miksi muuten olette noita ratteja repineet irti? onko joku tarkoitus asiaan?
Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.
En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.
No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.
Suojuksen välistä sain ruuvit jotenkin aukastua ja vetastua vivun käteen. 4 ruuvia tarvii saada auki että irtoaa. Suojukset kyllä löysäilin kaikki että tuli liikkuma varaa ja vääntelin liki katkeamis pisteeseen niitä .. helpottava tekijä vois olla porata pienet meisselin mentävät reijät suojiin vivun kiinnitysruuvien kohdalle.
Ei liene suurin kauneusvirhe sekään suurimassa osassa koneita
Oli ajatuksena porata reiät muoviin, mutta päädyin halkaisemaan ko. muovin dremelillä kahtia.
Kun ei se ratti lähtenyt irti millään, tuntui että just hajoaa ja voimaa oli käytössä jo todella paljon. Lisäksi vielä toinen jamppa kiskoi rattia hampaat irvessä ja minä moukaroin rattiakselia.
Suunnanvaihtaja tuli säädettyä, mitään ei ollut rikki, säädöt hiukan pielessä. Melkoinen keksintö, etten sanoisi
Oikeastaan tuollasella IKH ulosvetäjällä ei mitään todella kovassa olevaa irroitella,on pehmeää ainetta ja ei vedä suoraan ja tuo kierretanko menee kovassa vedossa mutkalle. Ulosvetäjän laatuun kannattaa panostaa esim Kukko siinä ei kierretappi helpolla taivu.
Kukkon vetäjiäkin löytyy, ja se meinas mennä mutkalle, ne on kaksleukaisia... Ei oo IKH:a keksittykään kun tuo on hankittu, jostain 70-80 luvulta tuo vetäjä ja ei väänny. Tuossa vain ei saanut suoraa vetoa millään, mutta ihan riittävästi että ratti alkoi antamaan periksi :p Liuotinta oli rattiakselin juuressa yön yli, ja kylmäspraylla yritin palelluttaa, mutta ei niin ei. Oishan se voinut lähteä vielä suuremmalla väkivallalla, mutta ei nää kuulemma välttämättä lähde kuin paloittelemalla. Liekö asialla osuutta, että ollut alkuelämänsä sumujen saarilla, jossa takalalokarit oli ruostunut melkoisen haperoon kuntoon.
Oli ensimmäinen romu, joka ei ulosvetäjälle antautunut