Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakoitsijat jälleen kateellisina  (Luettu 27583 kertaa)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Jos nyt jotain sivubisnestä pitäisi lähteä oikein isommin täpinöimään, niin kävisin LVI-asentajan tutkinnon jonakin kirjekurssina, 500€:n Hiacen paska + muutama tonttu työkaluihin. Sopiva tuntitaksa niin ei kustannuskriisit ja ajallisuuskustannukset lyö päälle  ;D

edit: Tämä pistää aina vähän miettimään urakoinnin järkevyyttä, kun tuntihinta putkimiehellä ollut enemmän kuin mitä itse voi veloittaa traktori- tai kaivuritunnista.

Viimeksi muokattu: 05.04.12 - klo:10:57 kirjoittanut Suki

Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Jos nyt jotain sivubisnestä pitäisi lähteä oikein isommin täpinöimään, niin kävisin LVI-asentajan tutkinnon jonakin kirjekurssina, 500€:n Hiacen paska + muutama tonttu työkaluihin. Sopiva tuntitaksa niin ei kustannuskriisit ja ajallisuuskustannukset lyö päälle  ;D

edit: Tämä pistää aina vähän miettimään urakoinnin järkevyyttä, kun tuntihinta putkimiehellä ollut enemmän kuin mitä itse voi veloittaa traktori- tai kaivuritunnista.

Ostaa Minimanista sarjan pieniä meisseleitä eurolla ja alkaa laskuttamaan atk-huolloista 80€/h  :) Jos homma alkaa kyllästyttämään, niin heittää meisselit menemään.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Jos nyt jotain sivubisnestä pitäisi lähteä oikein isommin täpinöimään, niin kävisin LVI-asentajan tutkinnon jonakin kirjekurssina, 500€:n Hiacen paska + muutama tonttu työkaluihin. Sopiva tuntitaksa niin ei kustannuskriisit ja ajallisuuskustannukset lyö päälle  ;D

edit: Tämä pistää aina vähän miettimään urakoinnin järkevyyttä, kun tuntihinta putkimiehellä ollut enemmän kuin mitä itse voi veloittaa traktori- tai kaivuritunnista.

Ostaa Minimanista sarjan pieniä meisseleitä eurolla ja alkaa laskuttamaan atk-huolloista 80€/h  :) Jos homma alkaa kyllästyttämään, niin heittää meisselit menemään.

http://www.lgm.fi/:

"Tarjoan Excel-osaamista lähtökohtaisesti tuntityönä. Tuntihintani on 69-119 euroa/h + ALV 23% työn sisällöstä ja työn määrästä riippuen."

Kiinteät kulut: kannettava tietokone; työpaikkana oma asunto.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Jos nyt jotain sivubisnestä pitäisi lähteä oikein isommin täpinöimään, niin kävisin LVI-asentajan tutkinnon jonakin kirjekurssina, 500€:n Hiacen paska + muutama tonttu työkaluihin. Sopiva tuntitaksa niin ei kustannuskriisit ja ajallisuuskustannukset lyö päälle  ;D

edit: Tämä pistää aina vähän miettimään urakoinnin järkevyyttä, kun tuntihinta putkimiehellä ollut enemmän kuin mitä itse voi veloittaa traktori- tai kaivuritunnista.

Ostaa Minimanista sarjan pieniä meisseleitä eurolla ja alkaa laskuttamaan atk-huolloista 80€/h  :) Jos homma alkaa kyllästyttämään, niin heittää meisselit menemään.

http://www.lgm.fi/:

"Tarjoan Excel-osaamista lähtökohtaisesti tuntityönä. Tuntihintani on 69-119 euroa/h + ALV 23% työn sisällöstä ja työn määrästä riippuen."

Kiinteät kulut: kannettava tietokone; työpaikkana oma asunto.

+ "Excel-tutuksi" kirjanen, 22€

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Mitäs JoHaRa tuumit omista rehutehtaista .  8)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Mitä pienemmät vehkeet, sen paremmat katteet. Ja omien vehkeiden kanssa tulee olla silloin sujut sillä pienillä peleillä ei täpinöinti uutisiin päästä. Vai miltä kuulostaisi "Excel-neuvontaa Eurassa"?
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Kauppa se on joka kannattaa vae mitä realisti  :P

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Mitäs JoHaRa tuumit omista rehutehtaista .  8)

Todella hyviä ideoita  8)

Joku niitä nyt kauppaa.. Lupaavat peräti 120 000 € halvemman rehun 1000 emakon sikalaan tekemällä sekoituksen itse  :o

Katos.... sorkkis... mä myyn jakeita... nimenomaan tuollaisiin sekoittamoihin  ;D ;D Ihan ylivoimaisia  8)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Eräs lypsykarjatilallinen kehui porukkatehdastaan sanoin "rehu on niin halpaa, että oikein hävettää".

Kyseessä siis tällanen kuivuri+rehutehdas laitos.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Eräs lypsykarjatilallinen kehui porukkatehdastaan sanoin "rehu on niin halpaa, että oikein hävettää".

Kyseessä siis tällanen kuivuri+rehutehdas laitos.

Todella loistava kommentti tähän ketjuun !

Ja pitää myös paikkansa  ;D

Tosin... rehun laatu voi olla "huonoa" jos se tehdään liian halvalla.

Mä tiedän tästä "jotain" koska olen laskenut noitakin reseptejä 15 vuotta  ::) Myös kesälomilla  :'(

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Eräs lypsykarjatilallinen kehui porukkatehdastaan sanoin "rehu on niin halpaa, että oikein hävettää".

Kyseessä siis tällanen kuivuri+rehutehdas laitos.

Todella loistava kommentti tähän ketjuun !

Ja pitää myös paikkansa  ;D

Tosin... rehun laatu voi olla "huonoa" jos se tehdään liian halvalla.

Mä tiedän tästä "jotain" koska olen laskenut noitakin reseptejä 15 vuotta  ::) Myös kesälomilla  :'(

Myös Suomenrehu tekee noita reseptejä .


Ei sit muutakuin et ittekki hankin sellaisen souvikoneeksi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
aatami kansallistaa kärsimykset ja sosialisoi voitot itselleen, sellaanen kapitalisti hää on  ;D
Kukkupuhetta. Mulle on tärkeää yhteistyökumppanin menestyminen. Muuten työinto lopahtaa ja jälki on hirviää.

Tässä Aatamilla on suuri viisaus.

Ja sama pätee, jos tehdään vaikka naapurin kanssa töitä, puolin ja toisin ristiin: keskenään so***** tuntikorvaus täytyy olla sellainen, että into lähteä ja tehdä työ hyvin säilyy. Silläkin uhalla, että naapuri pääsisi vähän tienaamaan vuoden lopussa tasinkoa laskettaessa.  8)

Viimeksi muokattu: 05.04.12 - klo:20:40 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Kukkupuhetta. Mulle on tärkeää yhteistyökumppanin menestyminen. Muuten työinto lopahtaa ja jälki on hirviää.

Jos se yhteistyökumppani ei pärjää, niin kohta ei ole yhteistyökumppania. Pääsee siihen ihannetilanteeseen, että minäminäminäminäminä joka ihanitse on paras kaikessa, saa myös tehdä kaiken mahdollisen ihan itse.

Petri

roadman

  • Vieras
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina

Tätä kun hieman jatketaan, jos urakoitsija tekee kesän aikana jotain ajoa esim 1500 tuntia, hän myös tekee huoltoa, suunnittelua, ja myös ajoa jollain muulla kun sillä traktorilla sinne työkohteeseen, hän myös tarvii palkan kaikesta tuosta ajasta mikä tulee konetuntien päälle! -tämä taitaa monelta urakoitsijaa käyttävältä unohtua.

Kustannuslaskennassa yleiseti käytetään 5-10% konetuntien päälle aputunteja jotka lasketaan hintaan mukaan. Prosentti  vaihtelee vähän urakoinnin suuntauksen mukaan. Lumen aurauksessa on pienempi verrattuna esim teiden kesä tasauksiin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Urakoitsijat jälleen kateellisina
Jos nyt jotain sivubisnestä pitäisi lähteä oikein isommin täpinöimään, niin kävisin LVI-asentajan tutkinnon jonakin kirjekurssina, 500€:n Hiacen paska + muutama tonttu työkaluihin. Sopiva tuntitaksa niin ei kustannuskriisit ja ajallisuuskustannukset lyö päälle  ;D

edit: Tämä pistää aina vähän miettimään urakoinnin järkevyyttä, kun tuntihinta putkimiehellä ollut enemmän kuin mitä itse voi veloittaa traktori- tai kaivuritunnista.

Ostaa Minimanista sarjan pieniä meisseleitä eurolla ja alkaa laskuttamaan atk-huolloista 80€/h  :) Jos homma alkaa kyllästyttämään, niin heittää meisselit menemään.
Joku omakotitalorakentaja oli todennut: Mitä pienemmillä vehkeillä urakoitsija tuli tontille, sitä korkeampi tuntivelotus.
Mystinen kesälaatumies