Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fortumin koneistus  (Luettu 6755 kertaa)

nilihaara

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
Ilmoita kylmästi vaan firmaan, että tiistaina klo 10.05 puu kaatuu sitten linjalle, koska liina menee kirveellä poikki justihinsa silloin, saavat katsella päätteeltä livenä, kun linja mykistyy justiinsa ilmoittamanasi aikana!! 
Itse menetin liinani, kun menin valokuitukaapelin ja useita autoja pelastamaan Tapanin aamupäivällä, Empowerin miehet varasti siis liinani!  Eipä enää kiinnosta "auttaa", seuraavalla kerralla haen vain traktorin metsäkuormaajalla ja ajan puomi 4.2 m korkealla kyseisestä kohdasta.....
  Samaa mieltä, kaikki mikä on alle 4,5 metriä saa tulla alas. Yhdellä pellolla roikku tapsit pari vuotta jotta sai nostella että pääsi puimurilla ali. Soitin siis kahtena vuonna puhelinyhtiöön mutta kun mitään ei tapahtunut niin kas vaan tapsit löyty viilun välistä. Eihän niitä pimeällä erottanut.

Voihan se myös olla, jotta Alfred von Nussi, tai hänen nuorempi veli, von Pikanussi, on nuot kyseiset kaapelit vienyt uusiokäyttöön. ;)
  Tuli siihen uudet tapsit muuta tolpan latvaan ja kireelle.  :)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: fortumin koneistus
Ei siä satu olemaan motoa työmaalla lähistöllä, tai sopivasti
ohimenossa, isompi moto, ei kauaa kuskilla nokka tuhise
kun katkasee latvasta alkaen, jos saa kouran kiinni elle aivan toivoton
räkämänty.
kerran kans osun paikalle, kun puu napsastiin nätisti rakennusten välistä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: fortumin koneistus
tääpäin pelaa kohtuullisesti raivaus, toki enemmän tekemistäkin ja osaavempia sekä ottavat tarvittaes apuja, nykki oli moto pitkiä mettäväliä aukomas.. sen 50-100h vuodes poikki ja aina sen ~3h vähintään kerralla..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: fortumin koneistus
Täällä savon-voiman alueella ajeli vanhempi valmetin moto jonka puomin nokassa oli sellainen samantapainen raivauspää kun käyttävät helikoptereissa kun oksia sahaavat. Niin tämä ajeli linjoja pitkin myrskyn jälkeen ilmeisesti vain tarkistaakseen että onko taipuneita puita tulossa linjalle. Tätä konstia suosittelisin muualle päinkin suomea...

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: fortumin koneistus
Savon voimalla tuntuu pelaavan hyvin linjojen huolto :) Kyllä osasivat toissakesän myräköissäkin hommata koneita kaveriksi.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: fortumin koneistus
Savon voimalla tuntuu pelaavan hyvin linjojen huolto :) Kyllä osasivat toissakesän myräköissäkin hommata koneita kaveriksi.

Eilen sitten erittäin kovan keskustelun jälkeen fortum ja puhelinlaitos toimitti kaksi retkikuntaa laskemaan langat alas.
Erittäin pahantuulisia herroja siellä oli,eivät puhuneet mitään.
Mutta se on ammatinvalintakysymys.
Itse kaadoin puun pois,koska se oli liian vaarallista verkkoyhtiöiden työntekijöille.
Ikivanhalla tukkivinssillä hieman piti tyveä nykäistä ja puu tuli rajusti alas.
Varmaan 2tn lunta oli lisäpainona.
Sähköt on nyt toiminnassa ja puhelin.
Tolppa murtui,mutta en ennen kesää usko näkeväni tolppaa vaihdettavan.
Kaikki ihmiset,joille olen tästä showsta kertonut eivät tahdo uskoa,ettei valtava verkkoyhtiö korjaa puuta linjalta.
Kai tämä muodostuu tulevaisuudessa sellaiseksi,että maanomistajat joutuvat puunsa linjoilta keräämään.
Ostin muuten 12m lasikuituvartisen oksasahan tulevaisuutta varten.
Täällä on aina joutunut roikkoja sahaamaan varsinkin puhelinlinjan päältä,koska vianilmoituksesta korjaamiseen kestää elisalla ainakin 2viikkoa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: fortumin koneistus
Jaa nyt episodi jonkun lehden kautta, jos kerran neuvottelutie itse verkkoyhtiön kanssa on loppuunkäyty.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

nilihaara

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
Jaa nyt episodi jonkun lehden kautta, jos kerran neuvottelutie itse verkkoyhtiön kanssa on loppuunkäyty.
  Hitto kun oisit hommannu ne lehtimiehet paikalle niin oisivat voinu kysyä fortumin miehiltä että kiitittekö ilmoittajaa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: fortumin koneistus
Yhdeltä 20 Kv linjalta oli puut tehtaalla ennenkuin sähkömiehet tulivat rakentamaan linjaa uusiksi.
Mystinen kesälaatumies