Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia New Holland T7/ Case ih CVX portaattomasta  (Luettu 54651 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X

Ape puhuu asiaa, kerrankin. :)
Apella on aina viisauden sanoja.

Mut kyl se on silleen, että tollainen nykyaikainen traktori ei ole totaalisen typeryksen työkalu. Yksinkertainen kuski tarttee yksinkertaisen koneen  ;D Kyl noi rikkoutumiset johtuvat käyttö-tai huoltovirheistä. Tyhmiä virityksiä tai vääriä öljyjä. Tai sit vaan liian raskasta työtä..

 8)  Täydellisen tuhon ainekset on koossa kun koneesta otetaan irti se 250 plus ja annetaan kone jonkun mäntin käsiin siinä ei auta edes voice dialogue :'(

Se on nykyään enää plus 200. :-\
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)
Niin totta  8)

Nuo viritykset poistavat ne asetetut suojarajat, sit hajoo ja sit lähdetään oranssit Dimex-takit päällä myyjän tiskille noitumaan  ;D

Lisätehona tuubillinen ihmevaseliinia hierottuna puntteihin  ;D

Muilla asiakkailla hirveä myötähäpeä päällä  :'(
kyllä kokenu säätömies hakkaa tietotaidoilllaan  mennen tullen  tehtaan rasituslaskelmat ja väsytyskokeet ja myy vielä pullollisen x1r.ää mukaan ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)
Niin totta  8)

Nuo viritykset poistavat ne asetetut suojarajat, sit hajoo ja sit lähdetään oranssit Dimex-takit päällä myyjän tiskille noitumaan  ;D

Lisätehona tuubillinen ihmevaseliinia hierottuna puntteihin  ;D

Muilla asiakkailla hirveä myötähäpeä päällä  :'(
kyllä kokenu säätömies hakkaa tietotaidoilllaan  mennen tullen  tehtaan rasituslaskelmat ja väsytyskokeet ja myy vielä pullollisen x1r.ää mukaan ;) ;D 8) ::)
Myis vielä nätimmät täpinöintitakit. Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)
Niin totta  8)

Nuo viritykset poistavat ne asetetut suojarajat, sit hajoo ja sit lähdetään oranssit Dimex-takit päällä myyjän tiskille noitumaan  ;D

Lisätehona tuubillinen ihmevaseliinia hierottuna puntteihin  ;D

Muilla asiakkailla hirveä myötähäpeä päällä  :'(
kyllä kokenu säätömies hakkaa tietotaidoilllaan  mennen tullen  tehtaan rasituslaskelmat ja väsytyskokeet ja myy vielä pullollisen x1r.ää mukaan ;) ;D 8) ::)
Myis vielä nätimmät täpinöintitakit. Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D
oishan siinä kyllä ideaa jotta selässä lukis voimaakom, ltr, tammertiissel tai vastaavaa, kanssakulkijoille selviäs heti jotta ollaan nextillä levelillä :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)
Niin totta  8)

Nuo viritykset poistavat ne asetetut suojarajat, sit hajoo ja sit lähdetään oranssit Dimex-takit päällä myyjän tiskille noitumaan  ;D

Lisätehona tuubillinen ihmevaseliinia hierottuna puntteihin  ;D

Muilla asiakkailla hirveä myötähäpeä päällä  :'(
kyllä kokenu säätömies hakkaa tietotaidoilllaan  mennen tullen  tehtaan rasituslaskelmat ja väsytyskokeet ja myy vielä pullollisen x1r.ää mukaan ;) ;D 8) ::)
Myis vielä nätimmät täpinöintitakit. Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D
oishan siinä kyllä ideaa jotta selässä lukis voimaakom, ltr, tammertiissel tai vastaavaa, kanssakulkijoille selviäs heti jotta ollaan nextillä levelillä :D :D :D :D
+ sellaiset reisitaskut joihin mahtuisi 6 rasvapatruunaa/puntti  8)

Vois täpinöidä 12 päivää putkeen samoilla housuilla  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Kun nyt puhutaan tuliterästä Pumasta eikä mistään iänikuisesta Tm:stä, jotka tuntuvat olevan sysipaskoja vehkeitä muutenkin.  :o Jostain syystä luotto muualla kuin briteissä kasattuihin koneisiin on suurempi kuin niihin briteissä kasattuihin.

John Deere 6150R tai 6170R olisi toki järkivalinta.
eikös nuo 6150rät oo muitten vaihtokoneriveissä seisomassa täys susi

talkkari

  • Vieras
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\
Just tuota tarkoitin.

Kyllästyttää kattella kun joku seisoo prunninevalla uponneen Deeren vieressä keltainen huomiotakki päällä. Jos mää olisin ko. tilanteessa, niin en taatusti haluaisi enempää huomiota  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\
Just tuota tarkoitin.

Kyllästyttää kattella kun joku seisoo prunninevalla uponneen Deeren vieressä keltainen huomiotakki päällä. Jos mää olisin ko. tilanteessa, niin en taatusti haluaisi enempää huomiota  ;D
Prunnineva on sevverran syrjäs,ettei näe kuin hirvet 8)

talkkari

  • Vieras
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\
Just tuota tarkoitin.

Kyllästyttää kattella kun joku seisoo prunninevalla uponneen Deeren vieressä keltainen huomiotakki päällä. Jos mää olisin ko. tilanteessa, niin en taatusti haluaisi enempää huomiota  ;D

On niistä huomioväriulstereista yksi hyöty.
Erottaa työmiehen maisterista. Työmiehen takkia ei ole pesty pariin-kolmeen vuoteen. Maisterin pomppa taas on kuin  just kaupasta haettu. Tokihan maisterin erottaa kusen polttamasta valkoisesta muovihatustakin jota maisteri tykkää pitää kaikukammionsa päällä aina kun jaksaa nousta mersustaaan työmaan liepeillä vaikka taivaalta ei olisi muuta tulossa kuin joku satunnainen meteoriitti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\
Just tuota tarkoitin.

Kyllästyttää kattella kun joku seisoo prunninevalla uponneen Deeren vieressä keltainen huomiotakki päällä. Jos mää olisin ko. tilanteessa, niin en taatusti haluaisi enempää huomiota  ;D
kyllä jonkinmoisella vilkkuvalolla täytys alkaa takit varustaan kun kerran huomioarvo on menetetty ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Noi saatanan huomiotakit käy hermoille  >:( ;D

Ei ne vielä hermoon käy mutta on ne inflaation kärsineet.
Olikohan Eu:n tieturvasäännösten perimmäinen tarkoitus tämä mihin asia ainakin täälä on johtanut? Kaksi kolmesta kulkee räikyvissä. Hieman meinaa huomiokyky herpaantua noiden osalta jo. :-\
Just tuota tarkoitin.

Kyllästyttää kattella kun joku seisoo prunninevalla uponneen Deeren vieressä keltainen huomiotakki päällä. Jos mää olisin ko. tilanteessa, niin en taatusti haluaisi enempää huomiota  ;D
kyllä jonkinmoisella vilkkuvalolla täytys alkaa takit varustaan kun kerran huomioarvo on menetetty ;) ;D 8) ::)
Niin meinaat että oranssi takki on muuttunut mustaksi ihmisten silmissä.. Aika tyhmä ajattelutapa.. Hyvä se on mun mielestä vaikka kaikki lenkkeilijätkin pukeutuis aina huomioväreihin..

mah

  • Vieras
Neon-värit olivat muodissa pukeutumisessa jo 80-luvun lopussa. Ja neon2. Minullakin oli sellainen neonvihreä-keltainen verkkapuku. Muttei mahdu enää ylle. :'(

huli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Alkuperäiseen otsikkoon...Kait se laatikko muuten pelaa, mutta risteyksiin hidastaminen on melkoista nyökkimistä. Sinällään vaihtaa vaihdetta huomaamatta ja lähtee liikkeelle pehmeästi. Mutta se hidastaminen, voi äiti.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Sain koeajoon kuukausi sitten nyykkärin nelosportaattoman. Vähän se kyllä opettelutti ajotuntuman suhteen. Nopeuden säätökäyrät hiukan ärsyttivät tieajossa, kun välillä meni yli tavoite(maksimi)nopeuden ja sitten korjasi alle. Kiihdytys ok, mutta hidastus tosiaan sellaista nyökkimistä.

Aumasta rehua kauhalla kuormatessa hiukan hankala, kun ajopolkimen nosto ei heti lopettanut työntöä rintuusta vasten. Lisäksi kuormain oli alimitoitettu kyseiseen koneeseen. Ei ollut ihan optimaalinen siihenkään hommaan.

Lantakuorman kanssa tieltä pellolle laskeutuessa huomasin, että hiukankin jos jarruttaa, niin voimansiirto kytkee jonkin aktiivisen jarrutustoiminnon päälle ja kärry meinaa sitten puskea traktorin linkkuun. Normaaliaskilla voi jarruttaa (kärryä) ja vetää yhtäaikaa. Kyseinen ominaisuus on myös ehdoton hinattavan silppurin kanssa mäkisillä pelloilla kärryä perässä hinattaessa. Kyselin yheltä jontikka-kuskilta asiasta, niin sanoi samaa ja että melkein joka syksy ekoilla liukkailla käväsee ojan puolella tän jarrutushomman takia.

Jotenkin muistelen, että s-matic olis näiltä osin ollut parempi ja speed droopin säätökin oli portaaton. Mutta tästä on jo niin kauan, että ehkä aika on kullannut muistot. Enkä tosin omistanut tätäkään konetta, kunhan testasin. Eikä taida olla yhtään testiraporttiakaan tallessa.