Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Taas tumpeloita liikenteessä  (Luettu 14464 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
eipä ole meilläkään kummassakaan autossa nastoja enää. Mersuun laitettiin jo edellistalveksi continentalin kitkat, ja L-200:ssa on joka kelin isot maastorenkaat. Kummallakin pärjää ihan hyvin, mitsu toki on hieman liukas mutta neliveto auttaa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)


Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X
Kuinkahan paljonvähemmän tarttis isoja teitä paikata kun ihmiset käyttäisi vaan kitkoja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

kun puhutaan suolaamattomuudesta unohdetaan ihan raskas liikenne. Henkilöautollahan pitäisi pärjätä auratulla tiellä oli se sitten jäinen tai mitä vaan mutta 60 tonnin yhdistelmä muuttuu aika petolliseksi kun keli menee tarpeeksi liukkaaksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

kun puhutaan suolaamattomuudesta unohdetaan ihan raskas liikenne. Henkilöautollahan pitäisi pärjätä auratulla tiellä oli se sitten jäinen tai mitä vaan mutta 60 tonnin yhdistelmä muuttuu aika petolliseksi kun keli menee tarpeeksi liukkaaksi.

Sitten on vaan ajettava hitaampaa ja laskutettava extraa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

kun puhutaan suolaamattomuudesta unohdetaan ihan raskas liikenne. Henkilöautollahan pitäisi pärjätä auratulla tiellä oli se sitten jäinen tai mitä vaan mutta 60 tonnin yhdistelmä muuttuu aika petolliseksi kun keli menee tarpeeksi liukkaaksi.

Sitten on vaan ajettava hitaampaa ja laskutettava extraa.

muttakun vauhti ei välttämättä ole ongelma. Auto ei pääse liikkeelle edes pienessä vastamäessä. Jossain tapauksissa koko yhdistelmä lähtee liukumaan ihan paikaltaan kohti ojaa ja alamäissä kärry työntää koko yhdistelmän poikittain tai miten sattuu. No ratkaisujahan löytyy vaikka pienemmät kuormat, ketjut, hiekotus jne. Mikään ei kuitenkaan ole kovin realistinen suurissa määrin pääväylille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

kun puhutaan suolaamattomuudesta unohdetaan ihan raskas liikenne. Henkilöautollahan pitäisi pärjätä auratulla tiellä oli se sitten jäinen tai mitä vaan mutta 60 tonnin yhdistelmä muuttuu aika petolliseksi kun keli menee tarpeeksi liukkaaksi.

Sitten on vaan ajettava hitaampaa ja laskutettava extraa.

muttakun vauhti ei välttämättä ole ongelma. Auto ei pääse liikkeelle edes pienessä vastamäessä. Jossain tapauksissa koko yhdistelmä lähtee liukumaan ihan paikaltaan kohti ojaa ja alamäissä kärry työntää koko yhdistelmän poikittain tai miten sattuu. No ratkaisujahan löytyy vaikka pienemmät kuormat, ketjut, hiekotus jne. Mikään ei kuitenkaan ole kovin realistinen suurissa määrin pääväylille.

Kun se ei vaan tajua niin ei se tajua  ;D

Mutta mun mielestä parhaat renkaat ovat kitkanastat.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Vähän kiitollisuutta, pliis...
En tiedä ymmärsinkö oikein. Enkä jaksa oikeasti edes ajatella asiaa. Mutta toivon vaan kaikkien autoilijoiden tajuavan sen että osalla autoilijoista alla on kitkat ja me emme voi pysähdellä huviksemme ihan miten nastarenkailijoita huvittaa  ::)

Met nastarenkailijat karhennamme lumisen/jäisen tienpinnan teille kitkattomilla renkailla ajaville...     8)

Paitsi että... Kitka pitää yhtä hyvin oli tie karhennettu tai ei.  En ole ainakaan huomannut eroa itse. Peilijäällä eron tietysti huomaa.. Nastaukot ovat ojassa liian kovn vauhdin seurauksena  ;D
Ajattele joskus muitakin..
Raskaalla liikenteellä ei oo nastoja alla eikä e¨tes kitkoja :(

Jooharhan kaltaisia jos olis tuplamäärä, niin tienpidon kulut nousis 80 prosenttia, siis jos haluttais säilyttää tiellä sama kitka  ???  Tätä on edesmennyt tielaitos tutkinutkin, mutta en jaksa alkaa linkkejä kaivaa, jäipähän vaan yhellä luennolla mieleen joskus edellisessä elämässä :-X

Miksi kulut nousisivat? Meinaatko että teitä suolattaisiin enemmän ja raha uppoaisi siihen?

Mielestäni myös suolaus voidaan lopettaa, ihan turhaa hommaa. Autot ruostuvat ja ympäristö likaantuu.

kun puhutaan suolaamattomuudesta unohdetaan ihan raskas liikenne. Henkilöautollahan pitäisi pärjätä auratulla tiellä oli se sitten jäinen tai mitä vaan mutta 60 tonnin yhdistelmä muuttuu aika petolliseksi kun keli menee tarpeeksi liukkaaksi.

Sitten on vaan ajettava hitaampaa ja laskutettava extraa.

muttakun vauhti ei välttämättä ole ongelma. Auto ei pääse liikkeelle edes pienessä vastamäessä. Jossain tapauksissa koko yhdistelmä lähtee liukumaan ihan paikaltaan kohti ojaa ja alamäissä kärry työntää koko yhdistelmän poikittain tai miten sattuu. No ratkaisujahan löytyy vaikka pienemmät kuormat, ketjut, hiekotus jne. Mikään ei kuitenkaan ole kovin realistinen suurissa määrin pääväylille.

Kun se ei vaan tajua niin ei se tajua  ;D

Mutta mun mielestä parhaat renkaat ovat kitkanastat.
VR:kään ei ole ratkaisu talvisin raskaisiin kuljetuksiin kun rekka on ennen perillä kun lähdetään helsingistä pohjoiseen... Juna hyytyy matkalle monta kertaa tai lähtee väärään suuntaan kun kiskojen vaihteet on jäässä  :P

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

Niin... mutta ei se minun mokani ole jos rekkakuski toheloi. Perikunta saa korvauksen.

Joskus 10 vuotta sitten kun oli kova hellekesä, niin rekka upposi asfalttiin siinä Särkänniemen liikennevaloissa. Olin ko. rekan takana ja se kynti sellaiset 20 senttiä syvät ojat  :o Varmasti osa urista syntyy näin, mutta tuskin ne kapeat jotka ovat vielä samalla raidevälillä kuin pyörät henkilöautoissa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

Niin... mutta ei se minun mokani ole jos rekkakuski toheloi. Perikunta saa korvauksen. :) :)

Joskus 10 vuotta sitten kun oli kova hellekesä, niin rekka upposi asfalttiin siinä Särkänniemen liikennevaloissa. Olin ko. rekan takana ja se kynti sellaiset 20 senttiä syvät ojat  :o Varmasti osa urista syntyy näin, mutta tuskin ne kapeat jotka ovat vielä samalla raidevälillä kuin pyörät henkilöautoissa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

Niin... mutta ei se minun mokani ole jos rekkakuski toheloi. Perikunta saa korvauksen.

Joskus 10 vuotta sitten kun oli kova hellekesä, niin rekka upposi asfalttiin siinä Särkänniemen liikennevaloissa. Olin ko. rekan takana ja se kynti sellaiset 20 senttiä syvät ojat  :o Varmasti osa urista syntyy näin, mutta tuskin ne kapeat jotka ovat vielä samalla raidevälillä kuin pyörät henkilöautoissa.
  Tälläi talvella ei niin raskasta liikennettä tartte noilla pienemmillä asfaltoiduilla pelätä vaan näitä saatanan henkilöauton kuljettajia jotka eivät uskalla ajaa muualla kuin niissä urissa ja uria ei ole kuin kolme ja jos itse ajan traktorilla niin että aurausviitat heiluu ja silti meinaa autoista lähteä peilit ja renkaina niillä on varmaan nastaa ja kitkaa  :P  Kuorma-auto kuskit ja jopa bussit ymmärtävät ajaa reunassa.. Mutta mikä siinä on niin vaikeaa nastoilla varustetulla henkilö autolla ajaa siellä reunassa???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

Niin... mutta ei se minun mokani ole jos rekkakuski toheloi. Perikunta saa korvauksen.

Joskus 10 vuotta sitten kun oli kova hellekesä, niin rekka upposi asfalttiin siinä Särkänniemen liikennevaloissa. Olin ko. rekan takana ja se kynti sellaiset 20 senttiä syvät ojat  :o Varmasti osa urista syntyy näin, mutta tuskin ne kapeat jotka ovat vielä samalla raidevälillä kuin pyörät henkilöautoissa.
  Tälläi talvella ei niin raskasta liikennettä tartte noilla pienemmillä asfaltoiduilla pelätä vaan näitä saatanan henkilöauton kuljettajia jotka eivät uskalla ajaa muualla kuin niissä urissa ja uria ei ole kuin kolme ja jos itse ajan traktorilla niin että aurausviitat heiluu ja silti meinaa autoista lähteä peilit ja renkaina niillä on varmaan nastaa ja kitkaa  :P  Kuorma-auto kuskit ja jopa bussit ymmärtävät ajaa reunassa.. Mutta mikä siinä on niin vaikeaa nastoilla varustetulla henkilö autolla ajaa siellä reunassa???

Luistoneston valo vilkkuu jos pyörät kulkevat reunalumessa  ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Taas tumpeloita liikenteessä
Jooharhakin saattais huomata asian, kun suolaamattomalla/hiekottamattomalla tiellä tulee täysperä omalla kaistalla vastaan.. Vaikka vaan viittäkymppiä ja tuplahintaan ;D

Teiden päällystämisestä alemmalla tieverkolla yli 90% tehdään routavaurioiden takia, vain päätieverkolla kulumisella on vaikutusta, mutta häviävän vähän verrattuna talvihoitokulun kasvuun..
Osa urautumisesta johtuu raskaan liikenteen painamisesta kesäaikaan :o
Ette usko kuitenkaan, mutta joissain tehtaiden liittymissä urat ikäänkuin ryhmittyvät sinne hidastuskaistan suuntaan..

Niin... mutta ei se minun mokani ole jos rekkakuski toheloi. Perikunta saa korvauksen.

Joskus 10 vuotta sitten kun oli kova hellekesä, niin rekka upposi asfalttiin siinä Särkänniemen liikennevaloissa. Olin ko. rekan takana ja se kynti sellaiset 20 senttiä syvät ojat  :o Varmasti osa urista syntyy näin, mutta tuskin ne kapeat jotka ovat vielä samalla raidevälillä kuin pyörät henkilöautoissa.
  Tälläi talvella ei niin raskasta liikennettä tartte noilla pienemmillä asfaltoiduilla pelätä vaan näitä saatanan henkilöauton kuljettajia jotka eivät uskalla ajaa muualla kuin niissä urissa ja uria ei ole kuin kolme ja jos itse ajan traktorilla niin että aurausviitat heiluu ja silti meinaa autoista lähteä peilit ja renkaina niillä on varmaan nastaa ja kitkaa  :P  Kuorma-auto kuskit ja jopa bussit ymmärtävät ajaa reunassa.. Mutta mikä siinä on niin vaikeaa nastoilla varustetulla henkilö autolla ajaa siellä reunassa???

Luistoneston valo vilkkuu jos pyörät kulkevat reunalumessa  ;)
Aijaa ei mulla oo sellasta  :P  Sais kieltää lailla sellaset nehän vaarantaa likenneturvallisuutta  ;D