Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ratti  (Luettu 21482 kertaa)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

Näiden oireden kokoajan lisäännyttyä, huomenna uusin ottein rattia irroittamaan, ei irronnut normaaleilla keinoin joita tässä ketjussa lueteltu, ei auttanut raskaatkaan iskut toisen kiskoessa rattia irti. Ala-Pertin neuvoin seuraavaksi, eli sakkelia ratin juureen että voi käyttää ulosvetäjää kunnolla. Todella hölmö rakenne, ei oo vissiin ajateltu lainkaan ratin irroitusta, vasta uudemmissa nuo 3 ulosvetäjän 6mm reikää...

Meinannut tänään päästä pellolta pois täyttökärryn kanssa, ja sadepilvet lähestyi uhkaavasti  :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Valtran ratti
eikö tuollaseen vois kysyä suolahelta neuvoa???  ite ainakin ottasin valmistajan ukkoon yhteyttä jos kerran on suomessa tehty...   hölömöä tapella tutkainta vastaan ja sieltä jos ei saa neuvoa niin vaihtoon...

Köntys

  • Vieras
Vs: Valtran ratti
eikö tuollaseen vois kysyä suolahelta neuvoa???  ite ainakin ottasin valmistajan ukkoon yhteyttä jos kerran on suomessa tehty...   hölömöä tapella tutkainta vastaan ja sieltä jos ei saa neuvoa niin vaihtoon...

Varmaan vain pyytävät viemään valtuutetulle huoltomiehelle  ???

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1326
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

Näiden oireden kokoajan lisäännyttyä, huomenna uusin ottein rattia irroittamaan, ei irronnut normaaleilla keinoin joita tässä ketjussa lueteltu, ei auttanut raskaatkaan iskut toisen kiskoessa rattia irti. Ala-Pertin neuvoin seuraavaksi, eli sakkelia ratin juureen että voi käyttää ulosvetäjää kunnolla. Todella hölmö rakenne, ei oo vissiin ajateltu lainkaan ratin irroitusta, vasta uudemmissa nuo 3 ulosvetäjän 6mm reikää...

******. Tee 8/10 mm levystä U - muotoinen käpälälevy,
Siihen 10 mm kierteet vetotankoja varten, ja yläpuolelle
Samankokoinen levy keskitapilla.
Ulosvetokonstejahan on vaikkakin paljon, kun sopivasti soveltaa.

Meinannut tänään päästä pellolta pois täyttökärryn kanssa, ja sadepilvet lähestyi uhkaavasti  :)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valtran ratti
eikö tuollaseen vois kysyä suolahelta neuvoa???  ite ainakin ottasin valmistajan ukkoon yhteyttä jos kerran on suomessa tehty...   hölömöä tapella tutkainta vastaan ja sieltä jos ei saa neuvoa niin vaihtoon...
Ei tarvitse Suolahdesta kysellä SAS kohta neuvoo kun on kuulostellut naapureiden ja turveurakoitsijoiden kommentit.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.

Suojuksen välistä sain ruuvit jotenkin aukastua ja vetastua vivun käteen. 4 ruuvia tarvii saada auki että irtoaa. Suojukset kyllä löysäilin kaikki että tuli liikkuma varaa ja vääntelin liki katkeamis pisteeseen niitä .. helpottava tekijä vois olla porata pienet meisselin mentävät reijät suojiin vivun kiinnitysruuvien kohdalle.
Ei liene suurin kauneusvirhe sekään suurimassa osassa koneita

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Valtran ratti
usein tuntuu että nuo suuret ulkonäköpaineet aiheuttaa sen että moni huoltohomma, saati korjaus on vaikea tehä kun kasaus on suoritettu niin että hirviästi joutuu purkaan hentoja muoveja ennenkuin saa esim. jonkin liittimen näkösälle käsittelyyn... joka merkillä tuntuu tuo olevan valta.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Valtran ratti
Voihan sen viiksen ohittaa hätätapasuksessa hyppylangoilla jos vaan saa sen töpselin käsiinsä ja onnistuu arvaamaan / päättelemään  tai mittaamaan oikeat johdot/navat

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.

Suojuksen välistä sain ruuvit jotenkin aukastua ja vetastua vivun käteen. 4 ruuvia tarvii saada auki että irtoaa. Suojukset kyllä löysäilin kaikki että tuli liikkuma varaa ja vääntelin liki katkeamis pisteeseen niitä .. helpottava tekijä vois olla porata pienet meisselin mentävät reijät suojiin vivun kiinnitysruuvien kohdalle.
Ei liene suurin kauneusvirhe sekään suurimassa osassa koneita

Oli ajatuksena porata reiät muoviin, mutta päädyin halkaisemaan ko. muovin dremelillä kahtia.

Kun ei se ratti lähtenyt irti millään, tuntui että just hajoaa ja voimaa oli käytössä jo todella paljon. Lisäksi vielä toinen jamppa kiskoi rattia hampaat irvessä ja minä moukaroin rattiakselia.

Suunnanvaihtaja tuli säädettyä, mitään ei ollut rikki, säädöt hiukan pielessä. Melkoinen keksintö, etten sanoisi ::)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Valtran ratti
itellä hieman tullu mieleen ettäö;   minkähän takia ratti on ainoa joka on kunnolla kiinni noissa vehekeissä?   vaihelaatikon akselesitakin lähtee lukituksia aúki ja tasuspyörästöstä löytyy tasaisesti löysiä pultteja.... mutta ratti on akslein kanssa naitettu kunnolla... ja mitä sen mutterin virka mahtaa siinä päässä olla?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.

Suojuksen välistä sain ruuvit jotenkin aukastua ja vetastua vivun käteen. 4 ruuvia tarvii saada auki että irtoaa. Suojukset kyllä löysäilin kaikki että tuli liikkuma varaa ja vääntelin liki katkeamis pisteeseen niitä .. helpottava tekijä vois olla porata pienet meisselin mentävät reijät suojiin vivun kiinnitysruuvien kohdalle.
Ei liene suurin kauneusvirhe sekään suurimassa osassa koneita

Oli ajatuksena porata reiät muoviin, mutta päädyin halkaisemaan ko. muovin dremelillä kahtia.

Kun ei se ratti lähtenyt irti millään, tuntui että just hajoaa ja voimaa oli käytössä jo todella paljon. Lisäksi vielä toinen jamppa kiskoi rattia hampaat irvessä ja minä moukaroin rattiakselia.

Suunnanvaihtaja tuli säädettyä, mitään ei ollut rikki, säädöt hiukan pielessä. Melkoinen keksintö, etten sanoisi ::)


Oikeastaan tuollasella IKH ulosvetäjällä ei mitään todella kovassa olevaa irroitella,on pehmeää ainetta ja ei vedä suoraan ja tuo kierretanko menee kovassa vedossa mutkalle. Ulosvetäjän laatuun kannattaa panostaa esim Kukko siinä ei kierretappi helpolla taivu.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtran ratti
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.

En mie ainakaan kehannu
Rattia irrotaa ku hitekki vivulle tein
Remonttia.

No mistä kautta pääsit vivun tyveen käsiksi? Muovisuojusta ei saa irti ennenkuin ratti on pois.

Suojuksen välistä sain ruuvit jotenkin aukastua ja vetastua vivun käteen. 4 ruuvia tarvii saada auki että irtoaa. Suojukset kyllä löysäilin kaikki että tuli liikkuma varaa ja vääntelin liki katkeamis pisteeseen niitä .. helpottava tekijä vois olla porata pienet meisselin mentävät reijät suojiin vivun kiinnitysruuvien kohdalle.
Ei liene suurin kauneusvirhe sekään suurimassa osassa koneita

Oli ajatuksena porata reiät muoviin, mutta päädyin halkaisemaan ko. muovin dremelillä kahtia.

Kun ei se ratti lähtenyt irti millään, tuntui että just hajoaa ja voimaa oli käytössä jo todella paljon. Lisäksi vielä toinen jamppa kiskoi rattia hampaat irvessä ja minä moukaroin rattiakselia.

Suunnanvaihtaja tuli säädettyä, mitään ei ollut rikki, säädöt hiukan pielessä. Melkoinen keksintö, etten sanoisi ::)


Oikeastaan tuollasella IKH ulosvetäjällä ei mitään todella kovassa olevaa irroitella,on pehmeää ainetta ja ei vedä suoraan ja tuo kierretanko menee kovassa vedossa mutkalle. Ulosvetäjän laatuun kannattaa panostaa esim Kukko siinä ei kierretappi helpolla taivu.

Kukkon vetäjiäkin löytyy, ja se meinas mennä mutkalle, ne on kaksleukaisia... Ei oo IKH:a keksittykään kun tuo on hankittu, jostain 70-80 luvulta tuo vetäjä ja ei väänny. Tuossa vain ei saanut suoraa vetoa millään, mutta ihan riittävästi että ratti alkoi antamaan periksi :p Liuotinta oli rattiakselin juuressa yön yli, ja kylmäspraylla yritin palelluttaa, mutta ei niin ei. Oishan se voinut lähteä vielä suuremmalla väkivallalla, mutta ei nää kuulemma välttämättä lähde kuin paloittelemalla. Liekö asialla osuutta, että ollut alkuelämänsä sumujen saarilla, jossa takalalokarit oli ruostunut melkoisen haperoon kuntoon.

Oli ensimmäinen romu, joka ei ulosvetäjälle antautunut :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)