Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että kyllä renkaissa todennäköisesti on syy, eli etupyörien suhde takapyöriin ei ole oikea. Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, vaikka verkusta kylläkin, että kun vaihdoin ruiskutusrenkaat alle, korkeusero oli jotain puolitoista senttiä, alkoi juurikin tuollainen paukahtelu jarrutuksien jälkeen poljinta nostettaessa. Saattaahan myös olla, kuten meillä aiemmin natikassa oli, että renkaat eivät ole aivan sitä kokoa, mitä piirustuslaudalla on piirretty ja siitä johtuen jompikumpi pää,tod näk etupää kuluu, ja sitten alkaa entistä enemmän nämä kyseiset oireet. Huomaako ajossa nelivetoa kytkettäessä ja pois ottaessa jonkinlaista vedon keventymistä? Eli jarruttaako nelivedon ollessa päällä paljonkin?
Itselläni on kaksi samanlaista traktoria, toisessa pykälää isommat renkaat, ihan alkuperäiset kummassakin. Toinen kulkee todella kevyesti, oli neliveto päällä tai ei. Eli ei kyllä yhtään tiedä ilman nappia katsomatta kummassa asennossa on, ei ulista ei mitään. Ja sitten se toinen, ei yhtää viitsi maanteillä ajella neliveto päällä, varmasti huomaa eron. Molemmissa renkaat samankuntoiset, että ei siitä ole kiinni. Kumma juttu se vaan on, että rengassuhteet pitäis mennä oikein, mutta kun ei vaan taida mennä.