Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaista laatuako??  (Luettu 32233 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kotimaista laatuako??
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?
Tuskin :(   Kyllä tuo kiinnitys sen verran alkuperäiseltä näyttää :(
  Noissa hitsauksissa ei muuten kysymys ole välttämättä ammattitaidon puuttumisesta vaan sen ammattitaidottoman siivoojamuorin  puutteellisesta opastamisesta.  Sihteerikkökin saa kunnon saumat aikaan kun virrat joku laittaa kohdalleen ja lyhyesti kertoo perusasiat >:(

Ja nykyaikaisella hitsillä tartte edes virtaa/lankaa osata laittaa kohdalleen kuten ennen, riittää että kertoo hitsille millaista ja minkävahvuista rautaa aikoo hitsata, säädöt kohdallaan kerrasta. Ja tulee kunnon saumaa kunhan poltin oikealla etäisyydellä ja oikea hitsausnopeus/kulma ::)

Noihin katto/vesiongelmiin, on vähintäänkin uskomatonta että sitä vettä pääsee VIELÄKIN hytiin joissakin koneissa >:( Sähköongelmat taattuja, kannattaa kattoa minne koneen ajaa parkkiin yöksi ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
  Migillähän saa saumaa vaikka lasin päälle kunhan vaan ottaa alun jostain sähköä johtavasta..

 ...kun se lanka pitäis kuljettaa siinä sulan etureunalla, eikä siellä lammikon keskellä...jos tunkeumaa haluaapi...

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.

Eikös suurissa Fendteissä ole rajoitettu vetokoukun nostovoimat niin, ettei normien vastaista yli 3000 kg aisamassaa saa ylös? Nostoa varten on siis nostolaitteesta riippumaton sylinteri. Valtra on totetuttanut saman tuollaisella murtopultti-tyyppisellä ratkaisulla.

http://www.independent.ie/farming/news-features/radical-new-hitch-sets-latest-standard-for-manufacturers-2281709.html

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=20970.15

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Kotimaista laatuako??

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.

Eikös suurissa Fendteissä ole rajoitettu vetokoukun nostovoimat niin, ettei normien vastaista yli 3000 kg aisamassaa saa ylös? Nostoa varten on siis nostolaitteesta riippumaton sylinteri. Valtra on totetuttanut saman tuollaisella murtopultti-tyyppisellä ratkaisulla.

http://www.independent.ie/farming/news-features/radical-new-hitch-sets-latest-standard-for-manufacturers-2281709.html

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=20970.15

Eikös tuo dromonen vetokoukku ole tarvike koukku, eikös noissa Fendtin alkuperäisissä koukuissa ole hydraulisylinteri suoraan koukkua liikuttamassa, olikahan se merkki joku bill benett, eikä tuollaiset ketjut, kuten tuossa dromonessa näyttää olevan...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Mä oon kanssa kerran rikkonut Valmetin nostotangot. Olikohan joku 8400 yms.. Otin tyhjää apevaunua perään ja tangot korkkasivat alapäistään irti. Näkyi niitäkin joku hitsanneen. Ei ollut onneksi oma kone, taisi olla joku vaihtorivistön kaunistus jolla piti täpinöidä joskus pari päivää.

jaana30v

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?

mää kyllä ymmärsin että on uus valmetti ja ekaa kertaa laittoivat kärryä perään...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Mä oon kanssa kerran rikkonut Valmetin nostotangot. Olikohan joku 8400 yms.. Otin tyhjää apevaunua perään ja tangot korkkasivat alapäistään irti. Näkyi niitäkin joku hitsanneen. Ei ollut onneksi oma kone, taisi olla joku vaihtorivistön kaunistus jolla piti täpinöidä joskus pari päivää.

Ja sitten, jos miettii, että olet siellä aisan vieressä laittamassa letkuja kiinni tai sähköjohtoa, huomaat, että ei ole mennyt koukku lukkoon asti. Siitä painat lokasuojasta napilla nostolaitetta ylöspäin, ja silloin rysähtää lastattu kärrynaisa alas, mahdollisesti kaltevalla alustalla pompsahtaa pois koukusta ja tulee koko paska kohti miestä......Tai sieltä kuorman päältä heilahtaa se rehupaali traktorin takalasin läpi aisalle, kun et vielä ehtinyt niitä liinoilla sitoa...   Kotimainen laatuvalmistaja alkaa tilata seppelettä omaisille, mutta lähteekö seppeleen laskuun tehtaan edustaja, hitsari, vai paikallinen konemyyjä?

Viimeksi muokattu: 19.08.12 - klo:12:22 kirjoittanut sirkussonni

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kotimaista laatuako??
Siis mitä vikoja noilla on jo kerinnyt valumöteissä olla?  ;D En ole tuota murtolaa tarkemmin selannut, keväällä ilmeisesti joku kone niillä ollut paskana mutta ei tarkemmin kerrottu??

Eiköhän se ois jo aika noillakin käydä vähän muissakin kaupoissa pyytämässä tarjousta. Onhan noilla kai jonku jontikka talvella ollut, mutta eihän se uusi merkki tunnu ikinä hyvältä aluksia jos on samalla aina ajanut.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kotimaista laatuako??
Toinen mahdollisuus tuohon vaurioon on että jos isäntä ollut Murtolan tyylinen huolellinen isäntä ja
itte rälläköinyt uuden valteemin hitsaussaumat auki ja hitsannut ne varmuuden vuoksi
paremmin uusiksi.

Ja sit ne on ratkennu?

 ;D
Kui mää ain olen paras?

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Kotimaista laatuako??
olisko ollu liian lyhyellä tangot.. kylymältä tuo silti näyttääski.. :o

Omasta meni nostotangot samalla tapaa, säädetty liian lyhyelle. Valtralta uudet tangot ja on kestänyt.

Viimeksi muokattu: 19.08.12 - klo:14:32 kirjoittanut nautafarmari

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kotimaista laatuako??
Niin.Kyseessä uusi 163D.Mikähän muutos kattoon on tehty jos vesi tulee sisään?
Tää nostotankohomma on kyllä alihankkijan erikoinen.Tosin ei se mikään puolustus ole.

Saa nähdä,juurikin on ollu hankkeella saada koeajoon 123 tai 143...ei vaan meinaa Suolahdesta tulla koneita ulos asti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Kotimaista laatuako??
yhessä vaiheessa paikallisessa käymälässä kertoivat että on jotain häikkää saada renkaita ja sit että joku linja ei oikein toimi, tiedä sitten häntä mikä vikana kun isännät oottaa uusia koneita niiiiiin kauan!

       toi hitsaus on taas niitä -maalilla korjattuja juttuja joita kyllä suomesta löytyy!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kotimaista laatuako??
Tuo on sitä KOTIMAISTA LAATUA ;D ;D ;D
Kattokin vuotaa jo uudesta ja kaikkia pieniä ominaisuuksia ;D

Noilla murtoloilla ne on kyllä pelit ja vehkeet pienelle alalle ;D
Ja hiljaa näyttävät olevan jos kysytään valteemin toimivuudesta ja vioista ;D ;D
Miksei SAS oo puolustamassa kotomaista rautakasaa?

Eipä sillä, suosin ittekin kotimaista. Mutta raja se on rupulaadussaki :D :D
Kokkareen poikanen ollut hitsarina.
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.Kauppataseen vaje on Suomen talouden suuri ongelma ,elämme tavallaan velaksi koko ajan ,siksi vetoankin että kaikki nyt ostamaan ulkolaista niin saadaan tilanne vielä huonommaksi.Juustoissa jo yli puolet on ulkolaista ja pian maidossa sama tilanne.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

kujala

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Pienestä sitä joittenkin maailma kaatuu kun yksien nostotankojen repeämiseen.
Ulkopuolinen osa, ei vaadi ylimääräistä purkamista vaihtaa ja tottakai uuden koneen takuusta saa ehjät tilalle.

Ostakaa poikapolot vain reilusti ajettuja käytettyjä, minkämaalaisia tahansa ja tulette näkemään vekkuleita vikoja. Ja ihan omasta pussista saa korjauskulut kaivella.

Aijai kun olisi tullut otettua kuva eräästä 'kunnostetusta' koukusta, oli suunnittelu ja toteutus Nobelin rauhanpalkinnon arvoinen. Kaverilta olisi jäänyt ruuti keksimättä.