Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkäskokoinen on maatilanne?  (Luettu 101326 kertaa)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Maajullille!
Tukipeikot ihan itse ovat ongelmansa rakentaneet. Suuri osa tarvinnut veronmaksajain rahoja kyllä ahdinkon luomiseen.
Eihän se nörri poikakaan usko, ennen kuin tkee kipiää. ::) ???

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Maajullille!
Tukipeikot ihan itse ovat ongelmansa rakentaneet. Suuri osa tarvinnut veronmaksajain rahoja kyllä ahdinkon luomiseen.
Eihän se nörri poikakaan usko, ennen kuin tkee kipiää. ::) ???

Mitähän sä yritit oikiasti sanua? Vaikutat hiukka kaverilta, josta meillä täällä päin sanotaan , että olis pitänyt syättää pienenä kissoolle  :P

Katapultti

  • Vieras
Vs: Maajullille!
Tukipeikot ihan itse ovat ongelmansa rakentaneet. Suuri osa tarvinnut veronmaksajain rahoja kyllä ahdinkon luomiseen.
Eihän se nörri poikakaan usko, ennen kuin tkee kipiää. ::) ???

Mitähän sä yritit oikiasti sanua? Vaikutat hiukka kaverilta, josta meillä täällä päin sanotaan , että olis pitänyt syättää pienenä kissoolle  :P

++++++++++++++++++++  ;D ;D :) :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

Myös me tuuheatukkaiset läskit liitymme kuorron.

c_c:n ajokorttikuva

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Maajullille!
Tukipeikot ihan itse ovat ongelmansa rakentaneet. Suuri osa tarvinnut veronmaksajain rahoja kyllä ahdinkon luomiseen.
Eihän se nörri poikakaan usko, ennen kuin tkee kipiää. ::) ???

Mitähän sä yritit oikiasti sanua? Vaikutat hiukka kaverilta, josta meillä täällä päin sanotaan , että olis pitänyt syättää pienenä kissoolle  :P

Painostan matematiikkaan ja uskontoon.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Cosmic...

Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Katapultti

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

Ja suomalaisen rakentamisen laatu on maailman huonointa, homepaskavaurioituneita taloja ja julkisia rakennuksia pukkaa niin ettei mitään rajaa, oisko syynä nämä kaikenmaailman paskantärkeät "rakennusurakoitsijat" joille on pääasia saada torppa pystyyn niin äkkiä kuin mahdollista ja sen jälkeen häipyä paikalta kovalla kiireellä  perävalotakuulla.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

Ja suomalaisen rakentamisen laatu on maailman huonointa, homepaskavaurioituneita taloja ja julkisia rakennuksia pukkaa niin ettei mitään rajaa, oisko syynä nämä kaikenmaailman paskantärkeät "rakennusurakoitsijat" joille on pääasia saada torppa pystyyn niin äkkiä kuin mahdollista ja sen jälkeen häipyä paikalta kovalla kiireellä  perävalotakuulla.

Tai sit vaan niistä "energiatehokkaista" säädöksistä mitkä pakottavat tekemään talosta muovipussin mikä on täysin koneellisen ilmanvaihdon armoilla....

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

Ja suomalaisen rakentamisen laatu on maailman huonointa, homepaskavaurioituneita taloja ja julkisia rakennuksia pukkaa niin ettei mitään rajaa, oisko syynä nämä kaikenmaailman paskantärkeät "rakennusurakoitsijat" joille on pääasia saada torppa pystyyn niin äkkiä kuin mahdollista ja sen jälkeen häipyä paikalta kovalla kiireellä  perävalotakuulla.
On niitä paskoja homeloukkuja muuallakin. Jollain etelä Ruotsalaisella homekoululla ei vaan täällä meillä ole kovin suuri julkisuusarvo.
Ystäni oli opintoihinsa liittyen pidemmän jakson Tanskassa ja sanoi että aika järkkyä touhu sielläkin tietyin osin oli. Esim. elementti tehtaalla tutustueesa ihmetteli ääneen kaatosateessa villat näkyvillä lojuvia kerrostaloelementtejä, tehtaan edustaja vaan oli todennut ne menee niin pian asennukseen ettei ne siinä ehdi paljoa kastua..

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

 Melkoinen idiootti. Ei löydy toista tällä palstalla?



Et oo sitten Vapaan sanan keskusteluja sattunut koskaan lukemaan?  :o

 5 minuuttia luin, ja sitten riitti siltä erää  ; )))

TUliko sulle Exodus viidessä minuutissa? Piti kipittää nitropurkille ja tunkea nyrkki suuhun ja purra sitä????

Voi sinnuu raasua.......... Huumorintajuton harmaa pieru. ;D

 Mielummin kuin kaltaisesi juntti-Einari, jonka sosiaalinen ja koulutuksellinen kliimaksi saavat huippunsa siinä, kun pääsee nimettömänä haukkumaan ihmisiä ja asioita oikein internettiin.

 

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

 tajuatko miten kujalla olet?

 Se, että olen rakennusalan yrittäjä , ei yhdistä minua ainoaankaan mainitsemaasi yleistykseen.

 teen lähinnä yksikseni hommia, jos on isompi urakka , esim. omakotitalo, otan kaverikseni toisen yrittäjän. jaamme tulot puoliksi, kuten myös työstä koituvat menot.

 Missä kohtaa huijaan? ja ketä huijaan? Annan kohteesta tarjouksen rakennuttajalle, jos hän hyväksyy sen teen työn so*****un hintaan.

 Pimeitä töitä tajotaan jonkin verran, mutten niitä tee. Niistähän ei voi saada päivärahoja, kilometrikorvauksia, materiaalivähennyksiä jne. Pimeät työt ovat pienyrittäjän kohdalta pelkästään kädenojennus rakennuttajaa kohtaan. Se, joka on näitä hommia tehnyt, tietää asian. Eli missä kohtaa kierrän veroja?

 kaverillani ja itselläni on sama hinta tuntityöveloituskohteilla, joita tulee muutama vastaan sillointällöin. Missä puukotan selkään kaveriani, kuten mainitsit?

 lahjonta? Ketä lahjoisin ja miksi? Asiakkani ovat pienasiakkaita, miksi minun pitää lahjoa heitä töitä saadakseni, töitä, joita riittää koko ajan enenevissä määrin??

 Ulkomaista työvoimaa, kerrot? Niin, missähän olen käyttänyt ulkomaista työvoimaa? Kerro?

 EI IHME ETTÄ KAUPUNKLILAISET YLEISTÄVÄT MAASEUDULLA TYÖTÄ TEKEVIÄ LAISKOIKSI TUKIPUMMEIKSI, KUN KERRAN YLEISTYSTÄ TAPAHTUU JONKUN JUNTTI-EINARINKIN ALOITTAMANA NÄIN LAAJASTI!

 Olisikohan sinun aika laajentaa hiukan maailmankuvaasi pois sieltä mamman peräkammarista, ulos vähän suurempaan maailmaan? Tiedätkö, että ihmiset jotka eivät näy viljakuivurillesi, äitisi asumaan mummonmökkiin tai paikallisen TB-baarin terassille ovat hyvin pitkälti samankaltaisia töissään, ongelmissaan, perhe-elämässään, askareissaan.

 2-vuotinen maamieskoulu ja senjälkeinen tiedon valtatie jota myös internetiksi kutsutaan, pätevöittää kyllä harhaiseen kuvitteellismaailmaan ja omanapaisuuden itsekeskeiseen tuijottamiseen. Sillä ei rakenneta omaa eikä läheisten elämää paremmaksi, toki toimeentulon silitä saa -mikäli valtio jaksaa tukea toimintaasi globaalisti epäsuotuisalla viljelyalueella . ;)

 maaseudun asukkailla ja maaseudulla asumisella on puolensa- ja on "puolensa" pahin puoli siinä on vieläkin esiintyöntyvä sivistymätön junttius ja omahyväinen napaansa tuijottelu.

 Jokaisen olisi hyvä joskus irroittautua pikkuisen pois sieltä mamman peräkammarista, ulos suureen maailmaan. Niin, juuri sinne, vähän kauemmaksi sinne asti, mihin se pihakuusen varjo ei enää ulotu.

 Voisi maailmankuva avartua. Tekisi hyvää. Ihmisenä.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

Ja suomalaisen rakentamisen laatu on maailman huonointa, homepaskavaurioituneita taloja ja julkisia rakennuksia pukkaa niin ettei mitään rajaa, oisko syynä nämä kaikenmaailman paskantärkeät "rakennusurakoitsijat" joille on pääasia saada torppa pystyyn niin äkkiä kuin mahdollista ja sen jälkeen häipyä paikalta kovalla kiireellä  perävalotakuulla.

 Mielelläänhän sitä itse julistaisin pannaan maavaraiset laatat, mineraalivillat, pullotalot ja korvaisin ne rossipohjalla, hengittävillä eristeillä ja vaikkapa painovoimaisella ilmanvaihdolla, mutta rakentaja ei ole suunnittelija eikä myöskään taloon tuleva asukas, joka nimenomaan haluaa kyseiset ratkaisut.

 P.S. Aika jännä juttu muuten... 30 vuotta likimain olen rakentanut ja remontoinut, enkä koskaan ole saanut yhteensäkään niin paljon kritiikkiä  ja haukkumista työni laadusta kuin lukiessani herrojen katapultti ja SKN kahta kirjoitusta...

 Kuten näette, hyvät ystävät, totuus elää internetissä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

Mielenkiintoinen juttu. Rakennusalallahan on suurimmat huijarit ja maksujen kiertäjät. Kaveria puukotetaan selkään minkä keritään ja kääritään liiveihin epärehellisesti veroja kiertäen rahat. Lahjotaan, kierroillaan, käytetään ulkomaista halpistyövoimaa jne jne...

Ja sää hitsat kiinni kun heitan herjan jonkun pellolle jääneistä kahuista?  :o WTF??????

 tajuatko miten kujalla olet?

 Se, että olen rakennusalan yrittäjä , ei yhdistä minua ainoaankaan mainitsemaasi yleistykseen.

 teen lähinnä yksikseni hommia, jos on isompi urakka , esim. omakotitalo, otan kaverikseni toisen yrittäjän. jaamme tulot puoliksi, kuten myös työstä koituvat menot.

 Missä kohtaa huijaan? ja ketä huijaan? Annan kohteesta tarjouksen rakennuttajalle, jos hän hyväksyy sen teen työn so*****un hintaan.

 Pimeitä töitä tajotaan jonkin verran, mutten niitä tee. Niistähän ei voi saada päivärahoja, kilometrikorvauksia, materiaalivähennyksiä jne. Pimeät työt ovat pienyrittäjän kohdalta pelkästään kädenojennus rakennuttajaa kohtaan. Se, joka on näitä hommia tehnyt, tietää asian. Eli missä kohtaa kierrän veroja?

 kaverillani ja itselläni on sama hinta tuntityöveloituskohteilla, joita tulee muutama vastaan sillointällöin. Missä puukotan selkään kaveriani, kuten mainitsit?

 lahjonta? Ketä lahjoisin ja miksi? Asiakkani ovat pienasiakkaita, miksi minun pitää lahjoa heitä töitä saadakseni, töitä, joita riittää koko ajan enenevissä määrin??

 Ulkomaista työvoimaa, kerrot? Niin, missähän olen käyttänyt ulkomaista työvoimaa? Kerro?

 EI IHME ETTÄ KAUPUNKLILAISET YLEISTÄVÄT MAASEUDULLA TYÖTÄ TEKEVIÄ LAISKOIKSI TUKIPUMMEIKSI, KUN KERRAN YLEISTYSTÄ TAPAHTUU JONKUN JUNTTI-EINARINKIN ALOITTAMANA NÄIN LAAJASTI!

 Olisikohan sinun aika laajentaa hiukan maailmankuvaasi pois sieltä mamman peräkammarista, ulos vähän suurempaan maailmaan? Tiedätkö, että ihmiset jotka eivät näy viljakuivurillesi, äitisi asumaan mummonmökkiin tai paikallisen TB-baarin terassille ovat hyvin pitkälti samankaltaisia töissään, ongelmissaan, perhe-elämässään, askareissaan.

 2-vuotinen maamieskoulu ja senjälkeinen tiedon valtatie jota myös internetiksi kutsutaan, pätevöittää kyllä harhaiseen kuvitteellismaailmaan ja omanapaisuuden itsekeskeiseen tuijottamiseen. Sillä ei rakenneta omaa eikä läheisten elämää paremmaksi, toki toimeentulon silitä saa -mikäli valtio jaksaa tukea toimintaasi globaalisti epäsuotuisalla viljelyalueella . ;)

 maaseudun asukkailla ja maaseudulla asumisella on puolensa- ja on "puolensa" pahin puoli siinä on vieläkin esiintyöntyvä sivistymätön junttius ja omahyväinen napaansa tuijottelu.

 Jokaisen olisi hyvä joskus irroittautua pikkuisen pois sieltä mamman peräkammarista, ulos suureen maailmaan. Niin, juuri sinne, vähän kauemmaksi sinne asti, mihin se pihakuusen varjo ei enää ulotu.

 Voisi maailmankuva avartua. Tekisi hyvää. Ihmisenä.

Melkoinen purkautuminen.

Miten verottaja sulla hyväksyy tuon yhdenmiehen yrityksen?

Täällä ei onnistu y tunnuksella laskutus.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Asiaan..

Meillä on tosiaan perälohkolta päätilalle 440 km. Ei siis mitään pers`aukisten puuhastelua tämä meidän maatalousbisnes  8) Lisäksi asuinkelpoisia rakennuksia kolmen kaupungin alueella, ja kaatokypsää mäntymetsää mm. Nilsiän taajamassa.

Joskus on oltu mökillä ja sitten ajettu jahdilla toiselle mökille josta sitten taksilla kolmannelle.

 ;D