Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoainesäiliöistä  (Luettu 16510 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Polttoainesäiliöistä
Parissa paikassa olen ihmetellyt Äärettömän lohkeilevaa maalia lätkän mukaan melko tuoreessa säiliössä.
Mystinen kesälaatumies

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Polttoainesäiliöistä
Maksoi 500 ja säiliö sai 10 vuoden lätkän kylkeensä.
Hyvä ja halpa on kannatettava idea, täytyisi vaan löytää luotettava firma. Jotenkin epäillyttää jo lähtökohtaisesti näiden pienempien puulaakien hommat. Aikoinaan, ja ehkä nykyäänkin, jos joku vielä viitsii autoaan ruostesuojauttaa, niin oli monenlaista ja tasoista tekijäpajaa. Laadukas työ kyllä maksaa aina.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mutta kyllä se säiliön ympärille tuleva katosratkaisukin maksaa jotain. Minä tekisin ennemmin katoksen kuin hommaisin Nasun. Jälkimmäinen on sinänsä helppo ratkaisu, jos vaan muuten on pitkäikäinen materiaalinsa puolesta jne.

Entäs merikontti, tuuminut, jos pistäis nasut /farmarit siihen,
olispa  ainakin vähän rosvonkestävempi malli (hidaste)
ja kestää himpun verran kohlimista enempi kuin säiliö
käytetyt merikontit suht edullisia ja saa myös
kylkiaukeavina ovina.

löpö kun nykyään arvotavaraa, vievät nykyään säiliöineen
päivineen,  mm yhdeltä urakoitsijalta 2000 l pyttyineen päivineen,
härskiä touhua >:(
Tällaiseen taitaisi mennä 5000l säiliö...

http://www.varastokontti.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=224&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=2

Tuolla menisi avonainen valuma-allaskin, kun keksii jostain aihion...

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Polttoainesäiliöistä
Aiheesta kolmanteen, mistä saisi farmariin yksinkertaisen mittarin? Minulla on farmarissa ihan noita halpoja 12 v pumppuja, mutta sen perään kaipaisin budjettihintaista mittaria!

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites,ei ole kauhiaa kokemusta säilöiden valmistuksesta,ei ainakaan pienempiä voi sisältä hitsata.Huoltoluukku on 20 cn halkasialtaan,ei niin laihaa virolaista saa mistään.
Robotin tekemät saumat päältäpäin ovat yleensä hyvän näköisiä verrattuna vanhoihin  käsin tehtyihin.Mitenkä ainevahvuus vaikuttaa,3-5 mm normaalia.Esimerkki
ikuisesta muovisäiliöstä,20 vuotta vanhan hardin ruiskun päälle putosi auton rengas varastossa,koko säiliö meni murusiksi.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Polttoainesäiliöistä
Aiheesta kolmanteen, mistä saisi farmariin yksinkertaisen mittarin? Minulla on farmarissa ihan noita halpoja 12 v pumppuja, mutta sen perään kaipaisin budjettihintaista mittaria!

Kattelin tossa taannoin että Biltemassakin oli polttoaine mittareita. Oli useempia erillaisia parikymppiäköhän oli halvimmat muoviset. Itsellä vasta suunnittelu asteella enkä ole vielä hakenut testiin. Suodatin siihen pumpun ja letkun väliin olisi tarkoitus asentaa kun joskus taannoin vanha isäntä tökkäs vähän eturenkaalla säiliön kylkeen ja tankkas heti perään ni commonreil Valtra liikkui 10 kilometriä kun siitä meni löpösuodatin tukkoon. Messuilla suodatinmyyjät kertoo aina tarinoita tuhansien remonteista jos ei suodatinta laita. Vähän huonolla huollolla olleet noi vanhemmat pytyt. Useammin pitäisi käydä sisällä kääntymässä.

Jaa että pitääkö se toi omakin pari vuotta vanha äärettömän hieno 2700litranen tarkastaa ettei olisi jo huono. Vieressä pari vanhaa 1300litrasta toinen -70 luvulla tehty jossain koulussa ja toinen kahdeksankymmentä luvulta. Ei niitäkään liian usein ole tullut sisältä siivottua.
Joku katos tai kontti niille olisi kyllä hyvä olla nyt kun ovat pohjolan tallissa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites,ei ole kauhiaa kokemusta säilöiden valmistuksesta,ei ainakaan pienempiä voi sisältä hitsata.Huoltoluukku on 20 cn halkasialtaan,ei niin laihaa virolaista saa mistään.
Robotin tekemät saumat päältäpäin ovat yleensä hyvän näköisiä verrattuna vanhoihin  käsin tehtyihin.Mitenkä ainevahvuus vaikuttaa,3-5 mm normaalia.Esimerkki
ikuisesta muovisäiliöstä,20 vuotta vanhan hardin ruiskun päälle putosi auton rengas varastossa,koko säiliö meni murusiksi.
Mikään muovi ei kestä ikuisesti auringossa ja se peltinen säiliö harvemmin äkkiä halkeaa.  Kunnon tasainen alusta tai katonalaisessa tilassa laakea allas niin näkee pikku tippaisunkin heti :)   Ja jos alkaa vuotaa niin tyhjennys muihin säiliöihin, säästyy turhaan tehdyiltä tarkastuksilta.
  Muovisäiliöistä ja polttoainevarkauksista sen verran että toivottavasti varkaat ei hoksaa yhdistää puolituumaista kierretappia ja poranterää :-\  Sellaisella kun pyöräyttää kierrereiän muovipyttyyn niin on oma hana käyttövalmiina alle minuutissa ;D

roadman

  • Vieras
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites teräspohjaiset merikontit, onkos ne tiivitä pohjasta ? jos niin ei tarvii kuin kynnys levyn limaa esabin liimalla. itse olen pähkäillyt tuosta  tehä.  Ulkopuolelle koolaus  ja lomalauta seiniin ja pikkuinen harja katto päälle  niin ompi siisti myös silmälle.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Polttoainesäiliöistä
45 konttiin sopii pytty poikineen.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites teräspohjaiset merikontit, onkos ne tiivitä pohjasta ? jos niin ei tarvii kuin kynnys levyn limaa esabin liimalla. itse olen pähkäillyt tuosta  tehä.  Ulkopuolelle koolaus  ja lomalauta seiniin ja pikkuinen harja katto päälle  niin ompi siisti myös silmälle.

Tuossa voi olla ideaa. Vedellä helppo testata.
Miks Vesa myy ja te ette?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites teräspohjaiset merikontit, onkos ne tiivitä pohjasta ? jos niin ei tarvii kuin kynnys levyn limaa esabin liimalla. itse olen pähkäillyt tuosta  tehä.  Ulkopuolelle koolaus  ja lomalauta seiniin ja pikkuinen harja katto päälle  niin ompi siisti myös silmälle.
On tiiviitä. Seinät peltiä alas asti ja melkein koko pohja vaneeria ::)     Kyllä siitä tietysti saa ihan tiiviinkin tehtyä :)

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Polttoainesäiliöistä
Mites teräspohjaiset merikontit, onkos ne tiivitä pohjasta ? jos niin ei tarvii kuin kynnys levyn limaa esabin liimalla. itse olen pähkäillyt tuosta  tehä.  Ulkopuolelle koolaus  ja lomalauta seiniin ja pikkuinen harja katto päälle  niin ompi siisti myös silmälle.
On tiiviitä. Seinät peltiä alas asti ja melkein koko pohja vaneeria ::)     Kyllä siitä tietysti saa ihan tiiviinkin tehtyä :)

No jos laittaa ylösalaisin ja tekee katon?
Miks Vesa myy ja te ette?