Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kärryn rengas  (Luettu 16039 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Kärryn rengas
tosiaan ittekin olen syyllistynyt aina viime kevääseen saakka siihen että olen vaunuja myynyt dneproshinoilla, hinta tialiin 65km/h renkaaseen on niin mitätön ettei enää kävisi mielessä kiusata ketään dneproilla. Itsellä oli 21m3 viljakärry just noilla dneproilla ja olihan se raskas ja pomppiva. Tianli on ainakin vedettävyydeltään toiselta planeetalta, mutta kestävyydestä ei vielä voi sanoa mitään näillä kilometreillä.
Mistä kyntaja muuten osti tianlit?

Viimeksi muokattu: 15.01.12 - klo:19:19 kirjoittanut realisti

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Kärryn rengas
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa

***joo, tosiaan ihmetelly oon itekkin. nää on kaikki tosin 600mm renkaita, tiedä sitte onko sillä vaikutusta. bkt 710 on yhessä kärryssä, leikkaa nurmen pintaa niinku couyntrykingi. 700mm dnepro pysyy paremmin pinnalla ei leikkaa. ainakin tempo mene ylileveksi 710 bkt:llä, eli olkaa trakkana niiden kanssa.

dnepron toimivuus paljon kiinni kokoluokasta. 18.4x38 oli surkeaa räkää=löysä/horjakka/kuluva. 710/70x38 tukeva ja kulutuskestävä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kärryn rengas
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa

***joo, tosiaan ihmetelly oon itekkin. nää on kaikki tosin 600mm renkaita, tiedä sitte onko sillä vaikutusta. bkt 710 on yhessä kärryssä, leikkaa nurmen pintaa niinku couyntrykingi. 700mm dnepro pysyy paremmin pinnalla ei leikkaa. ainakin tempo mene ylileveksi 710 bkt:llä, eli olkaa trakkana niiden kanssa.

dnepron toimivuus paljon kiinni kokoluokasta. 18.4x38 oli surkeaa räkää=löysä/horjakka/kuluva. 710/70x38 tukeva ja kulutuskestävä...
Kauheita patteja tulee aika äkkiä 600mm kumeihin vaikka millaisilla paineilla ajaisi... Nimim: useamman dneproa vaihtanut ja muutaman kerran kuorma päällä... BKT rengas ei ole edes kulunut samaa vauhtia kuin dnebrot mutta nurmelle eivät oo varmaan parhaan muotoiset jos ovat sillä isolla pala kuviolla  :P

Matson^

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Kärryn rengas
Jees, pitänee ottaa yhteyttä kärry/rengaskauppaan ja kokeilla vaihtaa dneprot tianleihin.. nyt kun dneprot ei oo vielä uusia kummemmat (3kk & ~60km ajettu kuorma päällä) niin voi saada sopivasti. Ei viittisi muuten loistavia kärryjä "pilata" pompottavalla huonosti rullaavalla renkaalla.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Kärryn rengas
Joo no jos ne 600 on niin kestävät huomattavasti paremmin koska ovat samalla rungolla kun 700.
600 kantavuus on 5100kg ja 700 4500 kg.

Realisti. Sulta tulevat kun tartten pyörät.

En ole vielä rakentanut kun se itse koukku puuttuu. Pariviikkoo piti toimituksen kestää tuos joulukuun alla :D
Jousiteli on jo 1.8m akselivälillä,eli ei tule 3 akselinen.
Nii se on...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Kärryn rengas
kuinka pitkä laite sulle tulee? vaatii 5.5- 6m laitteen toi pitkäteliväli että aisapaino säilyy hyvänä.
laita vaikka yv:tä. osaisin kyllä antaa vinkkejä ettei tuu sutta...

asia korostuu 3 akselisessa. ulkomaisissa 3 akselisissa on etuakseli lähes poikkeuksetta liian edessä. ei ole suunniteltu ajettavaksi mäissä tai talvikelillä.

realisti

  • Vieras
Vs: Kärryn rengas
Joo no jos ne 600 on niin kestävät huomattavasti paremmin koska ovat samalla rungolla kun 700.
600 kantavuus on 5100kg ja 700 4500 kg.

Realisti. Sulta tulevat kun tartten pyörät.

En ole vielä rakentanut kun se itse koukku puuttuu. Pariviikkoo piti toimituksen kestää tuos joulukuun alla :D
Jousiteli on jo 1.8m akselivälillä,eli ei tule 3 akselinen.
[/quote

Kiva kun kerroit ;D Ajattelin että mistä kummasta saat halvemmalla :P

Matson^

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Kärryn rengas
Nyt kun noita kuussatasia Dneporoja kyselin vaihtaa niin törmättiin seuraavaan ongelmaan; Onko els-kuvioinen BKT FL639 miten paljon parempi kun alunperin suunniteltu Tianli Radial Flotation? Molemmissa nopeusluokka 65kmh, mutta kauppias piti BKT:tä vielä parempana, toki myös hinnaltaan.
Ei enää viitsisi "säästää" muutamaa satasta ja astua paskaa jos renkailla on oikeasti eroa..

edit. realistilla oli kyllä sopivat hinnat renkaissa ennenkuin editoitiin pois! nyt vain vaihtokaupan "joutuu" vielä tekemään kärrykaupan kanssa, koska tuskin haluat pompottavia dneproja varastoosi?

Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:11:32 kirjoittanut Matson^