Par aikaa on sellainen homma meneillään, että kaikki polttoainesäiliöt tyhjennetään, puhdistetaan ja käydään läpi.
Mielenkiintoisia eroja on säiliövalmistajilla.
Hackmanin vuonna 1986 valmistama säiliö on aivan kuin eilen tehty, huolellisesti robotilla hitsattu molemmin puolin, pohjalla todella paksu epoksiksi tulkitsemani "maalaus" tai lähinnä tahnaus pohjalla. Ei mitään epäilystäkään etteikö olisi vielä samanmoinen taival edessä, ainevahvuus lähes paineastialaatua.
Sitten on vuonna 1976 valmistettu vanha pikkupytty. On tarkastettu ja puhdistettu kymmenen vuoden välein, melkoisia syöpymiä pohjassa, ja sai kylkeensä punaisella spraymaalillla tekstin "hylky". Ohutta pelliä, hyvin kyllä tehty, valmistaja epäselvä kun on ylimaalattu kyltti.
Huhtamon konepajan vuonna 1995 valmistettu siistinoloinen pytty meni hylkyyn pohjasyöpymien vuoksi, ei maalausta sisällä, ulkoisesti liian hyvä hylättäväksi, tästä siivotaan ja maalataan ruiskun täyttö ja lietevaunun huuhtelu- säiliö.
Sitten yksi säiliö, valmistettu lähialueella, on justiinsa kymmenen vuotta vanha, päällisin puolin suht koht siisti. Mutta, kun menin sisään sakkaa poistamaan, näky oli korea. Ei perkele, tää yksi valmistaja, joka ei nykyisin saa pohjapropulle inspektalta lupaa, on laittanut jonkun virolaisen harjoittelijan varmaan sinne sisälle hitsaamaan, ettei kukaan näe lopputulosta. Pääskynenkin tekee sentään taidetta sen hitsauksen rinnalla. Pytty on siis menty räkimään pilalle jo ennen valmistumistaan. Todella syviä reunahaavoja, reikiä hitsisaumassa, saumat sivussa, langanpätkiä siellä täällä pystyssä, ihan alta kaiken mahdollisen tason. Se on hitsattu vain siksi, että saa sanoa, että on myös sisäpuolelta hitsattu. Pohjalla kaikki mitä on hitsaukselta jäänyt, levyissä tarrat kiinni jotka polttoöljy liottanut irti, roiskeita seinät täynnä josta syystä todella vaikea siivota. Täyttöputki oli suoraan penttilästäTM, ruosteen raiskaama vanha valkoiseksi maalattu höyryputki, joka nestekaasulla poltettu poikki. Pohja maalattu ohuella harsolla suoraan hitsausporojen päälle. Tätä säiliötä ei avattu uutena, eli jos olisi avattu, takaisin olisi viety!
Yksi uusi on tilauksessa, myyjällä oli kaksi vaihtoehtoa, toinen tämän edellisen tuotos. Vakuuttaa laadullaa sanoi myyjä, siksipä otettiin Nikkasen konepajalta, ja tämänpäiväisen kokemuksen perusteella hyvä niin!
Eli, moni kakku päältä kaunis, vaan on pääskysenpesääkin pahempaa sisältä. Uusi tullaan joka tapauksessa avaamaan ennen käyttöä!!
Muuten mennään alkuperäisen suunnitelman mukaan, koko säiliöryhmän alle teräslevystä reilu allas, johon nostettava kattorakennelma päälle, putkitukset jokaiseen säiliöön sähköpumpulle. Oviin lukot ja tietysti sähköt etäältä päältä pois kytkettäväksi, että varkailla on ainakin puuhaa enemmän!