Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kokemuksia valtterista  (Luettu 26812 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: kokemuksia valtterista
Kyllä mulla ainakin on kaikissa katkaisimissa valot, kun ajovalot kytkee ja tuos n-läises näyttää nykyään olevan myös se "eu-valo" eli pikku lamppu katossa joka näyttää kopin oikean puolen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei...  :-[   

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei...  :-[   

Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.

Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei...  :-[   

Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.

Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin  8)  200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin  ;)  Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti  ;)

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei...  :-[   

Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.

Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin  8)  200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin  ;)  Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti  ;)

Ja hyvä niin, valinnanvaraahan pitää olla. Tosiasiassa kuitenkin T-Valtra on alle 200-konisissa ainoa traktori tuollaisella painojakaumalla. Peltoveturissa painojakauman pitäisi ideaalisti olla etupainoinen lepotilassa, eikä mikään Deutzi ilman lisäpainostusta pysty koskaan muuntamaan massaansa samalla tavalla vetotehoksi kuin etupainoisempi saman painoinen traktori, oli se sitten Magnum, T-Valtra tai JD 7R.

Viimeksi muokattu: 05.01.13 - klo:19:11 kirjoittanut agricult

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kokemuksia valtterista
Moni kuski pitää istuinta liian alhaalla ,rasittaa selkää ajanoloon (vuosia tai vuosikymmeniä)ajettuaan voi selkä olla tuon takia paska.
Istuin niin ylös että reidet saavat vielä tukea ja kengät on lattialla vapaasti matossa kiinni.
Valtran hyttiä myös levennetään lokasuojien kohdalta ,koska nykyään siellä on aika paljon tilaa ja raideleveyttä voi kasvattaa ,tai oikeastaan se on varkain jo kasvanut.
Koska sitä hyttiä levennetään??? Oliko tää ennustus?? :o
2014 tulee uudet hytit ja paljon muuta.
Ei kais silloin jo  :o  No lyhentyykö se tuulenhalkoja kans noista Tekareista??
Ei passaa huudella salaista tietoa.
Eli ei...  :-[   

Eikä tarviikkaan, kaikissa kunnon vetureissa on moottori etuakselin päällä. Kuormainkoneet erikeen. Ei muuta kuin uusi etukehto jousituksineen (aires tai sit Fendtiltä) ja vähän uurretumpi konepeitto ja se uus hytti taka-akselin päälle, niin avot. Directiä vois tietty kehittää enemmän pikavaihdeportaita hyödyntävään suuntaan, niin että tosta DPS-yksiköstä ois käytössä kaikki ne kolme pykälää tai sitten suunnitella sen hyödyntämään tuota Versun pikavaihdepakettia. Toi auttais varmasti sekä D-alueen veto-ominaisuuksiin että taloudellisuuteen, kun "makeita kohtia" (= pumppu nollakulmilla) ois joka vetoalueella enemmän. Tietty Lindeltä löytyy varmasti isompiakin pumppu/moottori -paketteja olemassaoleviin vaihteiston kuoriin, niin että voidaan se n. 240 heppanen Directikin tuoda markkinoille.

Onko muuten kellään tiedossa, mitä kahta pikavaihdeporrasta Direct hyödyntää tuosta Delta Powershiftistä, alinta ja ylintä vai? Vai onko tä kenties muuttunut ohjelmistopäivitysten mukana?
Hyvä tolla deutsilla kun pystyy kuormaamaan mitä vaan etukuormaajalla vaikka kärryn toiselta puolelta yli ja kärrytkin tulee mukavasti perässä vaikka noin lyhkänen onkin  8)  200hv ja ketteryyttä on N-valtran verran ellei hiukan ketterämpikin  ;)  Vähän niinkuin 700-sarjalainen fendti  ;)

Ja hyvä niin, valinnanvaraahan pitää olla. Tosiasiassa kuitenkin T-Valtra on alle 200-konisissa ainoa traktori tuollaisella painojakaumalla. Peltoveturissa painojakauman pitäisi ideaalisti olla etupainoinen lepotilassa, eikä mikään Deutzi ilman lisäpainostusta pysty koskaan muuntamaan massaansa samalla tavalla vetotehoksi kuin etupainoisempi saman painoinen traktori, oli se sitten Magnum, T-Valtra tai JD 7R.
Eiks traktorissa kuulu olla etukuormaaja tai etunostolaite johon saa painoa hyvinkin äkkiä niin jo muuttuu painojakauma  ;)  Tartte semmosella jäänmurtajalla ajella mikä ei käänny mihinkään edes...

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: kokemuksia valtterista
Onko siinä sinun setkassakin etukuormaaja tai nostolaite ? :o

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: kokemuksia valtterista


Eiks traktorissa kuulu olla etukuormaaja tai etunostolaite johon saa painoa hyvinkin äkkiä niin jo muuttuu painojakauma  ;)  Tartte semmosella jäänmurtajalla ajella mikä ei käänny mihinkään edes...
[/quote]
Miksi pilata traktoria etukuormaajalla? kuormauskoneet on erikseen.
Valtra on tehoonsa nähden kevyemmästä päästä. Kilpailijat muuttuvat vieläkin painavammiksi kun ne etupainotetaan vetokäyttöön. Ja madot tykkää.  :(
Mystinen kesälaatumies

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: kokemuksia valtterista
Minun mielestäni etukuormaajan irroitus ei enää pitäisi olla ongelma näissä nykyaikaisissa koneissa. Hydrauliikat voi kerätä yhteen liittimeen jne. En ainakaan itse ajatellut siirtää tyhjäpainoa mukana silloin, kun kuormaajalle ei ole tarvetta.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: kokemuksia valtterista
2 minuuttia menee tuon 90-luvun Quikan irroituksessa ja kiinnityksessä, jos letkut eivät ole keränneet painetta. Joskus se irroitettiin jurtinnostoaikaan päivittäin.
Mystinen kesälaatumies