Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ratti  (Luettu 21431 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valtran ratti
Niin tuollasella kiinan ihmeellä ei tarvi yrittää,oli se sitten vaikka enne ristuksen syntymää tehty,pitää vain laittaa sinne ratin alle sopivat palat,se on taidosta kiinni.Tai siis Valumötin vikoja,sorvari tehnyt väärät toleranssit ja sitten  asentaja päräyttänyt liimat tapin juureen että varmasti pysyy.Sepitää vain sitten kuumentaa,mutmuovithan siinä sulaa.Sanosin kyllä että on tuokin yksi syymiksi en noita suolahden susia halua.pikkuvika ja iso ongelma että voi korjata.Ettekö jo ala uskomaan että Vallut on paskoja.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtran ratti
Rattiakselin pää on kartio ja lisänä on kiila ja mutteri. Siihen, että tuollainen rakenne on tehty, lienee viranomaisellakin turvallisuutta ajatellen jotain sanottavaa. Eli pitää pysyä kiinni.

Miten muissa merkeissä on ratin kiinnitys toteutettu? Parempia ratkaisuja?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran ratti
Niin tuollasella kiinan ihmeellä ei tarvi yrittää,oli se sitten vaikka enne ristuksen syntymää tehty,pitää vain laittaa sinne ratin alle sopivat palat,se on taidosta kiinni.Tai siis Valumötin vikoja,sorvari tehnyt väärät toleranssit ja sitten  asentaja päräyttänyt liimat tapin juureen että varmasti pysyy.Sepitää vain sitten kuumentaa,mutmuovithan siinä sulaa.Sanosin kyllä että on tuokin yksi syymiksi en noita suolahden susia halua.pikkuvika ja iso ongelma että voi korjata.Ettekö jo ala uskomaan että Vallut on paskoja.
Dr.whoon fopia alkaa saamaan valtavat mittasuhteet mukana noloutta ja kädettömyyttä. ;D    Ratti lähtee tai ei lähde siinäpä se monesti kun remonttia tehdään voi joskus käydä että ei sitten millään ,mutta aina joku konsti on ,jos ei muuta niin palottelu atomeiksi. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valtran ratti
Niin,kyllä se kiinni pitää pysyä, mutta jos jollain kiinanihmeellä sitä yrittää vedättää irti vinosti ei se lähdekään. Aina on ratti irronnut jos se on tarvinnut irroittaa se on taidosta vain kiinni. Kokemusta on.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtran ratti
Kyllä varmasti pysyy kiinni ja samanlainen rakenne on 143:ssakin ja samalla tavalla oli kaikenlaista ulosvetäjää ja huoltomies kiitteli rakenteen huoltoystävällisyyttä. Sehän näissä pitkän mallisarjan koneissa on hyvä, että kerran, kun oppii jonkun asian laittamaan, niin näillä opeilla selviää vuosikymmeniä. Silti hiukan ihmetyttää toi punnerruksen määrä, eikö voisi olla helpompaa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran ratti
Onkos -05 sarjassa sama kiinnitys ratissa kuin näissä uudemmissa? Eli siis kiila ja kartio.
pessimisti ei pety!

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2795
Vs: Valtran ratti
Niin tuollasella kiinan ihmeellä ei tarvi yrittää,oli se sitten vaikka enne ristuksen syntymää tehty,pitää vain laittaa sinne ratin alle sopivat palat,se on taidosta kiinni.Tai siis Valumötin vikoja,sorvari tehnyt väärät toleranssit ja sitten  asentaja päräyttänyt liimat tapin juureen että varmasti pysyy.Sepitää vain sitten kuumentaa,mutmuovithan siinä sulaa.Sanosin kyllä että on tuokin yksi syymiksi en noita suolahden susia halua.pikkuvika ja iso ongelma että voi korjata.Ettekö jo ala uskomaan että Vallut on paskoja.

ree ree ärllällä on imasut vitu piähä

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valtran ratti
Edellisessä elämässä tuli useampi kerta Valtran ratti otettua irti. Voi kokeilla seuraavaa sapluunaa. Tarttee ratin reikään sopivan kuparitangon pätkän. Löysää ratin mutteria. Lukitse ohjauspylvään pituussäätö sopivalle kohdalle tiukasti. Reisillä ratin alta luja nosto (nostetaan rattia ja ratti jää jännitykseen), samalla kuparipötkö ratin akselia ja mutteria vasten. Iske siihen pötköön sitten lujasti (nopea napakka isku) joko toisella kuparilla tai jollain sopivalla moskalla. Yllättävän helposti antautui. Tosin koneet oli uudehkoja tai ei ainakaan kymmeniä vuosia vanhoja.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Valtran ratti
Tuo ratin korkeussäätö on juurikin ongelma. Ei tahdo missään koneessa pitää. Onko korjausneuvoja?

taskulamppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valtran ratti
nyt olisi vinkit tarpeeseen, ei lähe ratti irti. kaikkea on kokeiltu jo. onko kukaan joutunut rälläköimään ratin irti?

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Valtran ratti
nyt olisi vinkit tarpeeseen, ei lähe ratti irti. kaikkea on kokeiltu jo. onko kukaan joutunut rälläköimään ratin irti?
 
Iso kolmihaarainen ulosvetäjä,  siitä leuat irti, kääntää kierrepultin
180 •, eli tavallaan ulosvetäjä selälleen,   3 kpl isoja sakkeleita, 20 mm
Ratin puolien välistä lähelle keskiötä ja ulosvetäjään kiinni.
Tulee suora tasainen veto, ja ratti
jää ehjäksi,
Lähtee kun napauttaa hieman ulosvetäjän kierrepultin päähän.

Jos ratti jostain syystä aikanaan mutterimopolla kiristetty, eipä saa ehjänä
Irti...   , tätä Valtran rattia saa alkuperäisenä, ja tarvokkeena,  ikh, purkupojat, ym

Eko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Valtran ratti
Ite oon vaan polvilla nostanut rattia ja paineilma vasaralla ampunut siihen akseliin ja lähtenyt irti.