Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä takia pohjanmaalla?  (Luettu 17474 kertaa)

änkikanki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
  • Äkkiväärä änkyrä ja toisinajattelija
Minkä takia pohjanmaalla?
Kertokaapas mulle,miks pohjanmaalaisissa vaihtotraktoreissa on järjestään vaihdettu oikeenpuoleinen nostovarren säätö hydrauliseksi,samalla on sitten yksi ulkopuolinen aina pois "oikeista töistä"?
Eikö siellä oo koneita jossa on hydrauliikkaa,kun yks joutaa oleen tarpeettomissa hommissa.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
mulla on yhessä lohkossa hydraulinen vetokoukku ja loput 3lohkoa riittää vallan mainiosti.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Kertokaapas mulle,miks pohjanmaalaisissa vaihtotraktoreissa on järjestään vaihdettu oikeenpuoleinen nostovarren säätö hydrauliseksi,samalla on sitten yksi ulkopuolinen aina pois "oikeista töistä"?
Eikö siellä oo koneita jossa on hydrauliikkaa,kun yks joutaa oleen tarpeettomissa hommissa.

Voisko olla niin että sää oot väärässä, ja tuo onkin oikeasti todella tarpeellinen ominaisuus?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Kertokaapas mulle,miks pohjanmaalaisissa vaihtotraktoreissa on järjestään vaihdettu oikeenpuoleinen nostovarren säätö hydrauliseksi,samalla on sitten yksi ulkopuolinen aina pois "oikeista töistä"?
Eikö siellä oo koneita jossa on hydrauliikkaa,kun yks joutaa oleen tarpeettomissa hommissa.

Mitäs *****a tekee traktorilla jossa ei ole hydraulista nostovartta/työntövartta.
Samaa kuin traktorilla jossa ei ole EK tai EN eli ei yhtään mitään.
Nii se on...

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Meillon riittävästi hydraulilohkoja!
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Seittemän paria ja silti ei oo yhtään liikaa.  ;D Ja kaikki sähkösenä.
Tästä tähän.

änkikanki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
  • Äkkiväärä änkyrä ja toisinajattelija
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
No en oo kumpaakaan tarvinnu,hydraulinen työntövarsi on ollut käyttämättömänä kohta kymmenen vuotta,mutta mulla ei ookaan tapana ajella traktorilla muuten vaan.
Ja etukuormaajaa tarvin n.6 kertaa vuodessa,muun ajan sekin on turhan panttina,eli ei sekään mikään jokapäivän kone ole.
Muutoin minä ainakin tarvin useammassa koneessa 3 lohkoa käyttöön yhtä aikaa,joten kaikkiin traktoreihin on hommattu riittävästi lohkoja.
Eli tämmöinen tyypillinen pohjalaiskone,3 lohkoo,yks tai kaks jo varattuina ja sitten yks vapaana,näitä näkee paljon myynnissä,ei sopisi mulle.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Lainaus
on järjestään vaihdettu oikeenpuoleinen nostovarren säätö hydrauliseksi,samalla on sitten yksi ulkopuolinen aina pois "oikeista töistä"?

En tiedä pohjanmaasta, mutta maailmanmerkeissä on sekä hydr vetokoukku että nostovarsi ja kaikki väh. 4 ulosotot vapaasti käytettävissä.

Kysymys taitaa olla hypoteettinen tai viitata hyvin vanhanaikaisiin koneisiin.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Onhan se LS keksitty, siis kun tarvitaan hydrauliikkaa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

änkikanki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
  • Äkkiväärä änkyrä ja toisinajattelija
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Ei ole hypoteettinen,vaan ihan vaihtokoneita katsellessa huomattu tosiasia.Ilmiö esiintyy pohjalaiskoneissa,mutta esim.varsinais-suomalaisissa koneissa ei juuri lainkaan.Onko sidoksissa maalajeihin tms.
Ihan tosissani kysyin,ilman kettuilua.
Luonnollisesti jos on varaa ostaa uusinta uutta traktoreissa,riittänee ylimääräistä hydrauliikkaa myös vetokoukulle ja nostovarrelle.
Enkä minä väittäisi esim vm.2005 vaihtokonetta vanhanaikaiseksi.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
n ihme koneita teillä jos tarvii yli 3 hydrauliikkaa. normaalisti tuossa vaiheessa koneessa alkaa olla jo oma hydraulipöytä jos yli 3 lohkoa tarvii. Eikä noita nyt niin vaikea ole muutella että sen kannata paljoa antaa vaikuttaa koneen ostossa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Onhan se LS keksitty, siis kun tarvitaan hydrauliikkaa.

Lahti-Saloranta . Älä hyvämies ampuu rupeen .  :'( :'(
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Moommalaisille ku laitetaan tehtaalla rattori työn alle, siinä pitää olla vähintään 600:set takaset ja etuset sekä vanteessa valmiina tarvikkeet tuplaparisille. Hydrauliikan ulostuloja nin monta kun persaukseen mahtuu. Virtalähtöjä tarvitaan 1voltista 400volttiin. Työvaloja pitää sen verran olla että ei tiedetä onko päivä vai yö, aina nottä näköö. Turboja pitää olla 3 ja common raili kutiteltu ainaski kolmella lastulla. Grammerin ilmapenkki ei enää riitä, tarvitaan hammaslääkärin ortopedijakkara hieronnalla ja munien jäähdytyksellä. Jääkaappi on hyvä olla ja 36 tuuman ledinäyttö jos vaikka rasvausasennossa olevan rattorin hinausapua joutuu oottelemaan pidemän aikaa. Sitten tuleekin se loppu exodus, perään piisaa wärtsilän 90 heittotähtikarhi.

Ai nii, se iso veturi olikin urakooooontia varten, ei omia hommia............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
No en oo kumpaakaan tarvinnu,hydraulinen työntövarsi on ollut käyttämättömänä kohta kymmenen vuotta,mutta mulla ei ookaan tapana ajella traktorilla muuten vaan.


Mitenkä hyd.varsi ja muuten vain ajelu liittyy toisiinsa????

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Nythän mää hokasin. Pohojanmaalla on menny sekasin Nisulan ja Valtran tuotteet. On tilattu uutta ännäläistä ja teeläistä kaatopäällä...............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159