Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Niittomurskain  (Luettu 13076 kertaa)

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Niittomurskain
Eli tilanne onpi seuraava, niittourakoitsija uhkaa lopettaa homman kokonaan eikä lähitienoolla ole varsinaista urakoitsijaa. Mahdollisuus olisi ottaa vastaan nuo hommat, niittoa olisi sen verran jotta melkein perhonen oltava tai väh. taka ja etukone, lisäksi yksi traktori olisi homattava lisää ja se kuski. Sinällään tuo kävisi siitä hyvin jotta ensi talveksi on kuitenkin hommattava lisäkone lumitöihin tai annettava osa hommista pois.

Mutta minkalainen/minkä tyyppinen niittomurskain olis paras, itseäni hieman himottaisi "taaksepäin ajettava" esim. Elho, vaatii tosin ne taakse ajolaitteet.
Mattoperistä hieman ristiriitaiset tuntemukset, silppurin eteen niittäessä hyvät mutta paalaimelle niittäessä käytännössä "turhat" jos ei nyt ihan helle kesä ole.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Niittomurskain
pakko olla vähintään tämmönen. http://www.youtube.com/watch?v=FTF5wBkWRCQ

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Niittomurskain
Miksihän se lopettaa niittelyt, se urakoitsija :-\   Onkohan siihen jokin syy :-\

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Niittomurskain
Miksihän se lopettaa niittelyt, se urakoitsija :-\   Onkohan siihen jokin syy :-\
On, eläke.
http://www.youtube.com/watch?v=hyX9BiJP744&feature=relatedTuommonen olis aika soppelin kokonen kone.

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Niittomurskain
Olen vain vetäny hinattavaa niittomurskainta, miten noilla taaksepäinajettavilla ehtii bongaaan kivet yms. yllärit?

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Niittomurskain
Olen vain vetäny hinattavaa niittomurskainta, miten noilla taaksepäinajettavilla ehtii bongaaan kivet yms. yllärit?
Joo, ei varmaankaan yhtä hyvin nää. Mutta noita ylläreitähän ei pellossa saisi olla, tosin aina niitä tuntuu löytyvän :(

Joskus nuorenpana niitin yhden kesän perhosella ja välillä hinattavalla/etukoneella, ja silloin jäi vahva mielipide jotta niittokoneen pitää olla nostolaitteissa. On se niin paljon kätevämpi pyöritellä kuin hinattava.

Tuo Elhon duettihan koostuu kahdesta teräpalkista?

trakpa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Niittomurskain
Itellä ollut tollainen etu ja taka kone yhdistelmä 3 vuotta. minusta ihan toimiva. Jos meinaat taakse ajo laitteita hommata kiinnitä huomiota ergonomiaan. omassa kotimaisessa on taakse ajo laitteet, mutta en ole kuin kokeillut että toimivat. ergonomia on sitä luokkaa että en ainakaan minä niittäisi niillä. Kahden erillisen koneen etuna näkisin sen, että jos toinen kone hajoaa ei ajoa tarvitse lopetta. Tosin työ teho puolittuu, mutta silti heinää kaattuu. toisin kun yhdellä leveällä konella.

realisti

  • Vieras
Vs: Niittomurskain
Nyt minä suosittelen kilpailevaa yritystä: Agrimarket Nivalassa on minun uutena ostama lely 320fc + taakse jf gx 9005 perhonen, ei ole hinnan kiroissa. Tosi hyvä kone joka tuli köyhyyksissä annettua kylvökoneen vaihdossa, toinen syy oli ettei kuskit oikein onnistu kun on takana koneita kummallakin puolella.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Niittomurskain
Nyt minä suosittelen kilpailevaa yritystä: Agrimarket Nivalassa on minun uutena ostama lely 320fc + taakse jf gx 9005 perhonen, ei ole hinnan kiroissa. Tosi hyvä kone joka tuli köyhyyksissä annettua kylvökoneen vaihdossa, toinen syy oli ettei kuskit oikein onnistu kun on takana koneita kummallakin puolella.
Ei taida olla netissä myytävänä vielä? en ainakaan ite löytänyt.

Tuota takanostolaite kiinnitteistä kokoleveää konetta puoltas myös se jotta mahdolliseen lisäkoneeseen on jokatapauksessa (ehkä) tulossa taakseajolaitteet metsäajoa ja lumenkuormausta lingolla varten.

Olen ajatuksissani miettinyt esim. Nh tm 120 joka on varustettu pohjapanssarein/muilla suojilla ja venäläisillä "pikkumammuteilla", taakseajolaitteitahan/jalkatiloja valmiina näihin ei vissiin ole saatavissa mutta melko hyvät ohjeet sain yhdeltä urakoitsijalta joka oli itse rakennellut vermeet.

Tosin nuo esim Elhon ja Kuhnin koneet on minulle liian tyyriitä, lähinnä mielessä ulkomailta tuonti. Jotenkin vaan vieläkin kiehtosi tuo murskaimeton niitto ja vielä enemmän kiehtoo nuo kaksi Kronen 280:piä joista on puotettu murkaimet pois (helpi hommia varten) ;) Olisi vailla käyttötarkoitusta...ehkä niistä yhdistämällä :o
http://www.youtube.com/watch?v=6ERMH-KR1Y8

Viimeksi muokattu: 08.03.12 - klo:20:43 kirjoittanut welger

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Niittomurskain
Pieneltä kuulostaa tm 120 perhosen pyörittäjäksi :o Tai edes tuollasen 7 metrisen.
Niittohommissa vaaditaan myös hieman erilaista varustusta kuin metsä-ajossa, et voi olla melko kompromissi kyllä toisessa hommassa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Niittomurskain
Pieneltä kuulostaa tm 120 perhosen pyörittäjäksi :o Tai edes tuollasen 7 metrisen.
Niittohommissa vaaditaan myös hieman erilaista varustusta kuin metsä-ajossa, et voi olla melko kompromissi kyllä toisessa hommassa.

Joo pieni se on perhoselle, voishan se tietysti olla vaikka tm 155 yms.
Mulla nuo metsäajot lähinnä tie/linja ja pellon reunojen raivauksia jossa nuo pikkumammutit(ketjuilla) mielestäni soppelit ja niittäessä tuo myös hyvin tukevuutta/kantavuutta.

realisti

  • Vieras
Vs: Niittomurskain
Nyt minä suosittelen kilpailevaa yritystä: Agrimarket Nivalassa on minun uutena ostama lely 320fc + taakse jf gx 9005 perhonen, ei ole hinnan kiroissa. Tosi hyvä kone joka tuli köyhyyksissä annettua kylvökoneen vaihdossa, toinen syy oli ettei kuskit oikein onnistu kun on takana koneita kummallakin puolella.
Ei taida olla netissä myytävänä vielä? en ainakaan ite löytänyt.

Tuota takanostolaite kiinnitteistä kokoleveää konetta puoltas myös se jotta mahdolliseen lisäkoneeseen on jokatapauksessa (ehkä) tulossa taakseajolaitteet metsäajoa ja lumenkuormausta lingolla varten.

Olen ajatuksissani miettinyt esim. Nh tm 120 joka on varustettu pohjapanssarein/muilla suojilla ja venäläisillä "pikkumammuteilla", taakseajolaitteitahan/jalkatiloja valmiina näihin ei vissiin ole saatavissa mutta melko hyvät ohjeet sain yhdeltä urakoitsijalta joka oli itse rakennellut vermeet.

Tosin nuo esim Elhon ja Kuhnin koneet on minulle liian tyyriitä, lähinnä mielessä ulkomailta tuonti. Jotenkin vaan vieläkin kiehtosi tuo murskaimeton niitto ja vielä enemmän kiehtoo nuo kaksi Kronen 280:piä joista on puotettu murkaimet pois (helpi hommia varten) ;) Olisi vailla käyttötarkoitusta...ehkä niistä yhdistämällä :o
http://www.youtube.com/watch?v=6ERMH-KR1Y8

http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/maataloustyokoneet-muut-niittokoneet-muu-merkki-jf-gx-9005-sm-perhosniitt/923-2475-1/

siinähän se on.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Niittomurskain
Nyt minä suosittelen kilpailevaa yritystä: Agrimarket Nivalassa on minun uutena ostama lely 320fc + taakse jf gx 9005 perhonen, ei ole hinnan kiroissa. Tosi hyvä kone joka tuli köyhyyksissä annettua kylvökoneen vaihdossa, toinen syy oli ettei kuskit oikein onnistu kun on takana koneita kummallakin puolella.
Ei taida olla netissä myytävänä vielä? en ainakaan ite löytänyt.

Tuota takanostolaite kiinnitteistä kokoleveää konetta puoltas myös se jotta mahdolliseen lisäkoneeseen on jokatapauksessa (ehkä) tulossa taakseajolaitteet metsäajoa ja lumenkuormausta lingolla varten.

Olen ajatuksissani miettinyt esim. Nh tm 120 joka on varustettu pohjapanssarein/muilla suojilla ja venäläisillä "pikkumammuteilla", taakseajolaitteitahan/jalkatiloja valmiina näihin ei vissiin ole saatavissa mutta melko hyvät ohjeet sain yhdeltä urakoitsijalta joka oli itse rakennellut vermeet.

Tosin nuo esim Elhon ja Kuhnin koneet on minulle liian tyyriitä, lähinnä mielessä ulkomailta tuonti. Jotenkin vaan vieläkin kiehtosi tuo murskaimeton niitto ja vielä enemmän kiehtoo nuo kaksi Kronen 280:piä joista on puotettu murkaimet pois (helpi hommia varten) ;) Olisi vailla käyttötarkoitusta...ehkä niistä yhdistämällä :o
http://www.youtube.com/watch?v=6ERMH-KR1Y8

http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/maataloustyokoneet-muut-niittokoneet-muu-merkki-jf-gx-9005-sm-perhosniitt/923-2475-1/

siinähän se on.
Kappas, ohi silmien menny selaillessa. Paljonka noin niitetty, ei kovinkaan pahalta loppupeleissä tunnu hinta. Minkä verran vie voimaa koneesta?

10-80

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: Niittomurskain
eikös tuossa hinnassa oo vaan takakone,eli etukone vielä lisäks ::)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Niittomurskain
Pieneltä kuulostaa tm 120 perhosen pyörittäjäksi :o Tai edes tuollasen 7 metrisen.
Niittohommissa vaaditaan myös hieman erilaista varustusta kuin metsä-ajossa, et voi olla melko kompromissi kyllä toisessa hommassa.

Aika samat ajatukset mulle tuli. Toisaalta, aika paljon pitää niittoa olla jos oikeasti tarve perhoselle, tuollaisella veturilla etu+takanostolaitekone menis jotenkin, ja silläkin ehtii jo melkoisesti.

Perhosella tuli viime kesänä reilu 1100ha niitettyä