Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jäteöljyä hakkeeseen  (Luettu 8766 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
On se ilo kuulla etten ole ainut joka käsitteelee jäte öljyt  oikein. Kehtaakohan sille naapurille käydä sanomas jotta se ei oo ihan oikein :o
Hae sen naapurin jäteöljyt, ja ota pieni "jätteenkäsittelymaksu", jottei se tee kovin isoa ympäristörikosta. Laitat sitten ite ne naapurin öljyt kierrätykseen. ;)

Mä oon kuullu että yhteen taloon tuodaan purkaamosta silloin tällöin pari tynnyrillistä. En tiedä miksei ne itse sitä laita jäteöljyn keräykseen  :-\

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Yks tosi hyvä tuttu, ja muutenki huippujätkä, on terästäny tän talven hiukan nihkeää haketta täyttämällä kuution pöntön täyteen ja kaatamalla päälle pakkašesta riippuen 10-15 litraa jätikkää. Sekoittuu hienosti ilman eri konstailuja. Liekki pesässä on noin 3x suurempi kuin ilman jätikkää.
Kylällä puhutaan että se vielä lisäksi helevetin kova naistenmies....

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Yks tosi hyvä tuttu, ja muutenki huippujätkä, on terästäny tän talven hiukan nihkeää haketta täyttämällä kuution pöntön täyteen ja kaatamalla päälle pakkašesta riippuen 10-15 litraa jätikkää. Sekoittuu hienosti ilman eri konstailuja. Liekki pesässä on noin 3x suurempi kuin ilman jätikkää.
Kylällä puhutaan että se vielä lisäksi helevetin kova naistenmies....
Valehdellakki saa mutta joku raja sentäs!  ;D

Mää oon kuullu käytettävän myös paikallisen leipomon munkinpaisto rasvaa. N.20l 6kuutioon haketta. Kuulemma.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Yks tosi hyvä tuttu, ja muutenki huippujätkä, on terästäny tän talven hiukan nihkeää haketta täyttämällä kuution pöntön täyteen ja kaatamalla päälle pakkašesta riippuen 10-15 litraa jätikkää. Sekoittuu hienosti ilman eri konstailuja. Liekki pesässä on noin 3x suurempi kuin ilman jätikkää.
Kylällä puhutaan että se vielä lisäksi helevetin kova naistenmies....

 Homojen puhetta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

er3004

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
 
Täällä tuntuu olevan lainkuuliaista porukkaa :) :).
Minä myönnän rikkoneeni lakia, tein syksyllä kippiremonttia ja siinä vuoti öljyä väkisinkin lattialle melko paljon.
Levitin lattialle haketta imeen öljyä, nuukana miehenä laitoin sitä muun hakkeen joukkoon paloi muuten hyvin,
mutta ruuvvi alkoi pitään narinaa, kun muuten on lähes äänetön. Oli siitä nuukuudesta enemmän haittaa, kuin
hyötyä, lattialta koottujen hakkeiden mukana oli mennyt 10  milliä paksusta aineesta tehty parituumainen renkas,
joka kiilautui ruuvin ja putken väliin. Minulla on Pämpin pikkustokeri, jossa ruuvin pyöritys tapahtuu vapaakytkin
periaatteella, joka ei anna pyörittää takaprin, tuli säästölle hintaa.
 Mutta lisää syntiä tunnollani, on sen verran vanha asia, että saattoi olla silloin laillistakin. Kahdeksan kymmentä
luvun alkupuolella käytin hakkeen seassa jäteöljyä, jonkun aikaa, mutta luovuin siitä kattilan nokeentumisen takia.
Sen käyttö edellyttää täyttä kuormaa, että palaa kunnolla.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen

Täällä tuntuu olevan lainkuuliaista porukkaa :) :).
Minä myönnän rikkoneeni lakia, tein syksyllä kippiremonttia ja siinä vuoti öljyä väkisinkin lattialle melko paljon.
Levitin lattialle haketta imeen öljyä, nuukana miehenä laitoin sitä muun hakkeen joukkoon paloi muuten hyvin,
mutta ruuvvi alkoi pitään narinaa, kun muuten on lähes äänetön. Oli siitä nuukuudesta enemmän haittaa, kuin
hyötyä, lattialta koottujen hakkeiden mukana oli mennyt 10  milliä paksusta aineesta tehty parituumainen renkas,
joka kiilautui ruuvin ja putken väliin. Minulla on Pämpin pikkustokeri, jossa ruuvin pyöritys tapahtuu vapaakytkin
periaatteella, joka ei anna pyörittää takaprin, tuli säästölle hintaa.
 Mutta lisää syntiä tunnollani, on sen verran vanha asia, että saattoi olla silloin laillistakin. Kahdeksan kymmentä
luvun alkupuolella käytin hakkeen seassa jäteöljyä, jonkun aikaa, mutta luovuin siitä kattilan nokeentumisen takia.
Sen käyttö edellyttää täyttä kuormaa, että palaa kunnolla.

Älkää hyvät ihmiset polttako jäteöljyjä!  Kaikenlainen jätteen hävittäminen taitaa olla luvanvaraista. :o Käytetyn öljyn polttaminen kuulostaa paljon paremmalta. Polttakaa ne ennen kun niistä tulee jätettä.
pessimisti ei pety!

t.toivo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Yks tosi hyvä tuttu,
Kylällä puhutaan että se vielä lisäksi helevetin kova naistenmies....
Eikö käy yhtään kateeks "tosi hyvää tuttua"?