulee kun käsinojat saa.
Jos selkä reistaa ei ilmapenkki ole ratkaisu vaan lenkille siitä ei se istumalla parane.
Just.. :o Kannatan lenkkiä ja lihasten vahvistamista mutta selkäranka on silti hieman liian kallis laitos iskunvaimentajaksi. Jakkaralla tapahtuu nimittäin muutakin kuin sitä ruhon kannattelua ilman minkäänlaista värähtelyä..
-
en kyllä ihan ekana lähtis kävelemällä selkää vahvistaa... kuitenkin maatalous alan ihmisil tuppaa olemaan se selkä ihan perus kunnossa vrt pullamössö duunariin...
-
Juu löytyy 130 tuntia ajettu a93.Tuosta kyynärnojasta: minulla se on ilmattoman penkin yhteydessä varustettuna etunostolaitteen joystikillä.Olen todennut että vaikka istuin nojineen on kapeampaa mallia niin silti se on hirmu ahdas väli kyynärnojan ja sivuseinässä olevien nostolaitteen nappien välillä.Kun käyttää hydrauliikan vipuja, siellä onnettoman alhaalla olevia siis,rystyset osuu herkästi näihin keinukytkimiin ja oho,miks nostolaite ei toimi on seuraava juttu kun nappi yleensä menny keskiasentoon.Eli aivan liian ahdas väli sillon kun kyynärnoja on.Asia on pitänyt ratkaista kääntämällä istuinta hieman oikealle että on tullut tilaa käytellä näitä hydraulivipuja,eli istuin kierossa täällä lumitöitä tehdään mutta helpottaahan se oikean olan yli kattomista taaksepäin ku istuin kääntyneenä.
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG
***onko kukaan laittanu tota "homosohvaa" 8000srj valtraan? mieles käyny jos vaihtas 15000h istutun ilmapenkin evoon. alkuperäsen on muutes toiminu hyvin, pari kompuraa on mennyt, mutta esim. istuinosa on ehjä ja reiätön!
evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?
-
Juu löytyy 130 tuntia ajettu a93.Tuosta kyynärnojasta: minulla se on ilmattoman penkin yhteydessä varustettuna etunostolaitteen joystikillä.Olen todennut että vaikka istuin nojineen on kapeampaa mallia niin silti se on hirmu ahdas väli kyynärnojan ja sivuseinässä olevien nostolaitteen nappien välillä.Kun käyttää hydrauliikan vipuja, siellä onnettoman alhaalla olevia siis,rystyset osuu herkästi näihin keinukytkimiin ja oho,miks nostolaite ei toimi on seuraava juttu kun nappi yleensä menny keskiasentoon.Eli aivan liian ahdas väli sillon kun kyynärnoja on.Asia on pitänyt ratkaista kääntämällä istuinta hieman oikealle että on tullut tilaa käytellä näitä hydraulivipuja,eli istuin kierossa täällä lumitöitä tehdään mutta helpottaahan se oikean olan yli kattomista taaksepäin ku istuin kääntyneenä.
Meillä A93:ssa toimii 3. ja 4. lohko siitä käsinojan joystikista,katkaisijasta valitaan käytetäänkö ek:ta vai takahydrauliikkaa, max.tuotto 160l/min ;)
-
Minä olen kuulut noilla a sarjan vatsu miehillä olevan vasemassa jalassa tupla voimat oikeaan verrattuna,on se sen verran jäykkä käyttää,yks omistaja vaihto nsarjaan kun jalka rupes ramppamaan ajon jälkeen, ei hyvä :o :o :o
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG
***onko kukaan laittanu tota "homosohvaa" 8000srj valtraan? mieles käyny jos vaihtas 15000h istutun ilmapenkin evoon. alkuperäsen on muutes toiminu hyvin, pari kompuraa on mennyt, mutta esim. istuinosa on ehjä ja reiätön!
evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?
kääntölevy yläpuolella ite otin sen pois kun on muuten korkea kun lattia on erilainen kuin uudemmissa,joten kääntyy alkuperäsesti lattiasta ei kylläkään ole tullut kokeiltua miten kääntyy kun ei ole ollut tarvetta, penkki 04 t valtrassa
-
inä olen kuulut noilla a sarjan vatsu miehillä olevan vasemassa jalassa tupla voimat oikeaan verrattuna,on se sen verran jäykkä käyttää,yks omistaja vaihto nsarjaan kun jalka rupes ramppamaan ajon jälkeen, ei hyvä
Ei pidä paikkaansa nykyään!! se kytkin on yhtä kevyt kun muissakin Hitekeissä. Puhut vanhemmista malleista
-
Nää on kyl aina mielenkiintosia lukea.....
Yhteen väliin piti olla pallopelttoorit ja pluutuutti jos oli eturiviläinen. Sitten tuli kesäpöön vankkumattomattomat kannattajat ja nyt kinataan jakkarasta.
Jokuset kohlot ei tahtois tehdä päisteissä käännöksiä.
-
Näppärä nurkkakone a-valtsu varmaan on, mutta kämppä auttamatta ahdas tällaiselle 186cm ja 120kg ukolle.
-
Valtrahan on tunnetusti "tailor made" eli jokainen ruksaa listasta, mistä haluaa maksaa. Jos ottaa aivan minimaalisen varustelun, voi olla, että seuraavan vaihdon yhteydessä hyvitys jää pienemmäksi, koska jälkivarustelu on yleensä hintavampaa kuin tehdasvarustelu. En tosin aja itse Valtralla, joten en tiedä millainen filosofia on käytetyn Valtran ostajilla.
Ilmapenkki on erinomainen varuste. Nuorenpana melkein tärvelin selkäni huonoilla istuimilla. Eläkkeelle ja sinne lenkillekin olisi mukava päästä terveellä selällä. Eka ilmapenkillinen kone tuli itselle -95. Kyseinen kone ja penkki vieläkin aktiivikäytössä. Päälliset kuluneet, mutta kompura toimii. Pari kertaa on kompuran moottorin akselilta pieni kuusiokoloruuvi löystynyt ja pörinästä huolimatta ilmaa ei tullut. Eka kerralla luulin jo, että kompura sökö. Ruuvin kiristys ja homma skulaa. Oli eräs tuttavaisäntä mielissään, kun vihjasin sille samaisesta asiasta. Oli jo uutta pallia tilaamassa. Onneksi ei ollut ehtinyt.
-
Nää on kyl aina mielenkiintosia lukea.....
Yhteen väliin piti olla pallopelttoorit ja pluutuutti jos oli eturiviläinen. Sitten tuli kesäpöön vankkumattomattomat kannattajat ja nyt kinataan jakkarasta.
Jokuset kohlot ei tahtois tehdä päisteissä käännöksiä.
Joo ja muistan myös ne satelliittipaikannussysteemit ettei vaan mee yhtään kylvö- ja ruiskutusurat päällekkäin.
Niin ja mulla on kaks a-sarjalaista ja oon pärjänny niilla vallan mainiosti. Ainut on se että kun lämpömittari painuu miinukselle niin pakko laittaa roikan päähän ;D
-
Kyl mää vielä uskaltaisin ostaa perusvarustellun traktorin ilman ilmapenkkiä. Ittehän mää sillä penkillä istun.
-
Kyl mää vielä uskaltaisin ostaa perusvarustellun traktorin ilman ilmapenkkiä. Ittehän mää sillä penkillä istun.
Niin ja samantalon koneella. Tässä se ilmapenkkikin pitäis olla vakiona.
http://www.fendt.fi/traktorit_fendt200vario.asp (http://www.fendt.fi/traktorit_fendt200vario.asp)
-
Tästä valtran tailor made hommasta kyllä pääsääntöisesti joka merkiltä piti ruksailla tärkeimmät lisävarusteet jos sattui maahantuojalla olemaan kone valmiina siihen ei paljoa ruksailla.
Miten voi sanoa valtraa kalliiksi kyllä tarjousten perusteella se oli selvästi halvin, varusteet oli pääsääntöisesti samat.
Voi toki olla että muut katsoivat perse-aukiseksi ja lätkäisivät ovh hinnat tiskiin lisäksi ruman pärstän takia vähän päälle.
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.
-
Tää valtran raksi ruutuun systeemi on ihan hyvä jos asiakas tietää mitä haluaa. Ongelmat syntyy kun nuuka isäntä rupee valkkaamaan lisävarusteita eikä oikein tiedä mitä ne tarkoittaa tai mitä hän haluaa. Ilmapenkki/ ilmastointilaite/ etuujousitus on kuitenkin jo melkein 10 paketti ja samoiten kun ruksailee hydrauliikasta koko kierroksen niin siinä äkki toinen. Siihen viellä ek ja vähän leveemmt renkaat ja hieman lokaria plus vauhtilaatikko niin lisvarusteiden yteishinta alkaakin kolmosella. Voi jotain ruveta nuukailuttamaan...
-
Yllätyin että vielä näinä aikoina joku ostaa traktorin ilman ilmapenkkiä :o
Valteemissa penkkikin on varmaan lisävaruste ja ilmanpenkki tekee pari tonnia lisää siihenkin ::)
Mitä väliä sillä on onko se istuin lisävaruste, vai ei? Lopputuloksena on kuitenkin aina se evolution penkki!
http://www.algoltechnics.fi/files/algoltechnics/kuljettajanistuimet/Maximo%20Evolution%20Dynamic%20ominaisuudet.JPG
***onko kukaan laittanu tota "homosohvaa" 8000srj valtraan? mieles käyny jos vaihtas 15000h istutun ilmapenkin evoon. alkuperäsen on muutes toiminu hyvin, pari kompuraa on mennyt, mutta esim. istuinosa on ehjä ja reiätön!
evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?
kääntölevy yläpuolella ite otin sen pois kun on muuten korkea kun lattia on erilainen kuin uudemmissa,joten kääntyy alkuperäsesti lattiasta ei kylläkään ole tullut kokeiltua miten kääntyy kun ei ole ollut tarvetta, penkki 04 t valtrassa
***eli sulla on sähköhydrauliikat siinä valtrassa? sähkövehkeessä on paremmin tilaa kääntyä kun mekaanisilla vivuilla olevassa. paljonko makso penkki?
kaverilla 03 t170:ssä evo, sekin sähköhydrauliikalla niin ei oikeen pääse vertaamaan sopiiko 8950. hyvä penkki se kuulemma on, ei tarvi käyttää enää selkätukea/vyötä traktorilla ajaessa.
-
evossa epäilyttää mahtuuko se kääntymään (haketuskäyttö) onko evossa kääntölevy jousielementin ylä vai alapuolella?
[/quote]kääntölevy yläpuolella ite otin sen pois kun on muuten korkea kun lattia on erilainen kuin uudemmissa,joten kääntyy alkuperäsesti lattiasta ei kylläkään ole tullut kokeiltua miten kääntyy kun ei ole ollut tarvetta, penkki 04 t valtrassa
[/quote]
***eli sulla on sähköhydrauliikat siinä valtrassa? sähkövehkeessä on paremmin tilaa kääntyä kun mekaanisilla vivuilla olevassa. paljonko makso penkki?
kaverilla 03 t170:ssä evo, sekin sähköhydrauliikalla niin ei oikeen pääse vertaamaan sopiiko 8950. hyvä penkki se kuulemma on, ei tarvi käyttää enää selkätukea/vyötä traktorilla ajaessa.
[/quote]on sähköhydrauliikat maksoi rapiat 2000e ollut useamman vuoden.oli ensiksi city valtrassa jossa oli 8350 valtran hytti vaihdoin 2 viikkoa sitten penkkejä keskenään kun tuolla t sarjalaisella on enemmän ajoa,ei tullut kokeiltua sopiko pyörähtämään siinä toisessa.
-
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.
No omp varmaan eroa, jos ei valtusta löydy edes käsinojia ::)
Prenteistä löytyy aikalailla kaikki tarvittava rengastusta myöten vakiona ja muihinkin merkkeihin ilmastoinnit ja ilmapenkit yms. saa noin 2000€:lla. Käsinojat taitaakin kuulua kaikilla muilla merkeillä vakiovarustukseen.
Eikä noille a-valluille tahdo löytyä oikeaa kilpailijaa edes. 5-sarjan jontikat ja 200-sarjan fentit on niin paljon edellä valtraa että niitä pitää verrata N-sarjaan.
-
kyllä hyvä ilmaistuin on tärkeä varuste, ilmastointi myös. ei niitä ilman tulisi edes toimeen. kyllä nuorena miehenä pystyy olemaan huonollakin istuimella, selkä vaan vanhemmiten alkaa vaivata. selkäkipu voi invalidisoida niin pahasti. että elämänlaatu kärsii. liikunta on tosi tärkeää, siihen vaan pitää sitä aikaa järjestää. pysyy notkeampana, paino pysyy kurissa ja jaksaa paremmin tehdä pitkää päivää. elämän pituuteen ei varmaan ole paljoa vaikutusta näillä investoinneilla mutta jos siitä tulisi vähän leveämpää. :). mulla on vanhassa mega valmetissa fendtin istuin hyvillä kyynärnojilla. on muuten mukava ajaa pulttijako sopi muutakun laittoi paikalleen. ja johto kiinni. tuntuu kuin ajaisi vähän kalliimmalla traktorilla :) istuin tekee paljon
-
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.
No omp varmaan eroa, jos ei valtusta löydy edes käsinojia ::)
Prenteistä löytyy aikalailla kaikki tarvittava rengastusta myöten vakiona ja muihinkin merkkeihin ilmastoinnit ja ilmapenkit yms. saa noin 2000€:lla. Käsinojat taitaakin kuulua kaikilla muilla merkeillä vakiovarustukseen.
Eikä noille a-valluille tahdo löytyä oikeaa kilpailijaa edes. 5-sarjan jontikat ja 200-sarjan fentit on niin paljon edellä valtraa että niitä pitää verrata N-sarjaan.
no tuo a-sarjan valmetti on oikein hieno peli pikkutilan ikäisännille mitkä erittäin usein vielä näkyy tykkäävän metsätöissä puuhastella, nauraahan sille naurismaan aijatki jos joku 5-sarjan jontikalla mehtään yrittää ;D ;D ;D ;D ja jotenki mulla on semmonen kuva että a-sarjan vallu on vielä 30 vuoden päästä täysin töihin kykenevä peli vaikka sitte ois tuolla metässä oltu paljonki, jonnikasta en tohdi sanoo mitään tuonne 30 vuoden päähän ;D ;D ;D ;D
-
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.
No omp varmaan eroa, jos ei valtusta löydy edes käsinojia ::)
Prenteistä löytyy aikalailla kaikki tarvittava rengastusta myöten vakiona ja muihinkin merkkeihin ilmastoinnit ja ilmapenkit yms. saa noin 2000€:lla. Käsinojat taitaakin kuulua kaikilla muilla merkeillä vakiovarustukseen.
Eikä noille a-valluille tahdo löytyä oikeaa kilpailijaa edes. 5-sarjan jontikat ja 200-sarjan fentit on niin paljon edellä valtraa että niitä pitää verrata N-sarjaan.
no tuo a-sarjan valmetti on oikein hieno peli pikkutilan ikäisännille mitkä erittäin usein vielä näkyy tykkäävän metsätöissä puuhastella, nauraahan sille naurismaan aijatki jos joku 5-sarjan jontikalla mehtään yrittää ;D ;D ;D ;D ja jotenki mulla on semmonen kuva että a-sarjan vallu on vielä 30 vuoden päästä täysin töihin kykenevä peli vaikka sitte ois tuolla metässä oltu paljonki, jonnikasta en tohdi sanoo mitään tuonne 30 vuoden päähän ;D ;D ;D ;D
Joo valmetin tulevaisuuden näkee nyt jo kun katseleen noita 02 valmetteja kun eihän niissä juuri eroa ole ;D Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ??? Mutta kai sitä nyt yksi valmetti voi olla niitä metsähommia varten kun hintakin näyttää niissä vaan nousevan ;D
-
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.
No omp varmaan eroa, jos ei valtusta löydy edes käsinojia ::)
Prenteistä löytyy aikalailla kaikki tarvittava rengastusta myöten vakiona ja muihinkin merkkeihin ilmastoinnit ja ilmapenkit yms. saa noin 2000€:lla. Käsinojat taitaakin kuulua kaikilla muilla merkeillä vakiovarustukseen.
Eikä noille a-valluille tahdo löytyä oikeaa kilpailijaa edes. 5-sarjan jontikat ja 200-sarjan fentit on niin paljon edellä valtraa että niitä pitää verrata N-sarjaan.
no tuo a-sarjan valmetti on oikein hieno peli pikkutilan ikäisännille mitkä erittäin usein vielä näkyy tykkäävän metsätöissä puuhastella, nauraahan sille naurismaan aijatki jos joku 5-sarjan jontikalla mehtään yrittää ;D ;D ;D ;D ja jotenki mulla on semmonen kuva että a-sarjan vallu on vielä 30 vuoden päästä täysin töihin kykenevä peli vaikka sitte ois tuolla metässä oltu paljonki, jonnikasta en tohdi sanoo mitään tuonne 30 vuoden päähän ;D ;D ;D ;D
Joo valmetin tulevaisuuden näkee nyt jo kun katseleen noita 02 valmetteja kun eihän niissä juuri eroa ole ;D Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ??? Mutta kai sitä nyt yksi valmetti voi olla niitä metsähommia varten kun hintakin näyttää niissä vaan nousevan ;D
kyllähän joka talossa pitää olla yksi kiintiö valtra/valmetti :)
-
Syksyllä oli agrin esittelytraktori listassa jontikka metsävarustuksella ,kuka tietää mitä se sisältää ja mistä löytyisi tietoa.Kone katosi aika pian myynnistä eli sen joku osti.
-
Ei sillä merkillä mettähommis ookaan merkitystä vaan kokoluokalla...
-
no tuo a-sarjan valmetti on oikein hieno peli pikkutilan ikäisännille mitkä erittäin usein vielä näkyy tykkäävän metsätöissä puuhastella, nauraahan sille naurismaan aijatki jos joku 5-sarjan jontikalla mehtään yrittää ;D ;D ;D ;D ja jotenki mulla on semmonen kuva että a-sarjan vallu on vielä 30 vuoden päästä täysin töihin kykenevä peli vaikka sitte ois tuolla metässä oltu paljonki, jonnikasta en tohdi sanoo mitään tuonne 30 vuoden päähän ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Valtra - Yksinkertaisille isännille yksinkertaiset koneet 8)
En nyt oo ihan varma oliko 5-sarjalaisis aivot tuolla takaikkunan ala aika arassa paikassa metsäkäyttöä ajatellen. Mutta tosihan se on että ei niitä mihinkään metsään ole suunniteltukkaan. Meiltä löytyy 300-sarjan massikka noihin ryskäpaskahommiin...
-
En tiedä A-valtrasta, mutta mä tykkään ajaa metsässä metsäkoneella, vaikka se onkin yli 20 vanha. Penkki kääntyy ilman kikkailua, sähköinen esiohjaus kuormaimelle, ilmastointikin toimii, muuntimella pehmeä ajaa.
-
Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ???
Ota ne JD lasit hetkeksi päästä ja ota silmä käteen. Siellä jontikan mahan alla risteilee, varsinkin oikealla kyljellä, semmoinen määrä piuhaa, putkea ja letkua että ihme on jos ne on ehjia parin päivän metsäajelun jälkeen. Ne vetokoukutkin on liian matalia syntyjään.
Jontikastakin sais varmaan tehtyä sopivan metsäajoon, mutta edelleen se näkyvyys kopista on aika huono. Semmoista A-sarjalaisen luokkaa.
Mehtäkonehan on toki työskentelyergonomialtaan ylittämätön, koska on syntyjään suunniteltu metsähommiin ilman kompromisseja.
-
Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ???
Ota ne JD lasit hetkeksi päästä ja ota silmä käteen. Siellä jontikan mahan alla risteilee, varsinkin oikealla kyljellä, semmoinen määrä piuhaa, putkea ja letkua että ihme on jos ne on ehjia parin päivän metsäajelun jälkeen. Ne vetokoukutkin on liian matalia syntyjään.
Jontikastakin sais varmaan tehtyä sopivan metsäajoon, mutta edelleen se näkyvyys kopista on aika huono. Semmoista A-sarjalaisen luokkaa.
Mehtäkonehan on toki työskentelyergonomialtaan ylittämätön, koska on syntyjään suunniteltu metsähommiin ilman kompromisseja.
En nyt menisi kehumaan näkyvyyttä valtran ohjaamosta :o
On olemassa traktoreita, jossa näkyvyys on aivan eri planeetalta.
-
Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ???
Ota ne JD lasit hetkeksi päästä ja ota silmä käteen. Siellä jontikan mahan alla risteilee, varsinkin oikealla kyljellä, semmoinen määrä piuhaa, putkea ja letkua että ihme on jos ne on ehjia parin päivän metsäajelun jälkeen. Ne vetokoukutkin on liian matalia syntyjään.
Jontikastakin sais varmaan tehtyä sopivan metsäajoon, mutta edelleen se näkyvyys kopista on aika huono. Semmoista A-sarjalaisen luokkaa.
Mehtäkonehan on toki työskentelyergonomialtaan ylittämätön, koska on syntyjään suunniteltu metsähommiin ilman kompromisseja.
Onhan näitä, melkein ajokoneen hintaisia metsävarusteltuja Jontikoita.http://kotschenreuther-neufang.de/forsttechnik/forsttraktoren/ (http://kotschenreuther-neufang.de/forsttechnik/forsttraktoren/)
-
Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee ???
Ota ne JD lasit hetkeksi päästä ja ota silmä käteen. Siellä jontikan mahan alla risteilee, varsinkin oikealla kyljellä, semmoinen määrä piuhaa, putkea ja letkua että ihme on jos ne on ehjia parin päivän metsäajelun jälkeen. Ne vetokoukutkin on liian matalia syntyjään.
Jontikastakin sais varmaan tehtyä sopivan metsäajoon, mutta edelleen se näkyvyys kopista on aika huono. Semmoista A-sarjalaisen luokkaa.
Mehtäkonehan on toki työskentelyergonomialtaan ylittämätön, koska on syntyjään suunniteltu metsähommiin ilman kompromisseja.
Vissiin aika vahvat lasit mulla ollut aina kun eivät oo rikki menneet vaikka oon metsässä ajellut 8) Ja jos oikeasti puuta ajaa niin jonnikkaan on aikas helppo tehdä pohjapanssari tai sitten vaan hankkii metsäkoneen ::) Mutta edelleen valmetti on ihan passeli sinne metsään ::) Huono näkyvyys??? Öööö valtrastako on muka parempi ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Se on semmonen saatanan koppero se valtran hytti ettei sieltä kyllä mitään näe kun pari päivää on ajanut vaikkapa deutsilla :o
-
En minä isompikoppisen valtrankaan vakiokopin näkyväisyyttä kai erikoisemmin kehunut ? Tiiä onko missään maataloustraktorissa penkki käännettynä kovin hyvä näkyvyys lähelle takapyöriä, penkin sijoitus isojen pyörien väliin ei ole paras lähtökohta takanäkyvyyden kannalta. Mut satunnaisessa käytössä Valtran ison vakiokopin kanssa tulee toimeen ja suurimman osan ajasta työalueelle näkee enempiä kuikuilematta.
Joskus yllätyin siitä että jossain metsävarusteisessa 6000 srj. jontikassa sai kohtalaisen hyvän istuma-asennon penkki taakse käännettynä, mutta katselu takaikunasta meni samallaviisiin tiirailuksi kuin A-sarjan Valtrassa. Isokoppinen Valtra lasikatolla on jo hyvä, jos pitää ylöspäinkin nähdä penkiltä.
-
Onhan näitä, melkein ajokoneen hintaisia metsävarusteltuja Jontikoita.http://kotschenreuther-neufang.de/forsttechnik/forsttraktoren/ (http://kotschenreuther-neufang.de/forsttechnik/forsttraktoren/)
Enpä ole aikaisemmin tähän törmännyt. Oli kieltämättä mielenkiintoinen paketti. Se tosin ihmetyttää, että kuinka tuollaisen saa kannattamaan. Vai pitääkö lähteä suosiolla harrastukset maksaa linjalle. Saksalaiseen tyyliin oli viimeisen päälle perusteellisesti tehty. Kuormaajakin on todella vahvan näköinen. Hiukan hymyillyttää jo valmiiksi, kun miettii suomalaisen nöpönuuka-pa-konepajan vastinetta tälle. Hyttikin oli laitetu uuteen uskoon jne. Noita hytin kulmalle tulevien vaijerien käyttötarkoitusta en äkkiseltään käsittänyt.
-
http://kotschenreuther-neufang.de/forsttechnik/gebrauchtmaschinen/
Ihan kunnioitettavia tuntilukemia ne on niihin joihinkin rypöny...Haastavat maastot tuolla päin...
-
Valtran ohjaamo on ihan jees jos nostaisivat penkkiä 10-15 cm ylemmäs lokasuojiin suhteen silloin paranasi lähinäkyvyys sivuille ja varsinkin takaviistoon.
Eron huomaa kun pistää sivusiirrolla olevan murskaimen perään. valtrassa pitää kuikuilla jotta näkisi murskaimen. esim NH,n TM sarjassa näet murskaimen kuikuilematta ja sivunäkyvyys on myös parempi.
Valtran ohjaamossa tulee tunne kuin pakaroiden välistä yrittäis kuikkia ;D
-
En tiedä A-valtrasta, mutta mä tykkään ajaa metsässä metsäkoneella, vaikka se onkin yli 20 vanha. Penkki kääntyy ilman kikkailua, sähköinen esiohjaus kuormaimelle, ilmastointikin toimii, muuntimella pehmeä ajaa.
Ja ihan pirun kätevä hakea sieltä 10km päässä olevalta mettäpalstalta pari kuormaa tuulenkaatoja.. ::)
-
Valtran ohjaamo on ihan jees jos nostaisivat penkkiä 10-15 cm ylemmäs lokasuojiin suhteen silloin paranasi lähinäkyvyys sivuille ja varsinkin takaviistoon.
Eron huomaa kun pistää sivusiirrolla olevan murskaimen perään. valtrassa pitää kuikuilla jotta näkisi murskaimen. esim NH,n TM sarjassa näet murskaimen kuikuilematta ja sivunäkyvyys on myös parempi.
Valtran ohjaamossa tulee tunne kuin pakaroiden välistä yrittäis kuikkia ;D
Tyynyä perseen alle.
-
Valtran ohjaamo on ihan jees jos nostaisivat penkkiä 10-15 cm ylemmäs lokasuojiin suhteen silloin paranasi lähinäkyvyys sivuille ja varsinkin takaviistoon.
Eron huomaa kun pistää sivusiirrolla olevan murskaimen perään. valtrassa pitää kuikuilla jotta näkisi murskaimen. esim NH,n TM sarjassa näet murskaimen kuikuilematta ja sivunäkyvyys on myös parempi.
Valtran ohjaamossa tulee tunne kuin pakaroiden välistä yrittäis kuikkia ;D
***juuri näin. samalla kattoa/lasilinjaa ylemmäs ylälaidasta.
-
Räätälöinnin paikka. Pari eri koppi vaihtoehtoa ois hyvä. Hi vis koppi mis ois korkeutta enempi ja istuin/lattia korkeemmalla..
-
Oikeassa olette kävin kuikuilemassa kopissa ja korkeammalla saisi penkki olla.
-
Valtran ohjaamo on ihan jees jos nostaisivat penkkiä 10-15 cm ylemmäs lokasuojiin suhteen silloin paranasi lähinäkyvyys sivuille ja varsinkin takaviistoon.
Eron huomaa kun pistää sivusiirrolla olevan murskaimen perään. valtrassa pitää kuikuilla jotta näkisi murskaimen. esim NH,n TM sarjassa näet murskaimen kuikuilematta ja sivunäkyvyys on myös parempi.
Valtran ohjaamossa tulee tunne kuin pakaroiden välistä yrittäis kuikkia ;D
Tyynyä perseen alle.
Tyyny pesriin alle jotta ei tunnu töyssyt. Paksuuuuuuuuuut puukengät jalkaan. ;D
Jotenkin tuo valtran ohjaamo alkaa tuntua samalta vitsiltä kuin kaasupoljin. sama ongelma tuoss meitin 95 megassa ja käypä tämän päivän valtrassa istumassa niin ihan sama fiilis.
Kyllä ihan tosissaan olis jo aika uudistaa valtralla ohjaamo myös muodollisesti eikä pelkästään uutta nippeliä, ei luulisi olevan nyt hirmu kallis projekti esim, noihin uusiin vaihteistoihin verrattuna.
-
ei kait se hytti ole täydellinen ennen kun se on tuollainen. Joutuu valtra vaan ostamaan se kilpailijalta.
http://www.youtube.com/watch?v=24P-TQqAGGw&feature=endscreen&NR=1
-
Vaikkapa aluksi vähän tätä systeemiä parantelis esim, Kääntö oikean kautta. Tuossa menee vasemman kautta..Ois meitin hommissa pistämätön kesäisin. Vielä tommoseen +230-250 heppaseen.
Sivu 7
http://agriculture.newholland.com/us/en/Products/Agricultural-Tractors/TV6070-Bidirectional-Tractor/Documents/TV6070.pdf
Lisäilempä vielä. Vaikka ei nyt ympäri kääntyisi vaikkapa 45-50 astetta. Ei luulis olevan vaikea toteuttaa kun muutenkin suuntaus on se, että penkki tuodaan taka-akselin etupuolelle jolloin oikeaan laitaan tulee tilaa kunhan siivoaa ne nippelit ja muut pois. no esim nh,ssahan ei enää siinä lokasuojan päällä olekkaan näplättävää. Ja onneksi ne heinäseipäätkin historiaa tuossa kotimaisessakin ;D
-
Valtran ohjaamo on ihan jees jos nostaisivat penkkiä 10-15 cm ylemmäs lokasuojiin suhteen silloin paranasi lähinäkyvyys sivuille ja varsinkin takaviistoon.
Eron huomaa kun pistää sivusiirrolla olevan murskaimen perään. valtrassa pitää kuikuilla jotta näkisi murskaimen. esim NH,n TM sarjassa näet murskaimen kuikuilematta ja sivunäkyvyys on myös parempi.
Valtran ohjaamossa tulee tunne kuin pakaroiden välistä yrittäis kuikkia ;D
Tyynyä perseen alle.
Tyyny pesriin alle jotta ei tunnu töyssyt. Paksuuuuuuuuuut puukengät jalkaan. ;D
Jotenkin tuo valtran ohjaamo alkaa tuntua samalta vitsiltä kuin kaasupoljin. sama ongelma tuoss meitin 95 megassa ja käypä tämän päivän valtrassa istumassa niin ihan sama fiilis.
Kyllä ihan tosissaan olis jo aika uudistaa valtralla ohjaamo myös muodollisesti eikä pelkästään uutta nippeliä, ei luulisi olevan nyt hirmu kallis projekti esim, noihin uusiin vaihteistoihin verrattuna.
On se tulos. Kaarevat runkotolpat ym...
-
En tiedä A-valtrasta, mutta mä tykkään ajaa metsässä metsäkoneella, vaikka se onkin yli 20 vanha. Penkki kääntyy ilman kikkailua, sähköinen esiohjaus kuormaimelle, ilmastointikin toimii, muuntimella pehmeä ajaa.
Ja ihan pirun kätevä hakea sieltä 10km päässä olevalta mettäpalstalta pari kuormaa tuulenkaatoja.. ::)
Joo näinhän se on. Kuorma päällä kun ei saa käsittääkseni yleisellä tiellä ajaa, joten puut on tuotava jollakin toisella vekottimella. Palstat oltava vierekkäin tai sit tilattava paikallinen Valtra-jeppe nakki-souvarilla apuun. ;) Lyhyen siirron tiellä tyhjänä voi tehdä ajamallakin, kun kone on rekisterissä, mutta riimut päällä ei kovin mukavaa. Lisäksi ongelmia voi tulla kardaanien kanssa, kun ne ei ole vissiin tasapainotettu. Näin huoltomiehen mukaan.
-
Tuon lokasuojien korkeus on ketjujen sanelema juttu,on pakko olla tilaa .
Keskieurooppalaisissa tuota tilaa ei juuri ole.
Pienikokoselle kuskille voi olla vaikeaa nähdä ulos ,mutta näin täyskasvuselle Tarzan tyyppiselle ainakin N-sarjasta näkee hyvin. ;)
-
En tiedä A-valtrasta, mutta mä tykkään ajaa metsässä metsäkoneella, vaikka se onkin yli 20 vanha. Penkki kääntyy ilman kikkailua, sähköinen esiohjaus kuormaimelle, ilmastointikin toimii, muuntimella pehmeä ajaa.
Ja ihan pirun kätevä hakea sieltä 10km päässä olevalta mettäpalstalta pari kuormaa tuulenkaatoja.. ::)
Joo näinhän se on. Kuorma päällä kun ei saa käsittääkseni yleisellä tiellä ajaa, joten puut on tuotava jollakin toisella vekottimella. Palstat oltava vierekkäin tai sit tilattava paikallinen Valtra-jeppe nakki-souvarilla apuun. ;) Lyhyen siirron tiellä tyhjänä voi tehdä ajamallakin, kun kone on rekisterissä, mutta riimut päällä ei kovin mukavaa. Lisäksi ongelmia voi tulla kardaanien kanssa, kun ne ei ole vissiin tasapainotettu. Näin huoltomiehen mukaan.
mun metsäkoneessa lukee ainakin että ajo tiellä sallittu kuormattunakin.
-
Tuon lokasuojien korkeus on ketjujen sanelema juttu,on pakko olla tilaa .
Keskieurooppalaisissa tuota tilaa ei juuri ole.
Pienikokoselle kuskille voi olla vaikeaa nähdä ulos ,mutta näin täyskasvuselle Tarzan tyyppiselle ainakin N-sarjasta näkee hyvin. ;)
Joo meikäläisen pituus on lähinnä kuin se apina siinnä tarzanissa ;D
-
No kyllä tätä 183 senttistä tumppiakin hieman häiritsee nykyisissä ännäläisissä se, että jos kone on hitech vaihteistolla ja ilmapenkillä varustettu, niin penkkiä ei tahdo enää saada käännettyä ees-taas kikkailematta taka-asentoon. Evolution penkillä turha edes haaveilla.
tuohon A93 liittyen muistelen naapurin sanoneen että ilmapenkki ei mahdu kunnolla pyörähtämään siinä ohjaamossa ja sitä ei sentakia ollut myyty varusteeksi.
-
175/43 kenkäisenä n sarjan koppi on kääntäessä sivuttais suunnassa ahdas. ahdistaa nostolaitteen nosto namiskan kulman hajalle :/
-
ilmankos noissa vaihtokoneissa on jos jonkinlaista nirhaumaa kulmissa kun joku on meinannu kääntyä kopissa! toi aa:n koppi on kyllä aikas avuton nykytraktoriks ja tolla uudella kojelautalla niin vielä hankalampi! milloin sinne saa muuten myös pimeällä ajettavan version, kaikki hallintalaitteet hakusessa kun pimeää!
-
milloin sinne saa muuten myös pimeällä ajettavan version, kaikki hallintalaitteet hakusessa kun pimeää!
Ei ole sitten kovin paljoa tunteja takana. Itte voin sanoa että omasta löytyy reilun 2000 tunnin jälkeen kaikki vivut vaikka silmät kiinni ilman miettimistä. Joku valon katkaisija ehkä voi olla ongelma mutta sekin löytyy pienellä hapuilulla.
Toki kivempi tehdä ehkä töitä jos pieni valo olisi hytissä.
-
Kyllä mulla ainakin on kaikissa katkaisimissa valot, kun ajovalot kytkee ja tuos n-läises näyttää nykyään olevan myös se "eu-valo" eli pikku lamppu katossa joka näyttää kopin oikean puolen.
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei... :-[
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei... :-[
Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.
Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei... :-[
Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.
Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin 8) 200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin ;) Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti ;)
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei... :-[
Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.
Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin 8) 200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin ;) Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti ;)
Ja hyvä niin, valinnanvaraahan pitää olla. Tosiasiassa kuitenkin T-Valtra on alle 200-konisissa ainoa traktori tuollaisella painojakaumalla. Peltoveturissa painojakauman pitäisi ideaalisti olla etupainoinen lepotilassa, eikä mikään Deutzi ilman lisäpainostusta pysty koskaan muuntamaan massaansa samalla tavalla vetotehoksi kuin etupainoisempi saman painoinen traktori, oli se sitten Magnum, T-Valtra tai JD 7R.
-
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo :o No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei... :-[
Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.
Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin 8) 200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin ;) Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti ;)
Ja hyvä niin, valinnanvaraahan pitää olla. Tosiasiassa kuitenkin T-Valtra on alle 200-konisissa ainoa traktori tuollaisella painojakaumalla. Peltoveturissa painojakauman pitäisi ideaalisti olla etupainoinen lepotilassa, eikä mikään Deutzi ilman lisäpainostusta pysty koskaan muuntamaan massaansa samalla tavalla vetotehoksi kuin etupainoisempi saman painoinen traktori, oli se sitten Magnum, T-Valtra tai JD 7R.
Eiks traktorissa kuulu olla etukuormaaja tai etunostolaite johon saa painoa hyvinkin äkkiä niin jo muuttuu painojakauma ;) Tartte semmosella jäänmurtajalla ajella mikä ei käänny mihinkään edes...
-
Onko siinä sinun setkassakin etukuormaaja tai nostolaite ? :o
-
Eiks traktorissa kuulu olla etukuormaaja tai etunostolaite johon saa painoa hyvinkin äkkiä niin jo muuttuu painojakauma ;) Tartte semmosella jäänmurtajalla ajella mikä ei käänny mihinkään edes...
[/quote]
Miksi pilata traktoria etukuormaajalla? kuormauskoneet on erikseen.
Valtra on tehoonsa nähden kevyemmästä päästä. Kilpailijat muuttuvat vieläkin painavammiksi kun ne etupainotetaan vetokäyttöön. Ja madot tykkää. :(
-
Minun mielestäni etukuormaajan irroitus ei enää pitäisi olla ongelma näissä nykyaikaisissa koneissa. Hydrauliikat voi kerätä yhteen liittimeen jne. En ainakaan itse ajatellut siirtää tyhjäpainoa mukana silloin, kun kuormaajalle ei ole tarvetta.
-
2 minuuttia menee tuon 90-luvun Quikan irroituksessa ja kiinnityksessä, jos letkut eivät ole keränneet painetta. Joskus se irroitettiin jurtinnostoaikaan päivittäin.
-
Se on sääli ku ittekin haluais ostaa kotimaisen traktorin. Mutta kun 6-sylinterisissä se nokka on ihan järjetön eikä sovellu muutenkaan etukuormainkäyttöön. Isokin Valtra ilman takapainoja toivoton etukuormaimen kanssa. Se on vaan jotain muuta kun Agrotronin penkiltä kattelee ja näkee trukkipiikitkin ja voi luistattaa sitä kytkintäkin hienosti, ei ole sellanen saakelin kenguru on/off tyyppinen. Ulottuvuus kohdillaan eikä juuri vastapainoa tarvitse. Etukuormain pitäisi melkeen olla vakiona, on se niin monikäyttöinen eikä sitä koskaan irroteta pois. Elämää aisojen katveessa, Quicke kuskit tietty asia erikseen. ;D Murheita on elämässä enkä haluaisi niitä koneiden muodossa hankkia.
-
Onko siinä sinun setkassakin etukuormaaja tai nostolaite ? :o
Siinä on painotus optimoitu tuohon jykevän perälevyyn sopivaksi ja muuta sillä ei juuri vedetä niin ei tarvita... Monella urakoitsijalla jolla hommat vaihtelee ehkä jopa päivittäin sesonkiaikaan niin se sama traktori saattaa olla kuormauskone keskellä, kärryveturi, levytyskone, niittotraktori jne... Tässä tarvitaan muuntautumiskykyä...