Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkäskokoinen on maatilanne?  (Luettu 101325 kertaa)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Maa(K)jullilla on selvästi huonosti satoa muodostavia lohkoja. Mua ei sitten taas kiinnosta paskaakaan paljonko on hehtaareita tai työtä tehty, vaan se paljonko tavaraa irtoaa hehtaarilta. 

 1) Minua ei kiinnosta se, mikä sinua kiinnostaa. Jokainen voi aloittaa keskusteluketjun siitä, mistä asiasta on kiinnostunut. Olen aloittanut tämän ketjun aiheesta, joka minua kiinnostaa ja joka -kappas vaan ja heureka! - on vastaajalleen täysin vapaaehtoinen.
 2)Toisten nimittely on se viimeinen seikka, joka erottaa sivistyneen ihmisen sivistymättömästä. Tiedätkö -jos alennun sinun tasollesi- minkälaisia sanayhdistelmiä pystyisin kehittämään nimimerkistäsi "SKN"? ööö...jos alennun sivistystasollesi, voin pikkuisen "vilauttaa" malliin...jaa, antaa olla.
 3)Omaan pinta-alaani kuuluu sekä erittäin tuottoisia lohkoja että myöskin sellaisia, jotka vaativat enemmän panostusta kunnon satotason saavuttamiseen. Kuten useimmilla virkaveljistäni.
 4) EU:n maataloustuet ovat sikäli pinta-alapainottuvia, että peltohehtaarien määrää ei voi sivuuttaa keskusteltaessa kunkin tilan kannattavuudesta.
 5) Minä kunnioitan jokaista suomalaista talonpoikaa. tuotantosuunnasta riippumatta. Nykypäivänä talonpoikaa puristetaan monelta eri suunnalta, byrokratia on lisääntynyt, yrittäjän vapaudesta voi vain haaveilla. Tilakoon kasvattaminen sitoo valtavasti uutta pääomaa, jota useasti pitää hankkia tilan ulkopuolisista töistä. Johtuen maatalouden heikosta kannattavuudesta. kaikki eivät saa perinnöksi velatonta 150 hehtaarin viljatilaa 200 ha:n tukkipuuvaltaisella metsällä höystettynä.

 6) Vuodet eivät ole veljeksiä. joskus talonpoikaa kohtaa hieno kasvukausi, joskus taas täydellinen kato. Näinä aikoina, jolloin valtakunnan päämediat yhä enenevimmissä määrin nostavat maatalouden tikunnokkaan syntipukkeja etsiessään (milloin maataloutta tuetaan liikaa, milloin taasen maatalous pilaa puhtaan luonnon, milloin taas manviljelijä tekee työtä viikon keväällä ja kaksi syksyllä ja lopun vuotta ajelee TB:lle kahville uusilla traktoreillaan ja Mersuillaan) näen että meidän maajussien ja -jullien pitää vetää yhtä köyttä.

 Pöyristyttävän TYHMÄÄ on repiä ammattikuntaamme sisältäpäin ilkkumalla toisten alueiden epäonnella, satomenetyksillä tai vaikkapa sadonkorjuuaikataulujen pettämisillä, joiden takana saattaa olla myös inhimilliset syyt, isännän sairastuminen sadonkorjuuaikaan, burn-out tai vaikkapa siviilityön kiireet.

 ja -summa summarum- pitäisi aina muistaa että pilkka kalahtaa lopulta omaan nilkkaan.
Ihan sydäntä särkee ja itkua pukkaa tämä mieltä riipaiseva kirjoitus. Voi anteeksi jos olen pahoittanut nuoren ihmisen hauraan mielen ja järkyttänyt mielikuvaa vaalenapunaisesta pumpulimaailmasta....

 :'( :'(

Olen pahoillani. :'(
Pyydän ateeksi. :'(
Menen itseeni. :'(
 :'( :'(

 Melkoinen idiootti. Ei löydy toista tällä palstalla?

 Ai että "nuoren mielen?"

 Mieleni oli nuori kakskymppisenä, eli 30 vuotta sitten.

 Kiitos vaan kehuista, ei siinä mitään.

 

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

 Melkoinen idiootti. Ei löydy toista tällä palstalla?



Et oo sitten Vapaan sanan keskusteluja sattunut koskaan lukemaan?  :o
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

Lällällää, keneltä kahut peltoon jää.......... ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 12.11.12 - klo:15:23 kirjoittanut webmaster2L

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Hehtaareita riittävästi.
40% omista vuokrattu pois ja n. kolme kertaa enemmän kuin oma pinta-ala, on vuokrattu itselle muitten peltoja. ::)

tuos on varmaan hyvä vaihtoehto nykyaikaiselle uusjaolle 8)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

 Nykyään tuntuu siltä, että homous on meriitti yhteiskunnassamme, eikä rasite.

 Tuntuu siltä, että mitä pervompi, sitä paremman julkkisduunin saa.

 OffTopic: niin se vaan meinasi pressaksikin tulla ruskean reiän ritari.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

Nyt on herra J. asian ytimessä. Jos olis valta, voima ja kunnia, antasin 2000 plussaa HETI!!! 8) 8) 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

 Melkoinen idiootti. Ei löydy toista tällä palstalla?



Et oo sitten Vapaan sanan keskusteluja sattunut koskaan lukemaan?  :o

 5 minuuttia luin, ja sitten riitti siltä erää  ; )))

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

 Mistä?

 Mun ihmettelyni perustuu ketjuun "puinnit 2012" ja siellä ilkamointiin.

Jumalauta, sää oot selvästi joku MTK:n paikallisfiskaali????  :o :o

 

 En ole.

 Pelkkä sivutoiminen maanviljelijä, jolla perheen päätulo muodostuu rakennusalan urakoinnista.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

 Niinpä....(huoh...)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

 Melkoinen idiootti. Ei löydy toista tällä palstalla?



Et oo sitten Vapaan sanan keskusteluja sattunut koskaan lukemaan?  :o

 5 minuuttia luin, ja sitten riitti siltä erää  ; )))

TUliko sulle Exodus viidessä minuutissa? Piti kipittää nitropurkille ja tunkea nyrkki suuhun ja purra sitä????

Voi sinnuu raasua.......... Huumorintajuton harmaa pieru. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Hehtaareita riittävästi.
40% omista vuokrattu pois ja n. kolme kertaa enemmän kuin oma pinta-ala, on vuokrattu itselle muitten peltoja. ::)

tuos on varmaan hyvä vaihtoehto nykyaikaiselle uusjaolle 8)

On, kun tänään lävähti se viimeinen lasku uusjaosta :P Onpahan ainakin veto-ojat ja piiriojat kunnossa, sekä salaojitukset. Voi sanoa että oli kalliita ojametrejä :P

Ja muuten asiaan eli viduiluun, kiva kattoa kun joku ottaa pulttia toisen lievästä viduilusta, ellei se ole henkilökohtaista, vaan ihan yleistä yleistämistä ja provosointia ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

Myös me tuuheatukkaiset läskit liitymme kuorron.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mun mielestä otsikon tekijä elikkä maa***** provosoitui ihan turhan helposti.

 ;D

Kyllä kai agroon ketjua avatessa pitää varautua siihen, että vähintään homoksi haukutaan.  Jos muuta kuvittelee, niin kannattaa vaihtaa palstaa... 

Juuri näin. Agronetin idea onkin juuri se, että kaljupäiset ja keski-ikäiset miehet saavat haukkua toisiaan homoiksi yläaste-tyyliin  ;D

Myös me tuuheatukkaiset läskit liitymme kuorron.

Näin se vaan on.
 :D :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159