Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä takia pohjanmaalla?  (Luettu 17472 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Miksi yksi isäntä haluaa aina traktoriinsa molemmat nostovarret hydraulisena,ja tämä on tosi juttu ,huoltomies kertoi .
Nostovarsien pitkät reijät ovat tosi hyvät lingon kanssa käyttää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Juu, kiitos. Perälevyhomma onkin tosiaan sellainen, jos omistaa perälevyn. Paluuauroilla ei tarvi, mutta hydraulinen työntövarsi on siinä(kin) hyvä.

Näissä tosiaan tarttee hydr. työntövartta, teeseitse salaojittamisessa välttämätön kapine.

Enpä ole minäkään kaivannut kaltevuuden säätöä, johtuupi suurelta osin siitä ettei ole perälevyssäkään hydraulisäätöjä ::) Peltolanassa hydrauliikalla kaikki säädöt.

Vieskan metallin kylvökone haukkaa 4 hydrauliikkalohkoa, kun niitä koneita kaipailtiin missä hydrauliikkaa paljon tarvitaan...

Aikoinaan oli ajatuksissa tuo hydr.kallistus mutta koneiden muututtua pikkuhiljaa hinattavaksi se on jäänyt ajatuksen asteelle. Tosin yllä on mainittu hyviä syitä kallistukselle, kuitenkin halpa lisävaruste ja silloin tällöin olisi tarpeeseenkin.
Paikalliseen tyyliin kuuluen ajetaan hiekkamyrskyaakeetlaakeet vanhalla Vammas-höylällä. ;D

Ku oiskin, toki traktorilla hinattavana kuten vanhat kuorma-autotkin :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Venäläisen lietevaunun hydrauliikka on todellinen taidonnäyte. Kahdella kaksitoimisella operoidaan viisi eri toimintoa. Kunnon pohjat votkaa pitää traktoristin kiskaista, selvinpäin ei oikein operointi tahdo onnistua?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Juu, kiitos. Perälevyhomma onkin tosiaan sellainen, jos omistaa perälevyn. Paluuauroilla ei tarvi, mutta hydraulinen työntövarsi on siinä(kin) hyvä.

Näissä tosiaan tarttee hydr. työntövartta, teeseitse salaojittamisessa välttämätön kapine.

Enpä ole minäkään kaivannut kaltevuuden säätöä, johtuupi suurelta osin siitä ettei ole perälevyssäkään hydraulisäätöjä ::) Peltolanassa hydrauliikalla kaikki säädöt.

Vieskan metallin kylvökone haukkaa 4 hydrauliikkalohkoa, kun niitä koneita kaipailtiin missä hydrauliikkaa paljon tarvitaan...

Aikoinaan oli ajatuksissa tuo hydr.kallistus mutta koneiden muututtua pikkuhiljaa hinattavaksi se on jäänyt ajatuksen asteelle. Tosin yllä on mainittu hyviä syitä kallistukselle, kuitenkin halpa lisävaruste ja silloin tällöin olisi tarpeeseenkin.
Paikalliseen tyyliin kuuluen ajetaan hiekkamyrskyaakeetlaakeet vanhalla Vammas-höylällä. ;D

Ku oiskin, toki traktorilla hinattavana kuten vanhat kuorma-autotkin :P
Nyt sitte vaan investoit. Laitat Nivan nettiautosta ja eiköhän sellasen itsekulkevan vammaksenkin löydä jostain. Sitte klikkailee kuvia pottariin, Off-roadia nivalla ja hiekkamyrskyä siivoomassa karhulla. Olis siinä taas katsomista muulla maailmalla.......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Venäläisen lietevaunun hydrauliikka on todellinen taidonnäyte. Kahdella kaksitoimisella operoidaan viisi eri toimintoa. Kunnon pohjat votkaa pitää traktoristin kiskaista, selvinpäin ei oikein operointi tahdo onnistua?
Venäläisen kusitiinun käyttöhydrauliikka vaatii murikkaopiston kurssin, sen verran kiskoo torven ohjaus vasemalle...........
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Minulla on hydraulisessa kallistuksessa sellainen hienous, kuin pikaliittimet. Jos kerran vuodessa tarvitsee kaikkia neljää lohkoa, niin saa ne sitten vapaaksi... Ja sen vieskalainen kannattaa vaihtaa Rapidiin, ei tarvitse neljää lohkoa, kun on vähän kehittyneempi kone. Sama pätee moneen muuhunkin koneeseen, alkaa olemaan hydr. kierto ja toimitoja ohjataan sähköllä.  ;)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Varroohan vaan SKN:nnä rupiavat notta kurmoottamahan no pohojalaaset!
Oon vaatimaton!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Miksi yksi isäntä haluaa aina traktoriinsa molemmat nostovarret hydraulisena,ja tämä on tosi juttu ,huoltomies kertoi .
Mäkin olen tehnyt tuttavuutta sellaisen traktorin kanssa jonka nostolaite geometriasta johtuen tuollaiset pitäisi olla tehdas asenteisena.
Eli veikkaan 6000-sarjan Jontikkaa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Juu, kiitos. Perälevyhomma onkin tosiaan sellainen, jos omistaa perälevyn. Paluuauroilla ei tarvi, mutta hydraulinen työntövarsi on siinä(kin) hyvä.

Näissä tosiaan tarttee hydr. työntövartta, teeseitse salaojittamisessa välttämätön kapine.

Enpä ole minäkään kaivannut kaltevuuden säätöä, johtuupi suurelta osin siitä ettei ole perälevyssäkään hydraulisäätöjä ::) Peltolanassa hydrauliikalla kaikki säädöt.

Vieskan metallin kylvökone haukkaa 4 hydrauliikkalohkoa, kun niitä koneita kaipailtiin missä hydrauliikkaa paljon tarvitaan...

Aikoinaan oli ajatuksissa tuo hydr.kallistus mutta koneiden muututtua pikkuhiljaa hinattavaksi se on jäänyt ajatuksen asteelle. Tosin yllä on mainittu hyviä syitä kallistukselle, kuitenkin halpa lisävaruste ja silloin tällöin olisi tarpeeseenkin.
Paikalliseen tyyliin kuuluen ajetaan hiekkamyrskyaakeetlaakeet vanhalla Vammas-höylällä. ;D

Ku oiskin, toki traktorilla hinattavana kuten vanhat kuorma-autotkin :P
Nyt sitte vaan investoit. Laitat Nivan nettiautosta ja eiköhän sellasen itsekulkevan vammaksenkin löydä jostain. Sitte klikkailee kuvia pottariin, Off-roadia nivalla ja hiekkamyrskyä siivoomassa karhulla. Olis siinä taas katsomista muulla maailmalla.......... ;D

Jos kuitenkin rotke rami ja laaseri mara, niitähän saa riittävän isojakin kun tilaa juuropasta catepillarin kera :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Venäläisen lietevaunun hydrauliikka on todellinen taidonnäyte. Kahdella kaksitoimisella operoidaan viisi eri toimintoa. Kunnon pohjat votkaa pitää traktoristin kiskaista, selvinpäin ei oikein operointi tahdo onnistua?
En oo itse joutunu käyttämään ja on purettu pois kaikki mitä ei tarvita, joten ei enää pääsekään opettelemaan. Olen vaan muutaman kerran vaunun vieressä seistessä tuumannut, että mitenkähän ne on tarkoitettu käytettäväksi, kun ohjekirjaakaan en ole nähnyt.

Sen verran täsmennystä, että vapaa paluu tuohon sentään tarvitaan, mutta en ymmärrä sitä sittenkään. Ilmeisesti joku homma pitää tehdä traktori pysäytettynä?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Varroohan vaan SKN:nnä rupiavat notta kurmoottamahan no pohojalaaset!
Oliks tää nyt se ns. uhkaus vai jopa lupaus? :o

Sanovat notta se mikä voimas voitetahan, se verbaliikas hävitähän............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Venäläisen lietevaunun hydrauliikka on todellinen taidonnäyte. Kahdella kaksitoimisella operoidaan viisi eri toimintoa. Kunnon pohjat votkaa pitää traktoristin kiskaista, selvinpäin ei oikein operointi tahdo onnistua?
En oo itse joutunu käyttämään ja on purettu pois kaikki mitä ei tarvita, joten ei enää pääsekään opettelemaan. Olen vaan muutaman kerran vaunun vieressä seistessä tuumannut, että mitenkähän ne on tarkoitettu käytettäväksi, kun ohjekirjaakaan en ole nähnyt.

Sen verran täsmennystä, että vapaa paluu tuohon sentään tarvitaan, mutta en ymmärrä sitä sittenkään. Ilmeisesti joku homma pitää tehdä traktori pysäytettynä?

Moro Maraani!

Tuttu mies SLCK palstoilta. Jos pyörä ei vedä se jarruttaa, siksi Landcruiser ;D
Oon vaatimaton!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?


Paluuaurat vaatii meillä kolme lohkoa jos näitä useampaa lohkoa vaativia listataan.

 Meillä riittäis yksikin, jos oli tarpeeksi iso ja suorakaiteen muotoinen.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?


Paluuaurat vaatii meillä kolme lohkoa jos näitä useampaa lohkoa vaativia listataan.

 Meillä riittäis yksikin, jos oli tarpeeksi iso ja suorakaiteen muotoinen.
Äikkä-Maikka on asian ytimessä. No, vaatimattomuus on varmaan se ainoa pahe................ ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Minkä takia pohjanmaalla?
Venäläisen lietevaunun hydrauliikka on todellinen taidonnäyte. Kahdella kaksitoimisella operoidaan viisi eri toimintoa. Kunnon pohjat votkaa pitää traktoristin kiskaista, selvinpäin ei oikein operointi tahdo onnistua?
En oo itse joutunu käyttämään ja on purettu pois kaikki mitä ei tarvita, joten ei enää pääsekään opettelemaan. Olen vaan muutaman kerran vaunun vieressä seistessä tuumannut, että mitenkähän ne on tarkoitettu käytettäväksi, kun ohjekirjaakaan en ole nähnyt.

Sen verran täsmennystä, että vapaa paluu tuohon sentään tarvitaan, mutta en ymmärrä sitä sittenkään. Ilmeisesti joku homma pitää tehdä traktori pysäytettynä?

Vaikka niin, että vaikka ykkösvipua taaksepäin vetämällä voi tapahtua joko temppu 1, jos samalla mahdollistat öljyn paluuvirtauksen kakkosvivulla tai, sitten toteutuu temppu 2. Käytännössä jos imuletkun kannatuskoukku takertuu kaivon reunaan, saattaa sulkijalihas höltyä. "Kiva" ominaisuus talojen likakaivoja hienoissa pihoissa tyhjennellessä. Paluuletku kuuluu laittaa täyttökorkin lävestä. Siitä on myös kätevä ammentaa omaan astiaan oman Zigulin liukasteeksi.